Decyzja 2006/593/WE ustalająca indykatywny podział środków na zobowiązania między państwa członkowskie dla celu "konkurencyjność regionalna oraz zatrudnienie" w latach 2007-2013

DECYZJA KOMISJI
z dnia 4 sierpnia 2006 r.
ustalająca indykatywny podział środków na zobowiązania między państwa członkowskie dla celu "konkurencyjność regionalna oraz zatrudnienie" w latach 2007-2013

(notyfikowana jako dokument nr C(2006) 3472)

(2006/593/WE)

(Dz.U.UE L z dnia 6 września 2006 r.)

KOMISJA WSPÓLNOT EUROPEJSKICH,

uwzględniając Traktat ustanawiający Wspólnotę Europejską,

uwzględniając rozporządzenie Rady (WE) nr 1083/2006 z dnia 11 lipca 2006 r. ustanawiające przepisy ogólne dotyczące Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, Europejskiego Funduszu Społecznego i Funduszu Spójności oraz uchylające rozporządzenie (WE) nr 1260/1999 1 , w szczególności jego art. 18 ust. 2,

a także mając na uwadze, co następuje:

(1) Zgodnie z art. 3 ust. 2 lit. b) rozporządzenia (WE) nr 1083/2006 cel "konkurencyjność regionalna i zatrudnienie" jest ukierunkowany na wzmocnienie konkurencyjności i atrakcyjności regionów.

(2) Zgodnie z art. 4 ust. 1 lit. b) rozporządzenia (WE) nr 1083/2006 Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego i Europejski Fundusz Społeczny przyczyniają się do realizacji celów, o których mowa w art. 3 ust. 2 lit. b) wspomnianego rozporządzenia. Zgodnie z art. 4 ust. 2 Fundusz Spójności również interweniuje w regionach, które nie kwalifikują się do uzyskania wsparcia w ramach celu "konwergencja", a które należą do państw członkowskich kwalifikujących się do uzyskania wsparcia ze środków tego funduszu.

(3) Zgodnie z art. 20 rozporządzenia (WE) nr 1083/2006 15,95 % środków dostępnych na zobowiązania z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, Europejskiego Funduszu Społecznego i Funduszu Spójności (dalej zwane "funduszami") w latach 2007-2013 przypada na cel "konkurencyjność regionalna oraz zatrudnienie", z czego 21,14 % przypada na wsparcie przejściowe i specjalnego przeznaczenia, o którym mowa w art. 8 ust. 2 wspomnianego rozporządzenia.

(4) Niezbędne jest dokonanie indykatywnego podziału między państwa członkowskie środków, które mają być przyznane dla celu "konkurencyjność regionalna oraz zatrudnienie". Zgodnie z art. 18 ust. 2 rozporządzenia (WE) nr 1083/2006 podziału należy dokonać zgodnie z kryteriami i metodologią określoną w załączniku II do rozporządzenia (WE) nr 1083/2006.

(5) W pkt 4 załącznika II do rozporządzenia (WE) nr 1083/2006 ustalono metodę przydziału dostępnych środków państwom członkowskim i regionom kwalifikującym się do finansowania zgodnie z art. 6 tego rozporządzenia.

(6) W pkt 6 lit. b) załącznika II do rozporządzenia (WE) nr 1083/2006 ustalono metodę określania przydziałów w ramach wsparcia przejściowego, o którym mowa w art. 8 ust. 2 tego rozporządzenia.

(7) Punkt 7 załącznika II do rozporządzenia (WE) nr 1083/2006 określa górny pułap transferu z funduszy do każdego państwa członkowskiego.

(8) Punkty 12-31 załącznika II do rozporządzenia (WE) nr 1083/2006 określają kwoty odnoszące się do poszczególnych przypadków w latach 2007-2013.

(9) Zgodnie z art. 24 rozporządzenia Rady (WE) nr 1083/2006 0,25 % środków dostępnych na zobowiązania z funduszy w latach 2007-2013 przeznacza się na finansowanie pomocy technicznej z inicjatywy Komisji; zatem kwota odpowiadająca pomocy technicznej powinna być wyłączona z indykatywnego podziału środków między państwa członkowskie,

PRZYJMUJE NINIEJSZĄ DECYZJĘ:

Artykuł  1

Indykatywne kwoty środków na zobowiązania z podziałem na państwa członkowskie, przeznaczone dla regionów kwalifikujących się do finansowania z funduszy strukturalnych w ramach celu "konkurencyjność regionalna oraz zatrudnienie", zgodnie z art. 6 rozporządzenia (WE) nr 1083/2006, łącznie z dodatkowymi kwotami określonymi w załączniku II do tego rozporządzenia, określono w tabeli 1 załącznika I.

