Rozporządzenie 620/96 zmieniające rozporządzenie (WE) nr 785/95 ustanawiające szczegółowe zasady stosowania rozporządzenia Rady (WE) nr 603/95 w sprawie wspólnej organizacji rynku suszu paszowego

ROZPORZĄDZENIE KOMISJI (WE) NR 620/96
z dnia 9 kwietnia 1996 r.
zmieniające rozporządzenie (WE) nr 785/95 ustanawiające szczegółowe zasady stosowania rozporządzenia Rady (WE) nr 603/95 w sprawie wspólnej organizacji rynku suszu paszowego

KOMISJA WSPÓLNOT EUROPEJSKICH,

uwzględniając Traktat ustanawiający Wspólnotę Europejską,

uwzględniając rozporządzenie Komisji (WE) nr 603/95 z dnia 21 lutego 1995 r. w sprawie wspólnej organizacji rynku suszu paszowego(1), ostatnio zmienione rozporządzeniem (WE) nr 1347/95(2), w szczególności jego art. 8, 9 i 18,

a także mając na uwadze, co następuje:

rozporządzenie Komisji (WE) nr 785/95(3), zmienione rozporządzeniem (WE) nr 1362/95(4), ustanawia szczegółowe zasady stosowania rozporządzenia (WE) nr 603/95; w świetle zdobytego doświadczenia należy zmienić rozporządzenie (WE) nr 785/95, w celu lepszego wykorzystania wymienionych porozumień;

należy wyraźniej zdefiniować pojęcie "podobne produkty paszowe" określone w art. 1 rozporządzenia nr 603/95, objęte pomocą do suszu paszowego;

w celu zapobiegania wielokrotnemu przyznawaniu pomocy w ramach różnych systemów należy ustanowić przepisy, aby pomoc na wytwarzanie suszu paszowego mogła być wypłacana jedynie w odniesieniu do całych roślin pastewnych zebranych w stanie zielonym;

należy wyraźniej zdefiniować pojęcia mieszanek suszu paszowego i innych produktów, aby pomoc na przetwarzanie przyznawana była jedynie w odniesieniu do produktów spełniających warunki ustanowione w wyżej wymienionym rozporządzeniu (WE) nr 603/95;

rozsądne zarządzanie pomocą na dehydratację i/lub rozdrabnianie pasz wymaga, aby pomoc przyznawano jedynie w odniesieniu do produktów rolnych pochodzących z działek, których rolnicze przeznaczenie może zostać sprawdzone przez właściwe władze Państw Członkowskich;

zachodzi konieczność ustanowienia zasad regulujących kwestie wprowadzania do przedsiębiorstw przetwórczych produktów innych niż te przeznaczone do dehydratacji i/lub rozdrobnienia;

przedsiębiorstwa przetwórcze muszą zostać zatwierdzone przez właściwe władze zgodnie ze szczególną procedurą, w celu zapewnienia równego traktowania wszystkich przedsiębiorstw we Wspólnocie;

należy ustanowić okresy składania wniosków o przyznanie pomocy na przetwarzanie pasz oraz dane szczegółowe, jakie przedsiębiorstwa zobowiązane są dostarczyć właściwym władzom w przedmiotowych wnioskach;

należy wyjaśnić, że kary ustanowione w odniesieniu do opóźnień w przedłożeniu właściwym władzom umów i deklaracji dotyczących pasz dostarczonych do przetwarzania mają zastosowanie wyłącznie w przypadku produktów uwzględnionych w dokumentacji przedłożonej po upływie nieprzekraczalnego terminu;

małe przedsiębiorstwa znajdujące się w regionach trudno dostępnych należy objąć odstępstwami w odniesieniu do szczególnie dużych inwestycji;

przedsiębiorstwa powinny ustalić średnią zawartość wilgoci w paszy poddawanej wysuszaniu i powiadomić o tym właściwe władze;

należy uściślić zasady pobierania próbek do analiz, w szczególności gdy przedsiębiorstwo wytwarza mieszanki;

z uwagi na skuteczność systemu nadzorowania działalności przedsiębiorstw przetwórczych należy ustalić minimalny odsetek produkcji, będący przedmiotem systematycznych kontroli przeprowadzanych przez właściwe władze;

w świetle zdobytych doświadczeń należy precyzyjniej określić minimalne ilości składające się na partie wyrobów gotowych, objęte obowiązkiem pobierania próbek;

od przedsiębiorstw przetwórczych należy wymagać, aby w ewidencji zapasów rejestrowały produkty wykorzystywane do wytwarzania mieszanek oraz skutki, jakie te produkty wywierają na ogólną zawartość surowego białka w suszu paszowym, który produkują;

właściwe władze Państw Członkowskich powinny przesyłać Komisji dane liczbowe zgłoszone przez przedsiębiorstwa, a dotyczące zawartości wilgoci w paszach przeznaczonych do wysuszenia;

