Rozporządzenie 1099/2005 wykonujące rozporządzenie (WE) nr 808/2004 Parlamentu Europejskiego i Rady dotyczące statystyk Wspólnoty w sprawie społeczeństwa informacyjnego

ROZPORZĄDZENIE KOMISJI (WE) NR 1099/2005
z dnia 13 lipca 2005 r.
wykonujące rozporządzenie (WE) nr 808/2004 Parlamentu Europejskiego i Rady dotyczące statystyk Wspólnoty w sprawie społeczeństwa informacyjnego
(Tekst mający znaczenie dla EOG)

KOMISJA WSPÓLNOT EUROPEJSKICH,

uwzględniając Traktat ustanawiający Wspólnotę Europejską,

uwzględniając rozporządzenie (WE) nr 808/2004 Parlamentu Europejskiego i Rady dotyczące statystyk Wspólnoty w sprawie społeczeństwa informacyjnego, w szczególności jego art. 8 (1),

a także mając na uwadze, co następuje:

(1) Rozporządzenie (WE) Nr 808/2004 ustanowiło jednolite ramy systematycznego tworzenia statystyk Wspólnoty dotyczących społeczeństwa informacyjnego.

(2) Zgodnie z art. 8 ust. 1 rozporządzenia (WE) nr 808/2004, konieczne są środki wykonawcze w celu określenia danych, jakie mają być dostarczane do tworzenia statystyk zdefiniowanych w art. 3 i 4 tego rozporządzenia oraz w celu ustalenia końcowych terminów dotyczących ich przesyłania.

(3) Środki przewidziane w niniejszym rozporządzeniu są zgodne z opinią Komitetu ds. Programu Statystycznego, ustanowionego decyzją Rady 89/382/EWG, Euratom(2),

PRZYJMUJE NINIEJSZE ROZPORZĄDZENIE:

Artykuł  1

Dane, jakie mają być przekazywane do tworzenia statystyk Wspólnoty dotyczących społeczeństwa informacyjnego zgodnie z art. 3 ust. 2 i art. 4 rozporządzenia (WE) nr 808/2004 są określone w załącznikach I i II do niniejszego rozporządzenia.

Artykuł  2

Niniejsze rozporządzenie wchodzi w życie dwudziestego dnia po jego opublikowaniu w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.

Niniejsze rozporządzenie wiąże w całości i jest bezpośrednio stosowane we wszystkich Państwach Członkowskich.

Sporządzono w Brukseli, dnia 13 lipca 2005 r.

W imieniu Komisji
Joaquín ALMUNIA
Członek Komisji

______

(1) Dz.U. L 143 z 30.4.2004, str. 49.

(2) Dz.U. L 181 z 28.6.1989, str. 47.

ZAŁĄCZNIKI

ZAŁĄCZNIK  I

Moduł 1: Przedsiębiorstwa i społeczeństwo informacyjne

1. TEMATY I ICH CECHY

a) Tematy, jakie mają zostać ujęte dla roku referencyjnego 2006, wybrane z zestawienia w załączniku I do rozporządzenia (WE) nr 808/2004 Parlamentu Europejskiego i Rady, są następujące:

– Systemy ICT (technologii informacyjnej i komunikacyjnej) oraz ich wykorzystanie w przedsiębiorstwach

– Wykorzystanie Internetu i innych sieci elektronicznych przez przedsiębiorstwa

– Procesy handlu elektronicznego i elektronicznej działalności gospodarczej (e-biznesu)

– Bezpieczeństwo ICT.

b. 1) Następujące cechy przedsiębiorstw są gromadzone wyłącznie w przypadku przedsiębiorstw niesklasyfikowanych w sekcji J Ogólnej Klasyfikacji Działalności Gospodarczych we Wspólnotach Europejskich (NACE Rev. 1.1):

Systemy ICT oraz ich wykorzystanie w przedsiębiorstwach

Cechy, jakie mają zostać zebrane w przypadku wszystkich przedsiębiorstw:

– Wykorzystanie komputerów

Cechy, jakie mają zostać zebrane w przypadku przedsiębiorstw, które korzystają z komputerów:

– Procent zatrudnionych osób, które korzystają z komputerów przynajmniej raz w tygodniu

– Występowanie zatrudnionych osób, które regularnie pracują przez część czasu pracy (pół dnia na tydzień lub więcej) poza normalnym miejscem zakładu pracy i które podłączają się do systemu komputerowego przedsiębiorstwa poprzez sieci elektroniczne (praca zdalna)

– Trudności w naborze personelu, posiadającego umiejętności w zakresie ICT w 2005 r.

– Występowanie bezprzewodowych lokalnych sieci komputerowych LAN

– Występowanie przewodowych lokalnych sieci komputerowych LAN

– Występowanie Intranetu

– Występowanie Extranetu

– Występowanie systemu informatycznego do zarządzania składaniem i/lub przyjmowaniem zleceń

– Stopień zastąpienia tradycyjnej poczty elektronicznymi środkami komunikacji w ciągu ostatnich pięciu lat (brak zastąpienia, nieznaczne zastąpienie, znaczące zastąpienie, zastąpienie w większości lub w całości, nie dotyczy)

Cechy, jakie mają zostać zebrane w przypadku przedsiębiorstw wykorzystujących pracę zdalną:

– Praca zdalna według typu: praca w domu

– Praca zdalna według typu: na terenie siedziby klientów i/lub zewnętrznych partnerów biznesowych

– Praca zdalna według typu: rozproszone geograficznie lokalizacje tego samego przedsiębiorstwa lub grupy przedsiębiorstw

– Praca zdalna według typu: podczas podróży służbowych

Cechy, jakie mają zostać zebrane w przypadku przedsiębiorstw, które w 2005 r. napotkały trudności w naborze personelu, posiadającego umiejętności w zakresie ICT:

– Niedostępni lub nie w pełni odpowiedni użytkownicy ICT w 2005 r.

– Niedostępni lub nie w pełni odpowiedni specjaliści ICT w 2005 r.

– Wysoki koszt specjalistów ICT w 2005 r.

Cechy, jakie mają zostać zebrane w przypadku przedsiębiorstw, które posiadają system informatyczny do zarządzania składaniem i/lub przyjmowaniem zleceń:

– System informatyczny do zarządzania zleceniami podłączony do wewnętrznego systemu wspomagającego ponowne zamawianie dostaw na uzupełnienie zapasów

– System informatyczny do zarządzania zleceniami podłączony do systemu fakturowania i systemu płatniczego

– System informatyczny do zarządzania zleceniami podłączony do systemu zarządzającego operacjami produkcji, logistyki i obsługi

– System informatyczny do zarządzania zleceniami podłączony do systemów biznesowych dostawców

– System informatyczny do zarządzania zleceniami podłączony do systemów biznesowych klientów

Wykorzystanie Internetu i innych sieci elektronicznych przez przedsiębiorstwa

Cechy, jakie mają zostać zebrane w przypadku przedsiębiorstw, które korzystają z komputerów:

– Dostęp do Internetu

Cechy, jakie mają zostać zebrane w przypadku przedsiębiorstw, które posiadają dostęp do Internetu:

– Procent zatrudnionych osób, które korzystają z komputerów podłączonych do sieci WWW ("World Wide Web") przynajmniej raz w tygodniu

– Połączenie z Internetem: tradycyjny modem

– Połączenie z Internetem: ISDN

– Połączenie z Internetem: DSL

– Połączenie z Internetem: inne stałe połączenie z Internetem

– Połączenie z Internetem: połączenie mobilne

– Maksymalna prędkość pobierania w ramach połączenia internetowego (poniżej 144 Kb/s, 144 Kb/s lub więcej i mniej niż 2 Mb/s, 2 Mb/s lub więcej)

– Wykorzystanie Internetu do usług bankowych i finansowych

– Wykorzystanie Internetu do szkoleń i kształcenia

– Wykorzystanie Internetu do monitorowania rynku

– Wykorzystanie Internetu do otrzymywania produktów cyfrowych

– Wykorzystanie Internetu do uzyskiwania usług posprzedażowych

– Wykorzystanie Internetu do interakcji z władzami publicznymi w 2005 r.

