[Skarga o stwierdzenie nieważności - Transport lotniczy - Rozporządzenie (WE) nr 1008/2008 - Zasady podziału ruchu lotniczego między portami lotniczymi Amsterdam-Schiphol i Amsterdam-Lelystad - Pierwszeństwo w przydziale czasu na start lub lądowanie dla portu lotniczego Lelystad - Akt regulacyjny wymagający przyjęcia środków wykonawczych - Brak indywidualnego oddziaływania - Niedopuszczalność]Język postępowania: angielski
(2021/C 382/35)
(Dz.U.UE C z dnia 20 września 2021 r.)
Strony
Strona skarżąca: Ryanair DAC (Swords, Irlandia), Laudamotion GmbH (Schwechat, Austria) (przedstawiciele: adwokaci E. Vahida i I.-G. Metaxas-Maranghidis)
Strona pozwana: Komisja Europejska (przedstawiciele: V. Di Bucci i W. Molls, pełnomocnicy)
Przedmiot
Oparte na art. 263 TFUE żądanie stwierdzenie nieważności decyzji wykonawczej Komisji (UE) 2019/1585 z dnia 24 września 2019 r. w sprawie ustanowienia zasad podziału ruchu lotniczego na podstawie art. 19 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 1008/2008 w odniesieniu do portów lotniczych Amsterdam-Schiphol i Amsterdam-Lelystad (Dz.U. 2019, L 246, s. 24).
Sentencja
1) Skarga zostaje odrzucona.
2) Postępowanie w sprawie wniosku Królestwa Niderlandów o dopuszczenie do sprawy w charakterze interwenienta zostaje umorzone.
3) Ryanair DAC i Laudamotion GmbH zostają obciążone własnymi kosztami oraz kosztami poniesionymi przez Komisję Europejską.
4) Królestwo Niderlandów pokrywa własne koszty związane z wnioskiem o dopuszczenie do sprawy w charakterze interwenienta.