Komitet Zarządzający ds. Suszu Paszowego nie wydał opinii w terminie ustalonym przez jego przewodniczącego,

PRZYJMUJE NINIEJSZE ROZPORZĄDZENIE:

Artykuł  1

W rozporządzeniu (WE) nr 785/95 wprowadza się następujące zmiany:

1) w art. 2 wprowadza się następujące zmiany:

a) w ust. 1 lit. a) otrzymuje brzmienie:

"a) »susz paszowy« oznaczają produkty wymienione w art. 1 lit. a) tiret pierwsze i trzecie wspomnianego rozporządzenia, które zostały poddane sztucznemu suszeniu ciepłem; przez »podobne produkty paszowe« określone w art. 1 lit. a) tiret trzecie wspomnianego rozporządzenia rozumie się:

- rośliny zielne motylkowe,

- rośliny zielne trawiaste,

- całe rośliny, zbierane w stanie zielonym z niedojrzałym ziarnem, wymienione w załączniku I punkt I rozporządzenia (EWG) nr 1765/92, i które były uprawiane na gruntach niezgłoszonych we wniosku o pomoc obszarową w celu uzyskania pomocy w odniesieniu do roślin uprawnych, przewidzianej w niniejszym rozporządzeniu,

- Chenopodium quinoa,

jeżeli tylko gatunki te objęte są kodami CN 1214 90 91 i 1214 90 99;";

b) w ust. 1 dodaje się akapit w brzmieniu:

"Rośliny pastewne, których nasiona zostały zebrane, nie są objęte pomocą na wytwarzanie suszu paszowego";

c) dodaje się pkt 5 w brzmieniu:

"5) »mieszanka« oznacza paszę dla zwierząt, zawierający pasze objęte przepisami art. 1 rozporządzenia (WE) nr 603/95, które poddane zostały suszeniu i/lub rozdrabnianiu przez przedsiębiorstwo przetwórcze oraz inne produkty zwane »dodatkami«, odmiennego lub tego samego rodzaju, które zostały poddane suszeniu i/lub śrutowaniu w innym miejscu.

Jednakże za mieszankę nie uważa się suszu paszowego zawierającego dodatki w maksymalnej ilości nieprzekraczającej 3 % całkowitej wagi produktu gotowego oraz z zastrzeżeniem, że całkowita zawartość azotu w stosunku do masy suchej dodatku nie przekracza 2,4 %.";

2) artykuł 3 otrzymuje brzmienie:

"Artykuł 3

1. Do celów niniejszego rozporządzenia pomoc przewidziana w art. 3 rozporządzenia (WE) nr 603/95 wypłacana jest w odniesieniu do produktów objętych art. 2 ust. 1, o właściwej jakości handlowej, spełniających wymogi w zakresie obrotu w celu wykorzystania ich jako paszy dla zwierząt, oraz które:

a) opuszczają bez dalszego przetwarzania lub w formie mieszanki określonej w art. 2 ust. 5 akapit pierwszy:

- teren przedsiębiorstwa przetwórczego,

- w przypadku gdy nie mogą być magazynowane na tym terenie, jakiekolwiek inne miejsce składowania znajdujące się poza terenem przedsiębiorstwa przetwórczego, dające wystarczające gwarancje w zakresie należytego nadzoru nad składowanymi paszami, oraz które zostało uprzednio zatwierdzone przez właściwe władze,

- w przypadku ruchomego sprzętu suszarniczego taki sprzęt oraz, w przypadku składowania przez osobę, która dokonała ich dehydratacji, do każdego miejsca składowania spełniającego warunki ustanowione w tiret drugie; oraz

b) w chwili opuszczania przedsiębiorstwa przetwórczego określonego w lit. a) charakteryzują się następującymi właściwościami:

i) maksymalna zawartość wilgoci:

- 12 % w przypadku pasz suszonych na słońcu, rozdrobnionego suszu paszowego, koncentratów białkowych i produktów dehydratowanych,

- 14 % w przypadku pozostałego suszu paszowego;

ii) minimalna całkowita zawartość białka surowego w suchej masie:

- 15 % w przypadku pasz poddanych dehydratacji, pasz suszonych na słońcu oraz produktów poddanych dehydratacji,

- 45 % w przypadku koncentratów białkowych.

