Rozporządzenie 2310/2003 otwierające przetarg na przydział pozwoleń na wywóz A3 dla owoców i warzyw (pomidory, pomarańcze, winogrona stołowe, jabłka)

ROZPORZĄDZENIE KOMISJI (WE) NR 2310/2003
z dnia 29 grudnia 2003 r.
otwierające przetarg na przydział pozwoleń na wywóz A3 dla owoców i warzyw (pomidory, pomarańcze, winogrona stołowe, jabłka)

KOMISJA WSPÓLNOT EUROPEJSKICH,

uwzględniając Traktat ustanawiający Wspólnotę Europejską,

uwzględniając rozporządzenie Rady (WE) nr 2200/96 z dnia 28 października 1996 r. w sprawie wspólnej organizacji rynku owoców i warzyw(1), ostatnio zmienione rozporządzeniem Komisji (WE) nr 47/2003(2), w szczególności jego art. 35 ust. 3 akapit trzeci,

a także mając na uwadze, co następuje:

(1) Rozporządzenie Komisji (WE) nr 1961/2001(3), ostatnio zmienione rozporządzeniem (WE) nr 1176/2002(4) ustanawia szczegółowe zasady stosowania refundacji wywozowych dla owoców i warzyw.

(2) Artykuł 35 ust. 1 rozporządzenia (WE) nr 2200/96 ustala, że w stopniu koniecznym dla zapewnienia wywozów posiadających znaczenie ekonomiczne, produkty wywożone przez Wspólnotę mogą być objęte refundacjami wywozowymi w granicach limitu wynikającego z uzgodnień zawartych zgodnie z art. 300 Traktatu.

(3) Zgodnie z art. 35 ust. 2 rozporządzenia (WE) nr 2200/96 należy dołożyć starań w celu upewnienia się, że wymiana handlowa uprzednio wspomagana systemem refundacji nie została zakłócona. Z tego powodu oraz ponieważ wywóz owoców i warzyw ma charakter sezonowy, należy rozplanować ilości dla każdego produktu, bazując na nomenklaturze produktów rolniczych dla refundacji ustanowionej rozporządzeniem Komisji (WE) nr 3846/87(5), ostatnio zmienionym rozporządzeniem Komisji (WE) nr 118/2003(6). Ilości te muszą być przydzielone, biorąc pod uwagę podatność omawianych produktów na psucie się.

(4) Artykuł 35 ust. 4 rozporządzenia (WE) nr 2200/96 ustala, że refundacje muszą być ustanawiane w świetle istniejącej sytuacji i perspektyw dla cen owoców i warzyw na rynku Wspólnoty i dostępnych jej zasobów z jednej strony, perspektyw dla cen na rynku światowym z drugiej. Należy wziąć pod uwagę również koszty transportu i marketingu oraz ekonomiczny aspekt planowanego wywozu.

(5) Zgodnie z art. 35 ust. 5 rozporządzenia (WE) nr 2200/96 ceny na rynku Wspólnoty są ustalane w świetle najbardziej korzystnych cen z punktu widzenia wywozu.

(6) Sytuacja w handlu międzynarodowym lub specjalne potrzeby niektórych rynków mogą wymagać refundacji dla danego produktu w celu urozmaicenia zgodnie z miejscem jego pochodzenia.

(7) Pomidory, pomarańcze, cytryny i jabłka klas ekstra, pierwszej i drugiej spełniające wspólne jakościowe normy mogą być obecnie wywożone w ekonomicznie znaczących ilościach.

(8) W celu zapewnienia najlepszego użytkowania dostępnych zasobów i ze względu na strukturę wywozu Wspólnoty, należy przystąpić do otwarcia zaproszenia do składania ofert i ustalić zalecaną wysokość refundacji oraz rozplanowane ilości na dany okres.

(9) Komitet Zarządzający ds. Świeżych Owoców i Warzyw nie wydał opinii w terminie wyznaczonym przez jego przewodniczącego,

PRZYJMUJE NINIEJSZE ROZPORZĄDZENIE:

Artykuł  1
1.
Niniejszym zaproszenie do wzięcia udziału w przydziale pozwoleń na wywóz A3 zostało otwarte. Omawiane produkty, okres składania ofert, zalecane wysokości refundacji i rozplanowane ilości są podane w załączniku do niniejszego rozporządzenia.
2.
Pozwolenia wydawane w odniesieniu do pomocy żywnościowej, o której mowa w art. 16 rozporządzenia Komisji (WE) nr 1291/2000(7), nie są uznawane za ilości kwalifikowane w ramach załącznika do niniejszego rozporządzenia.
3.
Bez uszczerbku dla art. 5 ust. 6 rozporządzenia (WE) nr 1961/2001 termin ważności pozwolenia A3 wynosi 2 miesiące.
Artykuł  2

Niniejsze rozporządzenie wchodzi w życie w dniu 7 stycznia 2004 r.

