Rozporządzenie 1220/2004 ustalające należności przywozowe w sektorze ryżu

ROZPORZĄDZENIE KOMISJI (WE) Nr 1220/2004
z dnia 30 czerwca 2004 r.
ustalające należności przywozowe w sektorze ryżu

KOMISJA WSPÓLNOT EUROPEJSKICH,

uwzględniając Traktat ustanawiający Wspólnotę Europejską,

uwzględniając rozporządzenie Rady (WE) nr 3072/95 z dnia 22 grudnia 1995 r. w sprawie wspólnej organizacji rynku ryżu (1),

uwzględniając rozporządzenie Komisji (WE) nr 1503/96 z dnia 29 lipca 1996 r. w sprawie szczegółowych zasad stosowania rozporządzenia Rady (WE) nr 3072/95 w odniesieniu do należności przywozowych w sektorze ryżu (2), w szczególności jego art. 4 ust. 1,

a także mając na uwadze, co następuje:

(1) Artykuł 11 rozporządzenia (WE) nr 3072/95 przewiduje, że w przypadku przywozu produktów, o których mowa w art. 1 wymienionego rozporządzenia, pobiera się stawki celne według Wspólnej Taryfy Celnej. Jednakże w odniesieniu do produktów, o których mowa w ust. 2 tego artykułu, należności przywozowe są równe cenie interwencyjnej, stosowanej w odniesieniu do tych produktów w czasie przywozu, powiększonej o pewną wartość procentową, w zależności od tego, czy dotyczy to ryżu łuskanego, czy ryżu w pełni oczyszczonego, pomniejszonej o cenę przywozu, o ile ta należność nie przekracza stawki celnej według wspólnej taryfy celnej.

(2) Zgodnie z postanowieniami art. 12 ust. 3 rozporządzenia (WE) nr 3072/95 ceny przywozu CIF oblicza się na podstawie cen reprezentatywnych dla rozpatrywanego produktu, na rynku światowym lub na wspólnotowym rynku przywozowym produktu.

(3) Rozporządzenie (WE) nr 1503/96 ustaliło zasady stosowania rozporządzenia (WE) nr 3072/95 w odniesieniu do należności przywozowych w sektorze ryżu.

(4) Należności przywozowe stosuje się aż do momentu, kiedy nowe należności zostaną ustalone i wejdą w życie. Pozostają one również w mocy, jeżeli nie są dostępne żadne notowania pochodzące ze źródła informacji przewidzianego w art. 5 rozporządzenia (WE) nr 1503/96 w czasie dwóch tygodni poprzedzających następne okresowe ustalenie.

(5) Aby umożliwić normalne funkcjonowanie systemu należności przywozowych, należy wykorzystać dla celów obliczenia tych ostatnich stawki rynkowe odnotowane w czasie okresu odniesienia.

(6) Stosowanie art. 4 ust. 1 akapit drugi rozporządzenia (WE) nr 1503/93 prowadzi do dostosowania należności przywozowych, ustalonych od dnia 24 czerwca 2004 r. w rozporządzeniu Komisji (WE) nr 1157/2004 (3), zgodnie z załącznikami do niniejszego rozporządzenia,

PRZYJMUJE NINIEJSZE ROZPORZĄDZENIE:

Artykuł  1

Należności przywozowe w sektorze ryżu, o których mowa w art. 11 ust. 1 i 2 rozporządzenia (WE) nr 3072/95, są dostosowane zgodnie z art 4. rozporządzenia (WE) nr 1503/96 i są ustalone w załączniku I do niniejszego rozporządzenia na podstawie informacji zawartych w załączniku II.

Artykuł 2

Niniejsze rozporządzenie wchodzi w życie z dniem 1 lipca 2004 r.

Niniejsze rozporządzenie wiąże w całości i jest bezpośrednio stosowane we wszystkich Państwach Członkowskich.

Sporządzono w Brukseli, dnia 30 czerwca 2004 r.

W imieniu Komisji
J. M. SILVA RODRÍGUEZ
Dyrektor Generalny ds. Rolnictwa

______

(1) Dz.U. L 329 z 30.12.1995, str. 18. Rozporządzenie ostatnio zmienione rozporządzeniem (WE) nr 411/2002 (Dz.U. L 62 z 5.3.2002, str. 27).

(2) Dz.U. L 189 z 30.7.1996, str. 71. Rozporządzenie ostatnio zmienione rozporządzeniem (WE) nr 2294/2003 (Dz.U. L 340 z 24.12.2003, str. 12).

(3) Dz.U. L 223 z 24.6.2004, str. 31.

