Rozporządzenie 227/2006 dotyczące klasyfikacji niektórych towarów w Nomenklaturze Scalonej

ROZPORZĄDZENIE KOMISJI (WE) NR 227/2006
z dnia 9 lutego 2006 r.
dotyczące klasyfikacji niektórych towarów w Nomenklaturze Scalonej

KOMISJA WSPÓLNOT EUROPEJSKICH,

uwzględniając Traktat ustanawiający Wspólnotę Europejską,

uwzględniając rozporządzenie Rady (EWG) nr 2658/87 z dnia 23 lipca 1987 r. w sprawie nomenklatury taryfowej i statystycznej oraz w sprawie Wspólnej Taryfy Celnej(1), w szczególności jego art. 9 ust. 1 lit. a),

a także mając na uwadze, co następuje:

(1) W celu zapewnienia jednolitego stosowania Nomenklatury Scalonej załączonej do rozporządzenia (EWG) nr 2658/87 konieczne jest przyjęcie środków dotyczących klasyfikacji towarów określonych w Załączniku do niniejszego rozporządzenia.

(2) Rozporządzenie Rady (EWG) nr 2658/87 ustaliło ogólne reguły interpretacji Nomenklatury Scalonej. Reguły te stosuje się także do każdej innej nomenklatury, całkowicie lub częściowo opartej na Nomenklaturze Scalonej, bądź takiej, która dodaje do niej jakikolwiek dodatkowy podpodział i która jest ustanowiona przez specyficzne postanowienia wspólnotowe w celu stosowania środków taryfowych lub innych środków odnoszących się do obrotu towarowego.

(3) Stosownie do wymienionych wyżej ogólnych reguł, towary opisane w kolumnie 1 tabeli zamieszczonej w Załączniku powinny być klasyfikowane do kodów CN wskazanych w kolumnie 2, na mocy uzasadnienia określonego w kolumnie 3.

(4) Właściwe jest zapewnienie, że wiążąca informacja taryfowa wydana przez organy celne Państw Członkowskich odnośnie do klasyfikacji towarów w Nomenklaturze Scalonej, która nie jest zgodna z niniejszym rozporządzeniem, może być nadal przywoływana przez otrzymującego przez okres trzech miesięcy, zgodnie z art. 12 ust. 6 rozporządzenia Rady (EWG) nr 2913/92 z dnia 12 października 1992 r. ustanawiającego Wspólnotowy Kodeks Celny(2).

(5) Środki przewidziane w niniejszym rozporządzeniu są zgodne z opinią Komitetu Kodeksu Celnego,

PRZYJMUJE NINIEJSZE ROZPORZĄDZENIE:

Artykuł  1

Towary opisane w kolumnie 1 tabeli zamieszczonej w Załączniku muszą być klasyfikowane w Nomenklaturze Scalonej do kodów CN wskazanych w kolumnie 2.

Artykuł  2

Wiążąca informacja taryfowa wydana przez organy celne Państw Członkowskich, która nie jest zgodna z niniejszym rozporządzeniem, może być nadal przywoływana przez okres trzech miesięcy, zgodnie z art. 12 ust. 6 rozporządzenia (EWG) nr 2913/92.

Artykuł  3

Niniejsze rozporządzenie wchodzi w życie dwudziestego dnia po jego opublikowaniu w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.

Niniejsze rozporządzenie wiąże w całości i jest bezpośrednio stosowane we wszystkich Państwach Członkowskich.

Sporządzono w Brukseli, dnia 9 lutego 2006 r.

W imieniu Komisji
László KOVÁCS
Członek Komisji

______

(1) Dz.U. L 256 z 7.9.1987, str. 1. Rozporządzenie ostatnio zmienione rozporządzeniem (WE) nr 2175/2005, (Dz.U. L 347 z 30.12.2005, str. 9).

(2) Dz.U. L 302 z 19.10.1992, str. 1. Rozporządzenie ostatnio zmienione rozporządzeniem (WE) nr 648/2005 Parlamentu Europejskiego i Rady (Dz.U. L 117 z 4.5.2005, str. 13).