Pomoc będzie wypłacana jedynie w odniesieniu do ilości produktów uzyskanych w drodze suszenia pasz wyprodukowanych na działkach, które mogą, jak okaże się w drodze inspekcji, w sposób spełniający wymagania właściwych władz zostać wykorzystane do celów rolnych.

2. Przed wprowadzeniem na swój teren produktów innych niż susz paszowy i/lub pasze rozdrobnione w celu wytwarzania produktów będących mieszankami w rozumieniu art. 2 ust. 5 przedsiębiorstwo przetwórcze powiadamia o tym właściwe władze odpowiedniego Państwa Członkowskiego, wyszczególniając rodzaj oraz ilości.

W przypadku gdy wprowadzenie to dotyczy pasz, które poddane zostały uprzednio dehydratacji i/lub rozdrabnianiu przez inne przedsiębiorstwo przetwórcze, przedsiębiorstwo takie przekazuje ponadto właściwemu organowi informację na temat ich pochodzenia oraz zamierzonego wykorzystania; w takich przypadkach wprowadzenie na teren danego przedsiębiorstwa może dojść do skutku wyłącznie pod nadzorem właściwego organu oraz na ustanowionych przez niego warunkach.

Susz paszowy, który opuścił przedsiębiorstwo przetwórcze, może zostać ponownie do niego wprowadzony wyłącznie w celu przepakowywania lub ponownego przetworzenia, pod nadzorem właściwego organu oraz na ustanowionych przez niego warunkach.

Produkty wprowadzane lub ponownie wprowadzane na teren przedsiębiorstwa przetwórczego zgodnie z niniejszym ustępem nie mogą być składowane wraz z paszami suszonymi i/lub rozdrobnionymi przez dane przedsiębiorstwo; ponadto są one ponownie rejestrowane w ewidencji zapasów określonej w art. 12 ust. 1.";

3) w art. 4 wprowadza się następujące zmiany:

a) ust. 1 otrzymuje brzmienie:

"1. W celu uzyskania zatwierdzenia określonego w art. 2 ust. 2 przedsiębiorstwa przetwórcze muszą:

a) zaopatrzyć właściwy organ w dokumentację zawierającą:

- plan ich zabudowań ze wskazaniem dotyczącym w szczególności punktów wjazdowych dla produktów przeznaczonych do przetworzenia, punktów wyjazdowych dla suszu paszowego, miejsc składowania produktów oczekujących na przetworzenie oraz wyrobów gotowych, jak również miejsc, w których znajdują się warsztaty przetwórcze,

- opis urządzeń technicznych do przeprowadzania operacji wymienionych w art. 2 ust. 2 lit. a), b) i c), w szczególności pieców służących do dehydratacji oraz instalacji przeznaczonych do rozdrabniania, wraz ze szczegółowymi informacjami na temat godzinowej wydajności ewaporacyjnej, temperatury roboczej i sprzętu służącego do ważenia,

- wykaz dodatków wykorzystywanych przed procesem dehydratacji lub w trakcie tego procesu oraz wykaz indykatywny pozostałych produktów używanych do produkcji oraz wyrobów gotowych,

- wzorcową ewidencję zapasów, która musi umożliwiać prowadzenie wzór stanu zapasów, który musi umożliwić codzienny nadzór nad ilościami produktów wprowadzanymi w celu dehydratacji i/lub rozdrabniania, wyprodukowanymi ilościami oraz nad ilościami środków wiążących czy też jakichkolwiek innych ewentualnych dodatków używanych do wytwarzania. Susz paszowy wprowadzany lub też ponownie wprowadzany na teren zatwierdzonego przedsiębiorstwa należy uwzględnić w ewidencji zapasów w sposób szczególny.

W przypadku zmiany jednego lub też kilku elementów powyższej dokumentacji przedsiębiorstwo zobowiązane jest powiadomić o tym fakcie właściwą władzę, w celu uzyskania akceptacji zatwierdzenia;

b) dostosować się do:

- wymogów ustanowionych w rozporządzeniu (WE) nr 603/95;

- wymogów ustanowionych w niniejszym rozporządzeniu.

