Decyzja 1999/504/WE ustalająca indykatywny podział środków na zobowiązania między Państwa Członkowskie dla Celu 2 funduszy strukturalnych w latach 2000-2006

DECYZJA KOMISJI
z dnia 1 lipca 1999 r.
ustalająca indykatywny podział środków na zobowiązania między Państwa Członkowskie dla Celu 2 funduszy strukturalnych w latach 2000-2006

(notyfikowana jako dokument nr C(1999) 1772)

(1999/504/WE)

(Dz.U.UE L z dnia 27 lipca 1999 r.)

KOMISJA WSPÓLNOT EUROPEJSKICH,

uwzględniając Traktat ustanawiający Wspólnotę Europejską,

uwzględniając rozporządzenie Rady (WE) nr 1260/1999 z dnia 21 czerwca 1999 r. ustanawiające przepisy ogólne dotyczące funduszy strukturalnych(1), w szczególności jego art. 7 ust. 3 akapit pierwszy,

a także mając na uwadze, co następuje:

(1) Artykuł 1 pkt 2 akapit pierwszy rozporządzenia (WE) nr 1260/1999 stanowi, że Cel 2 funduszy strukturalnych polega na wspieraniu społecznych i gospodarczych przekształceń obszarów dotkniętych problemami strukturalnymi.

(2) Artykuł 7 ust. 2 akapit trzeci rozporządzenia (WE) nr 1260/1999 stanowi, że 11,5 % środków przyznanych w ramach funduszy strukturalnych przeznacza się na Cel 2, w tym 1,4 % na wsparcie przejściowe.

(3) Artykuł 7 ust. 3 akapit pierwszy rozporządzenia (WE) nr 1260/1999 stanowi, że Komisja ma obowiązek stosować przejrzyste procedury przy dokonywaniu między Państwa Członkowskie indykatywnego podziału środków na zobowiązania dostępnych na programowanie w latach 2000-2006, w pełni uwzględniając, do Celów 1 i 2, jedno lub więcej obiektywnych kryteriów, podobnych do kryteriów stosowanych w poprzednich okresach, objętych rozporządzeniem Rady (EWG) nr 2052/88 z dnia 24 czerwca 1988 r. w sprawie zadań funduszy strukturalnych i ich skuteczności, oraz w sprawie koordynacji działań funduszy między sobą i z operacjami Europejskiego Banku Inwestycyjnego i innymi istniejącymi instrumentami finansowym(2), ostatnio zmienionym rozporządzeniem (WE) nr 3193/94(3), a mianowicie: liczba kwalifikującej się ludności, koniunktura regionalna, koniunktura krajowa oraz względna dotkliwość problemów strukturalnych, w szczególności poziom bezrobocia.

(4) Artykuł 7 ust. 3 akapit trzeci rozporządzenia (WE) nr 1260/1999 stanowi, w odniesieniu do Celów 1 i 2, że przy dokonywaniu tego podziału należy rozróżniać przydział środków przyznawanych regionom i obszarom korzystającym z przejściowego wsparcia, a także, że przydziały te należy określać zgodnie z kryteriami wymienionymi w akapicie pierwszym tego artykułu, oraz że roczny podział przyznanych środków powinien zmniejszać się począwszy od dnia 1 stycznia 2000 r. i powinien być niższy w 2000 r. niż w 1999 r.

(5) Oświadczenie Komisji, dołączone do sprawozdania z posiedzenia Rady z dnia 21 czerwca 1999 r., określa metodę, którą Komisja ma stosować do ustanowienia indykatywnego podziału środków przyznanych w ramach Celu 2 między Państwa Członkowskie, zgodnie z art. 7 ust. 3 akapit pierwszy rozporządzenia (WE) nr 1260/1999.

(6) Uwzględniając tę metodę, w ust. 44 lit. g) konkluzji Prezydencji Rady Europejskiej z posiedzenia w Berlinie w dniach 24 i 25 marca 1999 r. określono kwoty odnoszące się do poszczególnych przypadków na lata 2000-2006,

PRZYJMUJE NINIEJSZĄ DECYZJĘ:

Artykuł  1 1

Indykatywne kwoty środków na zobowiązania w ramach Celu 2, przypadające na dane Państwo Członkowskie w latach 2000-2006, wymienione są w załączniku I.

