Decyzja 2006/776/WE w sprawie pobieranych opłat za niewyeliminowane nadwyżki cukru

DECYZJA KOMISJI
z dnia 13 listopada 2006 r.
w sprawie pobieranych opłat za niewyeliminowane nadwyżki cukru

(notyfikowana jako dokument nr C(2006) 5370)

(Jedynie teksty w językach estońskim, greckim, łotewskim, maltańskim i słowackim są autentyczne)

(2006/776/WE)

(Dz.U.UE L z dnia 15 listopada 2006 r.)

KOMISJA WSPÓLNOT EUROPEJSKICH,

uwzględniając Traktat ustanawiający Wspólnotę Europejską,

uwzględniając Traktat o Przystąpieniu Republiki Czeskiej, Estonii, Cypru, Łotwy, Litwy, Węgier, Malty, Polski, Słowenii i Słowacji,

uwzględniając Akt Przystąpienia Republiki Czeskiej, Estonii, Cypru, Łotwy, Litwy, Węgier, Malty, Polski, Słowenii i Słowacji, w szczególności jego art. 41,

uwzględniając rozporządzenie Komisji (WE) nr 60/2004 z dnia 14 stycznia 2004 r. ustanawiające środki przejściowe w sektorze cukru w następstwie przystąpienia Republiki Czeskiej, Estonii, Cypru, Łotwy, Litwy, Węgier, Malty, Polski, Słowenii, i Słowacji(1), w szczególności jego art. 7 ust. 2,

a także mając na uwadze, co następuje:

(1) Rozporządzenie Komisji (WE) nr 832/2005 z dnia 31 maja 2005 r. w sprawie określenia nadwyżkowych ilości cukru, izoglukozy i fruktozy dla Republiki Czeskiej, Estonii, Cypru, Łotwy, Litwy, Węgier, Malty, Polski, Słowenii i Słowacji(2) określa ilości cukru przekraczające ilości traktowane jako normalne zapasy w dniu 1 maja 2004 r., które muszą zostać wyeliminowane z rynku Wspólnoty.

(2) Artykuł 6 ust. 2 rozporządzenia (WE) nr 60/2004 ustanawia termin wyeliminowania z rynku nadwyżkowych ilości cukru najpóźniej do dnia 30 listopada 2005 r. Artykuł 7 ust. 1 wymienionego rozporządzenia przewiduje, że najpóźniej do dnia 31 marca 2006 r. zainteresowane państwo członkowskie przedstawi dowód, że nadwyżkowa ilość została wyeliminowana z rynku.

(3) Do dnia 31 marca 2006 r., Cypr przedstawił dowód wyeliminowania z rynku 190 ton cukru, Łotwa przedstawiła dowód wyeliminowania z rynku 1.743 ton cukru i Słowacja przedstawiła dowód wyeliminowania z rynku 1.797 ton cukru. W związku z tym należy zmniejszyć odpowiednie nadwyżkowe ilości wymienionych państw członkowskich.

(4) W odniesieniu do ilości, co do których nie przedstawiono dowodu wyeliminowania z rynku zgodnie z art. 7 ust. 2 rozporządzenia (WE) nr 60/2004, nakłada się na zainteresowane państwo członkowskie opłatę w wysokości równej ilości niewyeliminowanej z rynku pomnożonej przez najwyższe refundacje wywozowe mające zastosowanie dla cukru białego objętego kodem CN 1701 99 10 w okresie od dnia 1 maja 2004 r. do dnia 30 listopada 2005 r. W tym okresie najwyższe refundacje wywozowe wynosiły 499,5 EUR/tonę zgodnie z rozporządzeniem Komisji (WE) nr 1038/2004 z dnia 27 maja 2004 r. ustalającym maksymalne kwoty refundacji wywozowej do cukru białego przeznaczonego do niektórych państw trzecich w ramach 28 przetargu częściowego wykonanego w ramach stałego przetargu przewidzianego przez rozporządzenie (WE) nr 1290/2003(3).

