Decyzja 2006/282/WE zmieniająca decyzję 2004/450/WE w odniesieniu do standardowych wymagań w odniesieniu do treści wniosków o finansowanie przez Wspólnotę programów zwalczania, monitoringu i kontroli TSE

DECYZJA KOMISJI
z dnia 4 kwietnia 2006 r.
zmieniająca decyzję 2004/450/WE w odniesieniu do standardowych wymagań w odniesieniu do treści wniosków o finansowanie przez Wspólnotę programów zwalczania, monitoringu i kontroli TSE

(notyfikowana jako dokument nr C(2006) 1247)

(Tekst mający znaczenie dla EOG)

(2006/282/WE)

(Dz.U.UE L z dnia 13 kwietnia 2006 r.)

KOMISJA WSPÓLNOT EUROPEJSKICH,

uwzględniając Traktat ustanawiający Wspólnotę Europejską,

uwzględniając decyzję Rady 90/424/EWG z dnia 26 czerwca 1990 r. w sprawie wydatków w dziedzinie weterynarii(1), w szczególności jej art. 24 ust. 11,

a także mając na uwadze, co następuje:

(1) Decyzja 90/424/EWG ustanawia procedury regulujące wkład finansowy Wspólnoty przeznaczony na programy zwalczania i monitorowania pewnych chorób zwierzęcych wymienionych w tej decyzji.

(2) Decyzja Komisji 2004/450/WE z dnia 29 kwietnia 2004 r. ustanawiająca standardowe wymagania w odniesieniu do treści wniosków o finansowanie przez Wspólnotę programów zwalczania, monitoringu i kontroli chorób zwierzęcych(2) określa, jakie informacje powinny zawierać wnioski przedkładanie Komisji przez państwa członkowskie.

(3) Załącznik III do decyzji 2004/450/WE określa standardowe wymagania w zakresie przedkładania programów zwalczania i monitorowania pasażowalnych encefalopatii gąbczastych (TSE), współfinansowanych przez Wspólnotę. Załącznik ten odsyła do pewnych przepisów załączników III i VII do rozporządzenia (WE) nr 999/2001 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 22 maja 2001 r. ustanawiającego przepisy dotyczące zapobiegania, kontroli i zwalczania niektórych pasażowalnych encefalopatii gąbczastych(3).

(4) Załączniki III i VII do rozporządzenia (WE) nr 999/2001 zmieniono rozporządzeniami Komisji (WE) nr 1492/2004(4), (WE) nr 36/2005(5) oraz (WE) nr 214/2005(6). W związku z tym należy zmienić decyzję 2004/450/WE w celu uwzględnienia zmian w załącznikach III i VII do rozporządzenia (WE) nr 999/2001.

(5) Należy zatem odpowiednio zmienić decyzję 2004/450/WE.

(6) Środki przewidziane w niniejszej decyzji są zgodne z opinią Stałego Komitetu ds. Łańcucha Żywnościowego i Zdrowia Zwierząt,

PRZYJMUJE NINIEJSZĄ DECYZJĘ:

Artykuł  1

Załącznik III do decyzji 2004/450/WE zastępuje się Załącznikiem do niniejszej decyzji.

Artykuł  2

Niniejsza decyzja skierowana jest do państw członkowskich.

Sporządzono w Brukseli, dnia 4 kwietnia 2006 r.

W imieniu Komisji
Markos KYPRIANOU
Członek Komisji

______

(1) Dz.U. L 224 z 18.8.1990, str. 19. Decyzja ostatnio zmieniona decyzją 2006/53/WE (Dz.U. L 29 z 2.2.2006, str. 37).

(2) Dz.U. L 155 z 30.4.2004, str. 90.

(3) Dz.U. L 147 z 31.5.2001, str. 1. Rozporządzenie ostatnio zmienione rozporządzeniem Komisji (WE) nr 339/2006 (Dz.U. L 55 z 25.2.2006, str. 5).

