Decyzja 2005/614/WE w sprawie przystąpienia Wspólnoty do regulaminu nr 94 Europejskiej Komisji Gospodarczej Organizacji Narodów Zjednoczonych w sprawie przepisów dotyczących homologacji ochrony osób przebywających w pojeździe w przypadku zderzenia czołowego oraz do regulaminu nr 95 w sprawie przepisów dotyczących homologacji ochrony osób przebywających w pojeździe w przypadku zderzenia bocznego

DECYZJA RADY
z dnia 18 lipca 2005 r.
w sprawie przystąpienia Wspólnoty do regulaminu nr 94 Europejskiej Komisji Gospodarczej Organizacji Narodów Zjednoczonych w sprawie przepisów dotyczących homologacji ochrony osób przebywających w pojeździe w przypadku zderzenia czołowego oraz do regulaminu nr 95 w sprawie przepisów dotyczących homologacji ochrony osób przebywających w pojeździe w przypadku zderzenia bocznego
(Tekst mający znaczenie dla EOG)

(2005/614/WE)

(Dz.U.UE L z dnia 22 sierpnia 2005 r.)

RADA UNII EUROPEJSKIEJ,

uwzględniając Traktat ustanawiający Wspólnotę Europejską,

uwzględniając decyzję Rady 97/836/WE z dnia 27 listopada 1997 r. w związku z przystąpieniem Wspólnoty Europejskiej do Porozumienia Europejskiej Komisji Gospodarczej Organizacji Narodów Zjednoczonych, dotyczącego przyjęcia jednolitych wymagań technicznych dla pojazdów kołowych, wyposażenia i części, które mogą być stosowane w tych pojazdach, oraz wzajemnego uznawania homologacji udzielonych na podstawie tych wymagań ("Zrewidowane Porozumienie z 1958 r.")(1), w szczególności jej art. 3 ust. 3 i art. 4 ust. 2,

uwzględniając wniosek Komisji,

uwzględniając zgodę Parlamentu Europejskiego(2),

a także mając na uwadze, co następuje:

(1) Znormalizowane wymogi regulaminu nr 94 i regulaminu nr 95 Europejskiej Komisji Gospodarczej Organizacji Narodów Zjednoczonych w sprawie przepisów dotyczących homologacji pojazdów w zakresie dotyczącym ochrony osób przebywających w pojeździe w przypadku zderzenia czołowego i bocznego mają na celu usunięcie barier technicznych w handlu pojazdami silnikowymi pomiędzy umawiającymi się stronami oraz zapewnienie wysokiego poziomu bezpieczeństwa osób przebywających w pojeździe.

(2) Regulamin nr 94 i regulamin nr 95 nie zostały wymienione w załączniku II do decyzji Rady 97/836/WE, ponieważ nie były zgodne z wymaganiami technicznymi oraz specyfikacjami w momencie przystąpienia Wspólnoty do Zrewidowanego Porozumienia z 1958 r.

(3) W świetle zmian wprowadzonych w między czasie do regulaminu nr 94(3) i regulaminu nr 95(4) należy włączyć te regulaminy do wspólnotowego systemu homologacji pojazdów silnikowych,

PRZYJMUJE NINIEJSZĄ DECYZJĘ:

Artykuł  1
1.
Wspólnota stosuje regulamin nr 94 Europejskiej Komisji Gospodarczej Organizacji Narodów Zjednoczonych w sprawie przepisów dotyczących homologacji pojazdów w zakresie dotyczcącym ochrony osób przebywających w pojeździe w przypadku zderzenia czołowego.
2.
Wspólnota stosuje regulamin nr 95 Europejskiej Komisji Gospodarczej Organizacji Narodów Zjednoczonych w sprawie przepisów dotyczących homologacji pojazdów w zakresie ochrony osób przebywających w pojeździe w przypadku zderzenia bocznego.
3.
Teksty regulaminów stanowią załącznik do niniejszej decyzji.
Artykuł  2

Regulamin nr 94 Europejskiej Komisji Gospodarczej Organizacji Narodów Zjednoczonych w sprawie przepisów dotyczących homologacji pojazdów w zakresie dotyczącym ochrony osób przebywających w pojeździe w przypadku zderzenia czołowego oraz regulamin nr 95 Europejskiej Komisji Gospodarczej Organizacji Narodów Zjednoczonych w sprawie przepisów dotyczących homologacji pojazdów dotyczących ochrony osób przebywających w pojeździe w przypadku zderzenia bocznego zostają włączone do wspólnotowego systemu homologacji pojazdów silnikowych.

