Rezolucja Parlamentu Europejskiego z dnia 10 października 2019 r. w sprawie stanowiska Rady dotyczącego projektu budżetu korygującego nr 4/2019 Unii Europejskiej na rok budżetowy 2019: Zmniejszenie środków na zobowiązania i środków na płatności zgodnie ze zaktualizowanymi potrzebami w zakresie wydatków i aktualizacją dochodów (zasoby własne) (11733/2019 - C9-0114/2019 - 2019/2037(BUD)).

Projekt budżetu korygującego nr 4 do budżetu ogólnego na 2019 r.: zmniejszenie środków na zobowiązania i środków na płatności zgodnie ze zaktualizowanymi potrzebami w zakresie wydatków i aktualizacją dochodów (zasoby własne)
P9_TA(2019)0024
Rezolucja Parlamentu Europejskiego z dnia 10 października 2019 r. w sprawie stanowiska Rady dotyczącego projektu budżetu korygującego nr 4/2019 Unii Europejskiej na rok budżetowy 2019: Zmniejszenie środków na zobowiązania i środków na płatności zgodnie ze zaktualizowanymi potrzebami w zakresie wydatków i aktualizacją dochodów (zasoby własne) (11733/2019 - C9-0114/2019 - 2019/2037(BUD))
(2021/C 202/20)