(5) Artykuł 2 ust. 1 lit. a) decyzji Rady nr 2000/597/WE, Euratom z dnia 29 września 2000 r. w sprawie systemu środków własnych Wspólnot Europejskich(4) stanowi, że wpłaty i inne opłaty przewidziane w ramach wspólnej organizacji rynku cukru składają się na środki własne określone w budżecie Unii Europejskiej. Należy zatem wyznaczyć termin ustalenia wspomnianych kwot w rozumieniu art. 2 ust. 2 i art. 6 ust. 3 lit. a) rozporządzenia Rady (WE, Euratom) nr 1150/2000 z dnia 22 maja 2000 r. wykonującego decyzję 2000/597/WE, Euratom w sprawie systemu środków własnych Wspólnot(5). W związku z tym, że art. 7 ust. 2 rozporządzenia (WE) nr 60/2004 przewiduje, że zainteresowane państwo członkowskie dokonuje płatności w czterech etapach należy wyznaczyć cztery różne terminy ustalenia kwot.

(6) Środki przewidziane w niniejszej decyzji są zgodne z opinią Komitetu Zarządzającego ds. Cukru,

PRZYJMUJE NINIEJSZĄ DECYZJĘ:

Artykuł  1

Zgodnie z art. 7 ust. 2 rozporządzenia (WE) nr 60/2004, na państwa członkowskie zostaną nałożone następujące opłaty za nadwyżkowe ilości cukru określone w rozporządzeniu (WE) nr 832/2005, w odniesieniu do których nie przedstawiono odpowiedniego dowodu wyeliminowania do dnia 31 marca 2006 r.:

– Estonia: 45.686.268 EUR,

– Cypr: 19.991.489 EUR,

– Łotwa: 4.418.577 EUR,

– Malta: 1.224.774 EUR,

– Słowacja: 4.209.786 EUR.

Artykuł  2

Do celów art. 2 ust. 2 i art. 6 ust. 3 lit. a) rozporządzenia (WE, Euratom) nr 1150/2000 data ustanowienia terminu nabycia praw przez Wspólnotę to:

a) w odniesieniu do kwot mających zasilić budżet Wspólnoty do dnia 31 grudnia 2006 r., dzień w którym zainteresowane państwa członkowskie zostaną powiadomione o niniejszej decyzji;

b) w odniesieniu do kwot mających zasilić budżet Wspólnoty do dnia 31 grudnia roku 2007, 2008 i 2009, 15 października odpowiedniego roku.

Artykuł  3

Niniejsza decyzja skierowana jest do Republiki Estonii, Republiki Cypru, Republiki Łotwy, Republiki Malty i Republiki Słowacji.

Sporządzono w Brukseli, dnia 13 listopada 2006 r.

W imieniu Komisji
Mariann FISCHER BOEL
Członek Komisji

______

(1) Dz.U. L 9 z 15.1.2004, str. 8. Rozporządzenie ostatnio zmienione rozporządzeniem (WE) nr 1667/2005 (Dz.U. L 269 z 14.10.2005, str. 3).

(2) Dz.U. L 138 z 1.6.2005, str. 3.

(3) Dz.U. L 190 z 28.5.2004, str. 25.

(4) Dz.U. L 253 z 7.10.2000, str. 42.

(5) Dz.U. L 130 z 31.5.2000, str. 1. Rozporządzenie ostatnio zmienione rozporządzeniem (WE, Euratom) nr 2028/2004 (Dz.U. L 352 z 27.11.2004, str. 1).

Zmiany w prawie

Senat poprawia reformę orzecznictwa lekarskiego w ZUS

Senat zgłosił w środę poprawki do reformy orzecznictwa lekarskiego w ZUS. Zaproponował, aby w sprawach szczególnie skomplikowanych możliwe było orzekanie w drugiej instancji przez grupę trzech lekarzy orzeczników. W pozostałych sprawach, zgodnie z ustawą, orzekać będzie jeden. Teraz ustawa wróci do Sejmu.

