uwzględniając Traktat ustanawiający Wspólnotę Europejską,
uwzględniając Traktat o Przystąpieniu Republiki Czeskiej, Estonii, Cypru, Łotwy, Litwy, Węgier, Malty, Polski, Słowenii i Słowacji,
uwzględniając Akt Przystąpienia Republiki Czeskiej, Estonii, Cypru, Łotwy, Litwy, Węgier, Malty, Polski, Słowenii i Słowacji, w szczególności jego art. 41 akapit pierwszy,
a także mając na uwadze, co następuje:
(1) Organizacje producentów w Republice Czeskiej, Estonii, na Cyprze, Łotwie, Litwie, Węgrzech, Malcie, w Polsce, Słowenii i na Słowacji (zwane dalej »nowymi Państwami Członkowskimi«) powinny korzystać z przepisów rozporządzenia Rady (WE) nr 2202/96 z dnia 28 października 1996 r. wprowadzającego wspólnotowy system pomocy dla producentów niektórych owoców cytrusowych(1).
(2) Wspólnotowy system pomocy dla producentów niektórych owoców cytrusowych jest oparty na umowach między uznanymi organizacjami producentów lub organizacjami, którym przyznano wstępne uznanie na mocy rozporządzenia Rady (WE) nr 2200/96 z dnia 28 października 1996 r. w sprawie wspólnej organizacji rynku owoców i warzyw(2) z jednej strony, a z przetwórcami z drugiej strony.
(3) Rozporządzenie Komisji (WE) nr 634/2004(3) ustanowiło środki przejściowe dotyczące zastosowania rozporządzenia (WE) nr 2202/96 oraz rozporządzenia Komisji (WE) nr 2111/2003 z dnia 1 grudnia 2003 r. ustanawiającego szczegółowe zasady stosowania rozporządzenia Rady (WE) nr 2202/96 wprowadzającego wspólnotowy system pomocy dla producentów niektórych owoców cytrusowych(4).
(4) Artykuł 13 rozporządzenia (WE) nr 2111/2003 stanowi, że organizacje producentów i przetwórcy, którzy zamierzają uczestniczyć w systemie pomocy, informują o tym właściwe organy Państwa Członkowskiego, w którym znajduje się ich siedziba zarządu, nie później niż 20 dni przed rozpoczęciem roku gospodarczego.
(5) Ze względu na różne ograniczenia administracyjne stosowane w nowych Państwach Członkowskich, niektóre organizacje producentów nie mogą być uznane lub wstępnie uznane na mocy rozporządzenia (WE) nr 2200/96 przez właściwe organy w takim czasie, aby móc je poinformować o zamiarze uczestniczenia w systemie pomocy w terminie określonym w art. 13 rozporządzenia (WE) nr 2111/2003.
(6) Aby umożliwić takim organizacjom producentów skorzystanie w możliwie największym stopniu z przepisów rozporządzenia Rady (WE) nr 2202/96, przy jednoczesnym zapewnieniu właściwego stosowania systemu pomocy, należy ustanowić przepisy na rok gospodarczy 2004/2005 w odniesieniu do terminów, w których organizacje producentów w nowych Państwach Członkowskich mogą informować właściwe organy o zamiarze uczestniczenia w systemie pomocy.
(7) Artykuł 10 ust. 1 rozporządzenia (WE) nr 2111/2003 stanowi, że Państwa Członkowskie mają możliwość decydowania, w określonym terminie ustalonym w tym artykule, o dacie lub datach, przed upływem których organizacje producentów, których siedziba zarządu umieszczona jest na ich terytorium, zawierają umowy krótkoterminowe. Jednakże jeżeli organizacje producentów w nowych Państwach Członkowskich są zobowiązane informować właściwe organy o zamiarze uczestniczenia w systemie pomocy w terminie późniejszym, termin zawierania umów krótkoterminowych obejmujących co najmniej osiem pełnych następujących po sobie miesięcy należy odpowiednio zmienić. Niemniej jednak wszelakie zmiany tego terminu nie powinny zagrozić niezbędnym kontrolom, które przeprowadzają właściwe organy zainteresowanego Państwa Członkowskiego.
(8) Dlatego rozporządzenie (WE) nr 634/2004 należy odpowiednio zmienić.
(9) Ponieważ rok gospodarczy 2004/2005 rozpoczął się dnia 1 października 2004 r., a umowy między organizacjami producentów a przetwórcami zostały już zawarte, zmiany powinny być stosowane od dnia 10 września 2004 r.