(4) Dz.U. L 274 z 24.8.2004, str. 3.

(5) Dz.U. L 10 z 13.1.2005, str. 9.

(6) Dz.U. L 37 z 10.2.2005, str. 9.

ZAŁĄCZNIK 

"ZAŁĄCZNIK III

Standardowe wymagania w zakresie przedkładania programów zwalczania i monitorowania zakaźnych encefalopatii gąbczastych (TSE)(1), współfinansowanych przez Wspólnotę

1. Dane identyfikacyjne programu

Państwo członkowskie:

Choroba/choroby(2):

Rok wdrożenia:

Numer referencyjny niniejszego dokumentu:

Kontakt (imię i nazwisko, telefon, faks, e-mail):

Wysłano do Komisji dnia:

2. Opis programu

3. Opis sytuacji epidemiologicznej choroby

4. Środki przewidziane w programie

4.1. Ustanowienie organu centralnego odpowiedzialnego za nadzór i koordynację działów zajmujących się wdrażaniem programu:

4.2. Opis i określenie obszarów geograficznych i administracyjnych, w których program zostanie wdrożony:

4.3. Wprowadzony system rejestracji gospodarstw:

4.4. Wprowadzony system identyfikacji zwierząt:

4.5. Wprowadzone środki w zakresie powiadamiania o chorobie:

4.6. Monitorowanie:

4.6.1. Monitorowanie bydła

Szacunkowa liczba testów
Zwierzęta określone w załączniku III, rozdział A część I pkt 2.1, pkt 3 oraz pkt 4.1 do rozporządzenia (WE) nr 999/2001 Parlamentu Europejskiego i Rady (1)
Zwierzęta określone w załączniku III, rozdział A część I pkt 2.2, pkt 4.2 oraz pkt 4.3 do rozporządzenia (WE) nr 999/2001
Inne (wymienić)
(1) Dz.U. L 147 z 31.5.2001, str. 1.

4.6.2. Monitorowanie owiec

Szacunkowa liczba testów
Owce określone w załączniku III rozdział A część II pkt 2 do rozporządzenia (WE) nr 999/2001
Owce określone w załączniku III rozdział A część II pkt 3 do rozporządzenia (WE) nr 999/2001
Owce określone w załączniku III rozdział A część II pkt 5 do rozporządzenia (WE) nr 999/2001
Owce określone w załączniku VII pkt 8 lit. d) do rozporządzenia (WE) nr 999/2001
Inne (wymienić)

4.6.3. Monitorowanie kóz

Szacunkowa liczba testów
Kozy określone w załączniku III rozdział A część II pkt 2 do rozporządzenia (WE) nr 999/2001
Kozy określone w załączniku III rozdział A część II pkt 3 do rozporządzenia (WE) nr 999/2001
Kozy określone w załączniku III rozdział A część II pkt 5 do rozporządzenia (WE) nr 999/2001
Kozy określone w załączniku VII pkt 4 lit. c) do rozporządzenia (WE) nr 999/2001
Inne (wymienić)

4.6.4. Badania odróżniające

Szacunkowa liczba testów
Wstępne molekularne badania odróżniające określone w załączniku X rozdział C pkt 3.2 lit. c) ppkt i) do rozporządzenia (WE) nr 999/2001

4.6.5. Określanie genotypów zwierząt z dodatnim wynikiem i wybranych losowo

Szacunkowa liczba testów
Zwierzęta określone w załączniku III rozdział A część II pkt 8.1 do rozporządzenia (WE) nr 999/2001
Zwierzęta określone w załączniku III rozdział A część II pkt 8.2 do rozporządzenia (WE) nr 999/2001

4.7. Zwalczanie:

4.7.1. Środki podejmowane po potwierdzeniu przypadku BSE:

4.7.1.1. Opis:

4.7.1.2. Tabela podsumowująca

Szacunkowa liczba
Zwierzęta, które należy poddać ubojowi na mocy załącznika VII pkt 2 lit. a) do rozporządzenia (WE) nr 999/2001

