(Dz.U.UE L z dnia 22 maja 2001 r.)
KOMISJA WSPÓLNOT EUROPEJSKICH,
uwzględniając Traktat ustanawiający Wspólnotę Europejską,
uwzględniając dyrektywę Rady 92/14/EWG z dnia 2 marca 1992 r. w sprawie limitów operacyjnych statków powietrznych objętych częścią II rozdział 2 tom 1 załącznika 16 do Konwencji o Międzynarodowym Lotnictwie Cywilnym, wydanie 2 (1988)(1), ostatnio zmienioną dyrektywą Komisji 1999/28/WE(2), w szczególności jej art. 9a,
a także mając na uwadze, co następuje:
(1) Artykuł 3 dyrektywy 92/14/EWG wyłącza samoloty wymienione w Załączniku do tej dyrektywy, pod warunkiem, w szczególności, że są one używane przez osoby fizyczne lub prawne z siedzibą w kraju, w którym te statki powietrzne zostały zarejestrowane w ściśle określonym okresie referencyjnym.
(2) Artykuł 9a dyrektywy 92/14/EWG, zmieniony dyrektywą Rady 98/20/WE(3), wprowadza procedurę uproszczoną dla zmian Załącznika w celu zapewnienia pełnej zgodności z kryteriami.
(3) Od wejścia w życie dyrektywy 1999/28/WE, która jako pierwsza zmieniła Załącznik do dyrektywy 92/14/EWG w sprawie podstawy procedury uproszczonej, niektóre statki powietrzne uwzględnione w Załączniku zostały zniszczone, a inne zostały wykreślone z rejestrów odpowiednich krajów; odpowiednie wpisy tych statków powietrznych powinny zostać skreślone z Załącznika.
(4) Niektóre z omawianych kwalifikujących się statków powietrznych w ciągu 2001 r. osiągną wiek 25 lat; dlatego należy wprowadzić do Załącznika odpowiednie zapisy.
(5) Jest ponadto pożądane zaktualizowanie Załącznika wobec wszelkich mogących się zdarzyć zmian w kodzie rejestracyjnym po stronie operatora lub uwzględnionego taboru lotniczego.
(6) Ograniczony charakter oraz zakres zmian w Załączniku, jak również pilność uzasadniają zmianę w zastosowanym rodzaju dokumentu prawnego.
(7) Jest konieczne dla niniejszego rozporządzenia, aby weszło ono w życie w trybie pilnym, w celu niezwłocznego umożliwienia zainteresowanym stronom skorzystania z wyłączenia, jakie ono przewiduje.
(8) Środki przewidziane w niniejszym rozporządzeniu są zgodne z opinią Komitetu ds. Przepisów Bezpieczeństwa Lotniczego(4), ustanowionym rozporządzeniem Rady (EWG) nr 3922/91 z dnia 16 grudnia 1991 r. w sprawie harmonizacji wymagań technicznych i procedur administracyjnych w dziedzinie lotnictwa cywilnego(5), ostatnio zmienionego rozporządzeniem Komisji (WE) nr 2871/2000(6),
PRZYJMUJE NINIEJSZE ROZPORZĄDZENIE:
Niniejsze rozporządzenie wiąże w całości i jest bezpośrednio stosowane we wszystkich Państwach Członkowskich.
Sporządzono w Brukseli, dnia 21 maja 2001 r.
| W imieniu Komisji | |
| Franz FISCHLER | |
| Członek Komisji |
______
(1) Dz.U. L 76 z 23.3.1992, str. 21.
(2) Dz.U. L 118 z 6.5.1999, str. 53.
(3) Dz.U. L 107 z 7.4.1998, str. 4.
(4) Komitet ds. Przepisów Bezpieczeństwa Lotniczego, pisemna konsultacja z dnia 15 marca 2001 r.
(5) Dz.U. L 373 z 31.12.1991, str. 4.
(6) Dz.U. L 333 z 29.12.2000, str. 47.