(10) Środki przewidziane w niniejszym rozporządzeniu są zgodne z opinią Komitetu Zarządzającego ds. Świeżych Owoców i Warzyw,
PRZYJMUJE NINIEJSZE ROZPORZĄDZENIE:
Sporządzono w Brukseli, dnia 10 grudnia 2004 r.
| W imieniu Komisji | |
| Mariann FISCHER BOEL | |
| Członek Komisji |
______
(1) Dz.U. L 297 z 21.11.1996, str. 49. Rozporządzenie ostatnio zmienione Aktem Przystąpienia z 2003 r.
(2) Dz.U. L 297 z 21.11.1996, str. 1. Rozporządzenie ostatnio zmienione rozporządzeniem Komisji (WE) nr 47/2003 (Dz.U. L 7 z 11.1.2003, str. 64).
(3) Dz.U. L 100 z 6.4.2004, str. 19.
(4) Dz.U. L 317 z 2.12.2003, str. 5.
Senat zgłosił w środę poprawki do reformy orzecznictwa lekarskiego w ZUS. Zaproponował, aby w sprawach szczególnie skomplikowanych możliwe było orzekanie w drugiej instancji przez grupę trzech lekarzy orzeczników. W pozostałych sprawach, zgodnie z ustawą, orzekać będzie jeden. Teraz ustawa wróci do Sejmu.
10.12.2025Mimo iż do 1 stycznia zostały trzy tygodnie, przedsiębiorcy wciąż nie mają pewności, które zmiany wejdą w życie w nowym roku. Brakuje m.in. rozporządzeń wykonawczych do KSeF i rozporządzenia w sprawie JPK VAT. Część ustaw nadal jest na etapie prac parlamentu lub czeka na podpis prezydenta. Wiadomo już jednak, że nie będzie dużej nowelizacji ustaw o PIT i CIT. W 2026 r. nadal będzie można korzystać na starych zasadach z ulgi mieszkaniowej i IP Box oraz sprzedać bez podatku poleasingowy samochód.
10.12.2025Komitet Stały Rady Ministrów wprowadził bardzo istotne zmiany do projektu ustawy przygotowanego przez Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej – poinformował minister Maciej Berek w czwartek wieczorem, w programie „Pytanie dnia” na antenie TVP Info. Jak poinformował, projekt nowelizacji ustawy o PIP powinien trafić do Sejmu w grudniu 2025 roku, aby prace nad nim w Parlamencie trwały w I kwartale 2026 r.
05.12.20254 grudnia Komitet Stały Rady Ministrów przyjął projekt zmian w ustawie o PIP - przekazało w czwartek MRPiPS. Nie wiadomo jednak, jaki jest jego ostateczny kształt. Jeszcze w środę Ministerstwo Zdrowia informowało Komitet, że zgadza się na propozycję, by skutki rozstrzygnięć PIP i ich zakres działał na przyszłość, a skutkiem polecenia inspektora pracy nie było ustalenie istnienia stosunku pracy między stronami umowy B2B, ale ustalenie zgodności jej z prawem. Zdaniem prawników, to byłaby kontrrewolucja w stosunku do projektu resortu pracy.
05.12.2025Przygotowany przez ministerstwo pracy projekt zmian w ustawie o PIP, przyznający inspektorom pracy uprawnienie do przekształcania umów cywilnoprawnych i B2B w umowy o pracę, łamie konstytucję i szkodzi polskiej gospodarce – ogłosili posłowie PSL na zorganizowanej w czwartek w Sejmie konferencji prasowej. I zażądali zdjęcia tego projektu z dzisiejszego porządku posiedzenia Komitetu Stałego Rady Ministrów.
04.12.2025Prezydent Karol Nawrocki podpisał we wtorek ustawę z 7 listopada 2025 r. o zmianie ustawy o ochronie zwierząt. Jej celem jest wprowadzenie zakazu chowu i hodowli zwierząt futerkowych w celach komercyjnych, z wyjątkiem królika, w szczególności w celu pozyskania z nich futer lub innych części zwierząt. Zawetowana została jednak ustawa zakazująca trzymania psów na łańcuchach. Prezydent ma w tym zakresie złożyć własny projekt.
02.12.2025| Identyfikator: | Dz.U.UE.L.2004.366.8 |
| Rodzaj: | Rozporządzenie |
| Tytuł: | Rozporządzenie 2112/2004 zmieniające rozporządzenie (WE) nr 634/2004 ustanawiające środki przejściowe dla stosowania rozporządzenia Rady (WE) nr 2202/96 i rozporządzenia (WE) nr 2111/2003 ze względu na przystąpienie Republiki Czeskiej, Estonii, Cypru, Łotwy, Litwy, Węgier, Malty, Polski, Słowenii i Słowacji do Unii Europejskiej |
| Data aktu: | 10/12/2004 |
| Data ogłoszenia: | 11/12/2004 |
| Data wejścia w życie: | 14/12/2004 |