Parlament Europejski,
uwzględniając art. 314 Traktatu o funkcjonowaniu Unii Europejskiej,
uwzględniając art. 106a Traktatu ustanawiającego Europejską Wspólnotę Energii Atomowej,
uwzględniając rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE, Euratom) 2018/1046 z dnia 18 lipca 2018 r. w sprawie zasad finansowych mających zastosowanie do budżetu ogólnego Unii, zmieniające rozporządzenia (UE) nr 1296/2013, (UE) nr 1301/2013, (UE) nr 1303/2013, (UE) nr 1304/2013, (UE) nr 1309/2013, (UE) nr 1316/2013, (UE) nr 223/2014 i (UE) nr 283/2014 oraz decyzję nr 541/2014/UE, a także uchylające rozporządzenie (UE, Euratom) nr 966/2012 1 , w szczególności jego art. 44,
uwzględniając budżet ogólny Unii Europejskiej na rok budżetowy 2019, w formie przyjętej ostatecznie w dniu 12 grudnia 2018 r. 2 ,
uwzględniając rozporządzenie Rady (UE, Euratom) nr 1311/2013 z dnia 2 grudnia 2013 r. określające wieloletnie ramy finansowe na lata 2014-2020 3 ,
uwzględniając Porozumienie międzyinstytucjonalne z dnia 2 grudnia 2013 r. pomiędzy Parlamentem Europejskim, Radą i Komisją w sprawie dyscypliny budżetowej, współpracy w kwestiach budżetowych i należytego zarządzania finansami 4 ,
uwzględniając decyzję Rady 2014/335/UE, Euratom z dnia 26 maja 2014 r. w sprawie systemu zasobów własnych Unii Europejskiej 5 ,
uwzględniając projekt budżetu korygującego nr 4/2019 przyjęty przez Komisję w dniu 2 lipca 2019 r. (COM(2019)0610),
uwzględniając stanowisko dotyczące projektu budżetu korygującego nr 4/2019 przyjęte przez Radę dnia 3 września 2019 r. i przekazane Parlamentowi Europejskiemu tego samego dnia (11733/2019 - C9-0114/2019),
uwzględniając art. 94 Regulaminu,
uwzględniając sprawozdanie Komisji Budżetowej (A9-0012/2019),
A.
mając na uwadze, że celem projektu budżetu korygującego nr 4/2019 jest aktualizacja budżetu zarówno po stronie wydatków, jak i dochodów, służąca uwzględnieniu ostatnich wydarzeń;
B.
mając na uwadze, że po stronie wydatków projekt budżetu korygującego nr 4/2019 zmniejsza środki na zobowiązania i środki na płatności w liniach budżetowych odpowiednio o 112 mln EUR i 67,5 mln EUR w dziale 1a "Konkurencyjność na rzecz wzrostu gospodarczego i zatrudnienia", w dziale 1b "Spójność gospodarcza, społeczna i terytorialna" oraz w dziale 2 "Trwały wzrost gospodarczy - zasoby naturalne"; mając na uwadze, że w projekcie budżetu korygującego nr 4/2019 przewidziano też zwiększenie o 11,9 mln EUR środków na zobowiązania i środków na płatności w dziale 5 w celu dostosowania budżetu niektórych instytucji na 2019 r. w wyniku odroczenia wystąpienia Zjednoczonego Królestwa z Unii Europejskiej do 31 października 2019 r.;
C.
mając na uwadze, że po stronie dochodów projekt budżetu korygującego nr 4/2019 dotyczy korekty prognozy tradycyjnych zasobów własnych (tj. należności celnych i opłat wyrównawczych od cukru), podatku od wartości dodanej (VAT) i dochodu narodowego brutto (DNB) oraz zapisania w budżecie odpowiednich kwot rabatu brytyjskiego i ich finansowania, co ma wpływ na rozłożenie na poszczególne państwa członkowskie składek do budżetu Unii na poczet zasobów własnych;
1.
odnotowuje propozycję Komisji; podtrzymuje swoje stanowisko, że budżet Unii jest zbyt mały, by umożliwiać reagowanie na pilne potrzeby i wyzwania stojące przed Unią i jej obywatelami;
2.
odnotowuje przywrócenie równowagi zasobów własnych, konieczne w związku z korektą prognozy tradycyjnych zasobów własnych i VAT oraz aktualizacjami rabatu brytyjskiego;
3.
odnotowuje stanowisko Rady dotyczące projektu budżetu korygującego nr 4/2019;
4.
uważa, że projekt budżetu korygującego powinien mieć tylko jeden cel; zauważa, że projekt budżetu korygującego nr4/2019 ma dwa cele, tj. uwolnienie środków na zobowiązania i środków na płatności w liniach budżetowych dotyczących działów 1a - Konkurencyjność na rzecz wzrostu gospodarczego i zatrudnienia, 1b - Spójność gospodarcza, społeczna i terytorialna, 3 - Bezpieczeństwo i obywatelstwo, 4 - Globalny wymiar Europy, a także Funduszu Solidarności Unii Europejskiej, jak również zwiększenie środków budżetowych niektórych instytucji na 2019 r. w związku z odroczeniem wystąpienia Zjednoczonego Królestwa z Unii Europejskiej do dnia 31 października 2019 r.; zauważa, że najbardziej pilnym celem projektu budżetu korygującego nr 4/2019 jest skorygowanie środków budżetowych niektórych instytucji na 2019 r. w wyniku odroczenia wystąpienia Zjednoczonego Królestwa z Unii Europejskiej do dnia 31 października 2019 r.; w związku z tym zatwierdza te korekty, lecz odrzuca proponowane uwolnienie środków na zobowiązania;
5.
postanawia zmienić w sposób przedstawiony poniżej stanowisko Rady dotyczące projektu budżetu korygującego nr 4/2019;
6.
zwraca się do Komisji, aby przedstawiła nowy wniosek, którego celem byłoby przesunięcie potencjalnych oszczędności wskazanych w jej wniosku dotyczącym projektu budżetu korygującego nr 4/2019 oraz związanych z wszelkimi nowo określonymi środkami, które nie zostaną wykorzystane, w celu sfinansowania głównych programów unijnych, na które brakuje zasobów finansowych;
7.
zobowiązuje swojego przewodniczącego do przekazania niniejszej rezolucji wraz z poprawkami Parlamentu Radzie i Komisji, jak również innym instytucjom i właściwym organom oraz parlamentom narodowym.