ZAŁĄCZNIK 

Opis towarów Klasyfikacja Kod CN Uzasadnienie
(1) (2) (3)
1. Produkt składający się z

(% masy):

sacharozy 99,05

kwasu cytrynowego 0,95

1701 99 90 Klasyfikacja wyznaczona jest przez postanowienia reguł 1 i 6 Ogólnych reguł interpretacji Nomenklatury Scalonej oraz brzmienie kodów CN 1701, 1701 99 i 1701 99 90.

Produkt nie może być uważany za cukier surowy w rozumieniu uwagi dodatkowej 1 do działu 17 Nomenklatury Scalonej.

Produkt ten należy klasyfikować jako pozostały cukier do podpozycji CN 1701 99 90.

2. Produkt składający się z

(% masy):

sacharozy 99,5

kwasu cytrynowego 0,5

1701 99 90 Klasyfikacja wyznaczona jest przez postanowienia reguł 1 i 6 Ogólnych reguł interpretacji Nomenklatury Scalonej oraz brzmienie kodów CN 1701, 1701 99 i 1701 99 90.

Produkt nie może być uważany za cukier biały w rozumieniu uwagi dodatkowej 3 do działu 17 Nomenklatury Scalonej.

Produkt ten należy klasyfikować jako pozostały cukier do podpozycji CN 1701 99 90.

3. Produkt składający się z

(% masy):

sacharozy 99,5

kwasu cytrynowego 0,4

kwasu askorbinowego 0,1

1701 99 90 Klasyfikacja wyznaczona jest przez postanowienia reguł 1 i 6 Ogólnych reguł interpretacji Nomenklatury Scalonej oraz brzmienie kodów CN 1701, 1701 99 i 1701 99 90.

Produkt nie może być uważany za cukier biały w rozumieniu uwagi dodatkowej 3 do działu 17 Nomenklatury Scalonej.

Produkt ten należy klasyfikować jako pozostały cukier do podpozycji CN 1701 99 90.

4. Produkt składający się z

(% masy):

sacharozy 99,7

kwasu cytrynowego 0,2

kwasu askorbinowego 0,1

1701 99 90 Klasyfikacja wyznaczona jest przez postanowienia reguł 1 i 6 Ogólnych reguł interpretacji Nomenklatury Scalonej oraz brzmienie kodów CN 1701, 1701 99 i 1701 99 90.

Produkt nie może być uważany za cukier biały w rozumieniu uwagi dodatkowej 3 do działu 17 Nomenklatury Scalonej.

Produkt ten należy klasyfikować jako pozostały cukier do podpozycji CN 1701 99 90.

5. Preparat składający się

z (% masy):

sacharozy 90

masła kakaowego 10

Preparat ten ma postać

gruboziarnistego proszku

w jasnym kolorze, z

żółtym odcieniem, bardzo

słodkiego, o smaku masła

kakaowego.

2106 90 98 Klasyfikacja wyznaczona jest przez postanowienia reguł 1 i 6 Ogólnych reguł interpretacji Nomenklatury Scalonej oraz brzmienie kodów CN 2106, 2106 90 i 2106 90 98.

Ten przetwór spożywczy przeznaczony jest do spożycia przez ludzi i jest prezentowany w postaci lepkiego proszku (Noty wyjaśniające do HS, dotyczące pozycji 2106, pkt B).

6. Preparat składający się

z (% masy):

sacharozy 95

masła kakaowego 5

Preparat ten stanowią

białe, słodkie, lepkie

kryształy, o lekkim

posmaku kakao.

2106 90 98 Klasyfikacja wyznaczona jest przez postanowienia reguł 1 i 6 Ogólnych reguł interpretacji Nomenklatury Scalonej oraz brzmienie kodów CN 2106, 2106 90 i 2106 90 98.

Ten przetwór spożywczy przeznaczony jest do spożycia przez ludzi i jest prezentowany w postaci lepkich kryształów (Noty wyjaśniające do HS, dotyczące pozycji 2106, pkt B).

