uwzględniając Traktat ustanawiający Wspólnotę Europejską,
uwzględniając rozporządzenie Rady (EWG) nr 1785/81 z dnia 30 czerwca 1981 r. w sprawie wspólnej organizacji rynków w sektorze cukru(1), ostatnio zmienione rozporządzeniem (WE) nr 1101/95(2), w szczególności jego art. 39,
a także mając na uwadze, co następuje:
artykuł 39 rozporządzenia Rady (EWG) nr 1785/81 wymaga, aby Państwa Członkowskie i Komisja wymieniały się wzajemnie informacjami koniecznymi do realizacji tego rozporządzenia; przepisy wykonawcze zostały ustanowione przez rozporządzenie Komisji (EWG) nr 787/83 z dnia 29 marca 1983 r. w sprawie przekazywania informacji w sektorze cukru(3), ostatnio zmienione rozporządzeniem (EWG) nr 3819/85(4); od tego czasu w wyniku rozwoju organizacji rynków w sektorze cukru, w szczególności wejścia w życie zobowiązań Wspólnoty w ramach Porozumienia w sprawie rolnictwa zawartego w ramach wielostronnych negocjacji handlowych Rundy Urugwajskiej, przepisy te powinny zostać zrewidowane oraz powinny zostać dodane nowe przepisy, a w związku z tym należy uchylić rozporządzenie (EWG) nr 787/83 ze skutkiem od początku roku obrotowego 1996/97;
jeżeli sytuacja dotycząca cukru zakupionego lub sprzedanego w ramach środków interwencyjnych przewidzianych w rozporządzeniu (EWG) nr 1785/81 ma być prawidłowo oceniona, muszą być dostępne odpowiednie informacje, w szczególności te dotyczące zmian ilości produktów przekazanych agencjom interwencyjnym oraz dystrybucji tych ilości między magazyny, które zostały zatwierdzone zgodnie z art. 1 ust. 2 rozporządzenia Rady (EWG) nr 447/68 z dnia 9 kwietnia 1968 r. ustanawiającego ogólne zasady interwencyjnego zakupu cukru(5), ostatnio zmienionego rozporządzeniem (EWG) nr 1359/77(6); jeżeli ma być wykonywany ścisły nadzór nad realizacją systemu interwencji, istotne jest również, aby regularnie były przekazywane informacje dotyczące udostępnianych ilości cukru nieodpowieniego do spożycia przez ludzi oraz ilości cukru wykorzystywanego do produkcji niektórych produktów chemicznych, wraz ze wskazaniem ilości cukru, które zostały albo denaturowane zgodnie z jednym z procesów określonych w Załączniku do rozporządzenia Komisji (EWG) nr 100/72 z dnia 14 stycznia 1972 r. ustanawiającego szczegółowe zasady odnośnie dodenaturacji cukru przeznaczonego na paszę dla zwierząt(7), ostatnio zmienionego rozporządzeniem (WE) nr 260/96(8), albo użyte do wytwarzania produktów chemicznych wymienionych w Załączniku do rozporządzenia Rady (EWG) nr 1010/86 z dnia 25 marca 1986 r. ustanawiającego ogólne zasady refundacji produkcyjnej w odniesieniu do niektórych produktów cukrowych używanych w przemyśle chemicznym(9), ostatnio zmienionego rozporządzeniem (WE) nr 1101/95, oraz produktów wymienionych w Załączniku do rozporządzenia Komisji (EWG) nr 1729/78 z dnia 24 lipca 1978 r. ustanawiającego szczegółowe zasady stosowania refundacji produkcyjnej w odniesieniu do cukru używanego w przemyśle chemicznym(10), ostatnio zmienionego rozporządzeniem (WE) nr 260/96;
dokładne i regularne monitorowanie handlu z państwami trzecimi jest jedynym sposobem kontrolowania tendencji rozwojowych w świetle ograniczeń wynikających ze zobowiązań Wspólnoty w ramach wspomnianego wcześniej Porozumienia w sprawie rolnictwa, oraz podejmowania, w razie potrzeby, wymaganych środków, w szczególności w celu realizacji art. 23 ust. 4a rozporządzenia (EWG) nr 1785/81, a także w świetle ograniczeń wynikających ze zobowiązań Wspólnoty w ramach Międzynarodowego Porozumienia Cukrowego; z tego powodu Komisja powinna regularnie otrzymywać odpowiednie informacje, nie tylko dotyczące przywozu i wywozu produktów, w odniesieniu do których zostały ustalone opłaty lub refundacje oraz wydane pozwolenia, w szczególności na mocy rozporządzenia Komisji (WE) nr 1464/95 z dnia 27 czerwca 1995 r. w sprawie specjalnych