Roczny podział między państwa członkowskie środków na zobowiązania, o których mowa w poprzednim akapicie, określono w tabeli 2 załącznika I.

Artykuł  2

Indykatywne kwoty środków na zobowiązania z podziałem na państwa członkowskie, przeznaczone na wsparcie przejściowe i specjalnego przeznaczenia z funduszy strukturalnych w ramach celu "konkurencyjność regionalna oraz zatrudnienie", zgodnie z art. 8 ust. 2 rozporządzenia (WE) nr 1083/2006, łącznie z dodatkowymi kwotami określonymi w załączniku II do tego rozporządzenia, określono w tabeli 1 załącznika II.

Roczny podział między państwa członkowskie środków na zobowiązania, o których mowa w poprzednim ustępie, określono w tabeli 2 załącznika II.

Artykuł  3

Niniejsza decyzja skierowana jest do państw członkowskich.

Sporządzono w Brukseli, dnia 4 sierpnia 2006 r.

W imieniu Komisji

Danuta HÜBNER

Członek Komisji

ZAŁĄCZNIKI

ZAŁĄCZNIK  I

  2 Indykatywny podział środków na zobowiązania między państwa członkowskie dla regionów kwalifikujących się do finansowania z funduszy strukturalnych w ramach celu Konkurencyjność regionalna oraz zatrudnienie w okresie od dnia 1 stycznia 2007 r. do dnia 31 grudnia 2013 r.

(EUR)
Państwo członkowskie Tabela 1 - Kwota środków na zobowiązania (ceny z 2004 r.)
Regiony kwalifikujące się do objęcia celem Konkurencyjność regionalna oraz zatrudnienie Dodatkowe fundusze określone w załączniku II do rozporządzenia (WE) nr 1083/2006, pkt:
10 16 20 23 25 26 28 29 32
België/Belgique 1 264 522 294 199 500 000 149 624 993 199 500 000 209 475 000 99 750 000
Česká republika 172 351 284 4 633 651
Danmark 452 135 320
Deutschland 8 273 934 718 74 812 500
Éire/Ireland 260 155 399
España 2 925 887 307 16 735 105
France 9 000 763 163 69 715 759
Italia 4 539 667 937 25 102 658
Luxembourg 44 796 164
Nederland 1 472 879 499
Österreich 761 883 269 149 625 000
Portugal 435 196 895
Slovensko 398 057 758 7 006 030
Suomi/Finland 778 631 938 153 552 511
Sverige 1 077 567 589 215 598 656
United Kingdom 5 335 717 800
Ogółem 37 194 148 334 11 639 681 199 500 000 369 151 167 149 624 993 224 437 500 199 500 000 209 475 000 99 750 000 111 553 522
(EUR)
Państwa członkowskie Tabela 2 - Środki na zobowiązania w podziale rocznym (ceny z 2004 r.)
2007 2008 2009 2010 2011 2012 2013
België/Belgique 180 646 042 180 646 042 180 646 042 180 646 042 180 646 042 180 646 042 180 646 042
Česká republika 53 121 612 53 121 612 53 121 612 53 121 612 54 696 847 54 665 961 54 635 679
Danmark 64 590 760 64 590 760 64 590 760 64 590 760 64 590 760 64 590 760 64 590 760
Deutschland 1 192 678 174 1 192 678 174 1 192 678 174 1 192 678 174 1 192 678 174 1 192 678 174 1 192 678 174
Éire/Ireland 37 165 057 37 165 057 37 165 057 37 165 057 37 165 057 37 165 057 37 165 057
España 446 483 901 446 483 901 446 483 901 446 483 901 446 483 901 446 483 901 463 219 006
France 1 300 073 309 1 300 073 309 1 300 073 309 1 300 073 309 1 300 073 309 1 300 073 309 1 369 789 068
Italia 678 448 991 678 448 991 678 448 991 678 448 991 678 448 991 678 448 991 703 551 649
Luxembourg 6 399 452 6 399 452 6 399 452 6 399 452 6 399 452 6 399 452 6 399 452
Nederland 210 411 357 210 411 357 210 411 357 210 411 357 210 411 357 210 411 357 210 411 357
Österreich 130 215 467 130 215 467 130 215 467 130 215 467 130 215 467 130 215 467 130 215 467
Portugal 62 170 985 62 170 985 62 170 985 62 170 985 62 170 985 62 170 985 62 170 985
Slovensko 59 287 258 57 274 995 54 915 823 51 153 834 55 518 251 58 543 272 68 370 355
Suomi/Finland 133 169 207 133 169 207 133 169 207 133 169 207 133 169 207 133 169 207 133 169 207
Sverige 206 113 034 206 113 034 206 113 034 206 113 034 206 113 034 206 113 034 206 113 034
United Kingdom 762 245 400 762 245 400 762 245 400 762 245 400 762 245 400 762 245 400 762 245 400
Ogółem 5 523 220 006 5 521 207 743 5 518 848 571 5 515 086 582 5 521 026 234 5 524 020 369 5 645 370 692

