Decyzja 2003/886/WE ustanawiająca kryteria przekazywania informacji zgodnie z dyrektywą Rady 64/432/EWG

DECYZJA KOMISJI
z dnia 10 grudnia 2003 r.
ustanawiająca kryteria przekazywania informacji zgodnie z dyrektywą Rady 64/432/EWG

(notyfikowana jako dokument nr K(2003) 4606)

(Tekst mający znaczenie dla EOG)

(2003/886/WE)

(Dz.U.UE L z dnia 19 grudnia 2003 r.)

KOMISJA WSPÓLNOT EUROPEJSKICH,

uwzględniając Traktat ustanawiający Wspólnotę Europejską,

uwzględniając dyrektywę Rady 64/432/EWG z dnia 26 czerwca 1964 r. w sprawie problemów zdrowotnych zwierząt wpływających na handel wewnątrzwspólnotowy bydłem i trzodą chlewną(1), ostatnio zmienioną rozporządzeniem Komisji (WE) nr 1226/2002(2), w szczególności jej art. 8 ust. 2,

a także mając na uwadze, co następuje:

(1) Dyrektywa 64/432/EWG przewiduje, że Państwa Członkowskie przesyłają Komisji szczegóły dotyczące wystąpienia chorób wyszczególnionych w załączniku E(I) oraz wszelkich innych chorób, do których odnoszą się dodatkowe gwarancje przewidziane przez prawodawstwo Wspólnoty obowiązujące na jej terytorium.

(2) Decyzja Komisji 2002/677/WE(3) z dnia 22 sierpnia 2002 r., ostatnio zmieniona decyzją 2003/394/WE(4), ustanawia standardowe wymagania w odniesieniu do sprawozdań dotyczących programów zwalczania i kontroli chorób zwierząt współfinansowanych przez Wspólnotę.

(3) Informacje dostarczane przez Państwa Członkowskie mogą być wykorzystywane przez Komisję do ogłoszenia Państw Członkowskich i regionów Państw Członkowskich jako obszarów oficjalnie wolnych od gruźlicy, brucelozy czy enzotycznej leukozy bydła w odniesieniu do stad bydła lub do zawieszenia bądź odwołania tego stanu zgodnie z postanowieniami zawartymi w decyzji Komisji 2003/467/WE(5).

(4) Jeśli chodzi o zakaźne zapalenie nosa i tchawicy bydła, informacje dostarczane przez Państwa Członkowskie mogą być wykorzystywane przez Komisję do udzielania lub wycofania dodatkowych gwarancji Państwom Członkowskim lub regionom Państw Członkowskich wolnych od tej choroby, zgodnie z postanowieniami zawartymi w decyzji Komisji 93/42/EWG(6), lub takim, które zrealizowały obowiązkowy program zgodnie z dyrektywą 64/432/EWG.

(5) Jeśli chodzi o zakażenie pałeczką ronienia świń (Brucella suis) i zakaźnym zapaleniem żołądka i jelit (gastroenteritis), informacje dostarczane przez Państwa Członkowskie mogą być wykorzystywane przez Komisję do udzielania lub wycofania dodatkowych gwarancji Państwom Członkowskim lub regionom Państw Członkowskich wolnym od tej choroby, które zrealizowały obowiązkowy program albo są wolne od tych chorób, zgodnie odpowiednio z art. 1 i 10 dyrektywy 64/432/EWG.

(6) Zasady dostarczania informacji przez Państwa Członkowskie w odniesieniu do choroby Aujeszky u świń zostały ustanowione w decyzji Komisji 2001/618/WE(7), w szczególności w załączniku IV do tej decyzji.

(7) Aby umożliwić Komisji prawidłową ocenę sytuacji zdrowotnej zwierząt, należy także zharmonizować przedstawianie dostarczanych przez Państwa Członkowskie informacji dotyczących innych chorób wyszczególnionych w dyrektywie 64/432/EWG, tzn. wścieklizny, pryszczycy, zakaźnego zapalenia płuc i opłucnej, choroby pęcherzykowej świń, klasycznej gorączki świńskiej, afrykańskiej gorączki świńskiej, zakażenia pałeczką ronienia świń (Brucella suis) i zakaźnym zapaleniem żołądka i jelit (gastroenteritis) oraz wąglika, w przypadku gdy choroby te mogą dotknąć bydło lub trzodę chlewną, przewidując jednocześnie kilka wyłączeń.

