Decyzja 2005/697/WE zmieniająca decyzję 2000/745/WE przyjmującą zobowiązania złożone w związku z postępowaniem antydumpingowym i antysubsydyjnym, które dotyczą przywozu politereftalanu etylenu (PET) pochodzącego między innymi z Indii

DECYZJA KOMISJI
z dnia 12 września 2005 r.
zmieniająca decyzję 2000/745/WE przyjmującą zobowiązania złożone w związku z postępowaniem antydumpingowym i antysubsydyjnym, które dotyczą przywozu politereftalanu etylenu (PET) pochodzącego między innymi z Indii

(2005/697/WE)

(Dz.U.UE L z dnia 11 października 2005 r.)

KOMISJA WSPÓLNOT EUROPEJSKICH,

uwzględniając Traktat ustanawiający Wspólnotę Europejską,

uwzględniając rozporządzenie Rady (WE) nr 384/96 z dnia 22 grudnia 1995 r. w sprawie ochrony przed dumpingowym przywozem z krajów niebędących członkami Wspólnoty Europejskiej(1) ("antydumpingowe rozporządzenie podstawowe"), w szczególności jego art. 8,

uwzględniając rozporządzenie Rady (WE) nr 2026/97 z dnia 6 października 1997 r. w sprawie ochrony przed przywozem towarów subsydiowanych z krajów niebędących członkami Wspólnoty Europejskiej(2) ("antysubsydyjne rozporządzenie podstawowe"), w szczególności jego art. 13 i 15,

po konsultacji z Komitetem Doradczym,

a także mając na uwadze, co następuje:

A. POSTĘPOWANIE

(1) Na mocy rozporządzenia (WE) nr 2604/2000(3) Rada nałożyła ostateczne cło antydumpingowe na przywóz do Wspólnoty określonych rodzajów politereftalanu etylenu (PET) pochodzącego między innymi z Indii. Przywóz PET wywożonego przez przedsiębiorstwa, od których przyjęto zobowiązanie został zwolniony z tego cła zgodnie z art. 2 ust. 1 wymienionego rozporządzenia.

(2) Na mocy rozporządzenia (WE) nr 2603/2000(4) Rada nałożyła ostateczne cło wyrównawcze na przywóz do Wspólnoty określonych rodzajów politereftalanu etylenu (PET) pochodzącego między innymi z Indii. Przywóz PET wywożonego przez przedsiębiorstwa, od których przyjęto zobowiązanie został zwolniony z tego cła zgodnie z art. 2 ust. 1 wymienionego rozporządzenia.

(3) W dniu 29 listopada 2000 r. Komisja przyjęła decyzję 2000/745/WE(5) przyjmującą zobowiązania złożone w związku dwoma wymienionymi wyżej postępowaniami od eksporterów wskazanych w art. 1 tej decyzji.

(4) W dniu 12 stycznia 2005 r., Komisja na mocy rozporządzenia (WE) nr 33/2005(6) ogłosiła wszczęcie przeglądu dotyczącego nowych eksporterów zgodnie z art. 11 ust. 4 antydumpingowego rozporządzenia podstawowego.

(5) W tym samym czasie i na tej samej podstawie Komisja wszczęła przegląd w trybie przyspieszonym rozporządzenia (WE) nr 2603/2000(7) zgodnie z art. 20 antysubsydyjnego rozporządzenia podstawowego.

(6) Ostateczne ustalenia i wnioski z tych dochodzeń są wskazane w rozporządzeniu Rady (WE) nr 1646/2005(8), zmieniającym rozporządzenie (WE) nr 2604/2000 oraz w rozporządzeniu Rady (WE) nr 1645/2005(9) zmieniającym rozporządzenie (WE) nr 2603/2000.

B. ZOBOWIĄZANIE

(7) Po ujawnieniu informacji, w wyniku którego South Asian Petrochem Limited ("przedsiębiorstwo") zostało powiadomione o faktach i okolicznościach, na podstawie których zamierzano nałożyć zmienione ostateczne cło antydumpingowe i cło wyrównawcze na jego przywóz do Wspólnoty, przedsiębiorstwo złożyło zobowiązanie cenowe zgodnie z art. 8 ust. 1 antydumpingowego rozporządzenia podstawowego oraz zgodnie z art. 13 ust. 1 antysubsydyjnego rozporządzenia podstawowego. Zgodnie z tym zobowiązaniem wymieniony producent eksportujący zobowiązał się do sprzedaży produktu objętego postępowaniem na poziomie cen równym lub wyższym od poziomu, który usuwa wyrządzający szkodę wpływ dumpingu i subsydiowania.

