Decyzja 1999/504/WE ustalająca indykatywny podział środków na zobowiązania między Państwa Członkowskie dla Celu 2 funduszy strukturalnych w latach 2000-2006

DECYZJA KOMISJI
z dnia 1 lipca 1999 r.
ustalająca indykatywny podział środków na zobowiązania między Państwa Członkowskie dla Celu 2 funduszy strukturalnych w latach 2000-2006

(notyfikowana jako dokument nr C(1999) 1772)

(1999/504/WE)

(Dz.U.UE L z dnia 27 lipca 1999 r.)

KOMISJA WSPÓLNOT EUROPEJSKICH,

uwzględniając Traktat ustanawiający Wspólnotę Europejską,

uwzględniając rozporządzenie Rady (WE) nr 1260/1999 z dnia 21 czerwca 1999 r. ustanawiające przepisy ogólne dotyczące funduszy strukturalnych(1), w szczególności jego art. 7 ust. 3 akapit pierwszy,

a także mając na uwadze, co następuje:

(1) Artykuł 1 pkt 2 akapit pierwszy rozporządzenia (WE) nr 1260/1999 stanowi, że Cel 2 funduszy strukturalnych polega na wspieraniu społecznych i gospodarczych przekształceń obszarów dotkniętych problemami strukturalnymi.

(2) Artykuł 7 ust. 2 akapit trzeci rozporządzenia (WE) nr 1260/1999 stanowi, że 11,5 % środków przyznanych w ramach funduszy strukturalnych przeznacza się na Cel 2, w tym 1,4 % na wsparcie przejściowe.

(3) Artykuł 7 ust. 3 akapit pierwszy rozporządzenia (WE) nr 1260/1999 stanowi, że Komisja ma obowiązek stosować przejrzyste procedury przy dokonywaniu między Państwa Członkowskie indykatywnego podziału środków na zobowiązania dostępnych na programowanie w latach 2000-2006, w pełni uwzględniając, do Celów 1 i 2, jedno lub więcej obiektywnych kryteriów, podobnych do kryteriów stosowanych w poprzednich okresach, objętych rozporządzeniem Rady (EWG) nr 2052/88 z dnia 24 czerwca 1988 r. w sprawie zadań funduszy strukturalnych i ich skuteczności, oraz w sprawie koordynacji działań funduszy między sobą i z operacjami Europejskiego Banku Inwestycyjnego i innymi istniejącymi instrumentami finansowym(2), ostatnio zmienionym rozporządzeniem (WE) nr 3193/94(3), a mianowicie: liczba kwalifikującej się ludności, koniunktura regionalna, koniunktura krajowa oraz względna dotkliwość problemów strukturalnych, w szczególności poziom bezrobocia.

(4) Artykuł 7 ust. 3 akapit trzeci rozporządzenia (WE) nr 1260/1999 stanowi, w odniesieniu do Celów 1 i 2, że przy dokonywaniu tego podziału należy rozróżniać przydział środków przyznawanych regionom i obszarom korzystającym z przejściowego wsparcia, a także, że przydziały te należy określać zgodnie z kryteriami wymienionymi w akapicie pierwszym tego artykułu, oraz że roczny podział przyznanych środków powinien zmniejszać się począwszy od dnia 1 stycznia 2000 r. i powinien być niższy w 2000 r. niż w 1999 r.

(5) Oświadczenie Komisji, dołączone do sprawozdania z posiedzenia Rady z dnia 21 czerwca 1999 r., określa metodę, którą Komisja ma stosować do ustanowienia indykatywnego podziału środków przyznanych w ramach Celu 2 między Państwa Członkowskie, zgodnie z art. 7 ust. 3 akapit pierwszy rozporządzenia (WE) nr 1260/1999.

(6) Uwzględniając tę metodę, w ust. 44 lit. g) konkluzji Prezydencji Rady Europejskiej z posiedzenia w Berlinie w dniach 24 i 25 marca 1999 r. określono kwoty odnoszące się do poszczególnych przypadków na lata 2000-2006,

PRZYJMUJE NINIEJSZĄ DECYZJĘ:

Artykuł  1 1

Indykatywne kwoty środków na zobowiązania w ramach Celu 2, przypadające na dane Państwo Członkowskie w latach 2000-2006, wymienione są w załączniku I.