ZAŁĄCZNIK  II

 Indykatywny podział środków na zobowiązania między państwa członkowskie dla regionów kwalifikujących się do wsparcia przejściowego i specjalnego przeznaczenia z funduszy strukturalnych w ramach celu "konkurencyjność regionalna oraz zatrudnienie" w okresie od dnia 1 stycznia 2007 r. do dnia 31 grudnia 2013 r.

(EUR)
Państwo członkowskie TABELA 1 - Kwota środków na zobowiązania (ceny z 2004 r.)
Regiony kwalifikujące się do objęcia celem "konkurencyjność regionalna oraz zatrudnienie" w ramach systemu przejściowego Dodatkowe środki określone w załączniku II do rozporządzenia Rady (WE) nr 1083/2006 w punktach:
15 19 20 26 27
Ellada 582.395.315 139.732.594 99.749.993 299.250.000
España 3.649.807.023 434.492.233
Ireland 418.744.086
Italia 626.325.208 250.372.500
Kypros 361.895.758
Magyarorszag 1.720.653.088
Portugal 347.157.850 58.848.251
Suomi-Finland 324.544.537 164.835.524
United Kingdom 880.529.981
Razem 8.912.052.846 139.732.594 99.749.993 658.176.008 299.250.000 250.372.500
(EUR)
Państwo członkowskie TABELA 2 - Środki na zobowiązania w podziale rocznym (ceny z 2004 r.)
2007 2008 2009 2010 2011 2012 2013
Ellada 205.317.626 157.827.178 110.336.730 62.846.282 15.355.833 15.355.833 15.355.833
España 1.206.899.743 986.622.023 766.344.304 546.066.584 325.788.865 325.788.865 325.788.865
Ireland 143.368.343 110.877.547 78.386.752 45.895.958 13.405.162 13.405.162 13.405.162
Italia 216.111.659 180.773.664 145.435.670 110.097.675 74.759.680 74.759.680 74.759.680
Kypros 101.752.415 82.287.352 62.822.288 43.357.223 23.892.160 23.892.160 23.892.160
Magyarorszag 646.048.749 498.162.329 350.275.909 202.389.488 54.503.069 54.503.069 54.503.069
Portugal 102.050.610 87.367.364 72.684.118 58.000.871 43.317.626 28.634.379 13.951.133
Suomi-Finland 99.696.384 89.768.069 79.839.753 69.911.437 59.983.122 50.054.806 40.126.490
United Kingdom 285.202.703 223.208.873 161.215.043 99.221.213 37.227.383 37.227.383 37.227.383
Razem 3.006.448.232 2.416.894.399 1.827.340.567 1.237.786.731 648.232.900 623.621.337 599.009.775
1 Dz.U. L 210 z 31.7.2006, str. 25.
2 Załącznik I:

-zmieniony przez art. 1 decyzji nr 2010/476/UE z dnia 30 sierpnia 2010 r. (Dz.U.UE.L.10.232.11) zmieniającej nin. decyzję z dniem notyfikacji.

- zmieniony przez art. 1 decyzji nr 2014/159/UE z dnia 20 marca 2014 r. (Dz.U.UE.L.2014.87.101) zmieniającej nin. decyzję z dniem notyfikacji.

