Decyzja 2003/623/WE dotycząca opracowania zintegrowanego skumputeryzowanego systemu weterynaryjnego pod nazwą Traces

DECYZJA KOMISJI
z dnia 19 sierpnia 2003 r.
dotycząca opracowania zintegrowanego skomputeryzowanego systemu weterynaryjnego pod nazwą Traces

(notyfikowana jako dokument nr C(2003) 2983)

(2003/623/WE)

(Dz.U.UE L z dnia 28 sierpnia 2003 r.)

KOMISJA WSPÓLNOT EUROPEJSKICH,

uwzględniając Traktat ustanawiający Wspólnotę Europejską,

uwzględniając dyrektywę Rady 90/425/EWG z dnia 26 czerwca 1990 r. dotyczącą kontroli weterynaryjnych i zootechnicznych mających zastosowanie w handlu wewnątrzwspólnotowym niektórymi żywymi zwierzętami i produktami w perspektywie wprowadzenia rynku wewnętrznego(1), ostatnio zmienioną dyrektywą 2002/33/WE Parlamentu Europejskiego i Rady(2), w szczególności jej art. 20 ust. 3,

uwzględniając decyzję Rady 92/438/EWG z dnia 13 lipca 1992 r. w sprawie komputeryzacji weterynaryjnych procedur przywozowych (Projekt SHIFT), zmieniającą dyrektywy 90/675/EWG, 91/496/EWG, 91/628/EWG i decyzję 90/424/EWG, oraz uchylającą decyzję 88/192/EWG(3), ostatnio zmienioną rozporządzeniem (WE) nr 806/2003(4), w szczególności jej art. 12,

uwzględniając decyzję Rady 90/424/EWG z dnia 26 czerwca 1990 r. w sprawie wydatków w dziedzinie weterynarii(5), ostatnio zmienioną rozporządzeniem (WE) nr 806/2003, w szczególności jej art. 37 ust. 2 i art. 37a ust. 2,

a także mając na uwadze, co następuje:

(1) Decyzja Komisji 91/398/EWG z dnia 19 lipca 1991 r. w sprawie skomputeryzowanego systemu łączącego władze weterynaryjne (Animo)(6) określa zasady regulujące sieć łączności między jednostkami weterynaryjnymi.

(2) Decyzja Komisji 92/563/EWG z dnia 19 listopada 1992 r. w sprawie bazy danych obejmującej wspólnotowe wymagania dotyczące przywozu, przewidzianej projektem SHIFT(7), stanowi, że Komisja zobowiązana jest opracować odpowiednie bazy danych.

(3) Dyrektywa 1999/93/WE Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 13 grudnia 1999 r. w sprawie wspólnotowych ram w zakresie podpisu elektronicznego(8) ma na celu zagwarantowanie bezpieczeństwa środków łączności elektronicznej oraz wzbudzenie zaufania do nich, a także ułatwienie ich wykorzystania przez władze krajowe i wspólnotowe do celów wzajemnej łączności oraz łączności z obywatelami oraz podmiotami gospodarczymi.

(4) Punkt 123 sprawozdania Parlamentu Europejskiego A5- 0405/2002 w sprawie środków zwalczania pryszczycy w Unii Europejskiej w 2001 r. oraz dalszych środków zapobiegania chorobom zwierząt i zwalczania ich w Unii Europejskiej stanowi, że Komisja powinna niezwłocznie podjąć środki mające na celu udoskonalenie istniejącego systemu monitorowania przemieszczania żywych zwierząt w UE (system Animo).

(5) Decyzja Komisji 2003/24/WE z dnia 30 grudnia 2002 r. dotycząca opracowania zintegrowanego skomputeryzowanego systemu weterynaryjnego(9) stanowi, że w drugim etapie Komisja ma opracować nowy system Animo.

(6) W celu zoptymalizowania funkcji i interfejsów użytkowników, Państwa Członkowskie powinny się aktywnie zaangażować w opracowanie skomputeryzowanego systemu weterynaryjnego.

(7) Środki przewidziane w niniejszej decyzji są zgodne z opinią Stałego Komitetu ds. Łańcucha Pokarmowego i Zdrowia Zwierząt,

PRZYJMUJE NINIEJSZĄ DECYZJĘ:

Artykuł  1

W związku z decyzją 2003/24/WE, która stanowi o utworzeniu jednej architektury pod nazwą Traces, integrującej funkcje systemów Animo i Shift, Komisja zobowiązana jest opracować nowy system Animo oraz udostępnić go Państwom Członkowskim.

Artykuł  2

Budżet Komisji na opracowanie nowego systemu Animo określonego w art. 1 wynosi 300.000 EUR

Artykuł  3

Dyrektor Generalny Dyrekcji Generalnej ds. Zdrowia i Ochrony Konsumentów jest upoważniony do podpisania w imieniu Komisji Europejskiej umów niezbędnych w celu wykonania niniejszej decyzji.

Artykuł  4

Niniejsza decyzja skierowana jest do Państw Członkowskich.

Sporządzono w Brukseli, dnia 19 sierpnia 2003 r.