– Występowanie własnej strony internetowej

Cechy, jakie mają zostać zebrane w przypadku przedsiębiorstw, które w 2005 r. prowadziły interakcje z władzami publicznymi przez Internet:

– Wykorzystanie Internetu do uzyskiwania informacji ze stron internetowych władz publicznych w 2005 r.

– Wykorzystanie Internetu do uzyskiwania formularzy ze stron internetowych władz publicznych w 2005 r.

– Wykorzystanie Internetu do zwracania wypełnionych formularzy władzom publicznym w 2005 r.

– Wykorzystanie Internetu do składania oferty w elektronicznym systemie przetargów (elektroniczne zamówienia publiczne) w 2005 r.

Cechy, jakie mają zostać zebrane w przypadku przedsiębiorstw, które posiadają stronę internetową:

– Strona internetowa dla celów marketingowych związanych z własnymi produktami

– Strona internetowa w celu ułatwienia dostępu do katalogów i cenników

– Strona internetowa w celu świadczenia usług posprzedażowych

Procesy handlu elektronicznego i elektronicznej działalności gospodarczej

Cechy, jakie mają zostać zebrane w przypadku przedsiębiorstw, które posiadają dostęp do Internetu:

– Składały zlecenia przez Internet

– Otrzymywały zlecenia przez Internet

Cechy, jakie mają zostać zebrane w przypadku przedsiębiorstw, które składały zlecenia przez Internet:

– Procent całkowitych zakupów wynikających ze zleceń złożonych przez Internet, w przedziałach procentowych ( [0;1[ , [1;5[ , [5;10[ , [10;25[ , [25;100] )

Cechy, jakie mają zostać zebrane w przypadku przedsiębiorstw, które otrzymywały zlecenia przez Internet:

– Procent całkowitego obrotu wynikający ze zleceń otrzymanych przez Internet

– Internetowa sprzedaż elektroniczna według typu klienta: B2B i B2G

– Internetowa sprzedaż elektroniczna według typu klienta: B2C

– Internetowa sprzedaż elektroniczna według miejsca przeznaczenia: własny kraj

– Internetowa sprzedaż elektroniczna według miejsca przeznaczenia: inne państwa UE

– Internetowa sprzedaż elektroniczna według miejsca przeznaczenia: reszta świata

– Sprzedawały produkty poprzez specjalizowane rynki B2B

Cechy, jakie mają zostać zebrane w przypadku przedsiębiorstw, które korzystają z komputerów:

– Składały zlecenia przez sieci komputerowe inne niż Internet

– Otrzymywały zlecenia przez sieci komputerowe inne niż Internet

Cechy, jakie mają zostać zebrane w przypadku przedsiębiorstw, które składały zlecenia przez sieci komputerowe inne niż Internet:

– Procent całkowitych zakupów wynikający ze zleceń złożonych przez sieci komputerowe inne niż Internet, w przedziałach procentowych ( [0;1[ , [1;25[ , [25;50[ , [50;75[ , [75;100] )

Cechy, jakie mają zostać zebrane w przypadku przedsiębiorstw, które otrzymywały zlecenia przez sieci komputerowe inne niż Internet:

– Procent całkowitego obrotu wynikający ze zleceń otrzymanych przez sieci komputerowe inne niż Internet

Bezpieczeństwo ICT

Cechy, jakie mają zostać zebrane w przypadku przedsiębiorstw, które posiadają dostęp do Internetu:

– Użycie zabezpieczeń: oprogramowanie kontrolujące i chroniące przed wirusami

– Użycie zabezpieczeń: "zapory ogniowe" (ang.: firewalls)

– Użycie zabezpieczeń: bezpieczne serwery

– Użycie zabezpieczeń: rezerwowe kopie danych poza siedzibą

– Użycie zabezpieczeń: elektroniczny podpis cyfrowy jako mechanizm autoryzacji klienta

– Użycie zabezpieczeń: inne mechanizmy autoryzacji (np. kod PIN)

– Użycie zabezpieczeń: szyfrowanie danych dla zachowania poufności

– Problemy związane z ICT napotkane w 2005 r., które doprowadziły do utraty informacji lub czasu pracy

b. 2) Następujące cechy przedsiębiorstw są gromadzone w przypadku przedsiębiorstw sektora finansowego, sklasyfikowanych w sekcji J, w klasach 65.12, 65.22, 66.01 i 66.03 Ogólnej Klasyfikacji Działalności Gospodarczych we Wspólnotach Europejskich (NACE Rev. 1.1):

Systemy ICT i ich wykorzystanie w przedsiębiorstwach

Cechy, jakie mają zostać zebrane w przypadku wszystkich przedsiębiorstw:

– Procent zatrudnionych osób, korzystających z komputerów przynajmniej raz w tygodniu

– Występowanie zatrudnionych osób, które regularnie pracują przez część czasu pracy (pół dnia na tydzień lub więcej) poza normalnym miejscem zakładu pracy i które podłączają się do systemu komputerowego przedsiębiorstwa poprzez sieci elektroniczne (praca zdalna)

– Trudności w naborze personelu, posiadającego umiejętności w zakresie ICT w 2005 r.

– Występowanie bezprzewodowych lokalnych sieci komputerowych

– Występowanie przewodowych lokalnych sieci komputerowych

– Występowanie Intranetu

– Występowanie Extranetu

– Występowanie systemu informatycznego do zarządzania przyjmowaniem zleceń

– Stopień zastąpienia tradycyjnej poczty elektronicznymi środkami komunikacji w ciągu ostatnich pięciu lat (brak zastąpienia, nieznaczne zastąpienie, znaczące zastąpienie, zastąpienie w większości lub w całości, nie dotyczy)

Cechy, jakie mają zostać zebrane w przypadku przedsiębiorstw wykorzystujących pracę zdalną:

– Praca zdalna według typu: praca w domu

– Praca zdalna według typu: na terenie siedziby klientów i/lub zewnętrznych partnerów biznesowych

– Praca zdalna według typu: rozproszone geograficznie lokalizacje tego samego przedsiębiorstwa lub grupy przedsiębiorstw

– Praca zdalna według typu: podczas podróży służbowych

Cechy, jakie mają zostać zebrane w przypadku przedsiębiorstw, które w 2005 r. napotkały trudności w naborze personelu posiadającego umiejętności w zakresie ICT:

– Niedostępni lub nie w pełni odpowiedni użytkownicy ICT w 2005 r.

– Niedostępni lub nie w pełni odpowiedni specjaliści ICT w 2005 r.

– Wysoki koszt specjalistów ICT w 2005 r.

