Decyzja Komisji z 10 stycznia 2003 r. uznająca zasadniczo kompletność dokumentacji przedłożonej do szczegółowego badania w celu możliwego włączenia benalaksylu-M, benthiavalicarbu, 1-metylocyklopropenu, prothioconazolu i fluoxastrobinu do załącznika I do dyrektywy Rady 91/414/EWG dotyczącej wprowadzania do obrotu środków ochrony roślin

DECYZJA KOMISJI
z 10 stycznia 2003 r.
uznająca zasadniczo kompletność dokumentacji przedłożonej do szczegółowego badania w celu możliwego włączenia benalaksylu-M, benthiavalicarbu, 1-metylocyklopropenu, prothioconazolu i fluoxastrobinu do załącznika I do dyrektywy Rady 91/414/EWG dotyczącej wprowadzania do obrotu środków ochrony roślin

(notyfikowana jako dokument nr C(2002) 5575)

(Tekst mający znaczenie dla EOG)

(2003/35/WE)

(Dz.U.UE L z dnia 16 stycznia 2003 r.)

KOMISJA WSPÓLNOT EUROPEJSKICH,

uwzględniając Traktat ustanawiający Wspólnotę Europejską,

uwzględniając dyrektywę Rady 91/414/EWG z dnia 15 lipca 1991 r. dotyczącą wprowadzania do obrotu środków ochrony roślin(1), ostatnio zmienioną dyrektywą Komisji 2002/81/WE(2), a w szczególności jej artykuł 6 ust. 3,

a także mając na uwadze, co następuje:

(1) Dyrektywa 91/414/EWG przewiduje rozwój wspólnotowego wykazu substancji czynnych zatwierdzonych do włączenia do środków ochrony roślin.

(2) Isagro (Włochy) przedłożyła dokumentację dla substancji czynnej benalaksyl-M władzom portugalskim 22 lutego 2002 roku wraz z wnioskiem o uzyskanie jej włączenia do załącznika I do dyrektywy 91/414/EWG. Kumiai Chemicals Industry Co Ltd przedłożyła dokumentację dla substancji czynnej benthiavalicarb władzom belgijskim 19 kwietnia 2002 roku. Rohm and Haas przedłożyła dokumentację dla substancji czynnej 1-methylcyclopropen władzom Zjednoczonego Królestwa 28 lutego 2002 roku. Bayer Crop Science przedłożyła dokumentację dla substancji czynnej prothioconazol władzom Zjednoczonego Królestwa 25 marca 2002 roku. Bayer Crop Science przedłożyła dokumentację dla substancji czynnej fluoxastrobin władzom Zjednoczonego Królestwa 25 marca 2002 roku.

(3) Władze Portugalii, Belgii oraz Zjednoczonego Królestwa wskazały Komisji, że po wstępnym badaniu dokumentacje dla odnośnych substancji czynnych wydają się spełniać wymogi co do danych i informacji załącznika II do dyrektywy 91/414/EWG. Przedłożone dokumentacje wydają się również spełniać wymogi co do danych i informacji załącznika III do dyrektywy 91/414/EWG w odniesieniu do jednego środka ochrony roślin zawierającego odnośną substancję czynną. Zgodnie z artykułem 6 ust. 2 dyrektywy 91/414/WE dokumentacje te zostały następnie przesłane Komisji i innym Państwom Członkowskim przez odpowiednich wnioskodawców i zostały przekazane Stałemu Komitetowi ds. Łańcucha Pokarmowego i Zdrowia Zwierząt.

(4) Wraz z niniejszą decyzją powinno zostać formalnie potwierdzone na poziomie Wspólnoty, że dokumentacje te traktuje się jako w zasadzie spełniające wymogi dotyczące danych i informacji, przewidziane w załączniku II i, dla co najmniej jednego środka ochrony roślin zawierającego odnośną substancję czynną, wymogi załącznika III do Dyrektywy 91/414/EWG.

