Rozporządzenie 430/2003 ustalające refundacje wywozowe na cukier biały i cukier surowy bez dalszego przetwarzania

ROZPORZĄDZENIE KOMISJI (WE) NR 430/2003
z dnia 7 marca 2003 r.
ustalające refundacje wywozowe na cukier biały i cukier surowy bez dalszego przetwarzania

KOMISJA WSPÓLNOT EUROPEJSKICH,

uwzględniając Traktat ustanawiający Wspólnotę Europejską,

uwzględniając rozporządzenie Rady (WE) nr 1260/2001 z dnia 19 czerwca 2001 r. w sprawie wspólnej organizacji rynków w sektorze cukru(1), ostatnio zmienione rozporządzeniem Komisji (WE) nr 680/2002(2), w szczególności jego art. 27 ust. 5 akapit drugi,

a także mając na uwadze, co następuje:

(1) Artykuł 27 rozporządzenia (WE) nr 1260/2001 przewiduje, że różnice między notowaniami lub cenami światowymi na produkty wymienione w art. 1 ust. 1 lit. a) tego rozporządzenia i ceny na te produkty we Wspólnocie mogą być pokryte refundacjami wywozowymi.

(2) Rozporządzenie (WE) nr 1260/2001 przewiduje, że przy ustalaniu refundacji na cukier biały i cukier surowy, nieskażone i wywożone bez dalszego przetwarzania, należy wziąć pod uwagę sytuację na rynkach cukru we Wspólnocie oraz na świecie, w szczególności wskaźniki cen i kosztów określone w art. 28 tego rozporządzenia. Ten sam artykuł przewiduje, że należy również brać pod uwagę aspekty gospodarcze proponowanego wywozu.

(3) Refundacja na cukier surowy musi zostać ustalona w stosunku do jakości standardowej. Ta ostatnia określona jest w pkt II załącznika I do rozporządzenia (WE) nr 1260/2001. Ponadto ta refundacja powinna zostać ustalona zgodnie z art. 28 ust. 4 rozporządzenia (WE) nr 1260/2001. Cukier kryształ określony jest w rozporządzeniu Komisji (WE) nr 2135/95 z dnia 7 września 1995 r. ustanawiającym szczegółowe zasady stosowania przyznawania refundacji wywozowych w sektorze cukru(3). Refundacje obliczane za cukier zawierający dodatkowy aromat lub substancje koloryzujące muszą odnosić się do ich zawartości sacharozy i być odpowiednio ustalone za 1 % wspomnianej zawartości.

(4) W szczególnych przypadkach kwota refundacji może być ustalana przy pomocy innych instrumentów prawnych.

(5) Refundacje muszą być ustalane co dwa tygodnie. Mogą być zmieniane w okresie objętym interwencją.

(6) Artykuł 27 ust. 5 akapit pierwszy rozporządzenia (WE) nr 1260/2001 przewiduje, że refundacje za produkty określone w art. 1 tego rozporządzenia mogą różnić się zależnie od miejsca przeznaczenia w przypadku, gdy jest to konieczne z uwagi na sytuację na rynku światowym lub w wyniku szczególnych wymagań niektórych rynków.

(7) Znaczny i szybki wzrost przywozów preferencyjnych cukru z państw położonych w zachodnich Bałkanach trwający od początku 2001 r. oraz wywozu cukru ze Wspólnoty do tych państw wydaje się mieć bardzo sztuczny charakter.

(8) Aby zapobiec nadużyciom spowodowanym przez ponowny przywóz do Wspólnoty produktów sektora cukru, kwalifikujących się do refundacji wywozowych, nie należy ustalać refundacji za produkty objęte niniejszym rozporządzeniem dla żadnego z państw położonych w zachodnich Bałkanach.

(9) W świetle powyższego oraz obecnej sytuacji na rynku cukru, w szczególności notowań oraz cen cukru we Wspólnocie oraz na rynku światowym, refundacje powinny być ustalane we właściwych wielkościach.

