uwzględniając traktat ustanawiający Wspólnotę Europejską,
uwzględniając dyrektywę Rady 70/524/EWG z dnia 23 listopada 1970 r. dotyczącą dodatków paszowych(1), w szczególności jej art. 3 i art. 9d ust. 1,
uwzględniając rozporządzenie (WE) nr 1831/2003 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 22 września 2003 r. w sprawie dodatków stosowanych w żywieniu zwierząt(2), w szczególności jego art. 25,
a także mając na uwadze, co następuje:
(1) Rozporządzenie (WE) nr 1831/2003 przewiduje zezwolenie na dodatki stosowane w żywieniu zwierząt.
(2) Artykuł 25 rozporządzenia (WE) nr 1831/2003 ustanawia środki przejściowe odnoszące się do wniosków o zezwolenie na dodatki paszowe składane zgodnie z dyrektywą 70/524/EWG przed datą wejścia w życie rozporządzenia (WE) nr 1831/2003.
(3) Wnioski o zezwolenie na dodatki wymienione w Załącznikach do niniejszego rozporządzenia zostały złożone przed datą wejścia w życie rozporządzenia (WE) nr 1831/2003.
(4) Wstępne uwagi na temat tych wniosków, jak przewidziano w art. 4 ust. 4 dyrektywy 70/524/EWG, zostały przekazane Komisji przed datą wejścia w życie rozporządzenia (WE) nr 1831/2003. Wnioski te będą zatem nadal traktowane zgodnie z art. 4 dyrektywy 70/524/EWG.
(5) Stosowanie preparatu enzymatycznego endo-1,3(4)-betaglukanazy wytwarzanej przez Trichoderma longibrachiatum (ATCC 2106), endo-1,4-beta-ksylanazy wytwarzanej przez Trichoderma longibrachiatum (IMI SD 135) i alfaamylazy wytwarzanej przez Bacillus amyloliquefaciens (DSM 9553) zostało tymczasowo dozwolone po raz pierwszy dla odsadzonych prosiąt rozporządzeniem Komisji (WE) nr 2690/1999(3). Na poparcie wniosku o wydanie zezwolenia na ten preparat enzymatyczny bez ograniczenia czasowego zostały przedstawione nowe dane. Z przeprowadzonej oceny wynika, że spełnione zostały warunki takiego zezwolenia określone w art. 3a dyrektywy 70/524/EWG. Stosowanie tego preparatu enzymatycznego, określonego w Załączniku, powinno zostać dozwolone bez ograniczenia czasowego.
(6) Stosowanie enzymatycznego preparatu endo-1,3(4)-betaglukanazy wytwarzanej przez Trichoderma longibrachiatum (ATCC 2106), endo-1,4-beta-ksylanazy wytwarzanej przez Trichoderma longibrachiatum (IMI SD 135), alfaamylazy wytwarzanej przez Bacillus amyloliquefaciens (DSM 9553) i poligalakturonazy wytwarzanej przez Aspergillus aculeatus (CBS 589.94) zostało tymczasowo dozwolone po raz pierwszy dla odsadzonych prosiąt rozporządzeniem (WE) nr 2690/1999. Na poparcie wniosku o wydanie zezwolenia na ten preparat enzymatyczny bez ograniczenia czasowego zostały przedstawione nowe dane. Z przeprowadzonej oceny wynika, że spełnione zostały warunki takiego zezwolenia określone w art. 3a dyrektywy 70/524/EWG. Stosowanie tego preparatu enzymatycznego, określonego w Załączniku, powinno zostać dozwolone bez ograniczenia czasowego.
(7) Stosowanie enzymatycznego preparatu endo-1,4-betaksylanazy wytwarzanej przez Trichoderma longibrachiatum (ATCC 2105) i subtilizinu wytwarzanego przez Bacillus subtilis (ATCC 2107) zostało tymczasowo dozwolone po raz pierwszy dla odsadzonych prosiąt rozporządzeniem Komisji (WE) nr 1636/1999(4). Na poparcie wniosku o wydanie zezwolenia na ten preparat enzymatyczny bez ograniczenia czasowego zostały przedstawione nowe dane. Z przeprowadzonej oceny wynika, że spełnione zostały warunki takiego zezwolenia określone w art. 3a dyrektywy 70/524/EWG. Stosowanie tego preparatu enzymatycznego, określonego w Załączniku, powinno zostać dozwolone bez ograniczenia czasowego.