Artykuł  3

Komisja powiadamia o niniejszej decyzji Sekretarza Generalnego Organizacji Narodów Zjednoczonych.

Sporządzono w Brukseli, dnia 18 lipca 2005 r.

W imieniu Rady
M. BECKETT
Przewodniczący

______

(1) Dz.U. L 346 z 17.12.1997, str. 78.

(2) Zgoda wydana dnia 6 lipca 2005 r. (dotychczas nieopublikowana w Dzienniku Urzędowym).

(3) Dokument ONZ E/ECE/324, E/ECE/TRANS/505, Rev. 1/Add. 93, zmieniony Amend. 1, Amend. 2, Amend. 2/Corr. 1, Amend. 3 i Amend. 4

(4) Dokument ONZ E/ECE/324, E/ECE/TRANS/505, Rev. 1/Add. 94, zmieniony Amend. 1, Amend. 1/Corr. 1, Corr. 1, Amend. 2 i Amend. 3.

..................................................

Notka Wydawnictwa Prawniczego "Lex"

Grafiki zostały zamieszczone wyłącznie w Internecie. Obejrzenie grafik podczas pracy z programem Lex wymaga dostępu do Internetu.

..................................................

ZAŁĄCZNIK

ANNEX  1

ANNEX  2

Arrangements of the approval mark

ANNEX  3

Test procedure

ANNEX  4

Determination of performance criteria

ANNEX  5

Arrangement and installation of dummies and adjustment of restraint systems

ANNEX  6

Procedure for determining the 'H' point and the actual torso angle for seating positions in motor vehicles

APPENDIX  1

Description of the three-dimensional 'H' point machine(1)

APPENDIX  2

Three-dimensional reference system

APPENDIX  3

Reference data concerning seat positions

ANNEX  7

Test procedure with trolley

APPENDIX

Equivalence curve - tolerance band for curve ΔV = f(t)

ANNEX  8

Technique of measurement in measurement tests: instrumentation

ANNEX  9

Definition of deformable barrier

ANNEX  10

Certification of procedure for the dummy lower leg and foot

ANNEX  1

ANNEX  2

Arrangements of the approval mark

ANNEX  3

Procedure for determining the 'H' point and the actual torso angle for seating positions in motor vehicles

APPENDIX  1

Description of the three-dimensional 'H' point machine(1)

APPENDIX  2

Three-dimensional reference system

APPENDIX  3

Reference data concerning seating positions

ANNEX  4

Collision test procedure

APPENDIX  1

Determination of performance data

APPENDIX  2

The procedure for calculating the viscous criterion for Eurosid 1

ANNEX  5

Mobile deformable barrier characteristics

APPENDIX  1

Force deflection curves for static tests

APPENDIX  2

Force deflection curves for dynamic tests

ANNEX  6

Technical description of the side impact dummy

ANNEX  7

Installation of the side impact dummy

ANNEX  8

Partial test

Zmiany w prawie

Powstańcy nie zapłacą podatku dochodowego od nagród

Minister finansów zaniecha poboru podatku dochodowego od nagród przyznawanych w 2024 roku powstańcom warszawskim oraz ich małżonkom. Zgodnie z przygotowanym przez resort projektem rozporządzenia, zwolnienie będzie dotyczyło nagród przyznawanych przez radę miasta Warszawy od 1 stycznia do końca grudnia tego roku.