(8) Wymienione przedsiębiorstwo będzie również regularnie dostarczać Komisji szczegółowych informacji dotyczących swojego wywozu do Wspólnoty, co pozwoli na skuteczne monitorowanie zobowiązania przez Komisję. Co więcej, struktura sprzedaży tego przedsiębiorstwa jest taka, że Komisja uznaje, iż ryzyko obejścia przyjętego zobowiązania jest ograniczone.

(9) W świetle powyższego, zobowiązanie złożone przez South Asian Petrochem Limited uznaje się za możliwe do przyjęcia.

(10) Aby Komisja mogła skutecznie monitorować przestrzeganie zobowiązań tego przedsiębiorstwa, przy przedłożeniu właściwemu organowi celnemu wniosku o dopuszczenie do swobodnego obrotu zgodnie ze zobowiązaniem, zwolnienie z cła będzie uzależnione od przedstawienia faktury zawierającej przynajmniej informacje wymienione w Załączniku do rozporządzenia Rady (WE) nr 2604/2004. Taki poziom informacji jest również konieczny, aby umożliwić organom celnym stwierdzenie z odpowiednią dokładnością, że przesyłka jest zgodna z dokumentami handlowymi. Jeżeli taka faktura nie zostanie przedstawiona, lub też nie odpowiada ona produktowi przedstawionemu organom celnym, należna będzie z tego tytułu odpowiednia stawka cła antydumpingowego i wyrównawczego.

(11) W przypadku naruszenia lub wycofania zobowiązania lub w przypadku gdy istnieje powód, aby sądzić, że wymienione zobowiązanie jest naruszane, może zostać nałożone tymczasowe lub ostateczne cło zgodnie z art. 8 ust. 9 i 10 antydumpingowego rozporządzenia podstawowego oraz, tam gdzie ma to zastosowanie, zgodnie z art. 13 ust. 9 i 10 antysubsydyjnego rozporządzenia podstawowego,

STANOWI, CO NASTĘPUJE:

Artykuł  1

Do tabeli w art. 1 decyzji 2000/745/WE wprowadza się następujące zmiany poprzez dodanie poniższych informacji:

Kraj

Producent

Dodatkowy kod Taric

"Indie

South Asian Petrochem Limited

A 585"

Artykuł  2

Niniejsza decyzja wchodzi w życie następnego dnia po jej opublikowaniu w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.

Sporządzono w Brukseli, dnia 12 września 2005 r.

W imieniu Komisji,
Peter MANDELSON
Członek Komisji

______

(1) Dz.U. L 56 z 6.3.1996, str. 1. Rozporządzenie ostatnio zmienione rozporządzeniem (WE) nr 461/2004 (Dz.U. L 77 z 13.3.2004, str. 12).

(2) Dz.U. L 288 z 21.10.1997, str. 1. Rozporządzenie ostatnio zmienione rozporządzeniem (WE) nr 461/2004.

(3) Dz.U. L 301 z 30.11.2000, str. 21. Rozporządzenie ostatnio zmienione rozporządzeniem (WE) nr 83/2005 (Dz.U. L 19 z 21.1.2005, str. 1).

(4) Dz.U. L 301 z 30.11.2000, str. 1. Rozporządzenie ostatnio zmienione rozporządzeniem (WE) nr 822/2004 (Dz.U. L 127 z 29.4.2004, str. 3).

(5) Dz.U. L 301 z 30.11.2000, str. 88. Decyzja zmieniona decyzją 2002/232/WE (Dz.U. L 78 z 21.3.2002, str. 12).

(6) Dz.U. L 8 z 12.1.2005, str. 9.

(7) Dz.U. C 8 z 12.1.2005, str. 2.

(8) Patrz str. 10 niniejszego Dziennika Urzędowego.

(9) Patrz str. 1 niniejszego Dziennika Urzędowego.