(8) Stosowanie enzymatycznego preparatu endo-1,3(4)-betaglukanazy wytwarzanej przez Trichoderma longibrachiatum (ATCC 2106) i endo-1,4-beta-ksylanazy wytwarzanej przez Trichoderma longibrachiatum (ATCC 2105) zostało tymczasowo dozwolone po raz pierwszy dla tuczników rozporządzeniem (WE) nr 1636/1999. Na poparcie wniosku o wydanie zezwolenia na ten preparat enzymatyczny bez ograniczenia czasowego zostały przedstawione nowe dane. Z przeprowadzonej oceny wynika, że spełnione zostały warunki takiego zezwolenia określone w art. 3a dyrektywy 70/524/EWG. Stosowanie tego preparatu enzymatycznego, określonego w Załączniku, powinno zostać dozwolone bez ograniczenia czasowego.
(9) Stosowanie enzymatycznego preparatu endo-1,4-betaksylanazy wytwarzanej przez Trichoderma longibrachiatum (ATCC 2105) zostało tymczasowo dozwolone po raz pierwszy dla kurcząt brojlerów rozporządzeniem Komisji (WE) nr 1411/1999(5). Na poparcie wniosku o wydanie zezwolenia na ten preparat enzymatyczny bez ograniczenia czasowego zostały przedstawione nowe dane. Z przeprowadzonej oceny wynika, że spełnione zostały warunki takiego zezwolenia określone w art. 3a dyrektywy 70/524/EWG. Stosowanie tego preparatu enzymatycznego, określonego w Załączniku, powinno zostać dozwolone bez ograniczenia czasowego.
(10) Stosowanie enzymatycznego preparatu endo-1,4-betaksylanazy wytwarzanej przez Trichoderma longibrachiatum (ATCC 2105) i endo-1,3(4)-beta-glukanazy wytwarzanej przez Trichoderma longibrachiatum (ATCC 2106) zostało tymczasowo dozwolone po raz pierwszy dla kurcząt brojlerów rozporządzeniem Komisji (WE) nr 418/2001(6). Na poparcie wniosku o wydanie zezwolenia na ten preparat enzymatyczny bez ograniczenia czasowego zostały przedstawione nowe dane. Z przeprowadzonej oceny wynika, że spełnione zostały warunki takiego zezwolenia określone w art. 3a dyrektywy 70/524/EWG. Stosowanie tego preparatu enzymatycznego, określonego w Załączniku, powinno zostać dozwolone bez ograniczenia czasowego.
(11) Z oceny tych wniosków wynika, że należy wprowadzić wymóg stosowania niektórych procedur, mających na celu ochronę pracowników przed narażeniem na działanie dodatków przedstawionych w Załącznikach. Ochronę tę należy zapewnić przez zastosowanie dyrektywy Rady 89/391/EWG z dnia 12 czerwca 1989 r. w sprawie wprowadzenia środków w celu poprawy bezpieczeństwa i zdrowia pracowników w miejscu pracy(7).
(12) Środki przewidziane w niniejszym rozporządzeniu są zgodne z opinią Stałego Komitetu ds. Łańcucha Pokarmowego i Zdrowia Zwierząt,
PRZYJMUJE NINIEJSZE ROZPORZĄDZENIE:
Sporządzono w Brukseli, dnia 31 maja 2005 r.
| W imieniu Komisji | |
| Markos KYPRIANOU | |
| Członek Komisji |
______
(1) Dz.U. L 270 z 14.12.1970, str. 1. Dyrektywa ostatnio zmieniona rozporządzeniem Komisji (WE) nr 1800/2004 (Dz.U. L 317 z 16.10.2004, str. 37).
(2) Dz.U. L 268 z 18.10.2003, str. 29.
(3) Dz.U. L 326 z 18.12.1999, str. 33.
