(Tekst mający znaczenie dla EOG)
(2004/449/WE)
(Dz.U.UE L z dnia 30 kwietnia 2004 r.)
KOMISJA WSPÓLNOT EUROPEJSKICH,
uwzględniając Traktat ustanawiający Wspólnotę Europejską,
uwzględniając Traktat o Przystąpieniu Republiki Czeskiej, Estonii, Cypru, Łotwy, Litwy, Węgier, Malty, Polski, Słowenii i Słowacji, w szczególności jego art. 2 ust. 3,
uwzględniając Akt Przystąpienia Republiki Czeskiej, Estonii, Cypru, Łotwy, Litwy, Węgier, Malty, Polski, Słowenii i Słowacji, w szczególności jego art. 57,
a także mając na uwadze, co następuje:
(1) Dyrektywa Rady 96/23/WE z dnia 29 kwietnia 1996 r.(1) ustanawia środki monitorowania niektórych substancji i ich pozostałości u żywych zwierząt i w produktach pochodzenia zwierzęcego oraz przewiduje, aby Państwa Członkowskie przekazały Komisji plany monitorowania pozostałości w celu ich zatwierdzenia.
(2) Wykaz ustanawiający obowiązki informacyjne w dziedzinie weterynarii, przewidziany w ostatnim ustępie Aktu Końcowego do Traktatu o Przystąpieniu(2) wymaga od nowych Państw Członkowskich przekazania Komisji wszelkich niezbędnych informacji co najmniej sześć miesięcy wcześniej, w celu umożliwienia stosowania Aktu od dnia przystąpienia, w tym plany monitorowania pozostałości określone w rozdziale III sekcja 2 niniejszej listy, aby zapewnić gotowość nowych Państw Członkowskich do monitorowania niektórych substancji i ich pozostałości u żywych zwierząt i w produktach pochodzenia zwierzęcego zgodnie z dyrektywą 96/23.
(3) Nowe Państwa Członkowskie zostały poinformowane, na podstawie listu z dnia 2 września 2003 r., o konieczności przekazania Komisji planów monitorowania pozostałości, o których mowa.
(4) Republika Czeska przekazała Komisji w dokumencie z dnia 24 października 2003 r. plan określający środki krajowe, które należy wdrożyć w 2004 r. w celu wykrywania niektórych substancji i ich pozostałości u żywych zwierząt i w produktach pochodzenia zwierzęcego. Plan ten został zmieniony dwoma dokumentami z dnia 16 stycznia i 20 lutego 2004 r., zgodnie z wnioskiem Komisji, w celu dostosowania go do wymogów dyrektywy 96/23/WE.
(5) Estonia przekazała Komisji w dokumencie z dnia 29 października 2003 r. plan określający środki krajowe, które należy wdrożyć w 2004 r., w celu wykrywania niektórych substancji i ich pozostałości u żywych zwierząt i w produktach pochodzenia zwierzęcego. Plan ten został zmieniony dwoma dokumentami z dnia 16 grudnia 2003 r. i 1 marca 2004 r., zgodnie z wnioskiem Komisji, w celu dostosowania go do wymogów dyrektywy 96/23/WE.
(6) Cypr przekazał Komisji w dokumencie z dnia 27 października 2003 r. plan określający środki krajowe, które należy wdrożyć w 2004 r., w celu wykrywania niektórych substancji i ich pozostałości u żywych zwierząt i w produktach pochodzenia zwierzęcego. Plan ten został zmieniony dwoma dokumentami z dnia 4 lutego i 14 marca 2004 r., zgodnie z wnioskiem Komisji, w celu dostosowania go do wymogów dyrektywy 96/23/WE; ponadto, Cypr dostarczył w dniu 23 marca 2004 r. dodatkowe gwarancje dotyczące zdolności laboratoryjnej.