ZAŁĄCZNIK

: POPRAWKI BUDŻETOWE 1-16

Poprawka 1

SEKCJA III - KOMISJA

Artykuł 04 02 63 01 -Europejski Fundusz Społeczny - Operacyjna pomoc techniczna

Zmienić dane w następujący sposób:

WRF Projekt budżetu na rok 2019 Stanowisko Rady PBK 4/2019 Różnica Nowa kwota
Zobowiązania Płatności Zobowiązania Płatności Zobowiązania Płatności Zobowiązania Płatności
04 02 63 01 1.2.31 23 333 097 19 454 600 15 033 097 19 454 600 8 300 000 23 333 097 19 454 600
Rezerwa
Ogółem 23 333 097 19 454 600 15 033 097 19 454 600 8 300 000 23 333 097 19 454 600

Uzasadnienie:

Przywrócenie poprzednich danych z budżetu na 2019 r. w kontekście trwającego roku budżetowego, z myślą o ewentualnych korektach wprowadzonych przez kompleksowy projekt budżetu korygującego przedstawiany z końcem roku, oraz uwzględniając inne czynniki, które mogą pojawić się w nadchodzących tygodniach.

Poprawka 2

SEKCJA III - KOMISJA

Artykuł 12 02 04 -Europejski Urząd Nadzoru Bankowego (EUNB)

Zmienić dane w następujący sposób:

WRF Projekt budżetu na rok 2019 Stanowisko Rady PBK 4/2019 Różnica Nowa kwota
Zobowiązania Płatności Zobowiązania Płatności Zobowiązania Płatności Zobowiązania Płatności
12 02 04 1.1.DAG 19 158 256 19 158 256 16 668 256 16 668 256 2 490 000 2490000 19 158 256 19 158 256
Rezerwa
Ogółem 19 158 256 19 158 256 16 668 256 16 668 256 2 490 000 2 490 000 19 158 256 19 158 256

Uzasadnienie:

Przywrócenie poprzednich danych z budżetu na 2019 r. w kontekście trwającego roku budżetowego, z myślą o ewentualnych korektach wprowadzonych przez kompleksowy projekt budżetu korygującego przedstawiany z końcem roku, oraz uwzględniając inne czynniki, które mogą pojawić się w nadchodzących tygodniach.

Poprawka 3

SEKCJA III - KOMISJA

Artykuł 12 02 05 -Europejski Urząd Nadzoru Ubezpieczeń i Pracowniczych Programów Emerytalnych (EIOPA)

Zmienić dane w następujący sposób:

WRF Projekt budżetu na rok 2019 Stanowisko Rady PBK 4/2019 Różnica Nowa kwota
Zobowiązania Płatności Zobowiązania Płatności Zobowiązania Płatności Zobowiązania Płatności
12 02 05 1.1.DAG 12 374 234 12 374234 10 014 234 10 014 234 2 360 000 2 360000 12 374234 12 374 234
Rezerwa
Ogółem 12 374 234 12 374 234 10 014 234 10 014 234 2 360 000 2 360 000 12 374 234 12 374 234

Uzasadnienie:

Przywrócenie poprzednich danych z budżetu na 2019 r. w kontekście trwającego roku budżetowego, z myślą o ewentualnych korektach wprowadzonych przez kompleksowy projekt budżetu korygującego przedstawiany z końcem roku, oraz uwzględniając inne czynniki, które mogą pojawić się w nadchodzących tygodniach.

Poprawka 4

SEKCJA III - KOMISJA

Artykuł 12 02 06 -Europejski Urząd Nadzoru Giełd i Papierów Wartościowych (ESMA)

Zmienić dane w następujący sposób:

WRF Projekt budżetu na rok 2019 Stanowisko Rady PBK 4/2019 Różnica Nowa kwota
Zobowiązania Płatności Zobowiązania Płatności Zobowiązania Płatności Zobowiązania Płatności
12 02 06 1.1.DAG 27 235 160 27 235 160 13 565 160 13 565 160 13 670 000 13 670 000 27 235 160 27 235 160
Rezerwa
Ogółem 27 235 160 27 235 160 13 565 160 13 565 160 13 670 000 13 670 000 27 235160 27 235 160

Uzasadnienie:

Przywrócenie poprzednich danych z budżetu na 2019 r. w kontekście trwającego roku budżetowego, z myślą o ewentualnych korektach wprowadzonych przez kompleksowy projekt budżetu korygującego przedstawiany z końcem roku, oraz uwzględniając inne czynniki, które mogą pojawić się w nadchodzących tygodniach.