Dla Republiki Czeskiej, Estonii, Cypru, Łotwy, Litwy, Węgier, Malty, Polski, Słowenii i Słowacji przybliżone wartości obejmują okres od dnia przystąpienia do 2006 r.

Artykuł  2

Indykatywne kwoty środków na zobowiązania na wsparcie przejściowe w ramach Celu 2 w latach 2000-2005 przypadające na dane Państwo Członkowskie w określonym roku, wymienione są w załączniku II.

Artykuł  3

Niniejsza decyzja skierowana jest do Państw Członkowskich.

Sporządzono w Brukseli, dnia 1 lipca 1999 r.

W imieniu Komisji
Monika WULF-MATHIES
Członek Komisji

______

(1) Dz.U. L 161 z 26.6.1999, str. 1.

(2) Dz.U. L 185 z 15.7.1988, str. 9.

(3) Dz.U. L 337 z 24.12.1994, str. 11.

ZAŁĄCZNIKI

ZAŁĄCZNIK  I 2

Indykatywny podział środków na zobowiązania z funduszy strukturalnych w ramach Celu 2, z podziałem na Państwa Członkowskie, na lata 2000-2006

(w mln EUR (ceny z 1999 r.))
Państwo Członkowskie Środki przyznane
Belgia 368
Dania 156
Niemcy 2.984
Grecja -
Hiszpania 2.553
Francja 5.437
Irlandia -
Włochy 2.145
Luksemburg 34
Niderlandy 676
Austria 578
Portugalia -
Finlandia 459
Szwecja 354
Zjednoczone Królestwo 3.989
Ogółem 19.733
Przybliżony podział przydzielonych środków pomiędzy Państwa Członkowskie na Cel 2 funduszy strukturalnych dla Republiki Czeskiej, Estonii, Cypru, Łotwy, Litwy, Węgier, Malty, Polski, Słowenii i Słowacji w okresie od dnia przystąpienia do 2006 r.
(w milionach EUR (według cen z 1999 r.))
Państwa Członkowskie Środki
Republika Czeska 63,3
Estonia -
Cypr 24,9
Łotwa -
Litwa -
Węgry -
Malta -
Polska -
Słowenia -
Słowacja 33,0
Suma 121,2

ZAŁĄCZNIK  II

Indykatywny podział środków z funduszy strukturalnych na zobowiązania na wsparcie przejściowe w ramach Celu 2, z podziałem na Państwa Członkowskie, na lata 2000-2005

(w mln EUR (ceny z 1999 r.))
Państwo Członkowskie Środki przyznane
Belgia 65
Dania 27
Niemcy 526
Grecja -
Hiszpania 98
Francja 613
Irlandia -
Włochy 377
Luksemburg 6
Niderlandy 119
Austria 102
Portugalia -
Finlandia 30
Szwecja 52
Zjednoczone Królestwo 706
Ogółem 2 721
1 Art. 1 zmieniony przez art. 20 Aktu dotyczącego warunków przystąpienia do Unii Europejskiej Republiki Czeskiej, Republiki Estońskiej, Republiki Cypryjskiej, Republiki Łotewskiej, Republiki Litewskiej, Republiki Węgierskiej, Republiki Malty, Rzeczypospolitej Polskiej, Republiki Słowenii i Republiki Słowackiej oraz dostosowań w Traktatach stanowiących podstawę Unii Europejskiej (Dz.U.UE.L.03.236.33) z dniem 1 maja 2004 r.
2 Załącznik I zmieniony przez art. 20 Aktu dotyczącego warunków przystąpienia do Unii Europejskiej Republiki Czeskiej, Republiki Estońskiej, Republiki Cypryjskiej, Republiki Łotewskiej, Republiki Litewskiej, Republiki Węgierskiej, Republiki Malty, Rzeczypospolitej Polskiej, Republiki Słowenii i Republiki Słowackiej oraz dostosowań w Traktatach stanowiących podstawę Unii Europejskiej (Dz.U.UE.L.03.236.33) z dniem 1 maja 2004 r.