(7) Łotwa przekazała Komisji w dokumencie z dnia 1 listopada 2003 r. plan określający środki krajowe, które należy wdrożyć w 2004 r., w celu wykrywania niektórych substancji i ich pozostałości u żywych zwierząt i w produktach pochodzenia zwierzęcego. Plan ten został zmieniony dwoma dokumentami z dnia 10 stycznia i 2 marca 2004 r., zgodnie z wnioskiem Komisji, w celu dostosowania go do wymogów dyrektywy 96/23/WE.
(8) Litwa przekazała Komisji w dokumencie z dnia 30 października 2003 r. plan określający środki krajowe, które należy wdrożyć w 2004 r., w celu wykrywania niektórych substancji i ich pozostałości u żywych zwierząt i w produktach pochodzenia zwierzęcego. Plan ten został zmieniony dwoma dokumentami z dnia 14 stycznia i 26 lutego 2004 r., zgodnie z wnioskiem Komisji, w celu dostosowania go do wymogów dyrektywy 96/23/WE.
(9) Węgry przekazały Komisji w dokumencie z dnia 1 listopada 2003 r. plan określający środki krajowe, które należy wdrożyć w 2004 r., w celu wykrywania niektórych substancji i ich pozostałości u żywych zwierząt i w produktach pochodzenia zwierzęcego. Plan ten został zmieniony dwoma dokumentami z dnia 19 stycznia i 1 marca 2004 r., zgodnie z wnioskiem Komisji, w celu dostosowania go do wymogów dyrektywy 96/23/WE.
(10) Malta przekazała Komisji w dokumencie z dnia 28 października 2003 r. plan określający środki krajowe, które należy wdrożyć w 2004 r., w celu wykrywania niektórych substancji i ich pozostałości u żywych zwierząt i w produktach pochodzenia zwierzęcego. Plan ten został zmieniony dwoma dokumentami z dnia 3 lutego i 1 marca 2004 r., zgodnie z wnioskiem Komisji, w celu dostosowania go do wymogów dyrektywy 96/23/WE.
(11) Polska przekazała Komisji w dokumencie z dnia 18 listopada 2003 r. plan określający środki krajowe, które należy wdrożyć w 2004 r., w celu wykrywania niektórych substancji i ich pozostałości u żywych zwierząt i w produktach pochodzenia zwierzęcego. Plan ten został zmieniony dwoma dokumentami z dnia 27 stycznia i 26 lutego 2004 r., zgodnie z wnioskiem Komisji, w celu dostosowania go do wymogów dyrektywy 96/23/WE.
(12) Słowenia przekazała Komisji w dokumencie z dnia 30 października 2003 r. plan określający środki krajowe, które należy wdrożyć w 2004 r., w celu wykrywania niektórych substancji i ich pozostałości u żywych zwierząt i w produktach pochodzenia zwierzęcego. Plan ten został zmieniony trzema dokumentami z dnia 9 stycznia, 30 stycznia i 29 lutego 2004 r., zgodnie z wnioskiem Komisji, w celu dostosowania go do wymogów dyrektywy 96/23/WE.
(13) Słowacja przekazała Komisji w dokumencie z dnia 31 października 2003 r. plan określający środki krajowe, które należy wdrożyć w 2004 r., w celu wykrywania niektórych substancji i ich pozostałości u żywych zwierząt i w produktach pochodzenia zwierzęcego. Plan ten został zmieniony dwoma dokumentami z dnia 7 stycznia i 27 lutego 2004 r., zgodnie z wnioskiem Komisji, w celu dostosowania go do wymogów dyrektywy 96/23/WE.
(14) Analiza tych planów wykazała, iż są one zgodne z przepisami dyrektywy 96/23/WE, w szczególności jej art. 5 i 7; należy je zatem zatwierdzić.
(15) Stały Komitet ds. Łańcucha Pokarmowego i Zdrowia Zwierząt został poinformowany o środkach przewidzianych w niniejszej decyzji,
PRZYJMUJE NINIEJSZĄ DECYZJĘ:
Sporządzono w Brukseli, dnia 29 kwietnia 2004 r.
| W imieniu Komisji | |
| David BYRNE | |
| Członek Komisji |
______
(1) Dz.U. L 125 z 29.4.1996.
