Decyzja 2004/930/WE w sprawie wkładu finansowego Wspólnoty w działania planowane przez Państwa Członkowskie w celu wdrożenia programów kontroli, inspekcji oraz nadzoru w 2004 r. (druga rata)

DECYZJA KOMISJI
z dnia 28 grudnia 2004 r.
w sprawie wkładu finansowego Wspólnoty w działania planowane przez Państwa Członkowskie w celu wdrożenia programów kontroli, inspekcji oraz nadzoru w 2004 r. (druga rata)

(notyfikowana jako dokument nr K(2004) 5310)

(2004/930/WE)

(Dz.U.UE L z dnia 31 grudnia 2004 r.)

KOMISJA WSPÓLNOT EUROPEJSKICH,

uwzględniając Traktat ustanawiający Wspólnotę Europejską,

uwzględniając Decyzję Rady 2004/465/WE z dnia 29 kwietnia 2004 r. w sprawie wkładu finansowego Wspólnoty w programy kontroli rybołówstwa Państw Członkowskich(1), w szczególności jej art. 6 ust. 1,

a także mając na uwadze, co następuje:

(1) Państwa Członkowskie przedłożyły Komisji swoje programy kontroli rybołówstwa na okres od 1 stycznia 2004 r. do 31 grudnia 2004 r. wraz z wnioskami o wkład finansowy Wspólnoty w wydatki związane z realizacją takich programów.

(2) Wnioski dotyczące działań wymienionych w art. 4 decyzji Rady (WE) nr 2004/465 mogą kwalifikować się do finansowania przez Wspólnotę.

(3) Właściwym jest ustalenie maksymalnej wysokości wkładu Wspólnoty w kwalifikowalne wydatki każdego Państwa Członkowskiego w roku 2004 w ramach pomocy przewidzianej na działania określone w art. 4 decyzji Rady (WE) nr 2004/465, jak również ustalenie poziomu wkładu Wspólnoty w takie działania oraz warunki, na jakich ma nastąpić zwrot wydatków krajowych przez Wspólnotę.

(4) Zgodnie z art. 8 decyzji Rady (WE) nr 2004/465 Państwa Członkowskie zobowiązane są asygnować wydatki w okresie 12 miesięcy od końca roku, w którym zostały zawiadomione o niniejszej decyzji. Państwa Członkowskie zobowiązane są również do przestrzegania przepisów powyższej decyzji w odniesieniu do rozpoczęcia projektów oraz przedkładania wniosków o refundację.

(5) Środki przewidziane w niniejszej decyzji są zgodne z opinią Komitetu Zarządzającego ds. Rybołówstwa i Sektora Akwakultury,

PRZYJMUJE NINIEJSZĄ DECYZJĘ:

Artykuł  1

Przedmiot decyzji

Niniejsza decyzja ustanawia wysokość wkładu finansowego Wspólnoty dla każdego Państwa Członkowskiego, poziom wkładu finansowego Wspólnoty oraz warunki przyznawania pomocy na działania, o których mowa w art. 4 decyzji Rady (WE) nr 2004/465.

Artykuł  2

Elektroniczne urządzenia lokalizacyjne

1.
Wydatki poniesione w związku z zakupem i zamontowaniem na pokładzie statków rybackich elektronicznych urządzeń lokalizacyjnych umożliwiających ośrodkom monitorowania rybołówstwa monitorowanie statków na odległość za pośrednictwem systemu monitorowania statków (VMS) kwalifikują się do uzyskania maksymalnego wkładu finansowego w wysokości 4.500 EUR na jeden statek w granicach określonych w załączniku I.
2.
W ramach limitu 4.500 EUR przewidzianego w ust. 1 wkład finansowy Wspólnoty dla pierwszego 1.500 EUR kwalifikowalnych wydatków wynosi 100 %.
3.
Wkład finansowy Wspólnoty dla kwalifikowalnych wydatków zawierających się w kwocie 1.500-4.500 EUR na jeden statek stanowi maksymalnie 50 % takich wydatków.
4.
Elektroniczne urządzenia lokalizacyjne powinny spełniać wymogi określone w rozporządzeniu Komisji (WE) nr 2244/2003 z dnia 18 grudnia 2003 r. ustanawiającym szczegółowe przepisy dotyczące satelitarnych systemów monitorowania statków(2).
Artykuł  3