(5) Niniejsza decyzja nie narusza prawa Komisji do zażądania od wnioskodawcy przedłożenia dalszych danych lub informacji Państwu Członkowskiemu, wyznaczonemu jako sprawozdawca w odniesieniu do substancji, w celu wyjaśnienia niektórych punktów dokumentacji.

(6) Środki przewidziane w niniejszej decyzji są zgodne z opinią Stałego Komitetu ds. Łańcucha Pokarmowego i Zdrowia Zwierząt,

PRZYJMUJE NINIEJSZĄ DECYZJĘ:

Artykuł  1

Dokumentacje dotyczące substancji czynnych wyszczególnionych w Załączniku do niniejszej Decyzji, przedłożone Komisji i Państwom Członkowskim w celu uzyskania włączenia tych substancji do załącznika I do dyrektywy 91/414/EWG, spełniają w zasadzie wymogi dotyczące danych i informacji, określone w załączniku II do dyrektywy 91/414/EWG.

Dokumentacje te spełniają również wymogi dotyczące danych i informacji, określone w załączniku III do dyrektywy 91/414/EWG w odniesieniu do jednego środka ochrony roślin zawierającego tę substancję czynną, z uwzględnieniem proponowanych zastosowań.

Artykuł  2

Państwo Członkowskie sprawozdawca przeprowadza szczegółowe badanie odnośnych dokumentacji i przedstawia Komisji wnioski z ich badania, którym towarzyszą wszelkie rekomendacje dotyczące włączenia bądź niewłączenia danej substancji czynnej do załącznika I do dyrektywy 91/414/EWG, wraz z wszelkimi warunkami odnoszącymi się do niej, tak szybko jak to tylko możliwe i najpóźniej w ciągu roku od daty publikacji niniejszej decyzji w Dzienniku Urzędowym Wspólnot Europejskich.

Artykuł  3

Niniejsza decyzja jest skierowana do Państw Członkowskich.

Sporządzono w Brukseli 10 stycznia 2003 roku.

W imieniu Komisji
David BYRNE
Członek Komisji

______

(1) Dz.U. L 230 z 19.8.1991, str. 1.

(2) Dz.U. L 276 z 12.10.2002, str. 28.

ZAŁĄCZNIK

SUBSTANCJE CZYNNE, DO KTÓRYCH ODNOSI SIĘ NINIEJSZA DECYZJA

Nr Nazwa powszechna, numer identyfikacyjny CIPAC Wnioskodawca Data wniosku Państwo Członkowskie sprawozdawca
1 Benalaxyl-M

nie przydzielono

Isagro, Włochy 22.2.2002 PT
2 Benthiavalicarb

CIPAC nr 744

Kumiai Chemicals Industry Co Ltd 19.4.2002 BE
3 1-methylcyklopropen

nie przydzielono

Rohm and Haas 28.2.2002 UK
4 Prothioconazol

CIPAC nr 745

Bayer AG 25.3.2002 UK
5 Fluoxastrobin

CIPAC nr 746

Bayer AG 25.3.2002 UK

Zmiany w prawie

Senat poprawia reformę orzecznictwa lekarskiego w ZUS

Senat zgłosił w środę poprawki do reformy orzecznictwa lekarskiego w ZUS. Zaproponował, aby w sprawach szczególnie skomplikowanych możliwe było orzekanie w drugiej instancji przez grupę trzech lekarzy orzeczników. W pozostałych sprawach, zgodnie z ustawą, orzekać będzie jeden. Teraz ustawa wróci do Sejmu.