(10) Komitet Zarządzający ds. Cukru nie wydał opinii w terminie ustalonym przez jego przewodniczącego,

PRZYJMUJE NINIEJSZĄ DYREKTYWĘ:

Artykuł  1

Refundacje, które mają zostać przyznane na wywóz produktów wymienionych w art. 1 ust. 1 lit a) rozporządzenia (WE) nr 1260/2001, nieskażonych i bez dalszego przetwarzania, ustalone są zgodnie z Załącznikiem do niniejszego rozporządzenia.

Artykuł  2

Niniejsze rozporządzenie wchodzi w życie z dniem jego opublikowania w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.

Niniejsze rozporządzenie wiąże w całości i jest bezpośrednio stosowane we wszystkich Państwach Członkowskich.

Sporządzono w Brukseli, dnia 7 marca 2003 r.

W imieniu Komisji
Franz FISCHLER
Członek Komisji

______

(1) Dz.U. L 178 z 30.6.2001, str. 1.

(2) Dz.U. L 104 z 20.4.2002, str. 26.

(3) Dz.U. L 214 z 8.9.1995, str. 16.

ZAŁĄCZNIK

REFUNDACJE NA CUKIER BIAŁY I CUKIER SUROWY WYWOŻONY BEZ DALSZEGO PRZETWARZANIA

Kod produktu Miejsce przeznaczenia Jednostka miary Kwota refundacji
1701 11 90 9100 S00 EUR/100 kg 40,25(1)
1701 11 90 9910 S00 EUR/100 kg 40,25(1)
1701 12 90 9100 S00 EUR/100 kg 40,25(1)
1701 12 90 9910 S00 EUR/100 kg 40,25(1)
1701 91 00 9000 S00 EUR/1 % sacharozy × 100 kg produktu netto 0,4375
1701 99 10 9100 S00 EUR/100 kg 43,75
1701 99 10 9910 S00 EUR/100 kg 43,75
1701 99 10 9950 S00 EUR/100 kg 43,75
1701 99 90 9100 S00 EUR/1 % sacharozy × 100 kg produktu netto 0,4375
Uwaga: Kody produktów i kody miejsc przeznaczenia serii "A" wymienione w są

w rozporządzeniu Komisji (EWG) nr 3846/87 (Dz.U. L 366 z 24.12.1987,

str. 1).

Liczbowe kody miejsc przeznaczenia wymienione są w rozporządzeniu

Komisji (WE) nr 2020/2001 (Dz.U. L 273 z 16.10.2001, str. 6).

Pozostałe miejsca przeznaczenia to:
S00: wszystkie miejsca przeznaczenia (państwa trzecie, inne terytoria,

zaopatrywanie w żywność oraz miejsca przeznaczenia traktowane jako

wywóz ze Wspólnoty) z wyjątkiem Albanii, Chorwacji, Bośni i

Hercegowiny, Serbii i Czarnogóry (w tym Kosowa w znaczeniu

wynikającym z rezolucji Rady Bezpieczeństwa ONZ 1244 z dnia 10

czerwca 1999 r.) oraz byłej Jugosłowiańskiej Republiki Macedonii,

z wyjątkiem cukru dodanego do produktów określonych w art. 1 ust.

2 lit. b) rozporządzenia Rady (WE) nr 2201/96 (Dz.U. L 297 z

21.11.1996, str. 29).

(1) Ta kwota ma zastosowanie do cukru surowego o wydajności 92 %. Jeżeli

wydajność wywożonego cukru surowego różni się od wielkości 92 %, wysokość

stosowanej refundacji oblicza się zgodnie z art. 28 ust. 4 rozporządzenia

(WE) nr 1260/2001.

Zmiany w prawie

Senat poprawia reformę orzecznictwa lekarskiego w ZUS

Senat zgłosił w środę poprawki do reformy orzecznictwa lekarskiego w ZUS. Zaproponował, aby w sprawach szczególnie skomplikowanych możliwe było orzekanie w drugiej instancji przez grupę trzech lekarzy orzeczników. W pozostałych sprawach, zgodnie z ustawą, orzekać będzie jeden. Teraz ustawa wróci do Sejmu.