Monika Pogroszewska 06.05.2024
Data 30 kwietnia dla wnioskodawcy dodatku osłonowego może być pułapką

Choć ustawa o dodatku osłonowym wskazuje, że wnioski można składać do 30 kwietnia 2024 r., to dla wielu mieszkańców termin ten może okazać się pułapką. Datą złożenia wniosku jest bowiem data jego wpływu do organu. Rząd uznał jednak, że nie ma potrzeby doprecyzowania tej kwestii. A już podczas rozpoznawania poprzednich wniosków, właśnie z tego powodu wielu mieszkańców zostało pozbawionych świadczeń.

Robert Horbaczewski 30.04.2024
Rząd chce zmieniać obowiązujące regulacje dotyczące czynników rakotwórczych i mutagenów

Rząd przyjął we wtorek projekt zmian w Kodeksie pracy, którego celem jest nowelizacja art. 222, by dostosować polskie prawo do przepisów unijnych. Chodzi o dodanie czynników reprotoksycznych do obecnie obwiązujących regulacji dotyczących czynników rakotwórczych i mutagenów. Nowela upoważnienia ustawowego pozwoli na zmianę wydanego na jej podstawie rozporządzenia Ministra Zdrowia w sprawie substancji chemicznych, ich mieszanin, czynników lub procesów technologicznych o działaniu rakotwórczym lub mutagennym w środowisku pracy.

Grażyna J. Leśniak 16.04.2024
Bez kary za brak lekarza w karetce do końca tego roku

W ponad połowie specjalistycznych Zespołów Ratownictwa Medycznego brakuje lekarzy. Ministerstwo Zdrowia wydłuża więc po raz kolejny czas, kiedy Narodowy Fundusz Zdrowia nie będzie pobierał kar umownych w przypadku niezapewnienia lekarza w zespołach ratownictwa. Pierwotnie termin wyznaczony był na koniec czerwca tego roku.

Beata Dązbłaż 10.04.2024
Będzie zmiana ustawy o rzemiośle zgodna z oczekiwaniami środowiska

Rozszerzenie katalogu prawnie dopuszczalnej formy prowadzenia działalności gospodarczej w zakresie rzemiosła, zmiana definicji rzemiosła, dopuszczenie wykorzystywania przez przedsiębiorców, niezależnie od formy prowadzenia przez nich działalności, wszystkich kwalifikacji zawodowych w rzemiośle, wymienionych w ustawie - to tylko niektóre zmiany w ustawie o rzemiośle, jakie zamierza wprowadzić Ministerstwo Rozwoju i Technologii.

Grażyna J. Leśniak 08.04.2024
Tabletki "dzień po" bez recepty nie będzie. Jest weto prezydenta

Dostępność bez recepty jednego z hormonalnych środków antykoncepcyjnych (octan uliprystalu) - takie rozwiązanie zakładała zawetowana w piątek przez prezydenta Andrzeja Dudę nowelizacja prawa farmaceutycznego. Wiek, od którego tzw. tabletka "dzień po" byłaby dostępna bez recepty miał być określony w rozporządzeniu. Ministerstwo Zdrowia stało na stanowisku, że powinno to być 15 lat. Wątpliwości w tej kwestii miała Kancelaria Prezydenta.

Katarzyna Nocuń 29.03.2024
Metryka aktu
Identyfikator:

Dz.U.UE.L.2005.217.1

Rodzaj: Decyzja
Tytuł: Decyzja 2005/614/WE w sprawie przystąpienia Wspólnoty do regulaminu nr 94 Europejskiej Komisji Gospodarczej Organizacji Narodów Zjednoczonych w sprawie przepisów dotyczących homologacji ochrony osób przebywających w pojeździe w przypadku zderzenia czołowego oraz do regulaminu nr 95 w sprawie przepisów dotyczących homologacji ochrony osób przebywających w pojeździe w przypadku zderzenia bocznego
Data aktu: 18/07/2005
Data ogłoszenia: 22/08/2005
Data wejścia w życie: 18/07/2005