Cechy, jakie mają zostać zebrane w przypadku przedsiębiorstw, które posiadają system informatyczny do zarządzania przyjmowaniem zleceń:

– System informatyczny do zarządzania zleceniami podłączony do wewnętrznego systemu przedsiębiorstwa lub grupy przedsiębiorstw

– System informatyczny do zarządzania zleceniami podłączony do systemów biznesowych klientów

Wykorzystanie Internetu przez przedsiębiorstwa

Cechy, jakie mają zostać zebrane w przypadku wszystkich przedsiębiorstw:

– Dostęp do Internetu

Cechy, jakie mają zostać zebrane w przypadku przedsiębiorstw, które posiadają dostęp do Internetu:

– Procent zatrudnionych osób, które korzystają z komputerów podłączonych do sieci WWW przynajmniej raz w tygodniu

– Połączenie z Internetem: tradycyjny modem

– Połączenie z Internetem: ISDN

– Połączenie z Internetem: DSL

– Połączenie z Internetem: inne stałe połączenie z Internetem

– Połączenie z Internetem: połączenie mobilne

– Maksymalna prędkość pobierania w ramach połączenia internetowego (poniżej 144 Kb/s, 144 Kb/s lub więcej i mniej niż 2 Mb/s, 2 Mb/s lub więcej)

– Wykorzystanie Internetu do szkoleń i kształcenia

– Wykorzystanie Internetu do interakcji z władzami publicznymi w 2005 r.

– Występowanie własnej strony internetowej

Cechy, jakie mają zostać zebrane w przypadku przedsiębiorstw, które w 2005 r. prowadziły interakcje z władzami publicznymi przez Internet:

– Wykorzystanie Internetu do uzyskiwania informacji ze stron internetowych władz publicznych w 2005 r.

– Wykorzystanie Internetu do uzyskiwania formularzy ze stron internetowych władz publicznych w 2005 r.

– Wykorzystanie Internetu do zwracania wypełnionych formularzy władzom publicznym w 2005 r.

– Wykorzystanie Internetu do składania oferty w elektronicznym systemie przetargów (elektroniczne zamówienia publiczne) w 2005 r.

Cechy, jakie mają zostać zebrane w przypadku przedsiębiorstw, które posiadają stronę internetową (nieobowiązkowe):

– Strona internetowa dla celów marketingowych związanych z własnymi produktami/usługami (nieobowiązkowe)

Procesy handlu elektronicznego i elektronicznej działalności gospodarczej

Cechy, jakie mają zostać zebrane w przypadku przedsiębiorstw, które posiadają dostęp do Internetu:

– Świadczenie bezpośrednich usług finansowych klientom przez Internet

Cechy, jakie mają zostać zebrane w przypadku przedsiębiorstw, które świadczą bezpośrednie usługi finansowe przez Internet:

– Świadczenie usług płatniczych

– Przyjmowanie depozytów oszczędnościowych

– Udzielanie pożyczek

– Świadczenie usług inwestycyjnych

– Oferowanie ubezpieczeń na życie

– Oferowanie pozostałych ubezpieczeń

– Otrzymywały zlecenia przez Internet na usługi płatnicze

– Otrzymywały zlecenia przez Internet na depozyty oszczędnościowe

– Otrzymywały zlecenia przez Internet na pożyczki

– Otrzymywały zlecenia przez Internet na usługi inwestycyjne

– Otrzymywały zlecenia przez Internet na ubezpieczenia na życie

– Otrzymywały zlecenia przez Internet na pozostałe ubezpieczenia

– Internetowa sprzedaż elektroniczna detalicznych usług finansowych według miejsca przeznaczenia: własny kraj

– Internetowa sprzedaż elektroniczna detalicznych usług finansowych według miejsca przeznaczenia: inne państwa UE

– Internetowa sprzedaż elektroniczna detalicznych usług finansowych według miejsca przeznaczenia: reszta świata

Cechy, jakie mają zostać zebrane w przypadku przedsiębiorstw, które świadczą usługi bankowe przez Internet:

– Procent wszystkich osób posiadających konta/depozyty, które złożyły zlecenia przez stronę internetową, w przedziałach procentowych ( [0;1[ , [1;5[ , [5;10[ , [10;25[ , [25;50[ , [50;100] )

– Procent wszystkich osób prywatnych posiadających konta/depozyty, które złożyły zlecenia przez stronę internetową, w przedziałach procentowych ( [0;1[ , [1;5[ , [5;10[ , [10;25[ , [25;50[ , [50;100] )

– Procent wszystkich przedsiębiorstw posiadających konta/depozyty, które złożyły zlecenia przez stronę internetową, w przedziałach procentowych ( [0;1[ , [1;5[ , [5;10[ , [10;25[ , [25;50[ , [50;100] )

– Procent wartości zleceń płatniczych przez Internet (nieobowiązkowe), w przedziałach procentowych ( [0;1[ , [1;5[ , [5;10[ , [10;25[ , [25;50[ , [50;100] )

– Procent wartości dochodów ze zleceń przez Internet (nieobowiązkowe), w przedziałach procentowych ( [0;1[ , [1;5[ , [5;10[ , [10;25[ , [25;50[ , [50;100] )

Cechy, jakie mają zostać zebrane w przypadku przedsiębiorstw, które świadczą usługi ubezpieczeniowe przez Internet:

– Procent polis ubezpieczeniowych zamówionych przez klientów prywatnych przez stronę internetową, w przedziałach procentowych ( [0;1[ , [1;5[ , [5;10[ , [10;25[ , [25;50[ , [50;100] )

– Procent polis ubezpieczeniowych zamówionych przez przedsiębiorców przez stronę internetową, w przedziałach procentowych ( [0;1[ , [1;5[ , [5;10[ , [10;25[ , [25;50[ , [50;100] )

– Procent wartości składek przypisanych brutto z polis ubezpieczeniowych osób prywatnych i przedsiębiorstw, zamówionych przez stronę internetową, w przedziałach procentowych ( [0;1[ , [1;5[ , [5;10[ , [10;25[ , [25;50[ , [50;100] )

Cechy, jakie mają zostać zebrane w przypadku wszystkich przedsiębiorstw (nieobowiązkowe):

– Otrzymanie zleceń od klientów przez sieci inne niż Internet (nieobowiązkowe)

Cechy, jakie mają zostać zebrane w przypadku przedsiębiorstw, które otrzymywały zlecenia od klientów przez sieci inne niż Internet (nieobowiązkowe):

– Wykorzystanie sieci do otrzymywania partii zleceń płatniczych od aplikacji komputerowych klientów będących przedsiębiorcami (nieobowiązkowe)

– Wykorzystanie sieci bankomatów (np. ATM) w obszarach samoobsługowych do otrzymywania zleceń płatniczych i/lub sieci do zleceń płatniczych kartą kredytową od klientów detalicznych/osób fizycznych (nieobowiązkowe)

– Wykorzystanie sieci do otrzymywania zleceń od systemów komputerowych przedstawicieli ds. sprzedaży podłączonych do systemu komputerowego przedsiębiorstwa (nieobowiązkowe)

– Pozostałe wykorzystanie sieci elektronicznych innych niż Internet (nieobowiązkowe)

Bezpieczeństwo ICT

Cechy, jakie mają zostać zebrane w przypadku przedsiębiorstw, które posiadają dostęp do Internetu:

– Użycie zabezpieczeń: oprogramowanie kontrolujące i chroniące przed wirusami

– Użycie zabezpieczeń: "zapory ogniowe" (ang. "firewalls")

– Użycie zabezpieczeń: bezpieczne serwery

– Użycie zabezpieczeń: rezerwowe kopie danych poza zakładem

– Użycie zabezpieczeń: elektroniczny podpis cyfrowy jako mechanizm autoryzacji klienta

– Użycie zabezpieczeń: inne mechanizmy autoryzacji (np. kod PIN)

– Użycie zabezpieczeń: szyfrowanie danych dla zachowania poufności

– Problemy związane z technologiami informacyjnymi i komunikacyjnymi napotkane w 2005 r., które doprowadziły do utraty informacji lub czasu pracy

2. ZASIĘG

Cechy zdefiniowane w pkt 1 lit. b) niniejszego załącznika mają zostać zebrane dla przedsiębiorstw sklasyfikowanych w ramach następujących typów działalności gospodarczej i wielkości przedsiębiorstwa.

a) Działalność gospodarcza: przedsiębiorstwa sklasyfikowane w ramach następujących kategorii NACE-Rev. 1.1 (Ogólnej Klasyfikacji Działalności Gospodarczych we Wspólnotach Europejskich):

Kategoria NACE Opis
Sekcja D "Działalność produkcyjna"
Sekcja F "Budownictwo"
Sekcja G "Handel hurtowy i detaliczny; naprawa pojazdów mechanicznych, motocykli oraz artykułów użytku osobistego i domowego"
Grupy 55.1 i 55.2 "Hotele" oraz "Pozostałe obiekty noclegowe turystyki i inne miejsca krótkotrwałego zakwaterowania"
Sekcja I "Transport, gospodarka magazynowa i łączność"
Klasa 65.12 "Pozostałe pośrednictwo pieniężne"
Klasa 65.22 "Pozostałe formy udzielania kredytów"
Klasa 66.01 "Ubezpieczenia na życie"
Klasa 66.03 "Ubezpieczenia pozostałe"
Sekcja K "Obsługa nieruchomości, wynajem i usługi związane z prowadzeniem działalności gospodarczej"
Grupy 92.1 i 92.2 "Działalność związana z filmem i przemysłem wideo" i "Działalność radiowa i telewizyjna"

b) Wielkość przedsiębiorstwa: przedsiębiorstwa z 10 lub większą liczbą zatrudnionych osób;

c) Zakres geograficzny: przedsiębiorstwa zlokalizowane w dowolnej części terytorium Państwa Członkowskiego.

3. OKRESY REFERENCYJNE

Okresem referencyjnym jest rok 2005 dla zmiennych z pozycji procesów handlu elektronicznego i elektronicznej działalności gospodarczej oraz we wskazanych przypadkach. Dla pozostałych danych okresem referencyjnym jest styczeń 2006 r.

4. PODZIAŁ

Tematy i ich cechy wymienione w pkt 1 lit b) niniejszego załącznika dostarcza się odrębnie według następujących rozbić:

a) Podział działalności gospodarczej: zgodnie z następującymi agregacjami NACE Rev. 1.1:

agregacja NACE
DA + DB + DC + DD + DE
DF + DG + DH
DI + DJ
DK + DL + DM + DN
45
50
51
52
55.1 + 55.2
60 + 61 + 62 + 63
64
65.12 + 65.22
66.01 + 66.03
72
70 + 71 + 73 + 74
92.1 + 92.2

b) Podział na klasy za względu na wielkość: dane dzieli się na następujące klasy wielkości ze względu na liczbę zatrudnionych osób:

Klasa wielkości
10 lub więcej
10-49 (małe przedsiębiorstwa)
50-249 (średnie przedsiębiorstwa)
250 lub więcej (duże przedsiębiorstwa)

c) Podział geograficzny: Dane dzieli się na następujące grupy regionalne:

Grupa regionalna
Regiony Celu 1 (łącznie z przejściowymi lub stopniowo wygasającymi regionami Celu 1)
Regiony niebędące regionem Celu 1

5. OKRESOWOŚĆ

Dane dostarcza się raz za rok 2006.

6. NIEPRZEKRACZALNE TERMINY

a) Zagregowane dane, w koniecznych przypadkach zastrzeżone jako poufne lub niewiarygodne, określone w art. 6 rozporządzenia (WE) nr 808/2004 Parlamentu Europejskiego i Rady przekazuje się do Eurostat przed 5 października 2006 r. Do tego terminu zestaw danych musi zostać sfinalizowany, potwierdzony i zaakceptowany. Tabelaryczny, odczytywalny przez komputer format transmisji odpowiada instrukcjom dostarczanym przez Eurostat;

b) Metadane, o których mowa w art. 6 rozporządzenia (WE) nr 808/2004 Parlamentu Europejskiego i Rady przekazuje się do Eurostat przed 31 lipca 2006 r. Metadane odpowiadają szablonowi raportu dostarczanemu przez Eurostat;

c) Raport jakościowy, o którym mowa w art. 7 ust. 4 rozporządzenia (WE) nr 808/2004 Parlamentu Europejskiego i Rady przekazuje się do Eurostat przed 1 grudnia 2006 r. Raport jakościowy odpowiada szablonowi raportu dostarczanemu przez Eurostat.

ZAŁĄCZNIK  II

Moduł 2: Osoby fizyczne, gospodarstwa domowe i społeczeństwo informacyjne

1) TEMATY I ICH CECHY

a) Tematy, jakie mają zostać ujęte dla roku referencyjnego 2006, wybrane z zestawienia w załączniku II do rozporządzenia (WE) nr 808/2004 Parlamentu Europejskiego i Rady, są następujące:

– Dostęp i wykorzystanie systemów ICT przez osoby fizyczne i/lub gospodarstwa domowe

– Wykorzystanie Internetu dla różnych celów przez osoby fizyczne i/lub gospodarstwa domowe

– Bezpieczeństwo ICT

– Kompetencje ICT

– Bariery w wykorzystaniu ICT oraz Internetu.

b) Gromadzi się następujące cechy:

Dostęp i wykorzystanie systemów ICT przez osoby fizyczne i/lub gospodarstwa domowe

Cechy, jakie mają zostać zebrane w przypadku wszystkich gospodarstw domowych:

– Dostęp do urządzeń ICT w domu: telewizja (uwzględniając osobno: telewizję satelitarną, telewizję kablową i telewizję cyfrową)

– Dostęp do urządzeń ICT w domu: stała linia telefoniczna

– Dostęp do urządzeń ICT w domu: telefon komórkowy (uwzględniając osobno: telefon komórkowy z dostępem do Internetu)

– Dostęp do urządzeń ICT w domu: konsola gier

– Dostęp do urządzeń ICT w domu: komputer stacjonarny

– Dostęp do urządzeń ICT w domu: komputer przenośny

– Dostęp do urządzeń ICT w domu: komputer podręczny

– Dostęp do Internetu w domu, bez względu na to, czy jest on wykorzystywany.