W przypadku gdy przedsiębiorstwo przetwórcze nie spełnia jednego z wymogów określonych w lit. a) lub b), traci ono zatwierdzenie na okres wyznaczony przez właściwą władzę, stosownie do wagi stwierdzonych naruszeń.";

b) dodaje się ust. 3 w brzmieniu:

"3. Zatwierdzenie określone w art. 2 ust. 2 i 3 przyznawane jest przez właściwy organ Państwa Członkowskiego na wniosek zainteresowanych stron, przed rozpoczęciem roku gospodarczego.

Departamenty Komisji mogą zezwolić na odstępstwa od tej reguły w przypadkach wyjątkowych, na okres nieprzekraczający dwóch miesięcy od rozpoczęcia danego roku gospodarczego. W takich przypadkach dane przedsiębiorstwo uważa się za zatwierdzone tymczasowo, do czasu ostatecznego zatwierdzenia przez właściwą władzę.";

4) w art. 5 wprowadza się następujące zmiany:

a) w ust. 1 akapit pierwszy otrzymuje brzmienie:

"1. W okresie 45 dni od zakończenia miesiąca przedsiębiorstwa przetwórcze zobowiązane są złożyć wnioski o przyznanie pomocy określonej w art. 3 rozporządzenia (WE) nr 603/95, obejmujące ilości, które opuściły dane przedsiębiorstwo podczas tego miesiąca.";

b) ust. 2 i 3 otrzymują brzmienie:

"2. Wnioski o pomoc zawierają co najmniej:

- nazwisko, imię, adres i podpis wnioskodawcy,

- ilości objęte wnioskiem o przyznanie pomocy w podziale według partii,

- datę opuszczenia terenu przedsiębiorstwa przez każdą ilość towaru,

- potwierdzenie, że z każdej partii pobrano próbki zgodnie z art. 11 ust. 3, w chwili opuszczenia terenu przedsiębiorstwa przez towar lub też w chwili mieszania w tym przedsiębiorstwie suszu paszowego, jak też wszelkie inne informacje konieczne do zidentyfikowania tych próbek,

- wykaz wszystkich dodatków określonych w art. 2 ust. 5 z wyszczególnieniem ich rodzaju, nazwy, całkowitej zawartości substancji azotowych w stosunku do suchej masy oraz ich zawartości w produkcie gotowym,

- w przypadku mieszanek w rozumieniu art. 2 ust. 5 akapit pierwszy całkowitą zawartość surowego białka w każdej partii suszu paszowego przez dane przedsiębiorstwo, po odjęciu całkowitej zawartości substancji azotowych dostarczonych w drodze zastosowania dodatków.

3. Pomoc może zostać przyznana przedsiębiorstwu przetwórczemu jedynie w odniesieniu do suszu paszowego i/lub pasz rozdrobnionych w tym przedsiębiorstwie, po odjęciu masy dodatków określonych w art. 2 ust. 5.";

5) w art. 8 ust. 5 akapit drugi otrzymuje brzmienie:

"Z wyjątkiem przypadku siły wyższej złożenie wyżej określonych dokumentów po upływie nieprzekraczalnego terminu skutkuje zmniejszeniem całkowitej wysokości pomocy w odniesieniu do produktów uwzględnionych w dokumentacji przekazanej z opóźnieniem o 1 % za każdy dzień roboczy. W przypadku opóźnienia powyżej 20 dni roboczych przedsiębiorstwo nie jest uprawnione do pomocy w odniesieniu do produktów objętych dokumentacją złożoną po upływie tego terminu.";

6) artykuł 9 otrzymuje brzmienie:

"Artykuł 9

1. Przedsiębiorstwa przetwórcze systematycznie ważą pasze przeznaczone do dehydratacji oraz, w stosownych przypadkach, pasze suszone na słońcu, które są im dostarczane w celu przetworzenia.

2. Obowiązku systematycznego ważenia pasz nie stosuje się w przypadku, gdy:

a) pasze jest przeznaczone do dehydratacji przy użyciu ruchomego urządzenia do dehydratacji; w takim przypadku dostarczone ilości można oszacować na podstawie obsianych obszarów;

b) w przypadku gdy produkcja danego przedsiębiorstwa nie przekracza 1.000 ton na rok gospodarczy oraz gdy przedsiębiorstwo to dowiedzie w sposób zadowalający przed właściwym organem Państwa Członkowskiego, że w promieniu pięciu kilometrów nie ma możliwości skorzystania z publicznych urządzeń do ważenia; w takim przypadku dostarczone ilości można oszacować za pomocą jakiejkolwiek innej metody, uprzednio zatwierdzonej przez właściwy organ Państwa Członkowskiego.