4.7.2. Środki podejmowane po potwierdzeniu przypadku trzęsawki owiec:

4.7.2.1. Opis:

4.7.2.2. Tabela podsumowująca

Szacunkowa liczba
Zwierzęta, które należy poddać ubojowi na mocy załącznika VII pkt 2 lit. b) do rozporządzenia (WE) nr 999/2001
Zwierzęta, których genotyp należy określić na mocy załącznika VII pkt 2 lit. b) do rozporządzenia (WE) nr 999/2001

4.7.3. Program hodowlany mający na względzie odporność na TSE u owiec:

4.7.3.1. Opis ogólny(3)

4.7.3.2. Tabela podsumowująca

Szacunkowa liczba
Samice owiec, których genotyp należy określić w ramach programu hodowlanego ustanowionego zgodnie z decyzją 2003/100/WE
Barany, których genotyp należy określić w ramach programu hodowlanego ustanowionego zgodnie z decyzją Komisji 2003/100/WE

5. Koszty

5.1. Szczegółowa analiza kosztów:

5.2. Zestawienie kosztów

Przeznaczenie kosztów Szczegóły Liczba jednostek Koszt jednostkowy w euro Ogółem kwota w euro Finansowanie przez Wspólnotę (tak/nie)
1. Testy na BSE (1)
1.1. Szybkie testy Test:
Test:
Test:
Test:
2. Testy na trzęsawkę owiec (2)
2.1. Szybkie testy Test:
Test:
Test:
3. Badania odróżniające (3)
3.1. Wstępne badania

molekularne

Test:
Test:
4. Określanie genotypów
4.1. Określenie

genotypu

zwierząt w

ramach środków

ustanowionych w

rozporządzeniu

(WE) nr

999/2001(4)

Metoda
4.2. Określenie

genotypu

zwierząt w

ramach programu

hodowlanego

ustanowionego

zgodnie z

decyzją Komisji

2003/100/WE(5)

Metoda
5. Obowiązkowy ubój zwierząt
5.1. Odszkodowanie

za bydło, które

należy poddać

ubojowi na mocy

załącznika VII

pkt 2 lit. a)

do

rozporządzenia

(WE) nr

999/2001

5.2. Odszkodowanie

za owce i kozy,

które należy

poddać ubojowi

na mocy

załącznika VII

pkt 2 lit. b)

do

rozporządzenia

(WE) nr

999/2001

OGÓŁEM
(1) Określone w pkt 4.6.1.
(2) Określone w pkt 4.6.2. i 4.6.3.
(3) Określone w pkt 4.6.4.
(4) Określone w pkt 4.6.3. i 4.7.2.2.
(5) Określone w pkt 4.7.3.2.".

______

(1) Gąbczasta encefalopatia bydła (BSE) i trzęsawka owiec.

(2) Stosuje się jeden dokument na chorobę, chyba że wszystkie środki przewidziane programem obejmującym populację docelową są wykorzystane do kontroli i zwalczania różnych chorób.

(3) Opis programu zgodnie z wymogami minimalnymi ustanowionymi w decyzji Komisji 2003/100/WE (Dz.U. L 41 z 14.2.2003, str. 41) (można odesłać do raportu określonego w art. 5 ust. 1 tej decyzji).

Zmiany w prawie

Senat poprawia reformę orzecznictwa lekarskiego w ZUS

Senat zgłosił w środę poprawki do reformy orzecznictwa lekarskiego w ZUS. Zaproponował, aby w sprawach szczególnie skomplikowanych możliwe było orzekanie w drugiej instancji przez grupę trzech lekarzy orzeczników. W pozostałych sprawach, zgodnie z ustawą, orzekać będzie jeden. Teraz ustawa wróci do Sejmu.