Zmiany w prawie

Senat poprawia reformę orzecznictwa lekarskiego w ZUS

Senat zgłosił w środę poprawki do reformy orzecznictwa lekarskiego w ZUS. Zaproponował, aby w sprawach szczególnie skomplikowanych możliwe było orzekanie w drugiej instancji przez grupę trzech lekarzy orzeczników. W pozostałych sprawach, zgodnie z ustawą, orzekać będzie jeden. Teraz ustawa wróci do Sejmu.

Grażyna J. Leśniak 10.12.2025
Co się zmieni w podatkach w 2026 roku? Wciąż wiele niewiadomych

Mimo iż do 1 stycznia zostały trzy tygodnie, przedsiębiorcy wciąż nie mają pewności, które zmiany wejdą w życie w nowym roku. Brakuje m.in. rozporządzeń wykonawczych do KSeF i rozporządzenia w sprawie JPK VAT. Część ustaw nadal jest na etapie prac parlamentu lub czeka na podpis prezydenta. Wiadomo już jednak, że nie będzie dużej nowelizacji ustaw o PIT i CIT. W 2026 r. nadal będzie można korzystać na starych zasadach z ulgi mieszkaniowej i IP Box oraz sprzedać bez podatku poleasingowy samochód.

Monika Pogroszewska 10.12.2025
Maciej Berek: Do projektu MRPiPS o PIP wprowadziliśmy bardzo istotne zmiany

Komitet Stały Rady Ministrów wprowadził bardzo istotne zmiany do projektu ustawy przygotowanego przez Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej – poinformował minister Maciej Berek w czwartek wieczorem, w programie „Pytanie dnia” na antenie TVP Info. Jak poinformował, projekt nowelizacji ustawy o PIP powinien trafić do Sejmu w grudniu 2025 roku, aby prace nad nim w Parlamencie trwały w I kwartale 2026 r.

Grażyna J. Leśniak 05.12.2025
Lekarze i pielęgniarki na kontraktach „uratują” firmy przed przekształcaniem umów?

4 grudnia Komitet Stały Rady Ministrów przyjął projekt zmian w ustawie o PIP - przekazało w czwartek MRPiPS. Nie wiadomo jednak, jaki jest jego ostateczny kształt. Jeszcze w środę Ministerstwo Zdrowia informowało Komitet, że zgadza się na propozycję, by skutki rozstrzygnięć PIP i ich zakres działał na przyszłość, a skutkiem polecenia inspektora pracy nie było ustalenie istnienia stosunku pracy między stronami umowy B2B, ale ustalenie zgodności jej z prawem. Zdaniem prawników, to byłaby kontrrewolucja w stosunku do projektu resortu pracy.

Grażyna J. Leśniak 05.12.2025
Klub parlamentarny PSL-TD przeciwko projektowi ustawy o PIP

Przygotowany przez ministerstwo pracy projekt zmian w ustawie o PIP, przyznający inspektorom pracy uprawnienie do przekształcania umów cywilnoprawnych i B2B w umowy o pracę, łamie konstytucję i szkodzi polskiej gospodarce – ogłosili posłowie PSL na zorganizowanej w czwartek w Sejmie konferencji prasowej. I zażądali zdjęcia tego projektu z dzisiejszego porządku posiedzenia Komitetu Stałego Rady Ministrów.

Grażyna J. Leśniak 04.12.2025
Prezydent podpisał zakaz hodowli zwierząt na futra, ale tzw. ustawę łańcuchową zawetował

Prezydent Karol Nawrocki podpisał we wtorek ustawę z 7 listopada 2025 r. o zmianie ustawy o ochronie zwierząt. Jej celem jest wprowadzenie zakazu chowu i hodowli zwierząt futerkowych w celach komercyjnych, z wyjątkiem królika, w szczególności w celu pozyskania z nich futer lub innych części zwierząt. Zawetowana została jednak ustawa zakazująca trzymania psów na łańcuchach. Prezydent ma w tym zakresie złożyć własny projekt.

Krzysztof Koślicki 02.12.2025
Metryka aktu
Identyfikator:

Dz.U.UE.L.2005.266.62

Rodzaj: Decyzja
Tytuł: Decyzja 2005/697/WE zmieniająca decyzję 2000/745/WE przyjmującą zobowiązania złożone w związku z postępowaniem antydumpingowym i antysubsydyjnym, które dotyczą przywozu politereftalanu etylenu (PET) pochodzącego między innymi z Indii
Data aktu: 12/09/2005
Data ogłoszenia: 11/10/2005
Data wejścia w życie: 12/10/2005