(4) Dz.U. L 194 z 27.7.1999, str. 17.
(5) Dz.U. L 164 z 30.6.1999, str. 56.
(6) Dz.U. L 62 z 2.3.2001, str. 3.
(7) Dz.U. L 183 z 29.6.1989, str. 1. Dyrektywa zmieniona rozporządzeniem (WE) nr 1882/2003 Parlamentu Europejskiego i Rady (Dz.U. L 284 z 31.10.2003, str. 1).
Senat zgłosił w środę poprawki do reformy orzecznictwa lekarskiego w ZUS. Zaproponował, aby w sprawach szczególnie skomplikowanych możliwe było orzekanie w drugiej instancji przez grupę trzech lekarzy orzeczników. W pozostałych sprawach, zgodnie z ustawą, orzekać będzie jeden. Teraz ustawa wróci do Sejmu.
10.12.2025Mimo iż do 1 stycznia zostały trzy tygodnie, przedsiębiorcy wciąż nie mają pewności, które zmiany wejdą w życie w nowym roku. Brakuje m.in. rozporządzeń wykonawczych do KSeF i rozporządzenia w sprawie JPK VAT. Część ustaw nadal jest na etapie prac parlamentu lub czeka na podpis prezydenta. Wiadomo już jednak, że nie będzie dużej nowelizacji ustaw o PIT i CIT. W 2026 r. nadal będzie można korzystać na starych zasadach z ulgi mieszkaniowej i IP Box oraz sprzedać bez podatku poleasingowy samochód.
10.12.2025Komitet Stały Rady Ministrów wprowadził bardzo istotne zmiany do projektu ustawy przygotowanego przez Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej – poinformował minister Maciej Berek w czwartek wieczorem, w programie „Pytanie dnia” na antenie TVP Info. Jak poinformował, projekt nowelizacji ustawy o PIP powinien trafić do Sejmu w grudniu 2025 roku, aby prace nad nim w Parlamencie trwały w I kwartale 2026 r.
05.12.20254 grudnia Komitet Stały Rady Ministrów przyjął projekt zmian w ustawie o PIP - przekazało w czwartek MRPiPS. Nie wiadomo jednak, jaki jest jego ostateczny kształt. Jeszcze w środę Ministerstwo Zdrowia informowało Komitet, że zgadza się na propozycję, by skutki rozstrzygnięć PIP i ich zakres działał na przyszłość, a skutkiem polecenia inspektora pracy nie było ustalenie istnienia stosunku pracy między stronami umowy B2B, ale ustalenie zgodności jej z prawem. Zdaniem prawników, to byłaby kontrrewolucja w stosunku do projektu resortu pracy.
05.12.2025Przygotowany przez ministerstwo pracy projekt zmian w ustawie o PIP, przyznający inspektorom pracy uprawnienie do przekształcania umów cywilnoprawnych i B2B w umowy o pracę, łamie konstytucję i szkodzi polskiej gospodarce – ogłosili posłowie PSL na zorganizowanej w czwartek w Sejmie konferencji prasowej. I zażądali zdjęcia tego projektu z dzisiejszego porządku posiedzenia Komitetu Stałego Rady Ministrów.
04.12.2025Prezydent Karol Nawrocki podpisał we wtorek ustawę z 7 listopada 2025 r. o zmianie ustawy o ochronie zwierząt. Jej celem jest wprowadzenie zakazu chowu i hodowli zwierząt futerkowych w celach komercyjnych, z wyjątkiem królika, w szczególności w celu pozyskania z nich futer lub innych części zwierząt. Zawetowana została jednak ustawa zakazująca trzymania psów na łańcuchach. Prezydent ma w tym zakresie złożyć własny projekt.
02.12.2025| Identyfikator: | Dz.U.UE.L.2005.138.5 |
| Rodzaj: | Rozporządzenie |
| Tytuł: | Rozporządzenie 833/2005 dotyczące stałego zezwolenia na dodatki paszowe |
| Data aktu: | 31/05/2005 |
| Data ogłoszenia: | 01/06/2005 |
| Data wejścia w życie: | 04/06/2005 |