Poprawka 5

SEKCJA III - KOMISJA

Artykuł 13 06 01 -Wspieranie państw członkowskich w przypadku poważnych klęsk żywiołowych istotnie wpływających na warunki życia, środowisko naturalne lub gospodarkę

Zmienić dane w następujący sposób:

WRF Projekt budżetu na rok 2019 Stanowisko Rady PBK 4/2019 Różnica Nowa kwota
Zobowiązania Płatności Zobowiązania Płatności Zobowiązania Płatności Zobowiązania Płatności
13 06 01 9.0.3 343 551 794 343 551 794 313 803 159 343 551 794 29 748 635 343 551 794 343 551 794
Rezerwa
Ogółem 343 551 794 343 551 794 313 803 159 343 551 794 29 748 635 343 551 794 343 551 794

Uzasadnienie:

Przywrócenie poprzednich danych z budżetu na 2019 r. w kontekście trwającego roku budżetowego, z myślą o ewentualnych korektach wprowadzonych przez kompleksowy projekt budżetu korygującego przedstawiany z końcem roku, oraz uwzględniając inne czynniki, które mogą pojawić się w nadchodzących tygodniach.

Poprawka 6

SEKCJA III - KOMISJA

Artykuł 18 01 04 05 -Wydatki pomocnicze na wsparcie w sytuacjach nadzwyczajnych na terenie Unii

Zmienić dane w następujący sposób:

WRF Projekt budżetu na rok 2019 Stanowisko Rady PBK 4/2019 Różnica Nowa kwota
Zobowiązania Płatności Zobowiązania Płatności Zobowiązania Płatności Zobowiązania Płatności
18 01 04 05 3.0.12 250 000 250000 130000 130000 120 000 120 000 250000 250000
Rezerwa
Ogółem 250 000 250 000 130 000 130 000 120 000 120 000 250 000 250 000

Uzasadnienie:

Przywrócenie poprzednich danych z budżetu na 2019 r. w kontekście trwającego roku budżetowego, z myślą o ewentualnych korektach wprowadzonych przez kompleksowy projekt budżetu korygującego przedstawiany z końcem roku, oraz uwzględniając inne czynniki, które mogą pojawić się w nadchodzących tygodniach.

Poprawka 7

SEKCJA III - KOMISJA

Artykuł 18 02 03 -Europejska Agencja Straży Granicznej i Przybrzeżnej (Frontex)

Zmienić dane w następujący sposób:

WRF Projekt budżetu na rok 2019 Stanowisko Rady PBK 4/2019 Różnica Nowa kwota
Zobowiązania Płatności Zobowiązania Płatności Zobowiązania Płatności Zobowiązania Płatności
18 02 03 3.0.DAG 293 185 279 293 185 279 293 185 279 293 185 279 293 185 279 293 185 279
Rezerwa 19 321 000 19 321 000 7 200 000 7 200 000 12 121 000 12 121 000 19 321 000 19 321 000
Ogółem 312 506 279 312 506 279 300 385 279 300 385 279 12 121 000 12 121 000 312 506 279 312 506 279

Uzasadnienie:

Przywrócenie poprzednich danych z budżetu na 2019 r. w kontekście trwającego roku budżetowego, z myślą o ewentualnych korektach wprowadzonych przez kompleksowy projekt budżetu korygującego przedstawiany z końcem roku, oraz uwzględniając inne czynniki, które mogą pojawić się w nadchodzących tygodniach.