(8) W związku z tym należy zdefiniować jednolite kryteria dla informacji dostarczanych przez Państwa Członkowskie w odniesieniu do tych chorób.

(9) Środki przewidziane w niniejszej decyzji są zgodne z opinią Stałego Komitetu ds. Łańcucha Pokarmowego i Zdrowia Zwierząt,

PRZYJMUJE NINIEJSZĄ DECYZJĘ:

Artykuł  1

Jeżeli art. 4 i 5 decyzji 2002/677/WE nie stanowią inaczej, informacje przesyłane do Komisji przez Państwa Członkowskie na mocy art. 8 dyrektywy 64/432/EWG odnoszące się do przypadków chorób podanych w załączniku E do tej dyrektywy, z wyłączeniem choroby Aujeszky świń, są oparte na jednolitych kryteriach ustalonych w załącznikach I do VII do niniejszej decyzji.

Artykuł  2

Niniejszą decyzję stosuje się po raz pierwszy w odniesieniu do informacji za rok 2003 przesłanych do Komisji do dnia 31 maja 2004 r.

Artykuł  3

Niniejsza decyzja skierowana jest do Państw Członkowskich.

Sporządzono w Brukseli, dnia 10 grudnia 2003 r.

W imieniu Komisji
David BYRNE
Członek Komisji

______

(1) Dz.U. 121 z 29.7.1964, str. 1977/64.

(2) Dz.U. L 179 z 9.7.2002, str. 13.

(3) Dz.U. L 229 z 27.8.2002, str. 24.

(4) Dz.U. L 136, z 4.6.2003, str. 8.

(5) Dz.U. L 156, z 25.6.2003, str. 74.

(6) Dz.U. L 16 z 25.1.1993, str. 50.

(7) Dz.U. L 215 z 9.8.2001, str. 48.

ZAŁĄCZNIKI

..................................................

Notka Wydawnictwa Prawniczego "Lex"

Grafiki zostały zamieszczone wyłącznie w Internecie. Obejrzenie grafik podczas pracy z programem Lex wymaga dostępu do Internetu.

..................................................

ZAŁĄCZNIK  I

Kryteria dla dostarczanych informacji zgodnie z art. 8 dyrektywy 64/432/EWG dotyczących przypadków zachorowań oraz programu monitorowania lub likwidacji (nieobjętych decyzją 2002/677/WE) gruźlicy bydła

ZAŁĄCZNIK  II

Kryteria dla dostarczanych informacji zgodnie z art. 8 dyrektywy 64/432/EWG, dotyczących przypadków oraz programu monitorowania lub likwidacji (nieobjętych decyzją 2002/677/WE) brucelozy bydła

ZAŁĄCZNIK  III

Kryteria dla dostarczanych informacji zgodnie z art. 8 dyrektywy 64/432/EWG dotyczące przypadków zachorowań oraz programu monitorowania lub likwidacji (nieobjętych decyzją 2002/677/WE) enzotycznej leukozy bydła (EBL)

ZAŁĄCZNIK  IV

Kryteria dla dostarczanych informacji zgodnie z art. 8 dyrektywy 64/432/EWG dotyczących przypadków zachorowań oraz programu monitorowania lub likwidacji (nieobjętych decyzją 2002/677/WE) zakaźnego zapalenia nosa i tchawicy u bydła

ZAŁĄCZNIK  V

Kryteria dla dostarczanych informacji zgodnie z art. 8 dyrektywy 64/432/EWG dotyczące przypadków zachorowań na wściekliznę

ZAŁĄCZNIK  VI

Kryteria dla dostarczanych informacji zgodnie z art. 8 dyrektywy 64/432/EWG, dotyczących przypadków zachorowań na pryszczycę, zakaźne zapalenie płuc i opłucnej, chorobę pęcherzykową świń, klasyczną gorączkę świńską, afrykańską gorączkę świńską

ZAŁĄCZNIK  VII

Kryteria dla dostarczanych informacji zgodnie z art. 8 dyrektywy 64/432/EWG, dotyczących przypadków zachorowań na wąglika (bydła i trzody chlewnej), zakażenie pałeczką ronienia świń (Brucella suis) i zakaźne zapalenie żołądka i jelit (gastroenteritis) (trzody chlewnej)

Zmiany w prawie

Senat poprawia reformę orzecznictwa lekarskiego w ZUS

Senat zgłosił w środę poprawki do reformy orzecznictwa lekarskiego w ZUS. Zaproponował, aby w sprawach szczególnie skomplikowanych możliwe było orzekanie w drugiej instancji przez grupę trzech lekarzy orzeczników. W pozostałych sprawach, zgodnie z ustawą, orzekać będzie jeden. Teraz ustawa wróci do Sejmu.

