Rozporządzenie 622/2002 ustanawiające ostateczne terminy przedstawienia informacji dla oceny zdefiniowanych chemicznie substancji aromatycznych używanych w lub na środkach spożywczych

ROZPORZĄDZENIE KOMISJI (WE) NR 622/2002
z dnia 11 kwietnia 2002 r.
ustanawiające ostateczne terminy przedstawienia informacji dla oceny zdefiniowanych chemicznie substancji aromatycznych używanych w lub na środkach spożywczych

(Tekst mający znaczenie dla EOG)

(Dz.U.UE L z dnia 12 kwietnia 2002 r.)

KOMISJA WSPÓLNOT EUROPEJSKICH,

uwzględniając Traktat ustanawiający Wspólnotę Europejską,

uwzględniając rozporządzenie (WE) nr 2232/96 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 28 października 1996 r. ustanawiające wspólnotową procedurę dla substancji aromatycznych używanych lub przeznaczonych do użycia w lub na środkach spożywczych(1), w szczególności jego art. 4 ust. 1,

a także mając na uwadze, co następuje:

(1) Celem rozporządzenia (WE) nr 2232/96 jest ustanowienie wykazu substancji aromatycznych, których użycie jest dopuszczone, z wyłączeniem wszystkich innych substancji. Wykaz ten jest ustanawiany na podstawie oceny substancji aromatycznych używanych w lub na środkach spożywczych.

(2) W stosowaniu tego rozporządzenia, decyzją Komisji 1999/217/WE(2), ostatnio zmienioną decyzją 2002/113/WE(3), został przyjęty rejestr substancji aromatycznych używanych w lub na środkach spożywczych.

(3) Informacje wymagane do oceny substancji z rejestru zostały wyszczególnione w rozporządzeniu Komisji (WE) nr 1565/2000(4) ustanawiającym program oceny zdefiniowanych chemicznie substancji aromatycznych wymienionych w decyzji 1999/217/WE.

(4) Artykuł 3 rozporządzenia (WE) nr 1565/2000 określa ogólnie informacje, jakie w celu przeprowadzenia programu oceny muszą zostać przedstawione przez osobę odpowiedzialną za wprowadzanie odpowiednich substancji do obrotu. Jeśli informacje dotyczące określonej substancji nie są dostępne w przeciągu jednego roku od przyjęcia tego rozporządzenia, Komisja powinna zostać poinformowana, kiedy stanie się możliwe przedstawienie tych informacji.

(5) W ciągu pierwszego roku funkcjonowania programu oceny osoby odpowiedzialne za wprowadzanie do obrotu substancji znajdujących się w rejestrze przedstawiły, poprzez Europejskie Stowarzyszenie Aromatów i Zapachów, dane dotyczące części substancji wymienionych w decyzji 1999/217/WE oraz przekazały Komisji informacje dotyczące terminów, w jakich mogą zostać przedstawione dane dotyczące pozostałych substancji.

(6) W celu umożliwienia sprawnego funkcjonowania procesu oceny Komisja ma obecnie możność ustalenia ostatecznych terminów przedstawienia informacji określonych w art. 3 ust. 1 rozporządzenia (WE) nr 1565/2000.

(7) Środki przewidziane w niniejszym rozporządzeniu są zgodne z opinią Stałego Komitetu ds. Łańcucha Pokarmowego i Zdrowia Zwierząt,

PRZYJMUJE NINIEJSZE ROZPORZĄDZENIE:

Artykuł  1
1.
Ostateczne terminy przedstawienia informacji dotyczących substancji aromatycznych wymaganych na mocy art. 3 ust. 3 rozporządzenia (WE) nr 1565/2000 są przedstawione w Załączniku.
2.
Na uzasadniony wniosek osoby odpowiedzialnej za wprowadzanie takich substancji do obrotu Komisja może przedłużyć ostateczny termin. Wniosek musi być wniesiony przed wygaśnięciem ostatecznego terminu.
Artykuł  2

Niniejsze rozporządzenie wchodzi w życie siódmego dnia po jego opublikowaniu w Dzienniku Urzędowym Wspólnot Europejskich.

Niniejsze rozporządzenie wiąże w całości i jest bezpośrednio stosowane we wszystkich Państwach Członkowskich.

Sporządzono w Brukseli, dnia 11 kwietnia 2002 r.

W imieniu Komisji
David BYRNE
Członek Komisji

______

(1) Dz.U. L 299 z 23.11.1996, str. 1.

(2) Dz.U. L 84 z 27.3.1999, str. 1.

(3) Dz.U. L 49 z 20.2.2002, str. 1.

(4) Dz.U. L 180 z 19.7.2000, str. 8.