(2) Dz.U. L 236 z 23.9.2003, str. 961.
Senat zgłosił w środę poprawki do reformy orzecznictwa lekarskiego w ZUS. Zaproponował, aby w sprawach szczególnie skomplikowanych możliwe było orzekanie w drugiej instancji przez grupę trzech lekarzy orzeczników. W pozostałych sprawach, zgodnie z ustawą, orzekać będzie jeden. Teraz ustawa wróci do Sejmu.
10.12.2025Mimo iż do 1 stycznia zostały trzy tygodnie, przedsiębiorcy wciąż nie mają pewności, które zmiany wejdą w życie w nowym roku. Brakuje m.in. rozporządzeń wykonawczych do KSeF i rozporządzenia w sprawie JPK VAT. Część ustaw nadal jest na etapie prac parlamentu lub czeka na podpis prezydenta. Wiadomo już jednak, że nie będzie dużej nowelizacji ustaw o PIT i CIT. W 2026 r. nadal będzie można korzystać na starych zasadach z ulgi mieszkaniowej i IP Box oraz sprzedać bez podatku poleasingowy samochód.
10.12.2025Komitet Stały Rady Ministrów wprowadził bardzo istotne zmiany do projektu ustawy przygotowanego przez Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej – poinformował minister Maciej Berek w czwartek wieczorem, w programie „Pytanie dnia” na antenie TVP Info. Jak poinformował, projekt nowelizacji ustawy o PIP powinien trafić do Sejmu w grudniu 2025 roku, aby prace nad nim w Parlamencie trwały w I kwartale 2026 r.
05.12.20254 grudnia Komitet Stały Rady Ministrów przyjął projekt zmian w ustawie o PIP - przekazało w czwartek MRPiPS. Nie wiadomo jednak, jaki jest jego ostateczny kształt. Jeszcze w środę Ministerstwo Zdrowia informowało Komitet, że zgadza się na propozycję, by skutki rozstrzygnięć PIP i ich zakres działał na przyszłość, a skutkiem polecenia inspektora pracy nie było ustalenie istnienia stosunku pracy między stronami umowy B2B, ale ustalenie zgodności jej z prawem. Zdaniem prawników, to byłaby kontrrewolucja w stosunku do projektu resortu pracy.
05.12.2025Przygotowany przez ministerstwo pracy projekt zmian w ustawie o PIP, przyznający inspektorom pracy uprawnienie do przekształcania umów cywilnoprawnych i B2B w umowy o pracę, łamie konstytucję i szkodzi polskiej gospodarce – ogłosili posłowie PSL na zorganizowanej w czwartek w Sejmie konferencji prasowej. I zażądali zdjęcia tego projektu z dzisiejszego porządku posiedzenia Komitetu Stałego Rady Ministrów.
04.12.2025Prezydent Karol Nawrocki podpisał we wtorek ustawę z 7 listopada 2025 r. o zmianie ustawy o ochronie zwierząt. Jej celem jest wprowadzenie zakazu chowu i hodowli zwierząt futerkowych w celach komercyjnych, z wyjątkiem królika, w szczególności w celu pozyskania z nich futer lub innych części zwierząt. Zawetowana została jednak ustawa zakazująca trzymania psów na łańcuchach. Prezydent ma w tym zakresie złożyć własny projekt.
02.12.2025| Identyfikator: | Dz.U.UE.L.2004.155.90 |
| Rodzaj: | Decyzja |
| Tytuł: | Decyzja 2004/449/WE zatwierdzająca plany monitorowania pozostałości przedłożone przez Republikę Czeską, Estonię, Cypr, Łotwę, Litwę, Węgry, Maltę, Polskę, Słowenię i Słowację zgodnie z dyrektywą Rady 96/23/WE |
| Data aktu: | 29/04/2004 |
| Data ogłoszenia: | 30/04/2004 |
| Data wejścia w życie: | 30/04/2004, 01/05/2004 |