Decyzja 2005/715/WE ustalająca ostateczne przydziały finansowe dla Państw Członkowskich w odniesieniu do liczby hektarów przeznaczonych na restrukturyzację i konwersję winnic na mocy rozporządzenia Rady (WE) nr 1493/1999 na rok budżetowy 2005

DECYZJA KOMISJI
z dnia 10 października 2005 r.
ustalająca ostateczne przydziały finansowe dla Państw Członkowskich w odniesieniu do liczby hektarów przeznaczonych na restrukturyzację i konwersję winnic na mocy rozporządzenia Rady (WE) nr 1493/1999 na rok budżetowy 2005

(notyfikowana jako dokument nr C(2005) 3737)

(Jedynie teksty w językach hiszpańskim, angielskim, czeskim, francuskim, greckim, niemieckim, portugalskim, słowackim, słoweńskim, węgierskim i włoskim są autentyczne)

(2005/715/WE)

(Dz.U.UE L z dnia 15 października 2005 r.)

KOMISJA WSPÓLNOT EUROPEJSKICH,

uwzględniając Traktat ustanawiający Wspólnotę Europejską,

uwzględniając rozporządzenie Rady (WE) nr 1493/1999 z dnia 17 maja 1999 r. w sprawie wspólnej organizacji rynku wina(1), w szczególności jego art. 14 ust. 2,

a także mając na uwadze, co następuje:

(1) Zasady dotyczące restrukturyzacji i konwersji winnic zostały ustalone w rozporządzeniu (WE) nr 1493/1999 i w rozporządzeniu Komisji (WE) nr 1227/2000 z dnia 31 maja 2000 r. ustanawiającym szczegółowe zasady stosowania rozporządzenia Rady (WE) nr 1493/1999 w sprawie wspólnej organizacji rynku wina, w odniesieniu do potencjału produkcyjnego(2).

(2) Szczegółowe zasady dotyczące planowania finansowego i uczestniczenia w finansowaniu programu restrukturyzacji i konwersji, ustalone w rozporządzeniu (WE) nr 1227/2000 przewidują, że odniesienia do danego roku budżetowego odnoszą się do płatności rzeczywiście dokonanych przez Państwa Członkowskie pomiędzy 16 października a 15 października roku następnego.

(3) Zgodnie z art. 14 ust. 1 rozporządzenia (WE) nr 1493/1999 Komisja co roku dokonuje wstępnych przydziałów dla Państw Członkowskich w oparciu o obiektywne kryteria, uwzględniając sytuacje i szczególne potrzeby, jak również starania, jakie należy podjąć biorąc pod uwagę cel programu.

(4) W decyzji 2004/687/WE(3) Komisja określiła orientacyjne przydziały finansowe na rok gospodarczy 2004/2005.

(5) Na mocy art. 17 ust. 1 i 3 rozporządzenia (WE) nr 1227/2000 wydatki poniesione i zatwierdzone przez Państwa Członkowskie są ograniczone do kwoty ich przydziałów, określonych w decyzji 2004/687/WE. W odniesieniu do roku budżetowego 2005 limit ten nie ma zastosowania do żadnego Państwa Członkowskiego.

(6) Zgodnie z art. 17 ust. 4 w przypadku gdy faktycznie poniesione przez Państwo Członkowskie wydatki na hektar przekraczają wydatki przewidziane w decyzji 2004/687/WE, stosuje się karę. W tym roku karę tę stosuje się do Luksemburga w kwocie 289 EUR.

(7) Na mocy art. 16 ust. 1 lit. c) rozporządzenia (WE) nr 1227/2000 Państwa Członkowskie mogą składać wnioski o późniejsze finansowanie w ramach bieżącego roku budżetowego. Jest to przypadek Niemiec, Hiszpanii, Francji, Włoch, Austrii oraz Portugalii.

(8) Na mocy art. 17 ust. 9 rozporządzenia (WE) nr 1227/2000 Państwa Członkowskie, dla których rok budżetowy 2005 jest pierwszym rokiem stosowania systemu restrukturyzacji i konwersji, mogą składać wnioski o finansowanie dodatkowe w granicach 90 % przydziału finansowego, dokonanego zgodnie z decyzją 2004/687/WE. Przepis ten stosuje się do Republiki Czeskiej, Węgier, Malty oraz Słowacji.