Poprawka 8

SEKCJA III - KOMISJA

Artykuł 18 03 01 01 -Wzmacnianie i rozwijanie wspólnego europejskiego systemu azylowego oraz wzmocnienie solidarności i podziału odpowiedzialności między państwami członkowskimi

Zmienić dane w następujący sposób:

WRF Projekt budżetu na rok 2019 Stanowisko Rady PBK 4/2019 Różnica Nowa kwota
Zobowiązania Płatności Zobowiązania Płatności Zobowiązania Płatności Zobowiązania Płatności
18 03 01 01 3.0.1 377 106 629 527 969 782 377 106 629 527 969 782 377 106 629 527 969 782
Rezerwa 460 000 000 94 500 000 452 800 000 87 300 000 7 200 000 7 200 000 460 000 000 94 500 000
Ogółem 837 106 629 622 469 782 829 906 629 615 269 782 7 200 000 7 200 000 837 106 629 622 469 782

Uzasadnienie:

Przywrócenie poprzednich danych z budżetu na 2019 r. w kontekście trwającego roku budżetowego, z myślą o ewentualnych korektach wprowadzonych przez kompleksowy projekt budżetu korygującego przedstawiany z końcem roku, oraz uwzględniając inne czynniki, które mogą pojawić się w nadchodzących tygodniach.

Poprawka 9

SEKCJA III - KOMISJA

Artykuł 23 03 01 01 -Zapobieganie klęskom żywiołowym i gotowość na wypadek takich klęsk w Unii

Zmienić dane w następujący sposób:

WRF Projekt budżetu na rok 2019 Stanowisko Rady PBK 4/2019 Różnica Nowa kwota
Zobowiązania Płatności Zobowiązania Płatności Zobowiązania Płatności Zobowiązania Płatności
23 03 01 01 3.0.6 28 256 000 23 200 000 28 256 000 23 200 000 28 256 000 23 200 000
Rezerwa 105 900 000 46 560 000 70 900 000 20 170 000 35 000 000 26 390 000 105 900 000 46 560 000
Ogółem 134 156 000 69 760 000 99 156 000 43 370 000 35 000 000 26 390 000 134 156 000 69 760 000

Uzasadnienie:

Przywrócenie poprzednich danych z budżetu na 2019 r. w kontekście trwającego roku budżetowego, z myślą o ewentualnych korektach wprowadzonych przez kompleksowy projekt budżetu korygującego przedstawiany z końcem roku, oraz uwzględniając inne czynniki, które mogą pojawić się w nadchodzących tygodniach.

Poprawka 10

SEKCJA III - KOMISJA

Artykuł 23 03 02 01 -Szybkie i skuteczne interwencje nadzwyczajne w przypadku poważniejszych klęsk lub katastrof w Unii

Zmienić dane w następujący sposób:

WRF Projekt budżetu na rok 2019 Stanowisko Rady PBK 4/2019 Różnica Nowa kwota
Zobowiązania Płatności Zobowiązania Płatności Zobowiązania Płatności Zobowiązania Płatności
23 03 02 01 3.0.6 4 100 000 3 700 000 4 100 000 3 700000 4 100 000 3 700 000
Rezerwa 9 300000 6 200 000 9 300000 6 029 486 170 514 9 300 000 6 200 000
Ogółem 13 400 000 9 900 000 13 400 000 9 729 486 170 514 13 400 000 9 900 000

Uzasadnienie:

Przywrócenie poprzednich danych z budżetu na 2019 r. w kontekście trwającego roku budżetowego, z myślą o ewentualnych korektach wprowadzonych przez kompleksowy projekt budżetu korygującego przedstawiany z końcem roku, oraz uwzględniając inne czynniki, które mogą pojawić się w nadchodzących tygodniach.

Poprawka 11

SEKCJA III - KOMISJA

Artykuł 23 03 02 02 -Szybkie i skuteczne interwencje nadzwyczajne w przypadku poważniejszych klęsk lub katastrof w państwach trzecich

Zmienić dane w następujący sposób:

WRF Projekt budżetu na rok 2019 Stanowisko Rady PBK 4/2019 Różnica Nowa kwota
Zobowiązania Płatności Zobowiązania Płatności Zobowiązania Płatności Zobowiązania Płatności
23 03 02 02 3.0.6 15 700000 12 846000 15 700 000 12 846000 15 700 000 12 846000
Rezerwa 2 000 000 2 000 000 2 000 000 p.m. 2 000 000 2 000 000 2 000 000
Ogółem 17 700 000 14 846 000 17 700 000 12 846 000 2 000 000 17 700 000 14 846 000

Uzasadnienie:

Przywrócenie poprzednich danych z budżetu na 2019 r. w kontekście trwającego roku budżetowego, z myślą o ewentualnych korektach wprowadzonych przez przesunięcie zbiorcze z końcem roku, oraz uwzględniając inne czynniki, które mogą pojawić się w nadchodzących tygodniach.

