Ogłoszenie o przyjmowaniu zgłoszeń na stanowisko.

OGŁOSZENIE O PRZYJMOWANIU ZGŁOSZEŃ NA STANOWISKO
(2021/C 194 A/01)

W najbliższym czasie w Trybunale Sprawiedliwości Unii Europejskiej w Luksemburgu pojawi się wakat na stanowisku dyrektora generalnego ds. informacji (grupa zaszeregowania AD 15 lub AD 16). Nabór na to stanowisko odbywa się na podstawie art. 29 ust. 2 regulaminu pracowniczego urzędników Unii Europejskiej.
I.
ZAKRES ZADAŃ

Dyrekcja Generalna ds. Informacji stanowi jedną z trzech dyrekcji generalnych Trybunału, obok Dyrekcji Generalnej ds. Administracji i Dyrekcji Generalnej ds. Wielojęzyczności. W jej skład wchodzą:

Dyrekcja Technologii Informacyjnej, która odpowiada za projektowanie, monitorowanie i stałą optymalizację systemu informacyjnego instytucji, z nastawieniem na innowacyjność, bezpieczeństwo i pewność przestrzeni cyfrowej, a także za jego architekturę i technologie, na których się opiera,
Dyrekcja Biblioteki, która odpowiada za tworzenie, rozwijanie i udostępnianie zasobów bibliograficznych, dokumentacyjnych i cyfrowych potrzebnych sądom i wydziałom do wykonywania zadań, jak również za przechowywanie dokumentów administracyjnych i archiwów historycznych instytucji, zarządzanie nimi i ich udostępnianie,
Dyrekcja Komunikacji, która odpowiada za opracowanie i wdrożenie polityki komunikacyjnej i informacyjnej, w wymiarze wewnętrznym i zewnętrznym, za publikacje i publiczną dostępność instytucji.

Dyrektor generalny podlega sekretarzowi Trybunału Sprawiedliwości i kieruje Dyrekcją Generalną ds. Informacji, której zadaniem jest tworzenie, przechowywanie i wzbogacanie zasobów, informacji i wiedzy związanych z misją i działalnością instytucji, z ukierunkowaniem - w wymiarze wewnętrznym - na komunikację, skuteczność i wspieranie tej misji, a w wymiarze zewnętrznym - na otwartość, przejrzystość i komunikację. W tym zakresie dyrektor generalny określa i wdraża strategię zarządzania informacją zgodną z priorytetami określonymi przez instytucję, a w szczególności zapewnia rozwój systemu informacyjnego dostosowanego do jej specyficznej roli jako organu sądowniczego i jej obowiązków jako instytucji europejskiej.

Dyrekcja Generalna zatrudnia około 180 urzędników i pracowników, którzy na stałe współpracują z około 200 wykonawcami zewnętrznymi.

Działając jako subdelegowany urzędnik zatwierdzający w odniesieniu do wydatków wchodzących w zakres jego kompetencji, dyrektor generalny zapewnia przestrzeganie przepisów finansowych, w szczególności w odniesieniu do zamówień publicznych.

Dyrektor generalny reprezentuje instytucję wobec organów i urzędów zewnętrznych, w szczególności wobec organów międzyinstytucjonalnych.

II.
PROFIL KANDYDATA
Dobra znajomość zadań, działania i struktury Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej,
Udokumentowane umiejętności w zakresie analizowania, definiowania i opracowywania celów strategicznych oraz ich realizacji,
Zrozumienie wyzwań stojących przed dużymi instytucjami w zakresie zarządzania wiedzą i informacją,
Zdolności kierownicze i motywacyjne w wielokulturowym środowisku dużej jednostki prowadzącej działalność na wielorakich obszarach,
Udokumentowane doświadczenie w planowaniu i efektywnym zarządzaniu w odniesieniu do przydzielonych zasobów, jak również w planowaniu i zarządzaniu w zakresie projektów,
Bardzo dobre umiejętności komunikacyjne i interpersonalne,
Zdolność do zarządzania obszernym budżetem i dużymi zamówieniami, zgodnie z obowiązującymi przepisami finansowymi.
III.
WYMAGANIA

Kandydaci muszą spełniać warunki powołania na urzędników określone w regulaminie pracowniczym urzędników Unii Europejskiej. Kandydat na stanowisko musi ponadto spełniać następujące warunki minimalne:

poziom wykształcenia odpowiadający ukończonym studiom wyższym, potwierdzony dyplomem,
co najmniej 10-letnie odpowiednie doświadczenie zawodowe,
gruntowna znajomość jednego języka urzędowego Unii Europejskiej oraz zadowalająca znajomość innego języka urzędowego Unii Europejskiej. Ze względów służbowych wymagana jest znajomość języka francuskiego lub angielskiego. Jeżeli zatrudniona na stanowisku osoba nie może wykazać się znajomością drugiego z tych języków, będzie zobowiązana do jego opanowania.
IV.
WARUNKI WYNAGRODZENIA I ZATRUDNIENIA

Warunki wynagrodzenia i zatrudnienia odpowiadają warunkom określonym w regulaminie pracowniczym urzędników Unii Europejskiej dla grupy zaszeregowania AD 15 lub AD 16.