Niniejsze rozporządzenie wiąże w całości i jest bezpośrednio stosowane we wszystkich Państwach Członkowskich.

Sporządzono w Brukseli, dnia 29 grudnia 2003 r.

W imieniu Komisji
Franz FISCHLER
Członek Komisji

______

(1) Dz.U. L 297 z 21.11.1996, str. 1.

(2) Dz.U. L 7 z 11.1.2003, str. 64.

(3) Dz.U. L 268 z 9.10.2003, str. 8.

(4) Dz.U. L 170 z 29.6.2002, str. 69.

(5) Dz.U. L 366 z 24.12.1987, str. 1.

(6) Dz.U. L 20 z 24.1.2003, str. 3.

(7) Dz.U. L 152 z 24.6.2000, str. 1.

ZAŁĄCZNIK 

otwierający przetarg na przydział pozwoleń na wywóz A3 dla owoców i warzyw (pomidorów, pomarańczy, cytryn i jabłek)

Okres składania ofert: od 7 do 8 stycznia 2004 r.
Kod produktu(1) Miejsce przeznaczenia(2) Wskaźnikowa wysokość refundacji (EUR/t netto) Planowana ilość t)
0702 00 00 9100 F08 25 5 989
0805 10 10 9100 F00 19 50 409
0805 10 30 9100
0805 10 50 9100
0805 50 10 9100 F00 26 14 412
0808 10 20 9100 F04, F09 25 5 137
0808 10 50 9100
0808 10 90 9100
(1) Kody produktów są zdefiniowane w rozporządzeniu Komisji

(EWG) nr 3846/87 (Dz.U. L 366 z 24.12. 1987, str. 1).

(2) Kody krajów przeznaczenia serii "A" są zdefiniowane

w załączniku II do rozporządzenia (EWG) nr 3846/87.

Numeryczne kody krajów przeznaczenia są ustalone w

rozporządzeniu Komisji (WE) nr 2020/2001 (Dz.U. L 273

z 16.10.2001, str. 6). Pozostałe kraje przeznaczenia są

określone następująco:

F00: Wszystkie kraje przeznaczenia z wyjątkiem Estonii,
F03: Wszystkie kraje przeznaczenia z wyjątkiem Szwajcarii

i Estonii,

F04: Hongkong, Singapur, Malezja, Sri Lanka, Indonezja,

Tajlandia, Tajwan, Papua-Nowa Gwinea, Laos, Kambodża,

Wietnam, Japonia, Urugwaj, Paragwaj, Argentyna,

Meksyk, Costa Rica,

F08: Wszystkie kraje przeznaczenia z wyjątkiem Słowacji,

Łotwy, Litwy, Bułgarii i Estonii,

F09: Następujące kraje przeznaczenia:
- Norwegia, Islandia, Grenlandia, Wyspy Owcze, Polska,

Węgry, Rumunia, Albania, Bośnia i Hercegowina,

Chorwacja, Słowenia, Macedonia, Serbia i Czarnogóra,

Malta, Armenia, Azerbejdżan, Białoruś, Gruzja,

Kazachstan, Kirgistan, Mołdowa, Rosja, Tadżykistan,

Turkmenistan, Uzbekistan, Ukraina, Arabia Saudyjska,

Bahrajn, Katar, Oman, Zjednoczone Emiraty Arabskie

(Abu Dhabi, Dubaj, Sharjah, Ajman, Umm al Qalwain,

Ras al Khaimah I Fujairah), Kuwejt, Jemen, Syria,

Iran, Jordan, Boliwia, Brazylia, Wenezuela, Peru,

Panama, Ekwador i Kolumbia,

- Kraje i terytoria afrykańskie z wyjątkiem Afryki

Południowej,

- kraje przeznaczenia określone w art. 36

rozporządzenia Komisji (WE) nr 800/1999 (Dz.U. L 102

z 17.4.1999, str. 11).