Nowe technologie i sieci informatyczne

Wydatki na zakup, instalację oraz pomoc techniczną, jak również wydatki na technologie komputerowe oraz zakładanie sieci informatycznych w celu zapewnienia skutecznej i bezpiecznej wymiany danych w ramach monitorowania, kontroli i nadzoru działalności w zakresie rybołówstwa kwalifikują się do wkładu finansowego stanowiącego 50% kwalifikowalnych wydatków w granicach określonych w załączniku II. Jednakże inwestycje dotyczące stacji na wyspach Kergulena związane z odbiorem i przetwarzaniem radarowych danych satelitarnych kwalifikują się do wkładu finansowego stanowiącego 40% kwalifikowalnych wydatków w granicach określonych w załączniku II.

Artykuł  4

Projekty pilotażowe dotyczące nowych technologii

1.
Wydatki poniesione w ramach projektów pilotażowych dotyczących wdrożenia nowych technologii, mających na celu poprawę monitorowania działalności w zakresie rybołówstwa kwalifikują się do wkładu finansowego stanowiącego 50 % kwalifikowalnych wydatków w granicach określonych w załączniku III.
2.
Projekty pilotażowe powinny spełniać wymogi określone w rozporządzeniu Komisji (WE) nr 1461/2003 z dnia 18 sierpnia 2003 r. ustanawiającego warunki projektów pilotażowych w odniesieniu do elektronicznego przekazu informacji w sprawie działalności połowowej oraz w odniesieniu do teledetekcji(3).
Artykuł  5

Szkolenia

Wydatki poniesione na programy szkoleń i wymiany urzędników służby cywilnej odpowiedzialnych za monitorowanie, kontrolę i nadzór rybołówstwa kwalifikują się do wkładu finansowego stanowiącego 50 % kwalifikowalnych wydatków w granicach określonych w załączniku IV.

Artykuł  6

Programy pilotażowe dotyczące inspekcji i obserwacji

1.
Wydatki poniesione na programy pilotażowe dotyczące inspekcji i obserwacji kwalifikują się do wkładu finansowego stanowiącego 50 % kwalifikowalnych wydatków w granicach określonych w załączniku V.
2.
Programy takie powinny w szczególności spełniać wymogi określone w rozporządzeniu Rady (WE) nr 812/2004 z dnia 26 kwietnia 2004 r. ustanawiającego środki dotyczące przypadkowych połowów waleni w rybołówstwie oraz zmieniającego rozporządzenie (WE) nr 88/98(4).
Artykuł  7

Ocena wydatków

Wydatki poniesione w związku z wdrażaniem systemu oceny wydatków poniesionych w związku z kontrolą wspólnej polityki rybołówstwa kwalifikują się do wkładu finansowego stanowiącego 50 % kwalifikowalnych wydatków w granicach określonych w załączniku VI.

Artykuł  8

Seminaria i narzędzia medialne

Wydatki poniesione w związku z inicjatywami obejmującymi seminaria i narzędzia medialne, mającymi na celu poprawę poziomu świadomości rybaków i innych zaangażowanych osób, w tym inspektorów, prokuratorów i sędziów, jak również wśród ogółu społeczeństwa odnośnie potrzeby zwalczania nieodpowiedzialnych i nielegalnych połowów oraz wdrożenia zasad wspólnej polityki rybołówstwa kwalifikują się do wkładu finansowego stanowiącego 75 % kwalifikowalnych wydatków w granicach określonych w załączniku VII.

Artykuł  9

Statki i samoloty patrolowe w rybołówstwie

Wydatki związane z zakupem i modernizacją statków i samolotów używanych do inspekcji i nadzoru działalności w zakresie rybołówstwa przez właściwe władze Państwa Członkowskiego kwalifikują się w granicach określonych w załączniku VIII do wkładu finansowego stanowiącego:

– 50 % kwalifikowalnych wydatków poniesionych przez Państwo Członkowskie przystępujące do Wspólnoty dnia 1 maja 2004 r.,

– 25 % kwalifikowalnych wydatków poniesionych przez pozostałe Państwa Członkowskie.

Artykuł  10

Wnioski o zwrot kosztów

Wnioski o zwrot poniesionych wydatków oraz wypłatę zaliczek są zgodne z art. 12, 13 oraz z załącznikiem I, część C decyzji Rady (WE) nr 465/2004.