Senat zgłosił w środę poprawki do reformy orzecznictwa lekarskiego w ZUS. Zaproponował, aby w sprawach szczególnie skomplikowanych możliwe było orzekanie w drugiej instancji przez grupę trzech lekarzy orzeczników. W pozostałych sprawach, zgodnie z ustawą, orzekać będzie jeden. Teraz ustawa wróci do Sejmu.
10.12.2025Mimo iż do 1 stycznia zostały trzy tygodnie, przedsiębiorcy wciąż nie mają pewności, które zmiany wejdą w życie w nowym roku. Brakuje m.in. rozporządzeń wykonawczych do KSeF i rozporządzenia w sprawie JPK VAT. Część ustaw nadal jest na etapie prac parlamentu lub czeka na podpis prezydenta. Wiadomo już jednak, że nie będzie dużej nowelizacji ustaw o PIT i CIT. W 2026 r. nadal będzie można korzystać na starych zasadach z ulgi mieszkaniowej i IP Box oraz sprzedać bez podatku poleasingowy samochód.
10.12.2025Komitet Stały Rady Ministrów wprowadził bardzo istotne zmiany do projektu ustawy przygotowanego przez Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej – poinformował minister Maciej Berek w czwartek wieczorem, w programie „Pytanie dnia” na antenie TVP Info. Jak poinformował, projekt nowelizacji ustawy o PIP powinien trafić do Sejmu w grudniu 2025 roku, aby prace nad nim w Parlamencie trwały w I kwartale 2026 r.
05.12.20254 grudnia Komitet Stały Rady Ministrów przyjął projekt zmian w ustawie o PIP - przekazało w czwartek MRPiPS. Nie wiadomo jednak, jaki jest jego ostateczny kształt. Jeszcze w środę Ministerstwo Zdrowia informowało Komitet, że zgadza się na propozycję, by skutki rozstrzygnięć PIP i ich zakres działał na przyszłość, a skutkiem polecenia inspektora pracy nie było ustalenie istnienia stosunku pracy między stronami umowy B2B, ale ustalenie zgodności jej z prawem. Zdaniem prawników, to byłaby kontrrewolucja w stosunku do projektu resortu pracy.
05.12.2025Przygotowany przez ministerstwo pracy projekt zmian w ustawie o PIP, przyznający inspektorom pracy uprawnienie do przekształcania umów cywilnoprawnych i B2B w umowy o pracę, łamie konstytucję i szkodzi polskiej gospodarce – ogłosili posłowie PSL na zorganizowanej w czwartek w Sejmie konferencji prasowej. I zażądali zdjęcia tego projektu z dzisiejszego porządku posiedzenia Komitetu Stałego Rady Ministrów.
04.12.2025Prezydent Karol Nawrocki podpisał we wtorek ustawę z 7 listopada 2025 r. o zmianie ustawy o ochronie zwierząt. Jej celem jest wprowadzenie zakazu chowu i hodowli zwierząt futerkowych w celach komercyjnych, z wyjątkiem królika, w szczególności w celu pozyskania z nich futer lub innych części zwierząt. Zawetowana została jednak ustawa zakazująca trzymania psów na łańcuchach. Prezydent ma w tym zakresie złożyć własny projekt.
02.12.2025| Identyfikator: | Dz.U.UE.L.2001.138.12 |
| Rodzaj: | Rozporządzenie |
| Tytuł: | Rozporządzenie 991/2001 zmieniające Załącznik do dyrektywy Rady 92/14/EWG w sprawie limitów operacyjnych statków powietrznych objętych częścią II rozdział 2 tom 1 załącznika 16 do Konwencji o Międzynarodowym Lotnictwie Cywilnym, wydanie 2 |
| Data aktu: | 21/05/2001 |
| Data ogłoszenia: | 22/05/2001 |
| Data wejścia w życie: | 01/05/2004, 22/05/2001 |