szczegółowych zasad stosowania sytemu pozwoleń na przywóz i wywóz w sektorze cukru(11), ostatnio zmienionego rozporządzeniem (WE) nr 2136/95(12), z uwzględnieniem bardziej ogólnych przepisów rozporządzenia Komisji (EWG) nr 3719/88(13), ostatnio zmienionego rozporządzeniem (WE) nr 2137/95(14) oraz rozporządzenia Komisji (EWG) nr 3665/87(15), ostatnio zmienionego rozporządzeniem (WE) nr 1384/95(16), lecz również dotyczące przywozu i wywozu produktów wywożonych bez refundacji, z pozwoleniem lub bez, w szczególności tych, które są objęte uregulowaniami dotyczącymi uszlachetniania czynnego; powinno być również możliwe monitorowanie przywozu cukru preferencyjnego w celu zapewnienia skutecznego wykonania rozporządzenia Komisji (EWG) nr 2782/76 z dnia 17 listopada 1976 r. ustanawiającego szczegółowe przepisy wykonawcze dotyczące przywozu cukru preferencyjnego(17), ostatnio zmienionego rozporządzeniem (EWG) nr 1714/88(18);
skuteczne zarządzanie systemem kwot produkcyjnych, który został określony w tytule III rozporządzenia (EWG) nr 1785/81, szczególnie w świetle ograniczeń wynikających ze zobowiązań Wspólnoty w ramach wspomnianego wcześniej Porozumienia w sprawie rolnictwa, wymaga uświadomienia sobie wszystkich odpowiednich czynników; wymaga to zastosowania rozporządzenia Rady (EWG) nr 206/68 z dnia 20 lutego 1968 r. ustanawiającego ogólne przepisy dotyczące umów i porozumień branżowych w odniesieniu do zakupu buraków(19), ostatnio zmienionego Aktem Przystąpienia Austrii, Finlandii i Szwecji, rozporządzenia Rady (EWG) nr 193/82 z dnia 26 stycznia 1982 r. ustanawiającego ogólne zasady transferów kwot produkcyjnych w sektorze cukru(20), rozporządzenia Komisji (EWG) nr 2670/81 z dnia 14 września 1981 r. ustanawiającego szczegółowe przepisy wykonawcze dotyczące produkcji cukru przewyższającej kontyngent(21), ostatnio zmienionego rozporządzeniem (WE) nr 158/96(22) oraz rozporządzenia Komisji (EWG) nr 1443/82 z dnia 8 czerwca 1982 r. ustanawiającego szczegółowe zasady stosowania systemu kwot w sektorze cukru(23), ostatnio zmienionego rozporządzeniem (WE) nr 392/94(24); powyższe uregulowania stosuje się także do systemu wyrównawczego dotyczącego kosztów składowania określonego w art. 8 rozporządzenia (EWG) nr 1785/81; uregulowania te odnoszą się również do stosowania rozporządzenia Rady (EWG) nr 1358/77 z dnia 20 czerwca 1977 r. ustanawiającego ogólne zasady wyrównywania kosztów składowania w odniesieniu do cukru i uchylające rozporządzenia (EWG) nr 750/68(25), ostatnio zmienionego rozporządzeniem (EWG) nr 3042/78(26) oraz rozporządzenia Komisji (EWG) nr 1998/78 z dnia 18 sierpnia 1978 r. ustanawiającego szczegółowe zasady wyrównywania kosztów składowania w odniesieniu do cukru(27), ostatnio zmienionego rozporządzeniem (EWG) nr 1758/93(28);
zainteresowane osoby muszą mieć gwarancję, że informacje dotyczące każdego przedsięwzięcia będą traktowane jako poufne;
środki przewidziane w niniejszym rozporządzeniu są zgodne z opinią Komitetu Zarządzającego ds. Cukru,
PRZYJMUJE NINIEJSZE ROZPORZĄDZENIE:
Sporządzono w Brukseli, dnia 29 kwietnia 1996 r.
| W imieniu Komisji | |
| Franz FISCHLER | |
| Członek Komisji |
______
(1) Dz.U. L 177 z 1.7.1981, str. 4.
(2) Dz.U. L 110 z 17.5.1995, str. 1.
(3) Dz.U. L 88 z 6.4.1983, str. 6.
(4) Dz.U. L 368 z 31.12.1985, str. 25.
(5) Dz.U. L 91 z 12.4.1968, str. 5.
(6) Dz.U. L 156 z 25.6.1977, str. 7.
(7) Dz.U. L 12 z 15.1.1972, str. 15.
(8) Dz.U. L 34 z 13.2.1996, str. 16.
(9) Dz.U. L 94 z 9.4.1986, str. 9.
(10) Dz.U. L 201 z 25.7.1978, str. 26.
(11) Dz.U. L 144 z 28.6.1995, str. 14.
(12) Dz.U. L 214 z 8.9.1995, str. 19.
(13) Dz.U. L 331 z 2.12.1988, str. 1.
(14) Dz.U. L 214 z 8.9.1995, str. 21.
(15) Dz.U. L 351 z 14.12.1987, str. 1.
(16) Dz.U. L 134 z 20.6.1995, str. 14.
(17) Dz.U. L 318 z 18.11.1976, str. 13.
(18) Dz.U. L 152 z 18.6.1988, str. 23.