Artykuł  11

Niniejsza decyzja skierowana jest do Państw Członkowskich.

Sporządzono w Brukseli, dnia 28 grudnia 2004 r.

W imieniu Komisji
Joe BORG
Członek Komisji

______

(1) Dz.U. L 157 z 30.4.2004, str. 114; sprostowanie w Dz.U. L 195 z 2.6.2004, str. 36.

(2) Dz.U. L 333 z 20.12.2003, str. 17.

(3) Dz.U. L 208 z 19.8.2003, str. 14

(4) Dz.U. L 150 z 30.04.2004, str. 12.

ZAŁĄCZNIKI

ZAŁĄCZNIK  I

Elektroniczne urządzenia lokacyjne

(EUR)
Państwo Członkowskie Wydatki planowane w ramach krajowego programu kontroli rybołówstwa Wkład wspólnotowy
Belgia 0 0
Republika Czeska 0 0
Dania 0 0
Niemcy 0 0
Estonia 0 0
Grecja 0 0
Hiszpania 0 0
Francja 0 0
Irlandia 0 0
Włochy 0 0
Cypr 0 0
Łotwa 0 0
Litwa 0 0
Luksemburg 0 0
Węgry 0 0
Malta 0 0
Niderlandy 0 0
Austria 0 0
Polska 585.000 468.000
Portugalia 0 0
Słowenia 0 0
Słowacja 0 0
Finlandia 0 0
Szwecja 0 0
Zjednoczone Królestwo 0 0
Ogółem 585.000 468.000

ZAŁĄCZNIK  II

Nowe technologie i sieci informatyczne

(EUR)
Państwo Członkowskie Wydatki planowane w ramach krajowego programu kontroli rybołówstwa Wkład wspólnotowy
Belgia 0 0
Republika Czeska 0 0
Dania 271.000 135.500
Niemcy 235.000 117.500
Estonia 0 0
Grecja 0 0
Hiszpania 0 0
Francja 1.800.000 750.000
Irlandia 2.000.000 1.000.000
Włochy 1.755.953 877.977
Cypr 0 0
Łotwa 0 0
Litwa 110.000 55.000
Luksemburg 0 0
Węgry 0 0
Malta 96.763 48.381
Niderlandy 310.325 155.163
Austria 0 0
Polska 0 0
Portugalia 2.291.616 1.145.808
Słowenia 0 0
Słowacja 0 0
Finlandia 545.000 272.500
Szwecja 87.430 43.715
Zjednoczone Królestwo 179.134 89.567
Ogółem 9.682.221 4.691.111

ZAŁĄCZNIK  III

Projekty pilotażowe dotyczące nowych technologii

(EUR)
Państwo Członkowskie Wydatki planowane w ramach krajowego programu kontroli rybołówstwa Wkład wspólnotowy
Belgia 0 0
Republika Czeska 0 0
Dania 0 0
Niemcy 0 0
Estonia 0 0
Grecja 200.000 100.000
Hiszpania 0 0
Francja 0 0
Irlandia 0 0
Włochy 0 0
Cypr 0 0
Łotwa 0 0
Litwa 0 0
Luksemburg 0 0
Węgry 0 0
Malta 0 0
Niderlandy 0 0
Austria 0 0
Polska 0 0
Portugalia 586.000 293.000
Słowenia 0 0
Słowacja 0 0
Finlandia 0 0
Szwecja 0 0
Zjednoczone Królestwo 0 0
Ogółem 786.000 393.000

ZAŁĄCZNIK  IV

Szkolenia

(EUR)
Państwo Członkowskie Wydatki planowane w ramach krajowego programu kontroli rybołówstwa Wkład wspólnotowy
Belgia 5.000 2.500
Republika Czeska 0 0
Dania 56.500 28.250
Niemcy 52.500 26.250
Estonia 9.590 4.795
Grecja 0 0
Hiszpania 183.703 91.852
Francja 130.000 65.000
Irlandia 0 0
Włochy 1.270.816 635.408
Cypr 20.000 10.000
Łotwa 0 0
Litwa 20.000 10.000
Luksemburg 0 0
Węgry 0 0
Malta 600.901 300.451
Niderlandy 139.674 69.837
Austria 0 0
Polska 0 0
Portugalia 102.967 51.484
Słowenia 0 0
Słowacja 0 0
Finlandia 30.000 15.000
Szwecja 132.790 66.395
Zjednoczone Królestwo 175.512 87.756
Ogółem 2.929.953 1.464.978