W imieniu Komisji
David BYRNE
Członek Komisji

______

(1) Dz.U. L 224 z 18.8.1990, str. 29.

(2) Dz.U. L 315 z 19.11.2002, str. 14.

(3) Dz.U. L 243 z 25.8.1992, str. 27.

(4) Dz.U. L 122 z 16.5.2003, str. 1.

(5) Dz.U. L 224 z 18.8.1990, str. 19.

(6) Dz.U. L 221 z 9.8.1991, str. 30.

(7) Dz.U. L 361 z 10.12.1992, str. 45.

(8) Dz.U. L 13 z 19.1.2000, str. 12.

(9) Dz.U. L 8 z 14.1.2003, str. 44.

Zmiany w prawie

Senat poprawia reformę orzecznictwa lekarskiego w ZUS

Senat zgłosił w środę poprawki do reformy orzecznictwa lekarskiego w ZUS. Zaproponował, aby w sprawach szczególnie skomplikowanych możliwe było orzekanie w drugiej instancji przez grupę trzech lekarzy orzeczników. W pozostałych sprawach, zgodnie z ustawą, orzekać będzie jeden. Teraz ustawa wróci do Sejmu.

Grażyna J. Leśniak 10.12.2025
Co się zmieni w podatkach w 2026 roku? Wciąż wiele niewiadomych

Mimo iż do 1 stycznia zostały trzy tygodnie, przedsiębiorcy wciąż nie mają pewności, które zmiany wejdą w życie w nowym roku. Brakuje m.in. rozporządzeń wykonawczych do KSeF i rozporządzenia w sprawie JPK VAT. Część ustaw nadal jest na etapie prac parlamentu lub czeka na podpis prezydenta. Wiadomo już jednak, że nie będzie dużej nowelizacji ustaw o PIT i CIT. W 2026 r. nadal będzie można korzystać na starych zasadach z ulgi mieszkaniowej i IP Box oraz sprzedać bez podatku poleasingowy samochód.

Monika Pogroszewska 10.12.2025
Maciej Berek: Do projektu MRPiPS o PIP wprowadziliśmy bardzo istotne zmiany

Komitet Stały Rady Ministrów wprowadził bardzo istotne zmiany do projektu ustawy przygotowanego przez Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej – poinformował minister Maciej Berek w czwartek wieczorem, w programie „Pytanie dnia” na antenie TVP Info. Jak poinformował, projekt nowelizacji ustawy o PIP powinien trafić do Sejmu w grudniu 2025 roku, aby prace nad nim w Parlamencie trwały w I kwartale 2026 r.

Grażyna J. Leśniak 05.12.2025
Lekarze i pielęgniarki na kontraktach „uratują” firmy przed przekształcaniem umów?

4 grudnia Komitet Stały Rady Ministrów przyjął projekt zmian w ustawie o PIP - przekazało w czwartek MRPiPS. Nie wiadomo jednak, jaki jest jego ostateczny kształt. Jeszcze w środę Ministerstwo Zdrowia informowało Komitet, że zgadza się na propozycję, by skutki rozstrzygnięć PIP i ich zakres działał na przyszłość, a skutkiem polecenia inspektora pracy nie było ustalenie istnienia stosunku pracy między stronami umowy B2B, ale ustalenie zgodności jej z prawem. Zdaniem prawników, to byłaby kontrrewolucja w stosunku do projektu resortu pracy.

Grażyna J. Leśniak 05.12.2025
Klub parlamentarny PSL-TD przeciwko projektowi ustawy o PIP

Przygotowany przez ministerstwo pracy projekt zmian w ustawie o PIP, przyznający inspektorom pracy uprawnienie do przekształcania umów cywilnoprawnych i B2B w umowy o pracę, łamie konstytucję i szkodzi polskiej gospodarce – ogłosili posłowie PSL na zorganizowanej w czwartek w Sejmie konferencji prasowej. I zażądali zdjęcia tego projektu z dzisiejszego porządku posiedzenia Komitetu Stałego Rady Ministrów.

Grażyna J. Leśniak 04.12.2025
Prezydent podpisał zakaz hodowli zwierząt na futra, ale tzw. ustawę łańcuchową zawetował

Prezydent Karol Nawrocki podpisał we wtorek ustawę z 7 listopada 2025 r. o zmianie ustawy o ochronie zwierząt. Jej celem jest wprowadzenie zakazu chowu i hodowli zwierząt futerkowych w celach komercyjnych, z wyjątkiem królika, w szczególności w celu pozyskania z nich futer lub innych części zwierząt. Zawetowana została jednak ustawa zakazująca trzymania psów na łańcuchach. Prezydent ma w tym zakresie złożyć własny projekt.

Krzysztof Koślicki 02.12.2025
Metryka aktu
Identyfikator:

Dz.U.UE.L.2003.216.58

Rodzaj: Decyzja
Tytuł: Decyzja 2003/623/WE dotycząca opracowania zintegrowanego skumputeryzowanego systemu weterynaryjnego pod nazwą Traces
Data aktu: 19/08/2003
Data ogłoszenia: 28/08/2003
Data wejścia w życie: 01/05/2004, 28/08/2003