7. Produkt składający się z

(% masy):

sacharozy 97,5

masła kakaowego 2,5

Produkt ten stanowi

biały, słodki,

krystaliczny proszek,

przypominający cukier

biały przeznaczony do

sprzedaży.

1701 99 90 Klasyfikacja wyznaczona jest przez postanowienia reguł 1 i 6 Ogólnych reguł interpretacji Nomenklatury Scalonej oraz brzmienie kodów CN 1701, 1701 99 i 1701 99 90.

Produkt nie może być uważany za cukier surowy w rozumieniu uwagi dodatkowej 1. do działu 17. Nomenklatury Scalonej.

Produkt ten należy klasyfikować jako pozostały cukier do podpozycji CN 1701 99 90, ponieważ ta ilość masła kakaowego nie jest wystarczająca, aby zmienić cechy charakterystyczne cukru.

8. Produkt składający się z

(% masy):

sacharozy 97,7

chlorku sodu 2,3

Produkt ten ma postać

białego, krystalicznego

proszku, słodkiego i

lekko słonawego w smaku.

Składa się on głównie z

kryształów sacharozy.

Sporadycznie odróżnić w

nim można sześcienne

kryształy chlorku sodu.

1701 99 90 Klasyfikacja wyznaczona jest przez postanowienia reguł 1 i 6 Ogólnych reguł interpretacji Nomenklatury Scalonej oraz brzmienie kodów CN 1701, 1701 99 i 1701 99 90.

Produkt ten stanowi mieszaninę sacharozy w postaci krystalicznej oraz chlorku sodu. Nie może być on uważany za cukier surowy w rozumieniu uwagi dodatkowej 1 do działu 17 Nomenklatury Scalonej.

Produkt ten należy klasyfikować jako pozostały cukier do podpozycji CN 1701 99 90. Obecność niewielkiej ilości chlorku sodu (2,3 % masy) nie zmienia charakteru tego produktu jako cukru, objętego działem 17 Nomenklatury Scalonej.

9. Preparat składający się

z (% masy):

cukru białego 90

mąki pszennej 10

2106 90 98 Klasyfikacja wyznaczona jest przez postanowienia reguł 1 i 6 Ogólnych reguł interpretacji Nomenklatury Scalonej oraz brzmienie kodów CN 2106, 2106 90 i 2106 90 98.

Ten przetwór spożywczy przeznaczony jest do spożycia przez ludzi i należy klasyfikować go do podpozycji 2106 90 98.

10. Produkt składający się

z (% masy):

sacharozy 95

laktozy 5

1701 99 90 Klasyfikacja wyznaczona jest przez postanowienia reguł 1 i 6 Ogólnych reguł interpretacji Nomenklatury Scalonej oraz brzmienie kodów CN 1701, 1701 99 i 1701 99 90.

Produkt ten należy klasyfikować jako pozostały cukier do podpozycji CN 1701 99 90, ponieważ zawartość laktozy nie zmienia charakteru tego produktu, jako cukru, objętego działem 17 Nomenklatury Scalonej.

11. Produkt składający się

z (% masy):

cukru białego 97

ekstraktu z lukrecji 3

Produkt ten ma postać

cukru granulowanego i

prezentowany jest w

opakowaniach do

sprzedaży detalicznej.

1701 91 00 Klasyfikacja wyznaczona jest przez postanowienia reguł 1 i 6 Ogólnych reguł interpretacji Nomenklatury Scalonej oraz brzmienie kodów CN 1701, 1701 91 i 1701 91 00.

Produkt ten należy klasyfikować jako cukier aromatyzowany do podpozycji CN 1701 91 00 (Noty wyjaśniające do HS, dotyczące działu 17, Uwagi ogólne, akapit pierwszy, drugie zdanie, oraz pozycji 1701, akapit piąty).

Obecność małych ilości ekstraktu z lukrecji nie zmienia charakteru produktu, jako cukru, objętego działem 17 Nomenklatury Scalonej.

