Ogłoszenie o naborze Nr PE/262/S - Dyrektor (K/M) (grupa funkcyjna AD, grupa zaszeregowania 14).

OGŁOSZENIE O NABORZE NR PE/262/S - DYREKTOR (K/M)
(grupa funkcyjna AD, grupa zaszeregowania 14)
(2021/C 178 A/01)

WYDZIAŁ PRAWNY - DYREKCJA DO SPRAW LEGISLACYJNYCH
1.
Wolne stanowisko

Przewodniczący Parlamentu Europejskiego podjął decyzję o rozpoczęciu procedury naboru na stanowisko dyrektora 1  (grupa funkcyjna AD, grupa zaszeregowania 14) w Wydziale Prawnym - Dyrekcja do Spraw Legislacyjnych, na podstawie art. 29 ust. 2 Regulaminu pracowniczego urzędników Unii Europejskiej 2  (zwany dalej Regulaminem).

Ta procedura naboru, mająca dać organowi powołującemu większy wybór kandydatów, odbędzie się równolegle z wewnętrzną i międzyinstytucjonalną procedurą naboru na stanowiska.

Osoba wybrana w procedurze naboru zostanie zaszeregowana do grupy AD 14 3 . Wynagrodzenie podstawowe wynosi 14 941,46 EUR miesięcznie. Kwota wynagrodzenia podstawowego, która podlega opodatkowaniu wspólnotowemu i jest zwolniona z podatku krajowego, może zostać powiększona o określone dodatki, zgodnie z warunkami przewidzianymi w regulaminie pracowniczym.

Zwraca się uwagę kandydatów na fakt, że stanowisko to podlega przepisom o polityce mobilności pracowników, przyjętym przez Prezydium Parlamentu Europejskiego 15 stycznia 2018 r.

Praca na tym stanowisku wymaga dyspozycyjności oraz licznych kontaktów wewnątrz instytucji i poza nią, zwłaszcza kontaktów z posłami do Parlamentu Europejskiego. Dyrektor będzie odbywał liczne wyjazdy służbowe do poszczególnych miejsc pracy Parlamentu Europejskiego i poza nie.

2.
Miejsce pracy

Bruksela. Stanowisko to może zostać przeniesione do jednego z pozostałych miejsc pracy Parlamentu Europejskiego.

3.
Równość szans

Parlament Europejski stosuje politykę równości szans i przyjmuje kandydatury bez dyskryminacji ze względu na płeć, rasę, kolor skóry, pochodzenie etniczne lub społeczne, cechy genetyczne, język, religię lub przekonania, poglądy polityczne i inne, przynależność do mniejszości narodowej, status majątkowy, urodzenie, niepełnosprawność, wiek, orientację seksualną, stan cywilny lub sytuację rodzinną.

4.
Opis stanowiska

Jako wysoki rangą urzędnik dyrektor będzie wykonywał, zgodnie z wytycznymi i decyzjami przyjętymi przez władze parlamentarne i dyrektora Wydziału Prawnego, następujące zadania 4 :

zapewnianie właściwego funkcjonowania dużej jednostki Sekretariatu Generalnego zawierającej działy zajmujące się obszarami kompetencji dyrekcji,
kierowanie zespołem lub zespołami pracowników, ich organizowanie, motywowanie i koordynowanie - optymalizowanie wykorzystania zasobów jednostki przy zapewnieniu jakości pracy (organizacja, zarządzanie zasobami ludzkimi i finansowymi, innowacyjność itp.) w danych obszarach działalności,
doradzanie instytucji w kwestiach prawnych,
reprezentowanie instytucji w charakterze pełnomocnika w ważnych postępowaniach sądowych,
kierowanie pracami dotyczącymi pomocy prawnej w sprawach administracyjnych i finansowych lub w innych sprawach powierzonych dyrektorowi Wydziału Prawnego,
pomaganie dyrektorowi Wydziału Prawnego na jego wniosek, a w czasie jego nieobecności zastępowanie go na posiedzeniach organów Parlamentu,
reprezentowanie Parlamentu Europejskiego w kontaktach międzyinstytucjonalnych.
5.
Warunki dopuszczalności

W tej procedurze naboru mogą wziąć udział kandydaci spełniający następujące warunki w dniu, w którym upływa termin zgłaszania kandydatur:

a)
Warunki ogólne

Zgodnie z art. 28 regulaminu wymagane są w szczególności:

obywatelstwo jednego z państw członkowskich Unii Europejskiej 5 ,
korzystanie z pełni praw obywatelskich,
uregulowany stosunek do służby wojskowej,
poziom etyczny wymagany do wykonywania obowiązków na tym stanowisku.
b)
Warunki szczegółowe
(i)
Wymagane tytuły, dyplomy i doświadczenie zawodowe
Prawnicze studia uniwersyteckie potwierdzone dyplomem, zgodnie z art. 5 regulaminu pracowniczego urzędników Unii Europejskiej.
Co najmniej dwunastoletnie doświadczenie zawodowe, nabyte po uzyskaniu kwalifikacji wymienionych powyżej, w tym co najmniej sześcioletnie doświadczenie na stanowisku kierowniczym.
(ii)
Zakres wymaganej wiedzy
doskonała znajomość Parlamentu Europejskiego, Unii Europejskiej i jej instytucji, a także traktatów i prawodawstwa Unii Europejskiej,
doskonałe rozeznanie w polityce wewnętrznej, krajowej i międzynarodowej,
bardzo dobre rozumienie poszczególnych kultur reprezentowanych w instytucjach europejskich,
doskonała znajomość procedur sądowych,
doskonała znajomość procedur przed sądami Unii Europejskiej oraz potwierdzone doświadczenie praktyczne w sporach przed tymi sądami,
doskonała znajomość struktury Sekretariatu Generalnego, jego organizacji, środowiska pracy i poszczególnych podmiotów,
doskonała umiejętność redagowania dokumentów, sprawozdań i opinii prawnych dotyczących integracji europejskiej i rozwoju Unii,
doskonała umiejętność wystąpień publicznych,
bardzo dobra wiedza z zakresu administracji (zasobów ludzkich lub zarządzania lub budżetu lub finansów lub informatyki lub aspektów prawnych itd.),
doskonała znajomość technik zarządzania.
(iii)
Znajomość języków

Pogłębiona znajomość jednego z języków postępowania przed Trybunałem oraz bardzo dobra znajomość przynajmniej jeszcze jednego spośród tych języków.