Zmiany w prawie

Data 30 kwietnia dla wnioskodawcy dodatku osłonowego może być pułapką

Choć ustawa o dodatku osłonowym wskazuje, że wnioski można składać do 30 kwietnia 2024 r., to dla wielu mieszkańców termin ten może okazać się pułapką. Datą złożenia wniosku jest bowiem data jego wpływu do organu. Rząd uznał jednak, że nie ma potrzeby doprecyzowania tej kwestii. A już podczas rozpoznawania poprzednich wniosków, właśnie z tego powodu wielu mieszkańców zostało pozbawionych świadczeń.

Robert Horbaczewski 30.04.2024
Rząd chce zmieniać obowiązujące regulacje dotyczące czynników rakotwórczych i mutagenów

Rząd przyjął we wtorek projekt zmian w Kodeksie pracy, którego celem jest nowelizacja art. 222, by dostosować polskie prawo do przepisów unijnych. Chodzi o dodanie czynników reprotoksycznych do obecnie obwiązujących regulacji dotyczących czynników rakotwórczych i mutagenów. Nowela upoważnienia ustawowego pozwoli na zmianę wydanego na jej podstawie rozporządzenia Ministra Zdrowia w sprawie substancji chemicznych, ich mieszanin, czynników lub procesów technologicznych o działaniu rakotwórczym lub mutagennym w środowisku pracy.

Grażyna J. Leśniak 16.04.2024
Bez kary za brak lekarza w karetce do końca tego roku

W ponad połowie specjalistycznych Zespołów Ratownictwa Medycznego brakuje lekarzy. Ministerstwo Zdrowia wydłuża więc po raz kolejny czas, kiedy Narodowy Fundusz Zdrowia nie będzie pobierał kar umownych w przypadku niezapewnienia lekarza w zespołach ratownictwa. Pierwotnie termin wyznaczony był na koniec czerwca tego roku.

Beata Dązbłaż 10.04.2024
Będzie zmiana ustawy o rzemiośle zgodna z oczekiwaniami środowiska

Rozszerzenie katalogu prawnie dopuszczalnej formy prowadzenia działalności gospodarczej w zakresie rzemiosła, zmiana definicji rzemiosła, dopuszczenie wykorzystywania przez przedsiębiorców, niezależnie od formy prowadzenia przez nich działalności, wszystkich kwalifikacji zawodowych w rzemiośle, wymienionych w ustawie - to tylko niektóre zmiany w ustawie o rzemiośle, jakie zamierza wprowadzić Ministerstwo Rozwoju i Technologii.

Grażyna J. Leśniak 08.04.2024
Tabletki "dzień po" bez recepty nie będzie. Jest weto prezydenta

Dostępność bez recepty jednego z hormonalnych środków antykoncepcyjnych (octan uliprystalu) - takie rozwiązanie zakładała zawetowana w piątek przez prezydenta Andrzeja Dudę nowelizacja prawa farmaceutycznego. Wiek, od którego tzw. tabletka "dzień po" byłaby dostępna bez recepty miał być określony w rozporządzeniu. Ministerstwo Zdrowia stało na stanowisku, że powinno to być 15 lat. Wątpliwości w tej kwestii miała Kancelaria Prezydenta.

Katarzyna Nocuń 29.03.2024
Małżonkowie zapłacą za 2023 rok niższy ryczałt od najmu

Najem prywatny za 2023 rok rozlicza się według nowych zasad. Jedyną formą opodatkowania jest ryczałt od przychodów ewidencjonowanych, według stawek 8,5 i 12,5 proc. Z kolei małżonkowie wynajmujący wspólną nieruchomość zapłacą stawkę 12,5 proc. dopiero po przekroczeniu progu 200 tys. zł, zamiast 100 tys. zł. Taka zmiana weszła w życie w połowie 2023 r., ale ma zastosowanie do przychodów uzyskanych za cały 2023 r.

Monika Pogroszewska 27.03.2024
Metryka aktu
Identyfikator:

Dz.U.UE.L.1999.194.60

Rodzaj: Decyzja
Tytuł: Decyzja 1999/504/WE ustalająca indykatywny podział środków na zobowiązania między Państwa Członkowskie dla Celu 2 funduszy strukturalnych w latach 2000-2006
Data aktu: 01/07/1999
Data ogłoszenia: 27/07/1999
Data wejścia w życie: 01/05/2004, 01/01/1970