Grażyna J. Leśniak 10.12.2025
Co się zmieni w podatkach w 2026 roku? Wciąż wiele niewiadomych

Mimo iż do 1 stycznia zostały trzy tygodnie, przedsiębiorcy wciąż nie mają pewności, które zmiany wejdą w życie w nowym roku. Brakuje m.in. rozporządzeń wykonawczych do KSeF i rozporządzenia w sprawie JPK VAT. Część ustaw nadal jest na etapie prac parlamentu lub czeka na podpis prezydenta. Wiadomo już jednak, że nie będzie dużej nowelizacji ustaw o PIT i CIT. W 2026 r. nadal będzie można korzystać na starych zasadach z ulgi mieszkaniowej i IP Box oraz sprzedać bez podatku poleasingowy samochód.

Monika Pogroszewska 10.12.2025
Maciej Berek: Do projektu MRPiPS o PIP wprowadziliśmy bardzo istotne zmiany

Komitet Stały Rady Ministrów wprowadził bardzo istotne zmiany do projektu ustawy przygotowanego przez Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej – poinformował minister Maciej Berek w czwartek wieczorem, w programie „Pytanie dnia” na antenie TVP Info. Jak poinformował, projekt nowelizacji ustawy o PIP powinien trafić do Sejmu w grudniu 2025 roku, aby prace nad nim w Parlamencie trwały w I kwartale 2026 r.

Grażyna J. Leśniak 05.12.2025
Lekarze i pielęgniarki na kontraktach „uratują” firmy przed przekształcaniem umów?

4 grudnia Komitet Stały Rady Ministrów przyjął projekt zmian w ustawie o PIP - przekazało w czwartek MRPiPS. Nie wiadomo jednak, jaki jest jego ostateczny kształt. Jeszcze w środę Ministerstwo Zdrowia informowało Komitet, że zgadza się na propozycję, by skutki rozstrzygnięć PIP i ich zakres działał na przyszłość, a skutkiem polecenia inspektora pracy nie było ustalenie istnienia stosunku pracy między stronami umowy B2B, ale ustalenie zgodności jej z prawem. Zdaniem prawników, to byłaby kontrrewolucja w stosunku do projektu resortu pracy.

Grażyna J. Leśniak 05.12.2025
Klub parlamentarny PSL-TD przeciwko projektowi ustawy o PIP

Przygotowany przez ministerstwo pracy projekt zmian w ustawie o PIP, przyznający inspektorom pracy uprawnienie do przekształcania umów cywilnoprawnych i B2B w umowy o pracę, łamie konstytucję i szkodzi polskiej gospodarce – ogłosili posłowie PSL na zorganizowanej w czwartek w Sejmie konferencji prasowej. I zażądali zdjęcia tego projektu z dzisiejszego porządku posiedzenia Komitetu Stałego Rady Ministrów.

Grażyna J. Leśniak 04.12.2025
Prezydent podpisał zakaz hodowli zwierząt na futra, ale tzw. ustawę łańcuchową zawetował

Prezydent Karol Nawrocki podpisał we wtorek ustawę z 7 listopada 2025 r. o zmianie ustawy o ochronie zwierząt. Jej celem jest wprowadzenie zakazu chowu i hodowli zwierząt futerkowych w celach komercyjnych, z wyjątkiem królika, w szczególności w celu pozyskania z nich futer lub innych części zwierząt. Zawetowana została jednak ustawa zakazująca trzymania psów na łańcuchach. Prezydent ma w tym zakresie złożyć własny projekt.

Krzysztof Koślicki 02.12.2025
Metryka aktu
Identyfikator:

Dz.U.UE.L.2003.11.52

Rodzaj: Decyzja
Tytuł: Decyzja Komisji z 10 stycznia 2003 r. uznająca zasadniczo kompletność dokumentacji przedłożonej do szczegółowego badania w celu możliwego włączenia benalaksylu-M, benthiavalicarbu, 1-metylocyklopropenu, prothioconazolu i fluoxastrobinu do załącznika I do dyrektywy Rady 91/414/EWG dotyczącej wprowadzania do obrotu środków ochrony roślin
Data aktu: 10/01/2003
Data ogłoszenia: 16/01/2003