Poprawka 12

SEKCJA III - KOMISJA

Artykuł 33 03 05 -Prokuratura Europejska (EPPO)

Zmienić dane w następujący sposób:

WRF Projekt budżetu na rok 2019 Stanowisko Rady PBK 4/2019 Różnica Nowa kwota
Zobowiązania Płatności Zobowiązania Płatności Zobowiązania Płatności Zobowiązania Płatności
33 03 05 3.0.DAG 4911000 4 911 000 3 911 000 3 911 000 1 000 000 1 000 000 4 911 000 4 911 000
Rezerwa
Ogółem 4911000 4 911 000 3 911000 3 911000 1 000 000 1 000 000 4 911 000 4 911 000

Uzasadnienie:

Przywrócenie poprzednich danych z budżetu na 2019 r. w kontekście trwającego roku budżetowego, z myślą o ewentualnych korektach wprowadzonych przez kompleksowy projekt budżetu korygującego przedstawiany z końcem roku, oraz uwzględniając inne czynniki, które mogą pojawić się w nadchodzących tygodniach.

Poprawka 13

SEKCJA III - KOMISJA

Artykuł 40 02 41 -Środki zróżnicowane

Zmienić dane w następujący sposób:

WRF Projekt budżetu na rok 2019 Stanowisko Rady PBK 4/2019 Różnica Nowa kwota
Zobowiązania Płatności Zobowiązania Płatności Zobowiązania Płatności Zobowiązania Płatności
40 02 41 757 529 650 326 288 650 703 208 650 278407136 54 321 000 47 881 514 757 529 650 326 288 650
Rezerwa
Ogółem 757 529 650 326 288 650 703 208 650 278 407 136 54 321 000 47 881 514 757 529 650 326 288 650

Uzasadnienie:

Przywrócenie poprzednich danych z budżetu na 2019 r. w kontekście trwającego roku budżetowego, z myślą o ewentualnych korektach wprowadzonych przez kompleksowy projekt budżetu korygującego przedstawiany z końcem roku, oraz uwzględniając inne czynniki, które mogą pojawić się w nadchodzących tygodniach.

Poprawka 14

SEKCJA III - KOMISJA

Artykuł 03 01 11 - Europejski Urząd Nadzoru Bankowego (EUNB)

Zmienić plan zatrudnienia w następujący sposób:

Grupa funkcyjna i zaszeregowania Europejski Urząd Nadzoru Bankowego (EUNB)
Budżet 2019 Projekt budżetu korygującego nr 4/2019 Zmieniony budżet 2019
Stanowiska stałe Stanowiska czasowe Stanowiska stałe Stanowiska czasowe Stanowiska stałe Stanowiska czasowe
AD 16 1 1 1
AD 15 1 1 1
Grupa funkcyjna i zaszeregowania Europejski Urząd Nadzoru Bankowego (EUNB)
Budżet 2019 Projekt budżetu korygującego nr 4/2019 Zmieniony budżet 2019
Stanowiska stałe Stanowiska czasowe Stanowiska stałe Stanowiska czasowe Stanowiska stałe Stanowiska czasowe
AD 14 6 6 6
AD 13 2 2 2
AD 12 8 8 8
AD 11 12 12 12
AD 10 12 12 12
AD 9 22 22 22
AD 8 26 26 26
AD 7 19 17 19
AD 6 22 20 22
AD 5 13 7 13
AD razem 144 134 144
AST 11
AST 10
AST 9
AST 8
AST 7
AST 6 3 3 3
AST 5 4 4 4
AST 4 2 2 2
AST 3 1 1 1
AST 2 1 1 1
AST 1
AST razem 11 11 11
AST/SC 6
AST/SC 5
AST/SC 4
AST/SC 3
AST/SC 2
AST/SC 1
AST/SC razem
Ogółem 155 145 155