Grażyna J. Leśniak 10.12.2025
Co się zmieni w podatkach w 2026 roku? Wciąż wiele niewiadomych

Mimo iż do 1 stycznia zostały trzy tygodnie, przedsiębiorcy wciąż nie mają pewności, które zmiany wejdą w życie w nowym roku. Brakuje m.in. rozporządzeń wykonawczych do KSeF i rozporządzenia w sprawie JPK VAT. Część ustaw nadal jest na etapie prac parlamentu lub czeka na podpis prezydenta. Wiadomo już jednak, że nie będzie dużej nowelizacji ustaw o PIT i CIT. W 2026 r. nadal będzie można korzystać na starych zasadach z ulgi mieszkaniowej i IP Box oraz sprzedać bez podatku poleasingowy samochód.

Monika Pogroszewska 10.12.2025
Maciej Berek: Do projektu MRPiPS o PIP wprowadziliśmy bardzo istotne zmiany

Komitet Stały Rady Ministrów wprowadził bardzo istotne zmiany do projektu ustawy przygotowanego przez Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej – poinformował minister Maciej Berek w czwartek wieczorem, w programie „Pytanie dnia” na antenie TVP Info. Jak poinformował, projekt nowelizacji ustawy o PIP powinien trafić do Sejmu w grudniu 2025 roku, aby prace nad nim w Parlamencie trwały w I kwartale 2026 r.

Grażyna J. Leśniak 05.12.2025
Lekarze i pielęgniarki na kontraktach „uratują” firmy przed przekształcaniem umów?

4 grudnia Komitet Stały Rady Ministrów przyjął projekt zmian w ustawie o PIP - przekazało w czwartek MRPiPS. Nie wiadomo jednak, jaki jest jego ostateczny kształt. Jeszcze w środę Ministerstwo Zdrowia informowało Komitet, że zgadza się na propozycję, by skutki rozstrzygnięć PIP i ich zakres działał na przyszłość, a skutkiem polecenia inspektora pracy nie było ustalenie istnienia stosunku pracy między stronami umowy B2B, ale ustalenie zgodności jej z prawem. Zdaniem prawników, to byłaby kontrrewolucja w stosunku do projektu resortu pracy.

Grażyna J. Leśniak 05.12.2025
Klub parlamentarny PSL-TD przeciwko projektowi ustawy o PIP

Przygotowany przez ministerstwo pracy projekt zmian w ustawie o PIP, przyznający inspektorom pracy uprawnienie do przekształcania umów cywilnoprawnych i B2B w umowy o pracę, łamie konstytucję i szkodzi polskiej gospodarce – ogłosili posłowie PSL na zorganizowanej w czwartek w Sejmie konferencji prasowej. I zażądali zdjęcia tego projektu z dzisiejszego porządku posiedzenia Komitetu Stałego Rady Ministrów.

Grażyna J. Leśniak 04.12.2025
Prezydent podpisał zakaz hodowli zwierząt na futra, ale tzw. ustawę łańcuchową zawetował

Prezydent Karol Nawrocki podpisał we wtorek ustawę z 7 listopada 2025 r. o zmianie ustawy o ochronie zwierząt. Jej celem jest wprowadzenie zakazu chowu i hodowli zwierząt futerkowych w celach komercyjnych, z wyjątkiem królika, w szczególności w celu pozyskania z nich futer lub innych części zwierząt. Zawetowana została jednak ustawa zakazująca trzymania psów na łańcuchach. Prezydent ma w tym zakresie złożyć własny projekt.

Krzysztof Koślicki 02.12.2025
Metryka aktu
Identyfikator:

Dz.U.UE.L.2003.65.16

Rodzaj: Rozporządzenie
Tytuł: Rozporządzenie 430/2003 ustalające refundacje wywozowe na cukier biały i cukier surowy bez dalszego przetwarzania
Data aktu: 07/03/2003
Data ogłoszenia: 08/03/2003
Data wejścia w życie: 01/05/2004, 08/03/2003