Dla Republiki Czeskiej, Estonii, Cypru, Łotwy, Litwy, Węgier, Malty, Polski, Słowenii i Słowacji przybliżone wartości obejmują okres od dnia przystąpienia do 2006 r.

Artykuł  2

Indykatywne kwoty środków na zobowiązania na wsparcie przejściowe w ramach Celu 2 w latach 2000-2005 przypadające na dane Państwo Członkowskie w określonym roku, wymienione są w załączniku II.

Artykuł  3

Niniejsza decyzja skierowana jest do Państw Członkowskich.

Sporządzono w Brukseli, dnia 1 lipca 1999 r.

W imieniu Komisji
Monika WULF-MATHIES
Członek Komisji

______

(1) Dz.U. L 161 z 26.6.1999, str. 1.

(2) Dz.U. L 185 z 15.7.1988, str. 9.

(3) Dz.U. L 337 z 24.12.1994, str. 11.

ZAŁĄCZNIKI

ZAŁĄCZNIK  I 2

Indykatywny podział środków na zobowiązania z funduszy strukturalnych w ramach Celu 2, z podziałem na Państwa Członkowskie, na lata 2000-2006

(w mln EUR (ceny z 1999 r.))
Państwo Członkowskie Środki przyznane
Belgia 368
Dania 156
Niemcy 2.984
Grecja -
Hiszpania 2.553
Francja 5.437
Irlandia -
Włochy 2.145
Luksemburg 34
Niderlandy 676
Austria 578
Portugalia -
Finlandia 459
Szwecja 354
Zjednoczone Królestwo 3.989
Ogółem 19.733
Przybliżony podział przydzielonych środków pomiędzy Państwa Członkowskie na Cel 2 funduszy strukturalnych dla Republiki Czeskiej, Estonii, Cypru, Łotwy, Litwy, Węgier, Malty, Polski, Słowenii i Słowacji w okresie od dnia przystąpienia do 2006 r.
(w milionach EUR (według cen z 1999 r.))
Państwa Członkowskie Środki
Republika Czeska 63,3
Estonia -
Cypr 24,9
Łotwa -
Litwa -
Węgry -
Malta -
Polska -
Słowenia -
Słowacja 33,0
Suma 121,2

ZAŁĄCZNIK  II

Indykatywny podział środków z funduszy strukturalnych na zobowiązania na wsparcie przejściowe w ramach Celu 2, z podziałem na Państwa Członkowskie, na lata 2000-2005

(w mln EUR (ceny z 1999 r.))
Państwo Członkowskie Środki przyznane
Belgia 65
Dania 27
Niemcy 526
Grecja -
Hiszpania 98
Francja 613
Irlandia -
Włochy 377
Luksemburg 6
Niderlandy 119
Austria 102
Portugalia -
Finlandia 30
Szwecja 52
Zjednoczone Królestwo 706
Ogółem 2 721
1 Art. 1 zmieniony przez art. 20 Aktu dotyczącego warunków przystąpienia do Unii Europejskiej Republiki Czeskiej, Republiki Estońskiej, Republiki Cypryjskiej, Republiki Łotewskiej, Republiki Litewskiej, Republiki Węgierskiej, Republiki Malty, Rzeczypospolitej Polskiej, Republiki Słowenii i Republiki Słowackiej oraz dostosowań w Traktatach stanowiących podstawę Unii Europejskiej (Dz.U.UE.L.03.236.33) z dniem 1 maja 2004 r.
2 Załącznik I zmieniony przez art. 20 Aktu dotyczącego warunków przystąpienia do Unii Europejskiej Republiki Czeskiej, Republiki Estońskiej, Republiki Cypryjskiej, Republiki Łotewskiej, Republiki Litewskiej, Republiki Węgierskiej, Republiki Malty, Rzeczypospolitej Polskiej, Republiki Słowenii i Republiki Słowackiej oraz dostosowań w Traktatach stanowiących podstawę Unii Europejskiej (Dz.U.UE.L.03.236.33) z dniem 1 maja 2004 r.