ZAŁĄCZNIKI

ZAŁĄCZNIK  Nr I 1

Należności przywozowe stosowane do ryżu i do ryżu łamanego

w EUR/t
Kod CN Należności przywozowe (5)
Kraje trzecie (poza krajami AKP i Bangladeszem) (3) AKP (1)(2)(3) Bangladesz (4) Basmati Indie i Pakistan (6) Egipt (8)
1006 10 21 (7) 69,51 101,16 158,25
1006 10 23 (7) 69,51 101,16 158,25
1006 10 25 (7) 69,51 101,16 158,25
1006 10 27 (7) 69,51 101,16 158,25
1006 10 92 (7) 69,51 101,16 158,25
1006 10 94 (7) 69,51 101,16 158,25
1006 10 96 (7) 69,51 101,16 158,25
1006 10 98 (7) 69,51 101,16 158,25
1006 20 11 264,00 88,06 127,66 198,00
1006 20 13 264,00 88,06 127,66 198,00
1006 20 15 264,00 88,06 127,66 198,00
1006 20 17 191,62 62,73 91,47 0,00 143,72
1006 20 92 264,00 88,06 127,66 198,00
1006 20 94 264,00 88,06 127,66 198,00
1006 20 96 264,00 88,06 127,66 198,00
1006 20 98 191,62 62,73 91,47 0,00 143,72
1006 30 21 416,00 133,21 193,09 312,00
1006 30 23 416,00 133,21 193,09 312,00
1006 30 25 416,00 133,21 193,09 312,00
1006 30 27 (7) 133,21 193,09 312,00
1006 30 42 416,00 133,21 193,09 312,00
1006 30 44 416,00 133,21 193,09 312,00
1006 30 46 416,00 133,21 193,09 312,00
1006 30 48 (7) 133,21 193,09 312,00
1006 30 61 416,00 133,21 193,09 312,00
1006 30 63 416,00 133,21 193,09 312,00
1006 30 65 416,00 133,21 193,09 312,00
1006 30 67 (7) 133,21 193,09 312,00
1006 30 92 416,00 133,21 193,09 312,00
1006 30 94 416,00 133,21 193,09 312,00
1006 30 96 416,00 133,21 193,09 312,00
1006 30 98 (7) 133,21 193,09 312,00
1006 40 00 (7) 41,18 (7) 96,00
(1) W odniesieniu do przywozu ryżu pochodzącego z krajów AKP należności

przywozowe stosuje się w ramach systemu określonego przez

rozporządzenie Rady (WE) nr 2286/2002 (Dz.U. L 348 z 21.12.2002, str.

5) i zmienione rozporządzenie Komisji (WE) nr 638/2003 (Dz.U. L 93 z

10.4.2003, str. 3).

(2) Zgodnie z rozporządzeniem (WE) nr 1706/98 należności przywozowych nie

stosuje się do produktów pochodzących z państw Afryki, Karaibów i

Pacyfiku i przywiezionych bezpośrednio do departamentu zamorskiego

Reunion.

(3) Należności przywozowe od ryżu przywożonego do departamentu zamorskiego

Reunion określa się w art. 11 ust. 3 rozporządzenia (WE) nr 3072/95.

(4) W odniesieniu do przywozu ryżu, z wyjątkiem ryżu łamanego (kod CN 1006

40 00), pochodzącego z Bangladeszu, należności przywozowe stosuje się w

ramach systemu zdefiniowanego przez rozporządzenie Rady (EWG) nr

3491/90 (Dz.U. L 337 z 4.12.1990, str. 1) i zmienione rozporządzenie

Komisji (EWG) nr 862/91 (Dz.U. L 88 z 9.4.1991, str. 7).

(5) Przywóz produktów pochodzących z krajów KTZ nie podlega stosowaniu

należności przywozowych zgodnie z art. 101 ust. 1 zmienionej decyzji

Rady 91/482/EWG (Dz.U. L 263 z 19.9.1991, str. 1).

(6) W odniesieniu do ryżu łuskanego odmiany Basmati pochodzącego z Indii i

Pakistanu redukcja o 250 EUR/t (art. 4a zmienionego rozporządzenia (WE)

nr 1503/96).

(7) Należności przywozowe ustalone we Wspólnej Taryfie Celnej.
(8) W odniesieniu do przywozu ryżu pochodzącego z Egiptu należności

przywozowe stosuje się w ramach systemu zdefiniowanego przez

rozporządzenia Rady (WE) nr 2184/96 (Dz.U. L 292 z 15.11.1996, str. 1)

i Komisji (WE) nr 196/97 (Dz.U. L 31 z 1.2.1997, str. 53).