Cechy, jakie mają zostać zebrane dla gospodarstw domowych posiadających dostęp do Internetu w domu:

– Urządzenia wykorzystywane do uzyskania dostępu do Internetu w domu: komputer stacjonarny

– Urządzenia wykorzystywane do uzyskania dostępu do Internetu w domu: komputer przenośny

– Urządzenia wykorzystywane do uzyskania dostępu do Internetu w domu: odbiornik telewizyjny ze specjalnym urządzeniem udostępniającym Internet

– Urządzenia wykorzystywane do uzyskania dostępu do Internetu w domu: konsola gier

– Urządzenia wykorzystywane do uzyskania dostępu do Internetu w domu: inne środki (nieobowiązkowo: uwzględniając osobno przez telefon komórkowy z dostępem do Internetu, poprzez komputer podręczny)

– Rodzaj połączenia wykorzystywany do uzyskania dostępu do Internetu w domu: modem lub ISDN

– Rodzaj połączenia wykorzystywany do uzyskania dostępu do Internetu w domu: DSL

– Rodzaj połączenia wykorzystywany do uzyskania dostępu do Internetu w domu: inne połączenie szerokopasmowe (np. telewizja kablowa, UMTS itp.)

– Rodzaj połączenia wykorzystywany do uzyskania dostępu do Internetu w domu: telefon komórkowy przez wąskie pasmo (WAP, GPRS itp.).

Cechy, jakie mają zostać zebrane w przypadku wszystkich osób fizycznych:

– Ostatnie wykorzystanie komputera (w ciągu ostatnich trzech miesięcy, w przedziale między trzema miesiącami a rokiem wcześniej, ponad rok temu, więcej niż rok temu, nigdy nie używał/-a komputera)

– Wykorzystanie telefonu komórkowego

Cechy, jakie mają zostać zebrane w przypadku osób fizycznych, korzystających z komputera w ciągu ostatnich trzech miesięcy:

– Częstotliwość korzystania z komputera [codziennie lub prawie codziennie; przynajmniej raz w tygodniu (ale nie codziennie); przynajmniej raz w miesiącu (ale nie co tydzień); rzadziej niż raz w miesiącu]

– Miejsce korzystania z komputera w ciągu ostatnich trzech miesięcy: w domu

– Miejsce korzystania z komputera w ciągu ostatnich trzech miesięcy: w miejscu pracy (innym niż dom)

– Miejsce korzystania z komputera w ciągu ostatnich trzech miesięcy: w miejscu kształcenia

– Miejsce korzystania z komputera w ciągu ostatnich trzech miesięcy: w domu innej osoby

– Miejsce korzystania z komputera w ciągu ostatnich trzech miesięcy: w innym miejscu

Cechy, jakie mają zostać zebrane w przypadku osób fizycznych, korzystających z telefonu komórkowego:

– Zastąpienie prywatnej tradycyjnej poczty komórkowymi wiadomościami tekstowymi lub obrazkowymi (brak zastąpienia, nieznaczne zastąpienie, znaczące zastąpienie, zastąpienie w większości lub w całości, nie dotyczy)

Wykorzystanie Internetu dla różnych celów przez osoby fizyczne i/lub gospodarstwa domowe

Cechy, jakie mają zostać zebrane dla wszystkich osób fizycznych:

– Ostatnie wykorzystanie Internetu (w ciągu ostatnich trzech miesięcy, w przedziale między trzema miesiącami a rokiem wcześniej, ponad rok temu, więcej niż rok temu, nigdy nie używał/-a Internetu)

Cechy, jakie mają zostać zebrane w przypadku osób fizycznych, które korzystały już z Internetu:

– Ostatnie działanie w ramach handlu elektronicznego przez Internet na prywatny użytek (w ciągu ostatnich trzech miesięcy, w przedziale między trzema miesiącami a rokiem wcześniej, ponad rok temu, więcej niż rok temu, nigdy nie kupował/-a lub zamawiał/-a)

Cechy, jakie mają zostać zebrane w przypadku osób fizycznych, które korzystały z Internetu w ciągu ostatnich trzech miesięcy:

– Częstotliwość korzystania z Internetu [codziennie lub prawie codziennie; przynajmniej raz w tygodniu (ale nie codziennie); przynajmniej raz w miesiącu (ale nie co tydzień); rzadziej niż raz w miesiącu]

– Miejsce korzystania z Internetu w ciągu ostatnich trzech miesięcy: w domu

– Miejsce korzystania z Internetu w ciągu ostatnich trzech miesięcy: w miejscu pracy (innym niż dom)

– Miejsce korzystania z Internetu w ciągu ostatnich trzech miesięcy: w miejscu kształcenia

– Miejsce korzystania z Internetu w ciągu ostatnich trzech miesięcy: w domu innej osoby

– Miejsce korzystania z Internetu w ciągu ostatnich trzech miesięcy: w innym miejscu (nieobowiązkowo: uwzględniając osobno bibliotekę publiczną; pocztę; ratusz lub agencję rządową; organizację społeczną lub wolontariat; kafejkę internetową)

– Wykorzystanie przenośnych urządzeń do uzyskania dostępu do Internetu: telefon komórkowy przez WAP lub GPRS

– Wykorzystanie przenośnych urządzeń do uzyskania dostępu do Internetu: telefon komórkowy przez UMTS

– Wykorzystanie przenośnych urządzeń do uzyskania dostępu do Internetu: komputer podręczny

– Zastąpienie prywatnej tradycyjnej poczty Internetem lub wiadomościami e mailowymi (brak zastąpienia, nieznaczne zastąpienie, znaczące zastąpienie, zastąpienie w większości lub w całości, nie dotyczy),

– Korzystanie z osobistego (prywatnego lub służbowego) adresu e-mail

– Wykorzystanie Internetu w ciągu ostatnich trzech miesięcy w celach prywatnych do wysyłania i/lub odbierania poczty e-mail

– Wykorzystanie Internetu w ciągu ostatnich trzech miesięcy w celach prywatnych do prowadzenia rozmów telefonicznych przez Internet

– Wykorzystanie Internetu w ciągu ostatnich trzech miesięcy w celach prywatnych do innych działań komunikacyjnych

– Wykorzystanie Internetu w ciągu ostatnich trzech miesięcy w celach prywatnych do wyszukiwania informacji o towarach i usługach

– Wykorzystanie Internetu w ciągu ostatnich trzech miesięcy w celach prywatnych do korzystania z usług związanych z podróżowaniem i zakwaterowaniem

– Wykorzystanie Internetu w ciągu ostatnich trzech miesięcy w celach prywatnych do słuchania radia lub oglądania telewizji w sieci

– Wykorzystanie Internetu w ciągu ostatnich trzech miesięcy w celach prywatnych do gry lub pobierania gier, obrazów lub muzyki

– Wykorzystanie Internetu w ciągu ostatnich trzech miesięcy w celach prywatnych do pobierania oprogramowania

– Wykorzystanie Internetu w ciągu ostatnich trzech miesięcy w celach prywatnych do czytania lub pobierania gazet i magazynów informacyjnych, udostępnianych w sieci

– Wykorzystanie Internetu w ciągu ostatnich trzech miesięcy w celach prywatnych do poszukiwania pracy i wysyłania podań o pracę

– Wykorzystanie Internetu w ciągu ostatnich trzech miesięcy w celach prywatnych do poszukiwania informacji związanych ze zdrowiem

– Wykorzystanie Internetu w ciągu ostatnich trzech miesięcy w celach prywatnych do poszukiwania innych informacji oraz usług udostępnianych w sieci

– Wykorzystanie Internetu w ciągu ostatnich trzech miesięcy w celach prywatnych do korzystania z elektronicznych usług bankowych w sieci

– Wykorzystanie Internetu w ciągu ostatnich trzech miesięcy w celach prywatnych do sprzedaży towarów lub usług