Uzasadnienie:

Przywrócenie budżetu 2019

Poprawka 15

SEKCJA III - KOMISJA

Artykuł 03 01 12 - Europejski Urząd Nadzoru Ubezpieczeń i Pracowniczych Programów Emerytalnych (EIOPA)

Zmienić plan zatrudnienia w następujący sposób:

Grupa funkcyjna i zaszeregowania Europejski Urząd Nadzoru Ubezpieczeń i Pracowniczych Programów Emerytalnych (EIOPA)
Budżet 2019 Projekt budżetu korygującego nr 4/2019 Zmieniony budżet 2019
Stanowiska stałe Stanowiska czasowe Stanowiska stałe Stanowiska czasowe Stanowiska stałe Stanowiska czasowe
AD 16 1 1 1
AD 15 1 1 1
AD 14 2 2 2
AD 13 5 5 5
AD 12 11 11 11
AD 11 17 14 17
AD 10 17 14 17
AD 9 17 19 17
AD 8 19 12 19
AD 7 12 14 12
AD 6 7 7 7
AD 5
AD razem 109 100 109
AST 11
AST 10 1 1 1
AST 9 1 1 1
AST 8 3 3 3
AST 7 3 3 3
AST 6 3 3 3
AST 5 3 3 3
AST 4 1 1 1
AST 3
AST 2
AST 1
AST razem 15 15 15
AST/SC 6
AST/SC 5
AST/SC 4
AST/SC 3
AST/SC 2
AST/SC 1
AST/SC razem
Ogółem 124 115 124

Uzasadnienie:

Przywrócenie budżetu 2019

Poprawka 16

SEKCJA III - KOMISJA

Artykuł 03 01 13 - Europejski Urząd Nadzoru Giełd i Papierów Wartościowych (ESMA)

Zmienić plan zatrudnienia w następujący sposób:

Grupa funkcyjna i zaszeregowania Europejski Urząd Nadzoru Giełd i Papierów Wartościowych (ESMA)
Budżet 2019 Projekt budżetu korygującego nr 4/2019 Zmieniony budżet 2019
Stanowiska stałe Stanowiska czasowe Stanowiska stałe Stanowiska czasowe Stanowiska stałe Stanowiska czasowe
AD 16 1 2 1
AD 15 2 3 2
AD 14 6 6
AD 13 2 1 2
AD 12 7 7 7
AD 11 14 14 14
AD 10 17 17 17
AD 9 39 39 39
AD 8 30 30 30
AD 7 58 45 58
AD 6 10 10 10
AD 5 11 2 11
AD razem 197 170 197
AST 11
AST 10
AST 9
AST 8 2 2 2
AST 7 3 3 3
AST 6 3 3 3
AST 5 3 3 3
AST 4 1 1 1
AST 3 1 1 1
AST 2
AST 1
AST razem 13 13 13
AST/SC 6
AST/SC 5
AST/SC 4
AST/SC 3
AST/SC 2
AST/SC 1
AST/SC razem
Ogółem 210 183 210

Uzasadnienie:

Przywrócenie budżetu 2019

1 Dz.U. L 193 z 30.7.2018, s. 1.
2 Dz.U. L 67 z 7.3.2019.
3 Dz.U. L 347 z 20.12.2013, s. 884.
4 Dz.U. C 373 z 20.12.2013, s. 1.
5 Dz.U. L 168 z 7.6.2014, s. 105.

Zmiany w prawie

Data 30 kwietnia dla wnioskodawcy dodatku osłonowego może być pułapką

Choć ustawa o dodatku osłonowym wskazuje, że wnioski można składać do 30 kwietnia 2024 r., to dla wielu mieszkańców termin ten może okazać się pułapką. Datą złożenia wniosku jest bowiem data jego wpływu do organu. Rząd uznał jednak, że nie ma potrzeby doprecyzowania tej kwestii. A już podczas rozpoznawania poprzednich wniosków, właśnie z tego powodu wielu mieszkańców zostało pozbawionych świadczeń.