Zmiany w prawie

Senat poprawia reformę orzecznictwa lekarskiego w ZUS

Senat zgłosił w środę poprawki do reformy orzecznictwa lekarskiego w ZUS. Zaproponował, aby w sprawach szczególnie skomplikowanych możliwe było orzekanie w drugiej instancji przez grupę trzech lekarzy orzeczników. W pozostałych sprawach, zgodnie z ustawą, orzekać będzie jeden. Teraz ustawa wróci do Sejmu.

Grażyna J. Leśniak 10.12.2025
Co się zmieni w podatkach w 2026 roku? Wciąż wiele niewiadomych

Mimo iż do 1 stycznia zostały trzy tygodnie, przedsiębiorcy wciąż nie mają pewności, które zmiany wejdą w życie w nowym roku. Brakuje m.in. rozporządzeń wykonawczych do KSeF i rozporządzenia w sprawie JPK VAT. Część ustaw nadal jest na etapie prac parlamentu lub czeka na podpis prezydenta. Wiadomo już jednak, że nie będzie dużej nowelizacji ustaw o PIT i CIT. W 2026 r. nadal będzie można korzystać na starych zasadach z ulgi mieszkaniowej i IP Box oraz sprzedać bez podatku poleasingowy samochód.

Monika Pogroszewska 10.12.2025
Maciej Berek: Do projektu MRPiPS o PIP wprowadziliśmy bardzo istotne zmiany

Komitet Stały Rady Ministrów wprowadził bardzo istotne zmiany do projektu ustawy przygotowanego przez Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej – poinformował minister Maciej Berek w czwartek wieczorem, w programie „Pytanie dnia” na antenie TVP Info. Jak poinformował, projekt nowelizacji ustawy o PIP powinien trafić do Sejmu w grudniu 2025 roku, aby prace nad nim w Parlamencie trwały w I kwartale 2026 r.

Grażyna J. Leśniak 05.12.2025
Lekarze i pielęgniarki na kontraktach „uratują” firmy przed przekształcaniem umów?

4 grudnia Komitet Stały Rady Ministrów przyjął projekt zmian w ustawie o PIP - przekazało w czwartek MRPiPS. Nie wiadomo jednak, jaki jest jego ostateczny kształt. Jeszcze w środę Ministerstwo Zdrowia informowało Komitet, że zgadza się na propozycję, by skutki rozstrzygnięć PIP i ich zakres działał na przyszłość, a skutkiem polecenia inspektora pracy nie było ustalenie istnienia stosunku pracy między stronami umowy B2B, ale ustalenie zgodności jej z prawem. Zdaniem prawników, to byłaby kontrrewolucja w stosunku do projektu resortu pracy.

Grażyna J. Leśniak 05.12.2025
Klub parlamentarny PSL-TD przeciwko projektowi ustawy o PIP

Przygotowany przez ministerstwo pracy projekt zmian w ustawie o PIP, przyznający inspektorom pracy uprawnienie do przekształcania umów cywilnoprawnych i B2B w umowy o pracę, łamie konstytucję i szkodzi polskiej gospodarce – ogłosili posłowie PSL na zorganizowanej w czwartek w Sejmie konferencji prasowej. I zażądali zdjęcia tego projektu z dzisiejszego porządku posiedzenia Komitetu Stałego Rady Ministrów.

Grażyna J. Leśniak 04.12.2025
Prezydent podpisał zakaz hodowli zwierząt na futra, ale tzw. ustawę łańcuchową zawetował

Prezydent Karol Nawrocki podpisał we wtorek ustawę z 7 listopada 2025 r. o zmianie ustawy o ochronie zwierząt. Jej celem jest wprowadzenie zakazu chowu i hodowli zwierząt futerkowych w celach komercyjnych, z wyjątkiem królika, w szczególności w celu pozyskania z nich futer lub innych części zwierząt. Zawetowana została jednak ustawa zakazująca trzymania psów na łańcuchach. Prezydent ma w tym zakresie złożyć własny projekt.

Krzysztof Koślicki 02.12.2025
Metryka aktu
Identyfikator:

Dz.U.UE.L.1999.194.60

Rodzaj: Decyzja
Tytuł: Decyzja 1999/504/WE ustalająca indykatywny podział środków na zobowiązania między Państwa Członkowskie dla Celu 2 funduszy strukturalnych w latach 2000-2006
Data aktu: 01/07/1999
Data ogłoszenia: 27/07/1999
Data wejścia w życie: 01/05/2004, 27/07/1999