Zmiany w prawie

Data 30 kwietnia dla wnioskodawcy dodatku osłonowego może być pułapką

Choć ustawa o dodatku osłonowym wskazuje, że wnioski można składać do 30 kwietnia 2024 r., to dla wielu mieszkańców termin ten może okazać się pułapką. Datą złożenia wniosku jest bowiem data jego wpływu do organu. Rząd uznał jednak, że nie ma potrzeby doprecyzowania tej kwestii. A już podczas rozpoznawania poprzednich wniosków, właśnie z tego powodu wielu mieszkańców zostało pozbawionych świadczeń.

Robert Horbaczewski 30.04.2024
Rząd chce zmieniać obowiązujące regulacje dotyczące czynników rakotwórczych i mutagenów

Rząd przyjął we wtorek projekt zmian w Kodeksie pracy, którego celem jest nowelizacja art. 222, by dostosować polskie prawo do przepisów unijnych. Chodzi o dodanie czynników reprotoksycznych do obecnie obwiązujących regulacji dotyczących czynników rakotwórczych i mutagenów. Nowela upoważnienia ustawowego pozwoli na zmianę wydanego na jej podstawie rozporządzenia Ministra Zdrowia w sprawie substancji chemicznych, ich mieszanin, czynników lub procesów technologicznych o działaniu rakotwórczym lub mutagennym w środowisku pracy.

Grażyna J. Leśniak 16.04.2024
Bez kary za brak lekarza w karetce do końca tego roku

W ponad połowie specjalistycznych Zespołów Ratownictwa Medycznego brakuje lekarzy. Ministerstwo Zdrowia wydłuża więc po raz kolejny czas, kiedy Narodowy Fundusz Zdrowia nie będzie pobierał kar umownych w przypadku niezapewnienia lekarza w zespołach ratownictwa. Pierwotnie termin wyznaczony był na koniec czerwca tego roku.

Beata Dązbłaż 10.04.2024
Będzie zmiana ustawy o rzemiośle zgodna z oczekiwaniami środowiska

Rozszerzenie katalogu prawnie dopuszczalnej formy prowadzenia działalności gospodarczej w zakresie rzemiosła, zmiana definicji rzemiosła, dopuszczenie wykorzystywania przez przedsiębiorców, niezależnie od formy prowadzenia przez nich działalności, wszystkich kwalifikacji zawodowych w rzemiośle, wymienionych w ustawie - to tylko niektóre zmiany w ustawie o rzemiośle, jakie zamierza wprowadzić Ministerstwo Rozwoju i Technologii.

Grażyna J. Leśniak 08.04.2024
Tabletki "dzień po" bez recepty nie będzie. Jest weto prezydenta

Dostępność bez recepty jednego z hormonalnych środków antykoncepcyjnych (octan uliprystalu) - takie rozwiązanie zakładała zawetowana w piątek przez prezydenta Andrzeja Dudę nowelizacja prawa farmaceutycznego. Wiek, od którego tzw. tabletka "dzień po" byłaby dostępna bez recepty miał być określony w rozporządzeniu. Ministerstwo Zdrowia stało na stanowisku, że powinno to być 15 lat. Wątpliwości w tej kwestii miała Kancelaria Prezydenta.

Katarzyna Nocuń 29.03.2024
Małżonkowie zapłacą za 2023 rok niższy ryczałt od najmu

Najem prywatny za 2023 rok rozlicza się według nowych zasad. Jedyną formą opodatkowania jest ryczałt od przychodów ewidencjonowanych, według stawek 8,5 i 12,5 proc. Z kolei małżonkowie wynajmujący wspólną nieruchomość zapłacą stawkę 12,5 proc. dopiero po przekroczeniu progu 200 tys. zł, zamiast 100 tys. zł. Taka zmiana weszła w życie w połowie 2023 r., ale ma zastosowanie do przychodów uzyskanych za cały 2023 r.

Monika Pogroszewska 27.03.2024