– Wykorzystanie Internetu w ciągu ostatnich trzech miesięcy w celach prywatnych do realizacji sformalizowanych działań edukacyjnych

– Wykorzystanie Internetu w ciągu ostatnich trzech miesięcy w celach prywatnych do korzystania z kursów podyplomowych

– Wykorzystanie Internetu w ciągu ostatnich trzech miesięcy w celach prywatnych do realizacji innych działań edukacyjnych związanych szczególnie z możliwościami zatrudnienia

– Wykorzystanie Internetu w ciągu ostatnich trzech miesięcy w celach prywatnych do uzyskania informacji z elektronicznych stron władz publicznych

– Wykorzystanie Internetu w ciągu ostatnich trzech miesięcy w celach prywatnych do pobierania oficjalnych formularzy z elektronicznych stron władz publicznych

– Wykorzystanie Internetu w ciągu ostatnich trzech miesięcy w celach prywatnych do wysyłania wypełnionych formularzy do władz publicznych

– Wykorzystanie Internetu do kontaktowania się z administracją publiczną (wykorzystanie; zainteresowanie wykorzystaniem; brak zainteresowania)

Cechy, jakie mają zostać zebrane w przypadku osób fizycznych, które korzystały z Internetu w ciągu ostatnich trzech miesięcy i są zainteresowane elektronicznymi usługami administracji państwowej (zwanymi dalej "e-government"):

– Elektroniczne usługi administracji państwowej dla celów związanych z podatkami dochodowymi (wykorzystanie; zainteresowanie wykorzystaniem; brak zainteresowania)

– Elektroniczne usługi administracji państwowej dla celów związanych z pośrednictwem zatrudnienia przez urzędy pracy (wykorzystanie; zainteresowanie wykorzystaniem; brak zainteresowania)

– Elektroniczne usługi administracji państwowej dla celów związanych ze świadczeniami z ubezpieczeń społecznych (wykorzystanie; zainteresowanie wykorzystaniem; brak zainteresowania)

– Elektroniczne usługi administracji państwowej dla celów związanych z osobistymi dokumentami (wykorzystanie; zainteresowanie wykorzystaniem; brak zainteresowania)

– Elektroniczne usługi administracji państwowej dla celów związanych z rejestracją samochodu (wykorzystanie; zainteresowanie wykorzystaniem; brak zainteresowania)

– Elektroniczne usługi administracji państwowej dla celów związanych z wnioskiem o pozwolenie budowlane (wykorzystanie; zainteresowanie wykorzystaniem; brak zainteresowania)

– Elektroniczne usługi administracji państwowej dla celów związanych ze zgłoszeniem do policji (wykorzystanie; zainteresowanie wykorzystaniem; brak zainteresowania)

– Elektroniczne usługi administracji państwowej dla celów związanych z bibliotekami publicznymi (wykorzystanie; zainteresowanie wykorzystaniem; brak zainteresowania)

– Elektroniczne usługi administracji państwowej dla celów związanych ze składaniem wniosków o zaświadczenia i z ich wystawianiem (wykorzystanie; zainteresowanie wykorzystaniem; brak zainteresowania)

– Elektroniczne usługi administracji państwowej dla celów związanych z rekrutacją na wyższe uczelnie lub uniwersytety (wykorzystanie; zainteresowanie wykorzystaniem; brak zainteresowania)

– Elektroniczne usługi administracji państwowej dla celów związanych ze zgłoszeniem zmiany miejsca zamieszkania (wykorzystanie; zainteresowanie wykorzystaniem; brak zainteresowania)

– Elektroniczne usługi administracji państwowej dla celów związanych z usługami dotyczącymi zdrowia (wykorzystanie; zainteresowanie wykorzystaniem; brak zainteresowania)

Cechy, jakie mają zostać zebrane w przypadku osób fizycznych, które korzystały z Internetu w ciągu ostatnich 12 miesięcy w celu prowadzenia działalności handlu elektronicznego:

– Wykorzystanie Internetu do zamawiania żywności lub artykułów spożywczych

– Wykorzystanie Internetu do zamawiania artykułów gospodarstwa domowego

– Wykorzystanie Internetu do zamawiania filmów lub muzyki (uwzględniając osobno: czy dostarczane przez sieć)

– Wykorzystanie Internetu do zamawiania książek, magazynów, gazet lub materiałów do uczenia się w sieci (uwzględniając osobno: czy dostarczane przez sieć)

– Wykorzystanie Internetu do zamawiania ubrań lub artykułów sportowych

– Wykorzystanie Internetu do zamawiania oprogramowania komputerowego i nowych wersji (uwzględniając osobno: czy dostarczane przez sieć)

– Wykorzystanie Internetu do zamawiania sprzętu komputerowego

– Wykorzystanie Internetu do zamawiania sprzętu elektronicznego

– Wykorzystanie Internetu do zlecania zakupu akcji, usług finansowych lub ubezpieczeń

– Wykorzystanie Internetu do zamawiania zakwaterowania w czasie podróży lub wakacji

– Wykorzystanie Internetu do zamawiania biletów na wydarzenia

– Wykorzystanie Internetu do brania udziału w loteriach lub zlecania zakładów

– Wykorzystanie Internetu do zamawiania innych towarów i usług

– Wykorzystanie Internetu do zamawiania od detalistów znanych spoza Internetu

– Wykorzystanie Internetu do zamawiania od detalistów znanych lub odnalezionych w Internecie

– Problemy napotkane w handlu elektronicznym, bez względu na ich rodzaj

Cechy, jakie mają zostać zebrane w przypadku osób fizycznych, które korzystały z Internetu w ciągu ostatnich 12 miesięcy w celu prowadzenia działalności handlu elektronicznego i napotkały na jakiekolwiek problemy związane z handlem elektronicznym:

– Problemy napotkane w handlu elektronicznym: trudności ze znalezieniem informacji związanych z gwarancjami

– Problemy napotkane w handlu elektronicznym: czas dostawy dłuższy niż wskazany

– Problemy napotkane w handlu elektronicznym: koszty ostateczne wyższe niż wskazane

– Problemy napotkane w handlu elektronicznym: błędne lub zniszczone dostarczone towary lub w ogóle brak otrzymania towarów

– Problemy napotkane w handlu elektronicznym: brak zabezpieczenia płatności

– Problemy napotkane w handlu elektronicznym: trudności z reklamacjami i rekompensatą lub brak satysfakcjonującej reakcji po zgłoszeniu reklamacji

– Problemy napotkane w handlu elektronicznym: inne

Bezpieczeństwo ICT

Cechy, jakie mają zostać zebrane w przypadku osób fizycznych, które korzystały z Internetu w domu w ciągu ostatnich trzech miesięcy:

– Spam (niezamawiana poczta e-mail, uważana przez osoby fizyczne za korespondencję reklamową, której wolałyby nie otrzymywać)

Kompetencje ICT

Cechy, jakie mają zostać zebrane w przypadku osób fizycznych, które korzystały kiedykolwiek z komputera:

– Ostatnie kursy szkoleniowe trwające co najmniej trzy godziny w jakimkolwiek kontekście użytkowania komputera (w ciągu ostatnich trzech miesięcy; w przedziale między trzema miesiącami a rokiem wcześniej; w przedziale między rokiem a trzema latami temu, więcej niż trzy lata temu, nigdy nie brał/-a udziału w kursie)