Zmiany w prawie

Senat poprawia reformę orzecznictwa lekarskiego w ZUS

Senat zgłosił w środę poprawki do reformy orzecznictwa lekarskiego w ZUS. Zaproponował, aby w sprawach szczególnie skomplikowanych możliwe było orzekanie w drugiej instancji przez grupę trzech lekarzy orzeczników. W pozostałych sprawach, zgodnie z ustawą, orzekać będzie jeden. Teraz ustawa wróci do Sejmu.

Grażyna J. Leśniak 10.12.2025
Co się zmieni w podatkach w 2026 roku? Wciąż wiele niewiadomych

Mimo iż do 1 stycznia zostały trzy tygodnie, przedsiębiorcy wciąż nie mają pewności, które zmiany wejdą w życie w nowym roku. Brakuje m.in. rozporządzeń wykonawczych do KSeF i rozporządzenia w sprawie JPK VAT. Część ustaw nadal jest na etapie prac parlamentu lub czeka na podpis prezydenta. Wiadomo już jednak, że nie będzie dużej nowelizacji ustaw o PIT i CIT. W 2026 r. nadal będzie można korzystać na starych zasadach z ulgi mieszkaniowej i IP Box oraz sprzedać bez podatku poleasingowy samochód.

Monika Pogroszewska 10.12.2025
Maciej Berek: Do projektu MRPiPS o PIP wprowadziliśmy bardzo istotne zmiany

Komitet Stały Rady Ministrów wprowadził bardzo istotne zmiany do projektu ustawy przygotowanego przez Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej – poinformował minister Maciej Berek w czwartek wieczorem, w programie „Pytanie dnia” na antenie TVP Info. Jak poinformował, projekt nowelizacji ustawy o PIP powinien trafić do Sejmu w grudniu 2025 roku, aby prace nad nim w Parlamencie trwały w I kwartale 2026 r.

Grażyna J. Leśniak 05.12.2025
Lekarze i pielęgniarki na kontraktach „uratują” firmy przed przekształcaniem umów?

4 grudnia Komitet Stały Rady Ministrów przyjął projekt zmian w ustawie o PIP - przekazało w czwartek MRPiPS. Nie wiadomo jednak, jaki jest jego ostateczny kształt. Jeszcze w środę Ministerstwo Zdrowia informowało Komitet, że zgadza się na propozycję, by skutki rozstrzygnięć PIP i ich zakres działał na przyszłość, a skutkiem polecenia inspektora pracy nie było ustalenie istnienia stosunku pracy między stronami umowy B2B, ale ustalenie zgodności jej z prawem. Zdaniem prawników, to byłaby kontrrewolucja w stosunku do projektu resortu pracy.

Grażyna J. Leśniak 05.12.2025
Klub parlamentarny PSL-TD przeciwko projektowi ustawy o PIP

Przygotowany przez ministerstwo pracy projekt zmian w ustawie o PIP, przyznający inspektorom pracy uprawnienie do przekształcania umów cywilnoprawnych i B2B w umowy o pracę, łamie konstytucję i szkodzi polskiej gospodarce – ogłosili posłowie PSL na zorganizowanej w czwartek w Sejmie konferencji prasowej. I zażądali zdjęcia tego projektu z dzisiejszego porządku posiedzenia Komitetu Stałego Rady Ministrów.

Grażyna J. Leśniak 04.12.2025
Prezydent podpisał zakaz hodowli zwierząt na futra, ale tzw. ustawę łańcuchową zawetował

Prezydent Karol Nawrocki podpisał we wtorek ustawę z 7 listopada 2025 r. o zmianie ustawy o ochronie zwierząt. Jej celem jest wprowadzenie zakazu chowu i hodowli zwierząt futerkowych w celach komercyjnych, z wyjątkiem królika, w szczególności w celu pozyskania z nich futer lub innych części zwierząt. Zawetowana została jednak ustawa zakazująca trzymania psów na łańcuchach. Prezydent ma w tym zakresie złożyć własny projekt.

Krzysztof Koślicki 02.12.2025
Metryka aktu
Identyfikator:

Dz.U.UE.L.2006.243.32

Rodzaj: Decyzja
Tytuł: Decyzja 2006/593/WE ustalająca indykatywny podział środków na zobowiązania między państwa członkowskie dla celu "konkurencyjność regionalna oraz zatrudnienie" w latach 2007-2013
Data aktu: 04/08/2006
Data ogłoszenia: 06/09/2006
Data wejścia w życie: 06/09/2006, 01/01/2007