(9) Na mocy art. 17 ust. 3 rozporządzenia (WE) nr 1227/2000 wnioski złożone zgodnie z art. 16 ust. 1 lit. c) wymienionego rozporządzenia zostały przyjęte w odniesieniu do Państw Członkowskich, które wydały pierwotny przydział, proporcjonalnie do ich wniosków, przy wykorzystaniu dostępnych środków, po odjęciu, dla wszystkich Państw Członkowskich, sumy kwot przekazanych zgodnie z art. 16 ust. 1 lit. a) i b) wymienionego rozporządzenia i skorygowanych, tam, gdzie stosowne, zgodnie z art. 17 ust. 1 i 3, oraz sumy kwot przekazanych i zaakceptowanych na mocy art. 17 ust. 9 wymienionego rozporządzenia, kwoty całkowitej przyznanej Państwom Członkowskim. Przepis ten stosuje się w odniesieniu do roku budżetowego 2005 do Niemiec, Hiszpanii, Francji, Włoch, Austrii oraz Portugalii,

PRZYJMUJE NINIEJSZĄ DECYZJĘ:

Artykuł  1

Ostateczne przydziały finansowe na rok gospodarczy 2004/2005 dla zainteresowanych Państw Członkowskich w odniesieniu do liczby hektarów przeznaczonych na restrukturyzację i konwersję winnic, na mocy rozporządzenia (WE) nr 1493/1999, na rok budżetowy 2005, znajdują się w Załączniku do niniejszej decyzji.

Artykuł  2

Niniejsza decyzja skierowana jest do Republiki Czeskiej, Republiki Federalnej Niemiec, Republiki Greckiej, Królestwa Hiszpanii, Republiki Francuskiej, Republiki Włoskiej, Republiki Cypryjskiej, Wielkiego Księstwa Luksemburga, Republiki Węgierskiej, Republiki Malty, Republiki Austrii, Republiki Portugalskiej, Republiki Słowenii i Republiki Słowackiej.

Sporządzono w Brukseli, dnia 10 października 2005 r.

W imieniu Komisji
Mariann FISCHER BOEL
Członek Komisji

______

(1) Dz.U. L 179 z 14.7.1999, str. 1. Rozporządzenie ostatnio zmienione Aktem Przystąpienia z 2003 r.

(2) Dz.U. L 143 z 16.6.2000, str. 1. Rozporządzenie ostatnio zmienione rozporządzeniem (WE) nr 1216/2005 (Dz.U. L 199 z 29.7.2005, str. 32).

(3) Dz.U. L 313 z 12.10.2004, str. 23.

ZAŁĄCZNIK

Ostateczne przydziały finansowe na rok gospodarczy 2004/2005 (rok budżetowy 2005)

Państwo Członkowskie Powierzchnia

(ha)

Przydział finansowy (EUR)
Republika Czeska 84 772.352
Niemcy 1.975 12.695.680
Grecja 988 7.047.724
Hiszpania 19.888 149.316.032
Francja 13.691 108.227.509
Włochy 14.633 103.757.903
Cypr 193 2.340.941
Luksemburg 10 83.200
Węgry 1.132 9.054.545
Malta 15 154.474
Austria 1.275 7.248.066
Portugalia 7.153 45.588.331
Słowenia 172 2.913.565
Słowacja 221 799.448
Ogółem 61.429 449.999.711

Zmiany w prawie

Senat poprawia reformę orzecznictwa lekarskiego w ZUS

Senat zgłosił w środę poprawki do reformy orzecznictwa lekarskiego w ZUS. Zaproponował, aby w sprawach szczególnie skomplikowanych możliwe było orzekanie w drugiej instancji przez grupę trzech lekarzy orzeczników. W pozostałych sprawach, zgodnie z ustawą, orzekać będzie jeden. Teraz ustawa wróci do Sejmu.