ZAŁĄCZNIK  V

Programy pilotażowe dotyczące inspekcji i obserwacji

(EUR)
Państwo Członkowskie Wydatki planowane w ramach krajowego programu kontroli rybołówstwa Wkład wspólnotowy
Belgia 0 0
Republika Czeska 0 0
Dania 0 0
Niemcy 0 0
Estonia 0 0
Grecja 0 0
Hiszpania 0 0
Francja 0 0
Irlandia 0 0
Włochy 0 0
Cypr 0 0
Łotwa 0 0
Litwa 0 0
Luksemburg 0 0
Węgry 0 0
Malta 0 0
Niderlandy 0 0
Austria 0 0
Polska 0 0
Portugalia 94.910 47.455
Słowenia 0 0
Słowacja 0 0
Finlandia 0 0
Szwecja 474.400 237.200
Zjednoczone Królestwo 0 0
Ogółem 569.310 284.655

ZAŁĄCZNIK  VI

Ocena wydatków

(EUR)
Państwo Członkowskie Wydatki planowane w ramach krajowego programu kontroli rybołówstwa Wkład wspólnotowy
Belgia 0 0
Republika Czeska 0 0
Dania 0 0
Niemcy 0 0
Estonia 0 0
Grecja 0 0
Hiszpania 0 0
Francja 0 0
Irlandia 0 0
Włochy 0 0
Cypr 0 0
Łotwa 0 0
Litwa 0 0
Luksemburg 0 0
Węgry 0 0
Malta 0 0
Niderlandy 0 0
Austria 0 0
Polska 0 0
Portugalia 50.000 25.000
Słowenia 0 0
Słowacja 0 0
Finlandia 0 0
Szwecja 0 0
Zjednoczone Królestw 0 0
Ogółem 50.000 25.000

ZAŁĄCZNIK  VII

Seminaria i narzędzia medialne

(EUR)
Państwo Członkowskie Wydatki planowane w ramach krajowego programu kontroli rybołówstwa Wkład wspólnotowy
Belgia 0 0
Republika Czeska 0 0
Dania 0 0
Niemcy 0 0
Estonia 0 0
Grecja 200.000 150.000
Hiszpania 6.000 4.500
Francja 0 0
Irlandia 0 0
Włochy 0 0
Cypr 30.000 22.500
Łotwa 0 0
Litwa 10.000 7.500
Luksemburg 0 0
Węgry 0 0
Malta 0 0
Niderlandy 0 0
Austria 0 0
Polska 0 0
Portugalia 0 0
Słowenia 0 0
Słowacja 0 0
Finlandia 0 0
Szwecja 230.000 172.500
Zjednoczone Królestwo 0 0
Ogółem 476.000 357.000

ZAŁĄCZNIK  VIII

Statki i samoloty patrolowe

(EUR)
Państwo Członkowskie Wydatki planowane w ramach krajowego programu kontroli rybołówstwa Wkład wspólnotowy
Belgia 0 0
Republika Czeska 0 0
Dania 0 0
Niemcy 77.798 19.449
Estonia 0 0
Grecja 1.050.000 262.500
Hiszpania 22.238.597 5.559.649
Francja 0 0
Irlandia 1.000.000 250.000
Włochy 0 0
Cypr 1.400.000 700.000
Łotwa 0 0
Litwa 0 0
Luksemburg 0 0
Węgry 0 0
Malta 600.000 300.000
Niderlandy 0 0
Austria 0 0
Polska 0 0
Portugalia 4.630.000 1.157.500
Słowenia 0 0
Słowacja 0 0
Finlandia 105.000 26.250
Szwecja 5.700.000 1.425.000
Zjednoczone Królestwo 13.758.956 3.439.739
Ogółem 50.560.351 13.140.087

Zmiany w prawie

Senat poprawia reformę orzecznictwa lekarskiego w ZUS

Senat zgłosił w środę poprawki do reformy orzecznictwa lekarskiego w ZUS. Zaproponował, aby w sprawach szczególnie skomplikowanych możliwe było orzekanie w drugiej instancji przez grupę trzech lekarzy orzeczników. W pozostałych sprawach, zgodnie z ustawą, orzekać będzie jeden. Teraz ustawa wróci do Sejmu.