3. Przedsiębiorstwa przetwórcze ustalają średnią zawartość wilgoci w paszach, które mają zostać poddane dehydratacji za pomocą metody porównywania ilości wykorzystanych oraz ilości uzyskanego suszu paszowego.

4. W terminie pierwszych dziesięciu dni roboczych każdego kwartału przedsiębiorstwa przetwórcze przekazują właściwemu organowi informacje dotyczące średniej zawartości wilgoci określonej w ust. 3, odnotowanej w trakcie poprzedniego kwartału w odniesieniu do pasz poddanych dehydratacji przez te przedsiębiorstwa.";

7) w art. 11 wprowadza się następujące zmiany:

a) w ust. 1 akapit drugi otrzymuje brzmienie:

"Jednakże w przypadku, gdy susz paszowy jest mieszany w przedsiębiorstwach przetwórczych, pobieranie próbek w rozumieniu art. 2 ust. 5 oraz określanie masy odbywa się przed przystąpieniem do operacji mieszania.

W przypadku gdy mieszanka jest przygotowywana przed lub podczas suszenia, próbkę pobiera się po suszeniu; załącza się do niej deklarację wskazującą, że chodzi o mieszankę oraz wyszczególniającą rodzaj zastosowanego dodatku, jego nazwę, jego całkowitą zawartość substancji azotowych w suchej masie oraz jego ilość w gotowym produkcie.";

b) w ust. 2 akapit drugi otrzymuje brzmienie:

"Właściwe władze regularnie pobierają próbki oraz określania masy w odniesieniu do przynajmniej 5 % wagi suszu paszowego opuszczającego teren przedsiębiorstwa, oraz w odniesieniu do przynajmniej 5 % masy suszu paszowego mieszanego w rozumieniu art. 2 ust. 5 podczas każdego roku gospodarczego.";

c) w ust. 3 wprowadza się następujące zmiany:

i) w akapicie pierwszym wyrazy "mieszanego na jego terenie z zielonką inną niż ta określona w art. 1 rozporządzenia (WE) nr 603/95" zastępuje się wyrazami "mieszanego na jego terenie w rozumieniu art. 2 ust. 5";

ii) w akapicie pierwszym i drugim wyrazy "100 ton" zastępuje się wyrazami "110 ton";

8) w art. 12 ust. 1 dodaje się tiret w brzmieniu:

"- produktów, które zostały zmieszane z suszem paszowym i/lub paszami rozdrobnionymi, lub też do nich dodane przez dane przedsiębiorstwo, z wyszczególnieniem ich rodzaju, nazwy, całkowitej zawartości substancji azotowych w stosunku do suchej masy, jak również ich ilości w produkcie gotowym.";

9) w art. 15 dodaje się lit. e) w brzmieniu:

"e) w trakcie miesiąca następującego po zakończeniu każdego półrocza, średniej zawartości wilgoci, odnotowanej w trakcie poprzedniego półrocza w paszach podlegających dehydratacji i zgłoszonych przez przedsiębiorstwa przetwórcze zgodnie z art. 9 ust. 4.".

Artykuł  2

Niniejsze rozporządzenie wchodzi w życie z dniem 1 kwietnia 1996 r.

Artykuł 1 ust. 3 lit. b) stosuje się od następnego dnia po opublikowaniu niniejszego rozporządzenia w Dzienniku Urzędowym Wspólnot Europejskich.

Niniejsze rozporządzenie wiąże w całości i jest bezpośrednio stosowane we wszystkich Państwach Członkowskich.

Sporządzono w Brukseli, dnia 9 kwietnia 1996 r.

W imieniu Komisji
Franz FISCHLER
Członek Komisji

______

(1) Dz.U. L 63 z 21.3.1995, str. 1.

(2) Dz.U. L 131 z 15. 6.1995, str. 1.

(3) Dz.U. L 79 z 7.4.1995, str. 5.

(4) Dz.U. L 132 z 16.6.1995, str. 6.