ZAŁĄCZNIK 

Substancje aromatyczne Ostateczny termin przedstawienia informacji określonych w art. 3 ust. 1 rozporządzenia (WE) nr 1565/2000
Substancje wskazane do oceny priorytetowej (oznaczone numerem 3 w kolumnie "Uwagi" w Załączniku do decyzji 1999/217/WE) 31 grudnia 2002 r.
Substancje należące do grup 1, 2, 4, 5, 8, 9, 10, 20 załącznika I do rozporządzenia (WE) nr 1565/2000 31 grudnia 2002 r.
Substancje należące do grup 6, 7, 14, 15, 21, 22, 23, 24, 25, 29 załącznika I do rozporządzenia (WE) nr 1565/2000 31 sierpnia 2003 r.
Substancje należące do grup 3, 11, 12, 13, 16, 17, 18, 19, 26, 27, 28, 30, 31, 32, 33, 34 załącznika I do rozporządzenia (WE) nr 1565/2000 30 czerwca 2004 r.

Zmiany w prawie

Senat poprawia reformę orzecznictwa lekarskiego w ZUS

Senat zgłosił w środę poprawki do reformy orzecznictwa lekarskiego w ZUS. Zaproponował, aby w sprawach szczególnie skomplikowanych możliwe było orzekanie w drugiej instancji przez grupę trzech lekarzy orzeczników. W pozostałych sprawach, zgodnie z ustawą, orzekać będzie jeden. Teraz ustawa wróci do Sejmu.

Grażyna J. Leśniak 10.12.2025
Co się zmieni w podatkach w 2026 roku? Wciąż wiele niewiadomych

Mimo iż do 1 stycznia zostały trzy tygodnie, przedsiębiorcy wciąż nie mają pewności, które zmiany wejdą w życie w nowym roku. Brakuje m.in. rozporządzeń wykonawczych do KSeF i rozporządzenia w sprawie JPK VAT. Część ustaw nadal jest na etapie prac parlamentu lub czeka na podpis prezydenta. Wiadomo już jednak, że nie będzie dużej nowelizacji ustaw o PIT i CIT. W 2026 r. nadal będzie można korzystać na starych zasadach z ulgi mieszkaniowej i IP Box oraz sprzedać bez podatku poleasingowy samochód.

Monika Pogroszewska 10.12.2025
Maciej Berek: Do projektu MRPiPS o PIP wprowadziliśmy bardzo istotne zmiany

Komitet Stały Rady Ministrów wprowadził bardzo istotne zmiany do projektu ustawy przygotowanego przez Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej – poinformował minister Maciej Berek w czwartek wieczorem, w programie „Pytanie dnia” na antenie TVP Info. Jak poinformował, projekt nowelizacji ustawy o PIP powinien trafić do Sejmu w grudniu 2025 roku, aby prace nad nim w Parlamencie trwały w I kwartale 2026 r.

Grażyna J. Leśniak 05.12.2025
Lekarze i pielęgniarki na kontraktach „uratują” firmy przed przekształcaniem umów?

4 grudnia Komitet Stały Rady Ministrów przyjął projekt zmian w ustawie o PIP - przekazało w czwartek MRPiPS. Nie wiadomo jednak, jaki jest jego ostateczny kształt. Jeszcze w środę Ministerstwo Zdrowia informowało Komitet, że zgadza się na propozycję, by skutki rozstrzygnięć PIP i ich zakres działał na przyszłość, a skutkiem polecenia inspektora pracy nie było ustalenie istnienia stosunku pracy między stronami umowy B2B, ale ustalenie zgodności jej z prawem. Zdaniem prawników, to byłaby kontrrewolucja w stosunku do projektu resortu pracy.

Grażyna J. Leśniak 05.12.2025
Klub parlamentarny PSL-TD przeciwko projektowi ustawy o PIP

Przygotowany przez ministerstwo pracy projekt zmian w ustawie o PIP, przyznający inspektorom pracy uprawnienie do przekształcania umów cywilnoprawnych i B2B w umowy o pracę, łamie konstytucję i szkodzi polskiej gospodarce – ogłosili posłowie PSL na zorganizowanej w czwartek w Sejmie konferencji prasowej. I zażądali zdjęcia tego projektu z dzisiejszego porządku posiedzenia Komitetu Stałego Rady Ministrów.

Grażyna J. Leśniak 04.12.2025
Prezydent podpisał zakaz hodowli zwierząt na futra, ale tzw. ustawę łańcuchową zawetował

Prezydent Karol Nawrocki podpisał we wtorek ustawę z 7 listopada 2025 r. o zmianie ustawy o ochronie zwierząt. Jej celem jest wprowadzenie zakazu chowu i hodowli zwierząt futerkowych w celach komercyjnych, z wyjątkiem królika, w szczególności w celu pozyskania z nich futer lub innych części zwierząt. Zawetowana została jednak ustawa zakazująca trzymania psów na łańcuchach. Prezydent ma w tym zakresie złożyć własny projekt.

Krzysztof Koślicki 02.12.2025
Metryka aktu
Identyfikator:

Dz.U.UE.L.2002.95.10

Rodzaj: Rozporządzenie
Tytuł: Rozporządzenie 622/2002 ustanawiające ostateczne terminy przedstawienia informacji dla oceny zdefiniowanych chemicznie substancji aromatycznych używanych w lub na środkach spożywczych
Data aktu: 11/04/2002
Data ogłoszenia: 12/04/2002
Data wejścia w życie: 01/05/2004, 19/04/2002