(Tekst mający znaczenie dla EOG)(Dz.U.UE L z dnia 24 grudnia 1996 r.)
KOMISJA WSPÓLNOT EUROPEJSKICH,
uwzględniając Traktat ustanawiający Wspólnotę Europejską,
uwzględniając dyrektywę Rady 94/55/WE z dnia 21 listopada 1994 r. w sprawie zbliżenia ustawodawstw Państw Członkowskich w zakresie drogowego transportu towarów niebezpiecznych (1), w szczególności jej art. 8,
a także mając na uwadze, co następuje:
załączniki A i B do Umowy europejskiej dotyczącej międzynarodowego przewozu drogowego towarów niebezpiecznych znanej powszechnie pod nazwą ADR, ze zmianami, powinny zostać załączone do dyrektywy 94/55/WE jako załączniki A i B oraz być stosowane nie tylko do transportu transgranicznego, ale także do transportu na terytorium poszczególnych Państw Członkowskich;
załączniki do dyrektywy 94/55/WE zawierają ADR, stosowany od dnia 1 stycznia 1995 r., który został opublikowany we wszystkich językach (2);
ADR jest uaktualniana co dwa lata i dlatego w zmienionej wersji wchodzi w życie z mocą od dnia 1 stycznia 1997 r.;
zgodnie z art. 8, wszystkie niezbędne zmiany dostosowujące do postępu naukowo-technicznego w dziedzinie objętej dyrektywą i zmierzające do ujednolicenia jej z nowymi zasadami muszą zostać przyjęte zgodnie z procedurą określoną w art. 9;
niezbędne jest dostosowanie sektora do nowych zasad określonych w ADR i dlatego niezbędna jest zmiana załączników do dyrektywy 94/55/WE;
środki przewidziane w niniejszej dyrektywie są zgodne z opinią Komitetu ustanowionego na podstawie art. 9 dyrektywy 94/55/WE,
PRZYJMUJE NINIEJSZĄ DYREKTYWĘ:
Sporządzono w Brukseli, dnia 13 grudnia 1996 r.
|
W imieniu Komisji |
|
Neil KINNOCK |
|
Członek Komisji |
______
(1) Dz.U. L 319 z 12.12.1994, str. 7.
(2) Dz.U. L 275 z 28.10.1996, str. 1.