Zmiany w prawie

Senat poprawia reformę orzecznictwa lekarskiego w ZUS

Senat zgłosił w środę poprawki do reformy orzecznictwa lekarskiego w ZUS. Zaproponował, aby w sprawach szczególnie skomplikowanych możliwe było orzekanie w drugiej instancji przez grupę trzech lekarzy orzeczników. W pozostałych sprawach, zgodnie z ustawą, orzekać będzie jeden. Teraz ustawa wróci do Sejmu.

Grażyna J. Leśniak 10.12.2025
Co się zmieni w podatkach w 2026 roku? Wciąż wiele niewiadomych

Mimo iż do 1 stycznia zostały trzy tygodnie, przedsiębiorcy wciąż nie mają pewności, które zmiany wejdą w życie w nowym roku. Brakuje m.in. rozporządzeń wykonawczych do KSeF i rozporządzenia w sprawie JPK VAT. Część ustaw nadal jest na etapie prac parlamentu lub czeka na podpis prezydenta. Wiadomo już jednak, że nie będzie dużej nowelizacji ustaw o PIT i CIT. W 2026 r. nadal będzie można korzystać na starych zasadach z ulgi mieszkaniowej i IP Box oraz sprzedać bez podatku poleasingowy samochód.

Monika Pogroszewska 10.12.2025
Maciej Berek: Do projektu MRPiPS o PIP wprowadziliśmy bardzo istotne zmiany

Komitet Stały Rady Ministrów wprowadził bardzo istotne zmiany do projektu ustawy przygotowanego przez Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej – poinformował minister Maciej Berek w czwartek wieczorem, w programie „Pytanie dnia” na antenie TVP Info. Jak poinformował, projekt nowelizacji ustawy o PIP powinien trafić do Sejmu w grudniu 2025 roku, aby prace nad nim w Parlamencie trwały w I kwartale 2026 r.

Grażyna J. Leśniak 05.12.2025
Lekarze i pielęgniarki na kontraktach „uratują” firmy przed przekształcaniem umów?

4 grudnia Komitet Stały Rady Ministrów przyjął projekt zmian w ustawie o PIP - przekazało w czwartek MRPiPS. Nie wiadomo jednak, jaki jest jego ostateczny kształt. Jeszcze w środę Ministerstwo Zdrowia informowało Komitet, że zgadza się na propozycję, by skutki rozstrzygnięć PIP i ich zakres działał na przyszłość, a skutkiem polecenia inspektora pracy nie było ustalenie istnienia stosunku pracy między stronami umowy B2B, ale ustalenie zgodności jej z prawem. Zdaniem prawników, to byłaby kontrrewolucja w stosunku do projektu resortu pracy.

Grażyna J. Leśniak 05.12.2025
Klub parlamentarny PSL-TD przeciwko projektowi ustawy o PIP

Przygotowany przez ministerstwo pracy projekt zmian w ustawie o PIP, przyznający inspektorom pracy uprawnienie do przekształcania umów cywilnoprawnych i B2B w umowy o pracę, łamie konstytucję i szkodzi polskiej gospodarce – ogłosili posłowie PSL na zorganizowanej w czwartek w Sejmie konferencji prasowej. I zażądali zdjęcia tego projektu z dzisiejszego porządku posiedzenia Komitetu Stałego Rady Ministrów.

Grażyna J. Leśniak 04.12.2025
Prezydent podpisał zakaz hodowli zwierząt na futra, ale tzw. ustawę łańcuchową zawetował

Prezydent Karol Nawrocki podpisał we wtorek ustawę z 7 listopada 2025 r. o zmianie ustawy o ochronie zwierząt. Jej celem jest wprowadzenie zakazu chowu i hodowli zwierząt futerkowych w celach komercyjnych, z wyjątkiem królika, w szczególności w celu pozyskania z nich futer lub innych części zwierząt. Zawetowana została jednak ustawa zakazująca trzymania psów na łańcuchach. Prezydent ma w tym zakresie złożyć własny projekt.

Krzysztof Koślicki 02.12.2025
Metryka aktu
Identyfikator:

Dz.U.UE.L.2003.342.24

Rodzaj: Rozporządzenie
Tytuł: Rozporządzenie 2310/2003 otwierające przetarg na przydział pozwoleń na wywóz A3 dla owoców i warzyw (pomidory, pomarańcze, winogrona stołowe, jabłka)
Data aktu: 29/12/2003
Data ogłoszenia: 30/12/2003
Data wejścia w życie: 07/01/2004