V.
PRZYJMOWANIE ZGŁOSZEŃ

Zgłoszenia na stanowisko należy składać pocztą elektroniczną, wyłącznie na adres DG-DGI@curia.europa.eu, do dnia 21 czerwca 2021 r.

Do zgłoszenia należy dołączyć szczegółowe curriculum vitæ oraz wszelkie istotne dokumenty. Do zgłoszenia należy również załączyć list motywacyjny oraz krótką prezentację (do 5 stron) swojej wizji działania oraz zarządzania dyrekcją generalną, której dotyczy ogłoszenie.

Zatwierdzono w dniu 11 maja 2021 r.Opublikowano w dniu 21 maja 2021 r.

Zmiany w prawie

Data 30 kwietnia dla wnioskodawcy dodatku osłonowego może być pułapką

Choć ustawa o dodatku osłonowym wskazuje, że wnioski można składać do 30 kwietnia 2024 r., to dla wielu mieszkańców termin ten może okazać się pułapką. Datą złożenia wniosku jest bowiem data jego wpływu do organu. Rząd uznał jednak, że nie ma potrzeby doprecyzowania tej kwestii. A już podczas rozpoznawania poprzednich wniosków, właśnie z tego powodu wielu mieszkańców zostało pozbawionych świadczeń.

Robert Horbaczewski 30.04.2024
Rząd chce zmieniać obowiązujące regulacje dotyczące czynników rakotwórczych i mutagenów

Rząd przyjął we wtorek projekt zmian w Kodeksie pracy, którego celem jest nowelizacja art. 222, by dostosować polskie prawo do przepisów unijnych. Chodzi o dodanie czynników reprotoksycznych do obecnie obwiązujących regulacji dotyczących czynników rakotwórczych i mutagenów. Nowela upoważnienia ustawowego pozwoli na zmianę wydanego na jej podstawie rozporządzenia Ministra Zdrowia w sprawie substancji chemicznych, ich mieszanin, czynników lub procesów technologicznych o działaniu rakotwórczym lub mutagennym w środowisku pracy.

Grażyna J. Leśniak 16.04.2024
Bez kary za brak lekarza w karetce do końca tego roku

W ponad połowie specjalistycznych Zespołów Ratownictwa Medycznego brakuje lekarzy. Ministerstwo Zdrowia wydłuża więc po raz kolejny czas, kiedy Narodowy Fundusz Zdrowia nie będzie pobierał kar umownych w przypadku niezapewnienia lekarza w zespołach ratownictwa. Pierwotnie termin wyznaczony był na koniec czerwca tego roku.

Beata Dązbłaż 10.04.2024
Będzie zmiana ustawy o rzemiośle zgodna z oczekiwaniami środowiska

Rozszerzenie katalogu prawnie dopuszczalnej formy prowadzenia działalności gospodarczej w zakresie rzemiosła, zmiana definicji rzemiosła, dopuszczenie wykorzystywania przez przedsiębiorców, niezależnie od formy prowadzenia przez nich działalności, wszystkich kwalifikacji zawodowych w rzemiośle, wymienionych w ustawie - to tylko niektóre zmiany w ustawie o rzemiośle, jakie zamierza wprowadzić Ministerstwo Rozwoju i Technologii.

Grażyna J. Leśniak 08.04.2024
Tabletki "dzień po" bez recepty nie będzie. Jest weto prezydenta

Dostępność bez recepty jednego z hormonalnych środków antykoncepcyjnych (octan uliprystalu) - takie rozwiązanie zakładała zawetowana w piątek przez prezydenta Andrzeja Dudę nowelizacja prawa farmaceutycznego. Wiek, od którego tzw. tabletka "dzień po" byłaby dostępna bez recepty miał być określony w rozporządzeniu. Ministerstwo Zdrowia stało na stanowisku, że powinno to być 15 lat. Wątpliwości w tej kwestii miała Kancelaria Prezydenta.

Katarzyna Nocuń 29.03.2024
Małżonkowie zapłacą za 2023 rok niższy ryczałt od najmu

Najem prywatny za 2023 rok rozlicza się według nowych zasad. Jedyną formą opodatkowania jest ryczałt od przychodów ewidencjonowanych, według stawek 8,5 i 12,5 proc. Z kolei małżonkowie wynajmujący wspólną nieruchomość zapłacą stawkę 12,5 proc. dopiero po przekroczeniu progu 200 tys. zł, zamiast 100 tys. zł. Taka zmiana weszła w życie w połowie 2023 r., ale ma zastosowanie do przychodów uzyskanych za cały 2023 r.

Monika Pogroszewska 27.03.2024