– Umiejętności korzystania z komputera w zakresie kopiowania lub przenoszenia pliku lub folderu

– Umiejętności korzystania z komputera w zakresie używania narzędzi do kopiowania i wklejania w celu powielania i przenoszenia informacji w ramach dokumentu

– Umiejętności korzystania z komputera w zakresie używania podstawowych formuł arytmetycznych w arkuszu kalkulacyjnym

– Umiejętności korzystania z komputera w zakresie kompresji plików

– Umiejętności korzystania z komputera w zakresie podłączania i instalowania nowych urządzeń, np. drukarki lub modemu

– Umiejętności korzystania z komputera w zakresie pisania programów komputerowych za pomocą specjalizowanego języka programowania

Cechy, jakie mają zostać zebrane w przypadku osób fizycznych, które korzystały kiedykolwiek z Internetu:

– Umiejętności korzystania z Internetu w zakresie używania wyszukiwarek do odnajdywania informacji

– Umiejętności korzystania z Internetu w zakresie wysyłania e-maili z załącznikami

– Umiejętności korzystania z Internetu w zakresie wysyłania wiadomości do "pokoju rozmów" (ang.: chat room), na grupy dyskusyjne oraz elektroniczne fora dyskusyjne

– Umiejętności korzystania z Internetu w zakresie wykonywania połączeń telefonicznych

– Umiejętności korzystania z Internetu w zakresie współdzielenia plików w sieci równorzędnej w celu wymiany filmów, muzyki itp.

– Umiejętności korzystania z Internetu w zakresie tworzenia stron internetowych

Cechy, jakie mają zostać zebrane w przypadku osób fizycznych, które posiadają jedną lub więcej umiejętności korzystania z Internetu

– Sposób pozyskania e-umiejętności: formalna instytucja edukacyjna

– Sposób pozyskania e-umiejętności: kursy szkoleniowe w centrach kształcenia dla dorosłych (ale nie z inicjatywy pracodawcy)

– Sposób pozyskania e-umiejętności: zawodowe kursy szkoleniowe (na żądanie pracodawcy)

– Sposób pozyskania e-umiejętności: samokształcenie przy wykorzystaniu książek, płyt CD-ROM itp.

– Sposób pozyskania e-umiejętności: samokształcenie na zasadzie nauki przez praktykę

– Sposób pozyskania e-umiejętności: nieformalna pomoc kolegów, krewnych, przyjaciół

– Sposób pozyskania e-umiejętności: inny sposób

Bariery w wykorzystaniu ICT oraz Internetu

Cechy, jakie mają zostać zebrane w przypadku gospodarstw domowych posiadających dostęp do Internetu w domu:

– Bariery w dostępie do Internetu w domu: posiadanie dostępu w innym miejscu

– Bariery w dostępie do Internetu w domu: brak chęci posiadania Internetu (ze względu na szkodliwą zawartość itp.)

– Bariery w dostępie do Internetu w domu: brak potrzeby posiadania Internetu (ze względu na to, że nie jest pożyteczny, ciekawy itp.)

– Bariery w dostępie do Internetu w domu: zbyt wysoki koszt wyposażenia

– Bariery w dostępie do Internetu w domu: zbyt wysokie koszty dostępu

– Bariery w dostępie do Internetu w domu: brak umiejętności

– Bariery w dostępie do Internetu w domu: fizyczne inwalidztwo

– Bariery w dostępie do Internetu w domu: obawy dotyczące prywatności i bezpieczeństwa

– Bariery w dostępie do Internetu w domu: inne

Cechy, jakie mają zostać zebrane w przypadku osób fizycznych, które korzystały z Internetu w ciągu ostatnich trzech miesięcy, aczkolwiek nie wykorzystując jeszcze Internetu do zastąpienia osobistego kontaktu lub wizyt w jednostkach służb publicznych lub administracji:

– Bariery w korzystaniu z elektronicznych usług administracji państwowej: wymagane usługi nie są dostępne w sieci lub trudno je odnaleźć

– Bariery w korzystaniu z elektronicznych usług administracji państwowej: brak osobistego kontaktu

– Bariery w korzystaniu z elektronicznych usług administracji państwowej: brak natychmiastowej odpowiedzi

– Bariery w korzystaniu z elektronicznych usług administracji państwowej: obawy dotyczące ochrony i bezpieczeństwa danych osobowych

– Bariery w korzystaniu z elektronicznych usług administracji państwowej: dodatkowe koszty

– Bariery w korzystaniu z elektronicznych usług administracji państwowej: zbyt skomplikowane

– Bariery w korzystaniu z elektronicznych usług administracji państwowej: inne

Cechy, jakie mają zostać zebrane w przypadku osób fizycznych, które korzystały z Internetu, jednak nie w zakresie działań handlu elektronicznego w ciągu ostatnich 12 miesięcy:

– Bariery w handlu elektronicznym: brak potrzeby

– Bariery w handlu elektronicznym: preferencje związane z osobistym zakupem, upodobanie do oglądania produktów, lojalność wobec sklepów, siła przyzwyczajenia

– Bariery w handlu elektronicznym: brak umiejętności

– Bariery w handlu elektronicznym: dostawa towarów zamówionych przez Internet stanowi problem

– Bariery w handlu elektronicznym: obawy dotyczące bezpieczeństwa i prywatności

– Bariery w handlu elektronicznym: obawy dotyczące zaufania związanego z dostawą i zwrotem towarów, obawy dotyczące reklamacji i rekompensaty

– Bariery w handlu elektronicznym: brak karty płatniczej do dokonywania płatności przez Internet

– Bariery w handlu elektronicznym: zbyt mała prędkość połączenia internetowego

– Bariery w handlu elektronicznym: inne

2) ZASIĘG

a) Jednostkami statystycznymi, które mają być reprezentowane dla cech wymienionych w pkt. 1 lit. b) niniejszego załącznika, odnoszącymi się do gospodarstw domowych, są gospodarstwa domowe z przynajmniej jednym członkiem w grupie wiekowej od 16 do 74 roku życia.

b) Jednostkami statystycznymi, które mają być reprezentowane dla cech wymienionych w pkt. 1 lit. b) niniejszego załącznika, odnoszącymi się do osób fizycznych, są osoby fizyczne w wieku od 16 do 74 roku życia.

c) Zakres geograficzny obejmuje gospodarstwa domowe i/lub osoby fizyczne żyjące w dowolnej części terytorium Państwa Członkowskiego.

3) OKRESY REFERENCYJNE

Okresem referencyjnym dla danych, które mają zostać zgromadzone, jest pierwszy kwartał 2006 r.