Grażyna J. Leśniak 10.12.2025
Co się zmieni w podatkach w 2026 roku? Wciąż wiele niewiadomych

Mimo iż do 1 stycznia zostały trzy tygodnie, przedsiębiorcy wciąż nie mają pewności, które zmiany wejdą w życie w nowym roku. Brakuje m.in. rozporządzeń wykonawczych do KSeF i rozporządzenia w sprawie JPK VAT. Część ustaw nadal jest na etapie prac parlamentu lub czeka na podpis prezydenta. Wiadomo już jednak, że nie będzie dużej nowelizacji ustaw o PIT i CIT. W 2026 r. nadal będzie można korzystać na starych zasadach z ulgi mieszkaniowej i IP Box oraz sprzedać bez podatku poleasingowy samochód.

Monika Pogroszewska 10.12.2025
Maciej Berek: Do projektu MRPiPS o PIP wprowadziliśmy bardzo istotne zmiany

Komitet Stały Rady Ministrów wprowadził bardzo istotne zmiany do projektu ustawy przygotowanego przez Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej – poinformował minister Maciej Berek w czwartek wieczorem, w programie „Pytanie dnia” na antenie TVP Info. Jak poinformował, projekt nowelizacji ustawy o PIP powinien trafić do Sejmu w grudniu 2025 roku, aby prace nad nim w Parlamencie trwały w I kwartale 2026 r.

Grażyna J. Leśniak 05.12.2025
Lekarze i pielęgniarki na kontraktach „uratują” firmy przed przekształcaniem umów?

4 grudnia Komitet Stały Rady Ministrów przyjął projekt zmian w ustawie o PIP - przekazało w czwartek MRPiPS. Nie wiadomo jednak, jaki jest jego ostateczny kształt. Jeszcze w środę Ministerstwo Zdrowia informowało Komitet, że zgadza się na propozycję, by skutki rozstrzygnięć PIP i ich zakres działał na przyszłość, a skutkiem polecenia inspektora pracy nie było ustalenie istnienia stosunku pracy między stronami umowy B2B, ale ustalenie zgodności jej z prawem. Zdaniem prawników, to byłaby kontrrewolucja w stosunku do projektu resortu pracy.

Grażyna J. Leśniak 05.12.2025
Klub parlamentarny PSL-TD przeciwko projektowi ustawy o PIP

Przygotowany przez ministerstwo pracy projekt zmian w ustawie o PIP, przyznający inspektorom pracy uprawnienie do przekształcania umów cywilnoprawnych i B2B w umowy o pracę, łamie konstytucję i szkodzi polskiej gospodarce – ogłosili posłowie PSL na zorganizowanej w czwartek w Sejmie konferencji prasowej. I zażądali zdjęcia tego projektu z dzisiejszego porządku posiedzenia Komitetu Stałego Rady Ministrów.

Grażyna J. Leśniak 04.12.2025
Prezydent podpisał zakaz hodowli zwierząt na futra, ale tzw. ustawę łańcuchową zawetował

Prezydent Karol Nawrocki podpisał we wtorek ustawę z 7 listopada 2025 r. o zmianie ustawy o ochronie zwierząt. Jej celem jest wprowadzenie zakazu chowu i hodowli zwierząt futerkowych w celach komercyjnych, z wyjątkiem królika, w szczególności w celu pozyskania z nich futer lub innych części zwierząt. Zawetowana została jednak ustawa zakazująca trzymania psów na łańcuchach. Prezydent ma w tym zakresie złożyć własny projekt.

Krzysztof Koślicki 02.12.2025
Metryka aktu
Identyfikator:

Dz.U.UE.L.2004.396.51

Rodzaj: Decyzja
Tytuł: Decyzja 2004/930/WE w sprawie wkładu finansowego Wspólnoty w działania planowane przez Państwa Członkowskie w celu wdrożenia programów kontroli, inspekcji oraz nadzoru w 2004 r. (druga rata)
Data aktu: 28/12/2004
Data ogłoszenia: 31/12/2004
Data wejścia w życie: 31/12/2004, 01/01/2004