Zmiany w prawie

Senat poprawia reformę orzecznictwa lekarskiego w ZUS

Senat zgłosił w środę poprawki do reformy orzecznictwa lekarskiego w ZUS. Zaproponował, aby w sprawach szczególnie skomplikowanych możliwe było orzekanie w drugiej instancji przez grupę trzech lekarzy orzeczników. W pozostałych sprawach, zgodnie z ustawą, orzekać będzie jeden. Teraz ustawa wróci do Sejmu.

Grażyna J. Leśniak 10.12.2025
Co się zmieni w podatkach w 2026 roku? Wciąż wiele niewiadomych

Mimo iż do 1 stycznia zostały trzy tygodnie, przedsiębiorcy wciąż nie mają pewności, które zmiany wejdą w życie w nowym roku. Brakuje m.in. rozporządzeń wykonawczych do KSeF i rozporządzenia w sprawie JPK VAT. Część ustaw nadal jest na etapie prac parlamentu lub czeka na podpis prezydenta. Wiadomo już jednak, że nie będzie dużej nowelizacji ustaw o PIT i CIT. W 2026 r. nadal będzie można korzystać na starych zasadach z ulgi mieszkaniowej i IP Box oraz sprzedać bez podatku poleasingowy samochód.

Monika Pogroszewska 10.12.2025
Maciej Berek: Do projektu MRPiPS o PIP wprowadziliśmy bardzo istotne zmiany

Komitet Stały Rady Ministrów wprowadził bardzo istotne zmiany do projektu ustawy przygotowanego przez Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej – poinformował minister Maciej Berek w czwartek wieczorem, w programie „Pytanie dnia” na antenie TVP Info. Jak poinformował, projekt nowelizacji ustawy o PIP powinien trafić do Sejmu w grudniu 2025 roku, aby prace nad nim w Parlamencie trwały w I kwartale 2026 r.

Grażyna J. Leśniak 05.12.2025
Lekarze i pielęgniarki na kontraktach „uratują” firmy przed przekształcaniem umów?

4 grudnia Komitet Stały Rady Ministrów przyjął projekt zmian w ustawie o PIP - przekazało w czwartek MRPiPS. Nie wiadomo jednak, jaki jest jego ostateczny kształt. Jeszcze w środę Ministerstwo Zdrowia informowało Komitet, że zgadza się na propozycję, by skutki rozstrzygnięć PIP i ich zakres działał na przyszłość, a skutkiem polecenia inspektora pracy nie było ustalenie istnienia stosunku pracy między stronami umowy B2B, ale ustalenie zgodności jej z prawem. Zdaniem prawników, to byłaby kontrrewolucja w stosunku do projektu resortu pracy.

Grażyna J. Leśniak 05.12.2025
Klub parlamentarny PSL-TD przeciwko projektowi ustawy o PIP

Przygotowany przez ministerstwo pracy projekt zmian w ustawie o PIP, przyznający inspektorom pracy uprawnienie do przekształcania umów cywilnoprawnych i B2B w umowy o pracę, łamie konstytucję i szkodzi polskiej gospodarce – ogłosili posłowie PSL na zorganizowanej w czwartek w Sejmie konferencji prasowej. I zażądali zdjęcia tego projektu z dzisiejszego porządku posiedzenia Komitetu Stałego Rady Ministrów.

Grażyna J. Leśniak 04.12.2025
Prezydent podpisał zakaz hodowli zwierząt na futra, ale tzw. ustawę łańcuchową zawetował

Prezydent Karol Nawrocki podpisał we wtorek ustawę z 7 listopada 2025 r. o zmianie ustawy o ochronie zwierząt. Jej celem jest wprowadzenie zakazu chowu i hodowli zwierząt futerkowych w celach komercyjnych, z wyjątkiem królika, w szczególności w celu pozyskania z nich futer lub innych części zwierząt. Zawetowana została jednak ustawa zakazująca trzymania psów na łańcuchach. Prezydent ma w tym zakresie złożyć własny projekt.

Krzysztof Koślicki 02.12.2025
Metryka aktu
Identyfikator:

Dz.U.UE.L.1996.89.3

Rodzaj: Rozporządzenie
Tytuł: Rozporządzenie 620/96 zmieniające rozporządzenie (WE) nr 785/95 ustanawiające szczegółowe zasady stosowania rozporządzenia Rady (WE) nr 603/95 w sprawie wspólnej organizacji rynku suszu paszowego
Data aktu: 09/04/1996
Data ogłoszenia: 10/04/1996
Data wejścia w życie: 01/05/2004, 11/04/1996, 01/04/1996