(Dz.U.UE L z dnia 12 kwietnia 2002 r.)
KOMISJA WSPÓLNOT EUROPEJSKICH,
uwzględniając Traktat ustanawiający Wspólnotę Europejską,
uwzględniając rozporządzenie (WE) nr 2232/96 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 28 października 1996 r. ustanawiające wspólnotową procedurę dla substancji aromatycznych używanych lub przeznaczonych do użycia w lub na środkach spożywczych(1), w szczególności jego art. 4 ust. 1,
a także mając na uwadze, co następuje:
(1) Celem rozporządzenia (WE) nr 2232/96 jest ustanowienie wykazu substancji aromatycznych, których użycie jest dopuszczone, z wyłączeniem wszystkich innych substancji. Wykaz ten jest ustanawiany na podstawie oceny substancji aromatycznych używanych w lub na środkach spożywczych.
(2) W stosowaniu tego rozporządzenia, decyzją Komisji 1999/217/WE(2), ostatnio zmienioną decyzją 2002/113/WE(3), został przyjęty rejestr substancji aromatycznych używanych w lub na środkach spożywczych.
(3) Informacje wymagane do oceny substancji z rejestru zostały wyszczególnione w rozporządzeniu Komisji (WE) nr 1565/2000(4) ustanawiającym program oceny zdefiniowanych chemicznie substancji aromatycznych wymienionych w decyzji 1999/217/WE.
(4) Artykuł 3 rozporządzenia (WE) nr 1565/2000 określa ogólnie informacje, jakie w celu przeprowadzenia programu oceny muszą zostać przedstawione przez osobę odpowiedzialną za wprowadzanie odpowiednich substancji do obrotu. Jeśli informacje dotyczące określonej substancji nie są dostępne w przeciągu jednego roku od przyjęcia tego rozporządzenia, Komisja powinna zostać poinformowana, kiedy stanie się możliwe przedstawienie tych informacji.
(5) W ciągu pierwszego roku funkcjonowania programu oceny osoby odpowiedzialne za wprowadzanie do obrotu substancji znajdujących się w rejestrze przedstawiły, poprzez Europejskie Stowarzyszenie Aromatów i Zapachów, dane dotyczące części substancji wymienionych w decyzji 1999/217/WE oraz przekazały Komisji informacje dotyczące terminów, w jakich mogą zostać przedstawione dane dotyczące pozostałych substancji.
(6) W celu umożliwienia sprawnego funkcjonowania procesu oceny Komisja ma obecnie możność ustalenia ostatecznych terminów przedstawienia informacji określonych w art. 3 ust. 1 rozporządzenia (WE) nr 1565/2000.
(7) Środki przewidziane w niniejszym rozporządzeniu są zgodne z opinią Stałego Komitetu ds. Łańcucha Pokarmowego i Zdrowia Zwierząt,
PRZYJMUJE NINIEJSZE ROZPORZĄDZENIE:
Niniejsze rozporządzenie wiąże w całości i jest bezpośrednio stosowane we wszystkich Państwach Członkowskich.
Sporządzono w Brukseli, dnia 11 kwietnia 2002 r.
| W imieniu Komisji | |
| David BYRNE | |
| Członek Komisji |
______
(1) Dz.U. L 299 z 23.11.1996, str. 1.
(2) Dz.U. L 84 z 27.3.1999, str. 1.
(3) Dz.U. L 49 z 20.2.2002, str. 1.
(4) Dz.U. L 180 z 19.7.2000, str. 8.
Senat zgłosił w środę poprawki do reformy orzecznictwa lekarskiego w ZUS. Zaproponował, aby w sprawach szczególnie skomplikowanych możliwe było orzekanie w drugiej instancji przez grupę trzech lekarzy orzeczników. W pozostałych sprawach, zgodnie z ustawą, orzekać będzie jeden. Teraz ustawa wróci do Sejmu.
10.12.2025Mimo iż do 1 stycznia zostały trzy tygodnie, przedsiębiorcy wciąż nie mają pewności, które zmiany wejdą w życie w nowym roku. Brakuje m.in. rozporządzeń wykonawczych do KSeF i rozporządzenia w sprawie JPK VAT. Część ustaw nadal jest na etapie prac parlamentu lub czeka na podpis prezydenta. Wiadomo już jednak, że nie będzie dużej nowelizacji ustaw o PIT i CIT. W 2026 r. nadal będzie można korzystać na starych zasadach z ulgi mieszkaniowej i IP Box oraz sprzedać bez podatku poleasingowy samochód.
10.12.2025Komitet Stały Rady Ministrów wprowadził bardzo istotne zmiany do projektu ustawy przygotowanego przez Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej – poinformował minister Maciej Berek w czwartek wieczorem, w programie „Pytanie dnia” na antenie TVP Info. Jak poinformował, projekt nowelizacji ustawy o PIP powinien trafić do Sejmu w grudniu 2025 roku, aby prace nad nim w Parlamencie trwały w I kwartale 2026 r.
05.12.20254 grudnia Komitet Stały Rady Ministrów przyjął projekt zmian w ustawie o PIP - przekazało w czwartek MRPiPS. Nie wiadomo jednak, jaki jest jego ostateczny kształt. Jeszcze w środę Ministerstwo Zdrowia informowało Komitet, że zgadza się na propozycję, by skutki rozstrzygnięć PIP i ich zakres działał na przyszłość, a skutkiem polecenia inspektora pracy nie było ustalenie istnienia stosunku pracy między stronami umowy B2B, ale ustalenie zgodności jej z prawem. Zdaniem prawników, to byłaby kontrrewolucja w stosunku do projektu resortu pracy.
05.12.2025Przygotowany przez ministerstwo pracy projekt zmian w ustawie o PIP, przyznający inspektorom pracy uprawnienie do przekształcania umów cywilnoprawnych i B2B w umowy o pracę, łamie konstytucję i szkodzi polskiej gospodarce – ogłosili posłowie PSL na zorganizowanej w czwartek w Sejmie konferencji prasowej. I zażądali zdjęcia tego projektu z dzisiejszego porządku posiedzenia Komitetu Stałego Rady Ministrów.
04.12.2025Prezydent Karol Nawrocki podpisał we wtorek ustawę z 7 listopada 2025 r. o zmianie ustawy o ochronie zwierząt. Jej celem jest wprowadzenie zakazu chowu i hodowli zwierząt futerkowych w celach komercyjnych, z wyjątkiem królika, w szczególności w celu pozyskania z nich futer lub innych części zwierząt. Zawetowana została jednak ustawa zakazująca trzymania psów na łańcuchach. Prezydent ma w tym zakresie złożyć własny projekt.
02.12.2025| Identyfikator: | Dz.U.UE.L.2002.95.10 |
| Rodzaj: | Rozporządzenie |
| Tytuł: | Rozporządzenie 622/2002 ustanawiające ostateczne terminy przedstawienia informacji dla oceny zdefiniowanych chemicznie substancji aromatycznych używanych w lub na środkach spożywczych |
| Data aktu: | 11/04/2002 |
| Data ogłoszenia: | 12/04/2002 |
| Data wejścia w życie: | 01/05/2004, 19/04/2002 |