(2006/444/WE)(Dz.U.UE L z dnia 4 lipca 2006 r.)
RADA UNII EUROPEJSKIEJ,
uwzględniając Traktat ustanawiający Wspólnotę Europejską,
uwzględniając decyzję Rady 97/836/WE z dnia 27 listopada 1997 r. w związku z przystąpieniem Wspólnoty Europejskiej do Porozumienia Europejskiej Komisji Gospodarczej Organizacji Narodów Zjednoczonych, dotyczącego przyjęcia jednolitych wymogów technicznych dla pojazdów kołowych, wyposażenia i części, które mogą być stosowane w tych pojazdach, oraz warunków wzajemnego uznawania homologacji udzielonych na podstawie tych wymogów ("Zmienione Porozumienie z 1958 r.")(1), w szczególności jej art. 3 ust. 3 i art. 4 ust. 2 tiret drugie,
uwzględniając wniosek Komisji,
uwzględniając zgodę Parlamentu Europejskiego(2),
a także mając na uwadze, co następuje:
(1) Standardowe wymagania Regulaminu nr 55(3) w sprawie przepisów dotyczących homologacji mechanicznych części sprzęgających zespołów pojazdów mają na celu usunięcie barier technicznych w handlu pojazdami silnikowymi pomiędzy Umawiającymi się Stronami oraz zapewnienie wysokiego poziomu bezpieczeństwa i ochrony podczas używania tych pojazdów.
(2) Regulamin nr 55 nie został włączony do załącznika II do decyzji 97/836/WE, ponieważ nie był zgodny z wspólnotowymi wymaganiami technicznymi oraz specyfikacjami w czasie przystąpienia Wspólnoty do Zmienionego Porozumienia z 1958 r.
(3) W świetle późniejszych zmian Regulamin nr 55 powinien zostać włączony do wspólnotowego systemu homologacji pojazdów silnikowych,
STANOWI, CO NASTĘPUJE:
Sporządzono w Brukseli, dnia 13 marca 2006 r.
|
W imieniu Rady |
|
M. BARTENSTEIN |
|
Przewodniczący |
______
(1) Dz.U. L 346 z 17.12.1997, str. 78.
(2) Dotychczas nieopublikowana w Dzienniku Urzędowym.
(3) Dokument ONZ E/ECE/324, E/ECE/TRANS/505, Rev. 1/Add. 54/
Rev.1 oraz sprostowanie nr 1.