Rozporządzenie 1474/2003 ustalające na rok gospodarczy 2003/04 kwotę pomocy w odniesieniu do uprawy winogron przeznaczonych do produkcji niektórych rodzajów winogron suszonych oraz pomocy w odniesieniu do ponownych nasadzeń winnic porażonych filokserą winiec

ROZPORZĄDZENIE KOMISJI (WE) NR 1474/2003
z dnia 20 sierpnia 2003 r.
ustalające na rok gospodarczy 2003/04 kwotę pomocy w odniesieniu do uprawy winogron przeznaczonych do produkcji niektórych rodzajów winogron suszonych oraz pomocy w odniesieniu do ponownych nasadzeń winnic porażonych filokserą winiec

KOMISJA WSPÓLNOT EUROPEJSKICH,

uwzględniając Traktat ustanawiający Wspólnotę Europejską,

uwzględniając rozporządzenie Rady (WE) nr 2201/96 z dnia 28 października 1996 r. w sprawie wspólnej organizacji rynków przetworów owocowych i warzywnych(1), ostatnio zmienione rozporządzeniem Komisji (WE) nr 453/2002(2), w szczególności jego art. 7 ust. 5,

a także mając na uwadze, co następuje:

(1) Artykuł 7 ust. 1 akapit drugi rozporządzenia (WE) nr 2201/96 ustanawia kryteria dotyczące określenia pomocy w odniesieniu do uprawy winogron przeznaczonych do produkcji suszonych winogron odmian sułtanki i muskat oraz koryntek.

(2) Artykuł 7 ust. 1 akapit trzeci wymienionego rozporządzenia stanowi, że kwota pomocy może być zróżnicowana w zależności od odmiany winogron. Stanowi również, że kwota ta może być także zróżnicowana w zależności od innych czynników, które mogą oddziaływać na plonowanie. Dlatego w przypadku sułtanek należy przewidzieć dodatkowe zróżnicowanie między obszarami porażonymi filokserą winiec i pozostałymi obszarami.

(3) W przypadku roku gospodarczego 2002/03, weryfikacja obszarów wykorzystanych pod uprawę winogron określonych w art. 7 ust. 1 akapit pierwszy rozporządzenia (WE) nr 2201/96 nie ujawniło przekroczenia maksymalnej gwarantowanej powierzchni ustanowionej w art. 2 ust. 1 rozporządzenia Komisji (WE) nr 1621/1999 z dnia 22 lipca 1999 r. ustanawiającego szczegółowe zasady stosowania rozporządzenia Rady (WE) nr 2201/96 w odniesieniu do pomocy dla uprawy winogron przeznaczonych do produkcji niektórych odmian winogron suszonych(3), ostatnio zmienionego rozporządzeniem (WE) nr 1880/2001(4).

(4) Należy określić pomoc w odniesieniu do uprawy wymienionych winogron na rok gospodarczy 2003/04.

(5) Należy również określić pomoc, jaka ma być przyznana producentom dokonującym ponownych nasadzeń swoich winnic w celu zwalczenia filoksery winiec na warunkach przewidzianych w art. 7 ust. 4 rozporządzenia (WE) nr 2201/96.

(6) Środki przewidziane w niniejszym rozporządzeniu są zgodne z opinią Komitetu Zarządzającego ds. Przetworów Owocowych i Warzywnych,

PRZYJMUJE NINIEJSZE ROZPORZĄDZENIE:

Artykuł  1
1.
Na rok gospodarczy 2003/04 pomoc w odniesieniu do uprawy określona w art. 7 ust. 1 rozporządzenia (WE) nr 2201/96 wynosi:

a) 2.806 EUR na hektar w przypadku obszarów uprawy winogron sułtanek porażonych filokserą winiec lub nasadzonych ponownie w ciągu ostatnich pięciu lat,

b) 3.847 EUR na hektar w przypadku pozostałych obszarów uprawy winogron sułtanek,

c) 3.391 EUR na hektar w przypadku obszarów uprawy winogron koryntek,

d) 969 EUR na hektar w przypadku obszarów uprawy winogron odmiany muskat.

2.
Na rok gospodarczy 2003/04 pomoc w odniesieniu do ponownych nasadzeń określona w art. 7 ust. 4 rozporządzenia (WE) nr 2201/96 wynosi 3.917 EUR na hektar.
3.
Zgodnie z art. 7 ust. 4 zdanie drugie rozporządzenia (WE) nr 2201/96, pomocy określonej w ust. 1 nie wypłaca się w przypadku gdy wypłacana jest pomoc określona w ust. 2.
Artykuł  2

Niniejsze rozporządzenie wchodzi w życie trzeciego dnia po jego opublikowaniu w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.

Niniejsze rozporządzenie wiąże w całości i jest bezpośrednio stosowane we wszystkich Państwach Członkowskich.

Sporządzono w Brukseli, dnia 20 sierpnia 2003 r.