Grażyna J. Leśniak 10.12.2025
Co się zmieni w podatkach w 2026 roku? Wciąż wiele niewiadomych

Mimo iż do 1 stycznia zostały trzy tygodnie, przedsiębiorcy wciąż nie mają pewności, które zmiany wejdą w życie w nowym roku. Brakuje m.in. rozporządzeń wykonawczych do KSeF i rozporządzenia w sprawie JPK VAT. Część ustaw nadal jest na etapie prac parlamentu lub czeka na podpis prezydenta. Wiadomo już jednak, że nie będzie dużej nowelizacji ustaw o PIT i CIT. W 2026 r. nadal będzie można korzystać na starych zasadach z ulgi mieszkaniowej i IP Box oraz sprzedać bez podatku poleasingowy samochód.

Monika Pogroszewska 10.12.2025
Maciej Berek: Do projektu MRPiPS o PIP wprowadziliśmy bardzo istotne zmiany

Komitet Stały Rady Ministrów wprowadził bardzo istotne zmiany do projektu ustawy przygotowanego przez Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej – poinformował minister Maciej Berek w czwartek wieczorem, w programie „Pytanie dnia” na antenie TVP Info. Jak poinformował, projekt nowelizacji ustawy o PIP powinien trafić do Sejmu w grudniu 2025 roku, aby prace nad nim w Parlamencie trwały w I kwartale 2026 r.

Grażyna J. Leśniak 05.12.2025
Lekarze i pielęgniarki na kontraktach „uratują” firmy przed przekształcaniem umów?

4 grudnia Komitet Stały Rady Ministrów przyjął projekt zmian w ustawie o PIP - przekazało w czwartek MRPiPS. Nie wiadomo jednak, jaki jest jego ostateczny kształt. Jeszcze w środę Ministerstwo Zdrowia informowało Komitet, że zgadza się na propozycję, by skutki rozstrzygnięć PIP i ich zakres działał na przyszłość, a skutkiem polecenia inspektora pracy nie było ustalenie istnienia stosunku pracy między stronami umowy B2B, ale ustalenie zgodności jej z prawem. Zdaniem prawników, to byłaby kontrrewolucja w stosunku do projektu resortu pracy.

Grażyna J. Leśniak 05.12.2025
Klub parlamentarny PSL-TD przeciwko projektowi ustawy o PIP

Przygotowany przez ministerstwo pracy projekt zmian w ustawie o PIP, przyznający inspektorom pracy uprawnienie do przekształcania umów cywilnoprawnych i B2B w umowy o pracę, łamie konstytucję i szkodzi polskiej gospodarce – ogłosili posłowie PSL na zorganizowanej w czwartek w Sejmie konferencji prasowej. I zażądali zdjęcia tego projektu z dzisiejszego porządku posiedzenia Komitetu Stałego Rady Ministrów.

Grażyna J. Leśniak 04.12.2025
Prezydent podpisał zakaz hodowli zwierząt na futra, ale tzw. ustawę łańcuchową zawetował

Prezydent Karol Nawrocki podpisał we wtorek ustawę z 7 listopada 2025 r. o zmianie ustawy o ochronie zwierząt. Jej celem jest wprowadzenie zakazu chowu i hodowli zwierząt futerkowych w celach komercyjnych, z wyjątkiem królika, w szczególności w celu pozyskania z nich futer lub innych części zwierząt. Zawetowana została jednak ustawa zakazująca trzymania psów na łańcuchach. Prezydent ma w tym zakresie złożyć własny projekt.

Krzysztof Koślicki 02.12.2025
Metryka aktu
Identyfikator:

Dz.U.UE.L.2003.332.53

Rodzaj: Decyzja
Tytuł: Decyzja 2003/886/WE ustanawiająca kryteria przekazywania informacji zgodnie z dyrektywą Rady 64/432/EWG
Data aktu: 10/12/2003
Data ogłoszenia: 19/12/2003
Data wejścia w życie: 01/05/2004, 19/12/2003