Robert Horbaczewski 30.04.2024
Rząd chce zmieniać obowiązujące regulacje dotyczące czynników rakotwórczych i mutagenów

Rząd przyjął we wtorek projekt zmian w Kodeksie pracy, którego celem jest nowelizacja art. 222, by dostosować polskie prawo do przepisów unijnych. Chodzi o dodanie czynników reprotoksycznych do obecnie obwiązujących regulacji dotyczących czynników rakotwórczych i mutagenów. Nowela upoważnienia ustawowego pozwoli na zmianę wydanego na jej podstawie rozporządzenia Ministra Zdrowia w sprawie substancji chemicznych, ich mieszanin, czynników lub procesów technologicznych o działaniu rakotwórczym lub mutagennym w środowisku pracy.

Grażyna J. Leśniak 16.04.2024
Bez kary za brak lekarza w karetce do końca tego roku

W ponad połowie specjalistycznych Zespołów Ratownictwa Medycznego brakuje lekarzy. Ministerstwo Zdrowia wydłuża więc po raz kolejny czas, kiedy Narodowy Fundusz Zdrowia nie będzie pobierał kar umownych w przypadku niezapewnienia lekarza w zespołach ratownictwa. Pierwotnie termin wyznaczony był na koniec czerwca tego roku.

Beata Dązbłaż 10.04.2024
Będzie zmiana ustawy o rzemiośle zgodna z oczekiwaniami środowiska

Rozszerzenie katalogu prawnie dopuszczalnej formy prowadzenia działalności gospodarczej w zakresie rzemiosła, zmiana definicji rzemiosła, dopuszczenie wykorzystywania przez przedsiębiorców, niezależnie od formy prowadzenia przez nich działalności, wszystkich kwalifikacji zawodowych w rzemiośle, wymienionych w ustawie - to tylko niektóre zmiany w ustawie o rzemiośle, jakie zamierza wprowadzić Ministerstwo Rozwoju i Technologii.

Grażyna J. Leśniak 08.04.2024
Tabletki "dzień po" bez recepty nie będzie. Jest weto prezydenta

Dostępność bez recepty jednego z hormonalnych środków antykoncepcyjnych (octan uliprystalu) - takie rozwiązanie zakładała zawetowana w piątek przez prezydenta Andrzeja Dudę nowelizacja prawa farmaceutycznego. Wiek, od którego tzw. tabletka "dzień po" byłaby dostępna bez recepty miał być określony w rozporządzeniu. Ministerstwo Zdrowia stało na stanowisku, że powinno to być 15 lat. Wątpliwości w tej kwestii miała Kancelaria Prezydenta.

Katarzyna Nocuń 29.03.2024
Małżonkowie zapłacą za 2023 rok niższy ryczałt od najmu

Najem prywatny za 2023 rok rozlicza się według nowych zasad. Jedyną formą opodatkowania jest ryczałt od przychodów ewidencjonowanych, według stawek 8,5 i 12,5 proc. Z kolei małżonkowie wynajmujący wspólną nieruchomość zapłacą stawkę 12,5 proc. dopiero po przekroczeniu progu 200 tys. zł, zamiast 100 tys. zł. Taka zmiana weszła w życie w połowie 2023 r., ale ma zastosowanie do przychodów uzyskanych za cały 2023 r.

Monika Pogroszewska 27.03.2024
Metryka aktu
Identyfikator:

Dz.U.UE.C.2021.202.92

Rodzaj: Rezolucja
Tytuł: Rezolucja Parlamentu Europejskiego z dnia 10 października 2019 r. w sprawie stanowiska Rady dotyczącego projektu budżetu korygującego nr 4/2019 Unii Europejskiej na rok budżetowy 2019: Zmniejszenie środków na zobowiązania i środków na płatności zgodnie ze zaktualizowanymi potrzebami w zakresie wydatków i aktualizacją dochodów (zasoby własne) (11733/2019 - C9-0114/2019 - 2019/2037(BUD)).
Data aktu: 10/10/2019
Data ogłoszenia: 28/05/2021