Grażyna J. Leśniak 10.12.2025
Co się zmieni w podatkach w 2026 roku? Wciąż wiele niewiadomych

Mimo iż do 1 stycznia zostały trzy tygodnie, przedsiębiorcy wciąż nie mają pewności, które zmiany wejdą w życie w nowym roku. Brakuje m.in. rozporządzeń wykonawczych do KSeF i rozporządzenia w sprawie JPK VAT. Część ustaw nadal jest na etapie prac parlamentu lub czeka na podpis prezydenta. Wiadomo już jednak, że nie będzie dużej nowelizacji ustaw o PIT i CIT. W 2026 r. nadal będzie można korzystać na starych zasadach z ulgi mieszkaniowej i IP Box oraz sprzedać bez podatku poleasingowy samochód.

Monika Pogroszewska 10.12.2025
Maciej Berek: Do projektu MRPiPS o PIP wprowadziliśmy bardzo istotne zmiany

Komitet Stały Rady Ministrów wprowadził bardzo istotne zmiany do projektu ustawy przygotowanego przez Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej – poinformował minister Maciej Berek w czwartek wieczorem, w programie „Pytanie dnia” na antenie TVP Info. Jak poinformował, projekt nowelizacji ustawy o PIP powinien trafić do Sejmu w grudniu 2025 roku, aby prace nad nim w Parlamencie trwały w I kwartale 2026 r.

Grażyna J. Leśniak 05.12.2025
Lekarze i pielęgniarki na kontraktach „uratują” firmy przed przekształcaniem umów?

4 grudnia Komitet Stały Rady Ministrów przyjął projekt zmian w ustawie o PIP - przekazało w czwartek MRPiPS. Nie wiadomo jednak, jaki jest jego ostateczny kształt. Jeszcze w środę Ministerstwo Zdrowia informowało Komitet, że zgadza się na propozycję, by skutki rozstrzygnięć PIP i ich zakres działał na przyszłość, a skutkiem polecenia inspektora pracy nie było ustalenie istnienia stosunku pracy między stronami umowy B2B, ale ustalenie zgodności jej z prawem. Zdaniem prawników, to byłaby kontrrewolucja w stosunku do projektu resortu pracy.

Grażyna J. Leśniak 05.12.2025
Klub parlamentarny PSL-TD przeciwko projektowi ustawy o PIP

Przygotowany przez ministerstwo pracy projekt zmian w ustawie o PIP, przyznający inspektorom pracy uprawnienie do przekształcania umów cywilnoprawnych i B2B w umowy o pracę, łamie konstytucję i szkodzi polskiej gospodarce – ogłosili posłowie PSL na zorganizowanej w czwartek w Sejmie konferencji prasowej. I zażądali zdjęcia tego projektu z dzisiejszego porządku posiedzenia Komitetu Stałego Rady Ministrów.

Grażyna J. Leśniak 04.12.2025
Prezydent podpisał zakaz hodowli zwierząt na futra, ale tzw. ustawę łańcuchową zawetował

Prezydent Karol Nawrocki podpisał we wtorek ustawę z 7 listopada 2025 r. o zmianie ustawy o ochronie zwierząt. Jej celem jest wprowadzenie zakazu chowu i hodowli zwierząt futerkowych w celach komercyjnych, z wyjątkiem królika, w szczególności w celu pozyskania z nich futer lub innych części zwierząt. Zawetowana została jednak ustawa zakazująca trzymania psów na łańcuchach. Prezydent ma w tym zakresie złożyć własny projekt.

Krzysztof Koślicki 02.12.2025
Metryka aktu
Identyfikator:

Dz.U.UE.L.2006.104.40

Rodzaj: Decyzja
Tytuł: Decyzja 2006/282/WE zmieniająca decyzję 2004/450/WE w odniesieniu do standardowych wymagań w odniesieniu do treści wniosków o finansowanie przez Wspólnotę programów zwalczania, monitoringu i kontroli TSE
Data aktu: 04/04/2006
Data ogłoszenia: 13/04/2006
Data wejścia w życie: 13/04/2006