W imieniu Komisji
Franz FISCHLER
Członek Komisji

______

(1) Dz.U. L 297 z 21.11.1996, str. 29.

(2) Dz.U. L 72 z 14.3.2002, str. 9.

(3) Dz.U. L 192 z 24.7.1999, str. 21.

(4) Dz.U. L 258 z 27.9.2001, str. 14.

Zmiany w prawie

Senat poprawia reformę orzecznictwa lekarskiego w ZUS

Senat zgłosił w środę poprawki do reformy orzecznictwa lekarskiego w ZUS. Zaproponował, aby w sprawach szczególnie skomplikowanych możliwe było orzekanie w drugiej instancji przez grupę trzech lekarzy orzeczników. W pozostałych sprawach, zgodnie z ustawą, orzekać będzie jeden. Teraz ustawa wróci do Sejmu.

Grażyna J. Leśniak 10.12.2025
Co się zmieni w podatkach w 2026 roku? Wciąż wiele niewiadomych

Mimo iż do 1 stycznia zostały trzy tygodnie, przedsiębiorcy wciąż nie mają pewności, które zmiany wejdą w życie w nowym roku. Brakuje m.in. rozporządzeń wykonawczych do KSeF i rozporządzenia w sprawie JPK VAT. Część ustaw nadal jest na etapie prac parlamentu lub czeka na podpis prezydenta. Wiadomo już jednak, że nie będzie dużej nowelizacji ustaw o PIT i CIT. W 2026 r. nadal będzie można korzystać na starych zasadach z ulgi mieszkaniowej i IP Box oraz sprzedać bez podatku poleasingowy samochód.

Monika Pogroszewska 10.12.2025
Maciej Berek: Do projektu MRPiPS o PIP wprowadziliśmy bardzo istotne zmiany

Komitet Stały Rady Ministrów wprowadził bardzo istotne zmiany do projektu ustawy przygotowanego przez Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej – poinformował minister Maciej Berek w czwartek wieczorem, w programie „Pytanie dnia” na antenie TVP Info. Jak poinformował, projekt nowelizacji ustawy o PIP powinien trafić do Sejmu w grudniu 2025 roku, aby prace nad nim w Parlamencie trwały w I kwartale 2026 r.

Grażyna J. Leśniak 05.12.2025
Lekarze i pielęgniarki na kontraktach „uratują” firmy przed przekształcaniem umów?

4 grudnia Komitet Stały Rady Ministrów przyjął projekt zmian w ustawie o PIP - przekazało w czwartek MRPiPS. Nie wiadomo jednak, jaki jest jego ostateczny kształt. Jeszcze w środę Ministerstwo Zdrowia informowało Komitet, że zgadza się na propozycję, by skutki rozstrzygnięć PIP i ich zakres działał na przyszłość, a skutkiem polecenia inspektora pracy nie było ustalenie istnienia stosunku pracy między stronami umowy B2B, ale ustalenie zgodności jej z prawem. Zdaniem prawników, to byłaby kontrrewolucja w stosunku do projektu resortu pracy.

Grażyna J. Leśniak 05.12.2025
Klub parlamentarny PSL-TD przeciwko projektowi ustawy o PIP

Przygotowany przez ministerstwo pracy projekt zmian w ustawie o PIP, przyznający inspektorom pracy uprawnienie do przekształcania umów cywilnoprawnych i B2B w umowy o pracę, łamie konstytucję i szkodzi polskiej gospodarce – ogłosili posłowie PSL na zorganizowanej w czwartek w Sejmie konferencji prasowej. I zażądali zdjęcia tego projektu z dzisiejszego porządku posiedzenia Komitetu Stałego Rady Ministrów.

Grażyna J. Leśniak 04.12.2025
Prezydent podpisał zakaz hodowli zwierząt na futra, ale tzw. ustawę łańcuchową zawetował

Prezydent Karol Nawrocki podpisał we wtorek ustawę z 7 listopada 2025 r. o zmianie ustawy o ochronie zwierząt. Jej celem jest wprowadzenie zakazu chowu i hodowli zwierząt futerkowych w celach komercyjnych, z wyjątkiem królika, w szczególności w celu pozyskania z nich futer lub innych części zwierząt. Zawetowana została jednak ustawa zakazująca trzymania psów na łańcuchach. Prezydent ma w tym zakresie złożyć własny projekt.

Krzysztof Koślicki 02.12.2025
Metryka aktu
Identyfikator:

Dz.U.UE.L.2003.211.13

Rodzaj: Rozporządzenie
Tytuł: Rozporządzenie 1474/2003 ustalające na rok gospodarczy 2003/04 kwotę pomocy w odniesieniu do uprawy winogron przeznaczonych do produkcji niektórych rodzajów winogron suszonych oraz pomocy w odniesieniu do ponownych nasadzeń winnic porażonych filokserą winiec
Data aktu: 20/08/2003
Data ogłoszenia: 21/08/2003
Data wejścia w życie: 01/09/2003, 01/05/2004, 24/08/2003