(19) Dz.U. L 47 z 23.2.1968, str. 1.
(20) Dz.U. L 21 z 29.1.1982, str. 3.
(21) Dz.U. L 262 z 16.9.1981, str. 14.
(22) Dz.U. L 24 z 31.1.1996, str. 3.
(23) Dz.U. L 158 z 9.6.1982, str. 17.
(24) Dz.U. L 53 z 24.2.1994, str. 7.
(25) Dz.U. L 156 z 25.6.1977, str. 4.
(26) Dz.U. L 361 z 23.12.1978, str. 8.
(27) Dz.U. L 231 z 23.8.1978, str. 5.
(28) Dz.U. L 161 z 2.7.1993, str. 58.
(29) Dz.U. L 49 z 27.2.1986, str. 1.
(30) Dz.U. L 148 z 28.6.1968, str. 13.
(31) Dz.U. L 136 z 31.5.1994, str. 5.
(32) Dz.U. L 302 z 19.10.1992, str. 1.
ZAŁĄCZNIKI
Notka Wydawnictwa Prawniczego "Lex"
Grafiki zostały zamieszczone wyłącznie w Internecie. Obejrzenie grafik podczas pracy z programem Lex wymaga dostępu do Internetu.
..................................................
Senat zgłosił w środę poprawki do reformy orzecznictwa lekarskiego w ZUS. Zaproponował, aby w sprawach szczególnie skomplikowanych możliwe było orzekanie w drugiej instancji przez grupę trzech lekarzy orzeczników. W pozostałych sprawach, zgodnie z ustawą, orzekać będzie jeden. Teraz ustawa wróci do Sejmu.
10.12.2025Mimo iż do 1 stycznia zostały trzy tygodnie, przedsiębiorcy wciąż nie mają pewności, które zmiany wejdą w życie w nowym roku. Brakuje m.in. rozporządzeń wykonawczych do KSeF i rozporządzenia w sprawie JPK VAT. Część ustaw nadal jest na etapie prac parlamentu lub czeka na podpis prezydenta. Wiadomo już jednak, że nie będzie dużej nowelizacji ustaw o PIT i CIT. W 2026 r. nadal będzie można korzystać na starych zasadach z ulgi mieszkaniowej i IP Box oraz sprzedać bez podatku poleasingowy samochód.
10.12.2025Komitet Stały Rady Ministrów wprowadził bardzo istotne zmiany do projektu ustawy przygotowanego przez Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej – poinformował minister Maciej Berek w czwartek wieczorem, w programie „Pytanie dnia” na antenie TVP Info. Jak poinformował, projekt nowelizacji ustawy o PIP powinien trafić do Sejmu w grudniu 2025 roku, aby prace nad nim w Parlamencie trwały w I kwartale 2026 r.
05.12.20254 grudnia Komitet Stały Rady Ministrów przyjął projekt zmian w ustawie o PIP - przekazało w czwartek MRPiPS. Nie wiadomo jednak, jaki jest jego ostateczny kształt. Jeszcze w środę Ministerstwo Zdrowia informowało Komitet, że zgadza się na propozycję, by skutki rozstrzygnięć PIP i ich zakres działał na przyszłość, a skutkiem polecenia inspektora pracy nie było ustalenie istnienia stosunku pracy między stronami umowy B2B, ale ustalenie zgodności jej z prawem. Zdaniem prawników, to byłaby kontrrewolucja w stosunku do projektu resortu pracy.
05.12.2025Przygotowany przez ministerstwo pracy projekt zmian w ustawie o PIP, przyznający inspektorom pracy uprawnienie do przekształcania umów cywilnoprawnych i B2B w umowy o pracę, łamie konstytucję i szkodzi polskiej gospodarce – ogłosili posłowie PSL na zorganizowanej w czwartek w Sejmie konferencji prasowej. I zażądali zdjęcia tego projektu z dzisiejszego porządku posiedzenia Komitetu Stałego Rady Ministrów.
04.12.2025Prezydent Karol Nawrocki podpisał we wtorek ustawę z 7 listopada 2025 r. o zmianie ustawy o ochronie zwierząt. Jej celem jest wprowadzenie zakazu chowu i hodowli zwierząt futerkowych w celach komercyjnych, z wyjątkiem królika, w szczególności w celu pozyskania z nich futer lub innych części zwierząt. Zawetowana została jednak ustawa zakazująca trzymania psów na łańcuchach. Prezydent ma w tym zakresie złożyć własny projekt.
02.12.2025| Identyfikator: | Dz.U.UE.L.1996.106.9 |
| Rodzaj: | Rozporządzenie |
| Tytuł: | Rozporządzenie 779/96 ustanawiające szczegółowe zasady stosowania rozporządzenia Rady (EWG) nr 1785/81 w odniesieniu do przekazywania informacji w sektorze cukru |
| Data aktu: | 29/04/1996 |
| Data ogłoszenia: | 30/04/1996 |
| Data wejścia w życie: | 01/05/2004, 01/07/1996 |