4) PODZIAŁ

a) Dla tematów oraz ich cech wymienionych w pkt. 1 lit. b) niniejszego załącznika, odnoszących się do gospodarstw domowych, gromadzi się następujące cechy podstawowe:

– Lokalizacja geograficzna: żyjący w regionie Celu 1 (łącznie z przejściowymi lub stopniowo wygasającymi regionami Celu 1), żyjący w innych regionach

– Stopień urbanizacji: żyjący na gęsto zaludnionych obszarach; żyjący na średnio zaludnionych obszarach; żyjący na słabo zaludnionych obszarach

– Typ gospodarstwa domowego: liczba członków gospodarstwa domowego (uwzględniając osobno: liczba dzieci poniżej 16 roku życia)

– (nieobowiązkowe) Miesięczny dochód netto gospodarstwa domowego (zbierany jako wartość lub przy użyciu kwartyli)

b) Dla tematów oraz cech wymienionych w pkt. 1 lit. b) niniejszego załącznika, odnoszących się do osób fizycznych, gromadzi się następujące cechy podstawowe:

– Lokalizacja geograficzna: mieszkający w regionie Celu 1 (łącznie z przejściowymi lub stopniowo wygasającymi regionami Celu 1), mieszkający w innych regionach

– Stopień urbanizacji: żyjący na gęsto zaludnionych obszarach; żyjący na średnio zaludnionych obszarach; żyjący na słabo zaludnionych obszarach

– Płeć: męska; żeńska

– Grupa wiekowa: poniżej 16 (nieobowiązkowe); 16 do 24; 25 do 34; 35 do 44; 45 do 54; 55 do 64; 65 do 74; ponad 74 (nieobowiązkowe)

– Najwyższy ukończony poziom wykształcenia zgodnie z Międzynarodową Standardową Klasyfikacją Wykształcenia (ISCED 97): niski (ISCED 0, 1 lub 2); średni (ISCED 3 lub 4); wysoki (ISCED 5 lub 6)

– Sytuacja związana z zatrudnieniem: zatrudnieni; prowadzący własną działalność, łącznie z pracownikami - członkami rodziny; bezrobotni; studenci niestanowiący siły roboczej; pozostali niestanowiący siły roboczej

– Zawód zgodnie z Międzynarodową Standardową Klasyfikacją Zawodów (ISCO-88 (COM)): pracownicy fizyczni, pracownicy niebędący pracownikami fizycznymi, pracownicy z obszaru ICT, pracownicy spoza obszaru ICT

5) OKRESOWOŚĆ

Dane dostarcza się raz za rok 2006.

6) NIEPRZEKRACZALNE TERMINY DOSTARCZANIA WYNIKÓW

a) Zagregowane dane, w koniecznych przypadkach zastrzeżone jako poufne lub niewiarygodne, określone w art. 6 rozporządzenia (WE) nr 808/2004 Parlamentu Europejskiego i Rady przekazuje się do Eurostat przed 5 października 2006 r. Do tego terminu zestaw danych musi zostać sfinalizowany, potwierdzony i zaakceptowany. Tabelaryczny, odczytywalny przez komputer format transmisji odpowiada instrukcjom dostarczanym przez Eurostat.

b) Metadane, o których mowa w art. 6 rozporządzenia (WE) Nr 808/2004 Parlamentu Europejskiego i Rady przekazuje się do Eurostat przed 31 lipca 2006 r. Metadane odpowiadają szablonowi raportu dostarczanemu przez Eurostat.

c) Raport jakościowy, o którym mowa w art. 7 ust. 4 rozporządzenia (WE) Nr 808/2004 Parlamentu Europejskiego i Rady przekazuje się do Eurostat przed 1 grudnia 2006 r. Raport jakościowy odpowiada szablonowi raportu dostarczanemu przez Eurostat.

Zmiany w prawie

Rząd chce zmieniać obowiązujące regulacje dotyczące czynników rakotwórczych i mutagenów

Rząd przyjął we wtorek projekt zmian w Kodeksie pracy, którego celem jest nowelizacja art. 222, by dostosować polskie prawo do przepisów unijnych. Chodzi o dodanie czynników reprotoksycznych do obecnie obwiązujących regulacji dotyczących czynników rakotwórczych i mutagenów. Nowela upoważnienia ustawowego pozwoli na zmianę wydanego na jej podstawie rozporządzenia Ministra Zdrowia w sprawie substancji chemicznych, ich mieszanin, czynników lub procesów technologicznych o działaniu rakotwórczym lub mutagennym w środowisku pracy.

Grażyna J. Leśniak 16.04.2024
Bez kary za brak lekarza w karetce do końca tego roku

W ponad połowie specjalistycznych Zespołów Ratownictwa Medycznego brakuje lekarzy. Ministerstwo Zdrowia wydłuża więc po raz kolejny czas, kiedy Narodowy Fundusz Zdrowia nie będzie pobierał kar umownych w przypadku niezapewnienia lekarza w zespołach ratownictwa. Pierwotnie termin wyznaczony był na koniec czerwca tego roku.

Beata Dązbłaż 10.04.2024
Będzie zmiana ustawy o rzemiośle zgodna z oczekiwaniami środowiska

Rozszerzenie katalogu prawnie dopuszczalnej formy prowadzenia działalności gospodarczej w zakresie rzemiosła, zmiana definicji rzemiosła, dopuszczenie wykorzystywania przez przedsiębiorców, niezależnie od formy prowadzenia przez nich działalności, wszystkich kwalifikacji zawodowych w rzemiośle, wymienionych w ustawie - to tylko niektóre zmiany w ustawie o rzemiośle, jakie zamierza wprowadzić Ministerstwo Rozwoju i Technologii.

Grażyna J. Leśniak 08.04.2024
Tabletki "dzień po" bez recepty nie będzie. Jest weto prezydenta

Dostępność bez recepty jednego z hormonalnych środków antykoncepcyjnych (octan uliprystalu) - takie rozwiązanie zakładała zawetowana w piątek przez prezydenta Andrzeja Dudę nowelizacja prawa farmaceutycznego. Wiek, od którego tzw. tabletka "dzień po" byłaby dostępna bez recepty miał być określony w rozporządzeniu. Ministerstwo Zdrowia stało na stanowisku, że powinno to być 15 lat. Wątpliwości w tej kwestii miała Kancelaria Prezydenta.

Katarzyna Nocuń 29.03.2024
Małżonkowie zapłacą za 2023 rok niższy ryczałt od najmu

Najem prywatny za 2023 rok rozlicza się według nowych zasad. Jedyną formą opodatkowania jest ryczałt od przychodów ewidencjonowanych, według stawek 8,5 i 12,5 proc. Z kolei małżonkowie wynajmujący wspólną nieruchomość zapłacą stawkę 12,5 proc. dopiero po przekroczeniu progu 200 tys. zł, zamiast 100 tys. zł. Taka zmiana weszła w życie w połowie 2023 r., ale ma zastosowanie do przychodów uzyskanych za cały 2023 r.

Monika Pogroszewska 27.03.2024
Ratownik medyczny wykona USG i zrobi test na COVID

Mimo krytycznych uwag Naczelnej Rady Lekarskiej, Ministerstwo Zdrowia zmieniło rozporządzenie regulujące uprawnienia ratowników medycznych. Już wkrótce, po ukończeniu odpowiedniego kursu będą mogli wykonywać USG, przywrócono im też możliwość wykonywania testów na obecność wirusów, którą mieli w pandemii, a do listy leków, które mogą zaordynować, dodano trzy nowe preparaty. Większość zmian wejdzie w życie pod koniec marca.

Agnieszka Matłacz 12.03.2024
Metryka aktu
Identyfikator:

Dz.U.UE.L.2005.183.47

Rodzaj: Rozporządzenie
Tytuł: Rozporządzenie 1099/2005 wykonujące rozporządzenie (WE) nr 808/2004 Parlamentu Europejskiego i Rady dotyczące statystyk Wspólnoty w sprawie społeczeństwa informacyjnego
Data aktu: 13/07/2005
Data ogłoszenia: 14/07/2005
Data wejścia w życie: 03/08/2005