ZAŁĄCZNIK  Nr II 2

Wyliczenie należności przywozowych w sektorze ryżu

ryż niełuskany typ Indica typ Japonica ryż łamany
łuskany w pełni oczyszczony łuskany w pełni oczyszczony
1. Należności przywozowe (EUR/t) (1) 191,62 416,00 264,00 416,00 (1)
2. Elementy kalkulacji
a) Cena CIF ARAG (EUR/t) - 359,81 216,09 290,44 371,68 -
b) Cena FOB (EUR/t) - - - 266,07 347,31 -
c) Frachty morskie (EUR/t) - - - 24,37 24,37 -
d) Źródło - USDA i podmioty gospodarcze USDA i podmioty gospodarcze Podmioty gospodarcze Podmioty gospodarcze -
(1) Należności przywozowe ustalone we Wspólnej Taryfie Celnej.
1 Załącznik I zmieniony przez art. 1 rozporządzenia nr 1254/2004 z dnia 7 lipca 2004 r. (Dz.U.UE.L.04.237.18) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 8 lipca 2004 r.
2 Załącznik II zmieniony przez art. 1 rozporządzenia nr 1254/2004 z dnia 7 lipca 2004 r. (Dz.U.UE.L.04.237.18) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 8 lipca 2004 r.

Zmiany w prawie

Rząd chce zmieniać obowiązujące regulacje dotyczące czynników rakotwórczych i mutagenów

Rząd przyjął we wtorek projekt zmian w Kodeksie pracy, którego celem jest nowelizacja art. 222, by dostosować polskie prawo do przepisów unijnych. Chodzi o dodanie czynników reprotoksycznych do obecnie obwiązujących regulacji dotyczących czynników rakotwórczych i mutagenów. Nowela upoważnienia ustawowego pozwoli na zmianę wydanego na jej podstawie rozporządzenia Ministra Zdrowia w sprawie substancji chemicznych, ich mieszanin, czynników lub procesów technologicznych o działaniu rakotwórczym lub mutagennym w środowisku pracy.

Grażyna J. Leśniak 16.04.2024
Bez kary za brak lekarza w karetce do końca tego roku

W ponad połowie specjalistycznych Zespołów Ratownictwa Medycznego brakuje lekarzy. Ministerstwo Zdrowia wydłuża więc po raz kolejny czas, kiedy Narodowy Fundusz Zdrowia nie będzie pobierał kar umownych w przypadku niezapewnienia lekarza w zespołach ratownictwa. Pierwotnie termin wyznaczony był na koniec czerwca tego roku.

Beata Dązbłaż 10.04.2024
Będzie zmiana ustawy o rzemiośle zgodna z oczekiwaniami środowiska

Rozszerzenie katalogu prawnie dopuszczalnej formy prowadzenia działalności gospodarczej w zakresie rzemiosła, zmiana definicji rzemiosła, dopuszczenie wykorzystywania przez przedsiębiorców, niezależnie od formy prowadzenia przez nich działalności, wszystkich kwalifikacji zawodowych w rzemiośle, wymienionych w ustawie - to tylko niektóre zmiany w ustawie o rzemiośle, jakie zamierza wprowadzić Ministerstwo Rozwoju i Technologii.

Grażyna J. Leśniak 08.04.2024
Tabletki "dzień po" bez recepty nie będzie. Jest weto prezydenta

Dostępność bez recepty jednego z hormonalnych środków antykoncepcyjnych (octan uliprystalu) - takie rozwiązanie zakładała zawetowana w piątek przez prezydenta Andrzeja Dudę nowelizacja prawa farmaceutycznego. Wiek, od którego tzw. tabletka "dzień po" byłaby dostępna bez recepty miał być określony w rozporządzeniu. Ministerstwo Zdrowia stało na stanowisku, że powinno to być 15 lat. Wątpliwości w tej kwestii miała Kancelaria Prezydenta.

Katarzyna Nocuń 29.03.2024
Małżonkowie zapłacą za 2023 rok niższy ryczałt od najmu

Najem prywatny za 2023 rok rozlicza się według nowych zasad. Jedyną formą opodatkowania jest ryczałt od przychodów ewidencjonowanych, według stawek 8,5 i 12,5 proc. Z kolei małżonkowie wynajmujący wspólną nieruchomość zapłacą stawkę 12,5 proc. dopiero po przekroczeniu progu 200 tys. zł, zamiast 100 tys. zł. Taka zmiana weszła w życie w połowie 2023 r., ale ma zastosowanie do przychodów uzyskanych za cały 2023 r.

Monika Pogroszewska 27.03.2024
Ratownik medyczny wykona USG i zrobi test na COVID

Mimo krytycznych uwag Naczelnej Rady Lekarskiej, Ministerstwo Zdrowia zmieniło rozporządzenie regulujące uprawnienia ratowników medycznych. Już wkrótce, po ukończeniu odpowiedniego kursu będą mogli wykonywać USG, przywrócono im też możliwość wykonywania testów na obecność wirusów, którą mieli w pandemii, a do listy leków, które mogą zaordynować, dodano trzy nowe preparaty. Większość zmian wejdzie w życie pod koniec marca.

Agnieszka Matłacz 12.03.2024