Grażyna J. Leśniak 10.12.2025
Co się zmieni w podatkach w 2026 roku? Wciąż wiele niewiadomych

Mimo iż do 1 stycznia zostały trzy tygodnie, przedsiębiorcy wciąż nie mają pewności, które zmiany wejdą w życie w nowym roku. Brakuje m.in. rozporządzeń wykonawczych do KSeF i rozporządzenia w sprawie JPK VAT. Część ustaw nadal jest na etapie prac parlamentu lub czeka na podpis prezydenta. Wiadomo już jednak, że nie będzie dużej nowelizacji ustaw o PIT i CIT. W 2026 r. nadal będzie można korzystać na starych zasadach z ulgi mieszkaniowej i IP Box oraz sprzedać bez podatku poleasingowy samochód.

Monika Pogroszewska 10.12.2025
Maciej Berek: Do projektu MRPiPS o PIP wprowadziliśmy bardzo istotne zmiany

Komitet Stały Rady Ministrów wprowadził bardzo istotne zmiany do projektu ustawy przygotowanego przez Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej – poinformował minister Maciej Berek w czwartek wieczorem, w programie „Pytanie dnia” na antenie TVP Info. Jak poinformował, projekt nowelizacji ustawy o PIP powinien trafić do Sejmu w grudniu 2025 roku, aby prace nad nim w Parlamencie trwały w I kwartale 2026 r.

Grażyna J. Leśniak 05.12.2025
Lekarze i pielęgniarki na kontraktach „uratują” firmy przed przekształcaniem umów?

4 grudnia Komitet Stały Rady Ministrów przyjął projekt zmian w ustawie o PIP - przekazało w czwartek MRPiPS. Nie wiadomo jednak, jaki jest jego ostateczny kształt. Jeszcze w środę Ministerstwo Zdrowia informowało Komitet, że zgadza się na propozycję, by skutki rozstrzygnięć PIP i ich zakres działał na przyszłość, a skutkiem polecenia inspektora pracy nie było ustalenie istnienia stosunku pracy między stronami umowy B2B, ale ustalenie zgodności jej z prawem. Zdaniem prawników, to byłaby kontrrewolucja w stosunku do projektu resortu pracy.

Grażyna J. Leśniak 05.12.2025
Klub parlamentarny PSL-TD przeciwko projektowi ustawy o PIP

Przygotowany przez ministerstwo pracy projekt zmian w ustawie o PIP, przyznający inspektorom pracy uprawnienie do przekształcania umów cywilnoprawnych i B2B w umowy o pracę, łamie konstytucję i szkodzi polskiej gospodarce – ogłosili posłowie PSL na zorganizowanej w czwartek w Sejmie konferencji prasowej. I zażądali zdjęcia tego projektu z dzisiejszego porządku posiedzenia Komitetu Stałego Rady Ministrów.

Grażyna J. Leśniak 04.12.2025
Prezydent podpisał zakaz hodowli zwierząt na futra, ale tzw. ustawę łańcuchową zawetował

Prezydent Karol Nawrocki podpisał we wtorek ustawę z 7 listopada 2025 r. o zmianie ustawy o ochronie zwierząt. Jej celem jest wprowadzenie zakazu chowu i hodowli zwierząt futerkowych w celach komercyjnych, z wyjątkiem królika, w szczególności w celu pozyskania z nich futer lub innych części zwierząt. Zawetowana została jednak ustawa zakazująca trzymania psów na łańcuchach. Prezydent ma w tym zakresie złożyć własny projekt.

Krzysztof Koślicki 02.12.2025
Metryka aktu
Identyfikator:

Dz.U.UE.L.2006.314.35

Rodzaj: Decyzja
Tytuł: Decyzja 2006/776/WE w sprawie pobieranych opłat za niewyeliminowane nadwyżki cukru
Data aktu: 13/11/2006
Data ogłoszenia: 15/11/2006