Grażyna J. Leśniak 10.12.2025
Co się zmieni w podatkach w 2026 roku? Wciąż wiele niewiadomych

Mimo iż do 1 stycznia zostały trzy tygodnie, przedsiębiorcy wciąż nie mają pewności, które zmiany wejdą w życie w nowym roku. Brakuje m.in. rozporządzeń wykonawczych do KSeF i rozporządzenia w sprawie JPK VAT. Część ustaw nadal jest na etapie prac parlamentu lub czeka na podpis prezydenta. Wiadomo już jednak, że nie będzie dużej nowelizacji ustaw o PIT i CIT. W 2026 r. nadal będzie można korzystać na starych zasadach z ulgi mieszkaniowej i IP Box oraz sprzedać bez podatku poleasingowy samochód.

Monika Pogroszewska 10.12.2025
Maciej Berek: Do projektu MRPiPS o PIP wprowadziliśmy bardzo istotne zmiany

Komitet Stały Rady Ministrów wprowadził bardzo istotne zmiany do projektu ustawy przygotowanego przez Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej – poinformował minister Maciej Berek w czwartek wieczorem, w programie „Pytanie dnia” na antenie TVP Info. Jak poinformował, projekt nowelizacji ustawy o PIP powinien trafić do Sejmu w grudniu 2025 roku, aby prace nad nim w Parlamencie trwały w I kwartale 2026 r.

Grażyna J. Leśniak 05.12.2025
Lekarze i pielęgniarki na kontraktach „uratują” firmy przed przekształcaniem umów?

4 grudnia Komitet Stały Rady Ministrów przyjął projekt zmian w ustawie o PIP - przekazało w czwartek MRPiPS. Nie wiadomo jednak, jaki jest jego ostateczny kształt. Jeszcze w środę Ministerstwo Zdrowia informowało Komitet, że zgadza się na propozycję, by skutki rozstrzygnięć PIP i ich zakres działał na przyszłość, a skutkiem polecenia inspektora pracy nie było ustalenie istnienia stosunku pracy między stronami umowy B2B, ale ustalenie zgodności jej z prawem. Zdaniem prawników, to byłaby kontrrewolucja w stosunku do projektu resortu pracy.

Grażyna J. Leśniak 05.12.2025
Klub parlamentarny PSL-TD przeciwko projektowi ustawy o PIP

Przygotowany przez ministerstwo pracy projekt zmian w ustawie o PIP, przyznający inspektorom pracy uprawnienie do przekształcania umów cywilnoprawnych i B2B w umowy o pracę, łamie konstytucję i szkodzi polskiej gospodarce – ogłosili posłowie PSL na zorganizowanej w czwartek w Sejmie konferencji prasowej. I zażądali zdjęcia tego projektu z dzisiejszego porządku posiedzenia Komitetu Stałego Rady Ministrów.

Grażyna J. Leśniak 04.12.2025
Prezydent podpisał zakaz hodowli zwierząt na futra, ale tzw. ustawę łańcuchową zawetował

Prezydent Karol Nawrocki podpisał we wtorek ustawę z 7 listopada 2025 r. o zmianie ustawy o ochronie zwierząt. Jej celem jest wprowadzenie zakazu chowu i hodowli zwierząt futerkowych w celach komercyjnych, z wyjątkiem królika, w szczególności w celu pozyskania z nich futer lub innych części zwierząt. Zawetowana została jednak ustawa zakazująca trzymania psów na łańcuchach. Prezydent ma w tym zakresie złożyć własny projekt.

Krzysztof Koślicki 02.12.2025
Metryka aktu
Identyfikator:

Dz.U.UE.L.2005.271.42

Rodzaj: Decyzja
Tytuł: Decyzja 2005/715/WE ustalająca ostateczne przydziały finansowe dla Państw Członkowskich w odniesieniu do liczby hektarów przeznaczonych na restrukturyzację i konwersję winnic na mocy rozporządzenia Rady (WE) nr 1493/1999 na rok budżetowy 2005
Data aktu: 10/10/2005
Data ogłoszenia: 15/10/2005
Data wejścia w życie: 15/10/2005