Komitet doradczy uwzględni znajomość innych języków urzędowych Unii Europejskiej.

(iv)
Wymagane predyspozycje
zmysł strategiczny,
zdolności kierownicze,
umiejętność przewidywania,
umiejętność szybkiego reagowania,
dokładność,
komunikatywność.
6.
Procedura wyboru

Aby pomóc organowi powołującemu w dokonaniu wyboru, komitet doradczy ds. mianowania wysokich rangą urzędników sporządza listę kandydatów i proponuje Prezydium Parlamentu Europejskiego osoby, które powinny zostać zaproszone na rozmowę kwalifikacyjną. Prezydium przyjmuje listę tych osób, po czym komitet doradczy przystępuje do rozmów, a następnie przedkłada do decyzji Prezydium sprawozdanie końcowe. Prezydium będzie wówczas mogło rozpocząć przesłuchania kandydatów.

7.
Składanie kandydatur

Termin składania kandydatur ustala się na

28 maja 2021 r. o godz. 12.00 (w południe) czasu brukselskiego.

Kandydaci proszeni są o przesłanie na poniższy adres - wyłącznie pocztą elektroniczną i w formacie pdf - listu motywacyjnego (ze wzmianką: à l'attention de Monsieur le Secrétaire général du Parlement européen, avis de recrutement numéro PE/262/S) i życiorysu w formacie Europass 6 , z podaniem w przedmiocie wiadomości numeru ogłoszenia (PE/262/S):

PERS-EPSeniorManagement@ep.europa.eu

Decyduje data i godzina wysłania wiadomości elektronicznej.

Kandydaci mają obowiązek upewnić się, że zeskanowane dokumenty są czytelne.

Przypomina się kandydatom zaproszonym na rozmowę kwalifikacyjną, że w dniu rozmowy muszą przedstawić dokumenty zaświadczające o studiach, jak również o doświadczeniu zawodowym i obecnie zajmowanym stanowisku; dokumenty te przyjmuje się tylko w formie kopii lub kserokopii 7 . Kandydatom nie zwraca się żadnego z tych dokumentów.

Dane osobowe podane przez kandydatów w tej procedurze naboru będą przetwarzane zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2018/1725 8 , zwłaszcza w odniesieniu do poufności i bezpieczeństwa danych.

ZAŁĄCZNIK

WYDZIAŁ PRAWNY - DYREKCJA DO SPRAW LEGISLACYJNYCH

GŁÓWNE ZADANIA

(Jednostka zatrudniająca 27 pracowników: 23 urzędników, 1 pracownika zatrudnionego na czas określony i 3 pracowników kontraktowych)

Kierowanie dyrekcją,
Doradzanie instytucji i jej organom,
Zarządzanie projektami PPP Wydziału Prawnego,
Reprezentowanie instytucji w postępowaniach sądowych.

DZIAŁ DS. POLITYKI GOSPODARCZEJ I NAUKOWEJ

Pomoc prawna dla komisji AIDA, BECA, ECON, EMPL, ENVI, IMCO, ITRE i dla podkomisji FISC,
Prowadzenie sporów w danych dziedzinach,
Wkład w projekty PPP Wydziału Prawnego.

DZIAŁ DS. POLITYKI STRUKTURALNEJ I POLITYKI SPÓJNOŚCI

Pomoc prawna dla komisji AGRI, PECH, TRAN, REGI, CULT,
Reprezentowanie PE przed sądami Unii,
Wkład w projekty PPP Wydziału Prawnego.

DZIAŁ DS. SPRAWIEDLIWOŚCI I WOLNOŚCI OBYWATELSKICH

Pomoc prawna dla komisji LIBE, JURI, FEMM, PETI,
Prowadzenie sporów w danych dziedzinach,
Wkład w projekty PPP Wydziału Prawnego,
Inne zadania: badania, prace dokumentacyjne, analiza dossiers itd.
1 Wszelkie zawarte w niniejszym ogłoszeniu sformułowania dotyczące osób płci męskiej należy rozumieć jako odnoszące się również do osób płci żeńskiej i odwrotnie.
2 Zob. rozporządzenie Rady (EWG, Euratom, EWWiS) nr 259/68 (Dz.U. L 56 z 4.3.1968, s. 1), zmienione rozporządzeniem (WE, Euratom) nr 723/2004 (Dz.U. L 124 z 27.4.2004, s. 1) i ostatnio rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE, Euratom) nr 1023/2013 z dnia 22 października 2013 r. zmieniającym regulamin pracowniczy urzędników Unii Europejskiej i warunki zatrudnienia innych pracowników Unii Europejskiej (Dz.U. L 287 z 29.10.2013, s. 15).
3 Urzędnik jest klasyfikowany z chwilą zatrudnienia zgodnie z art. 32 Regulaminu.
4 Spis głównych zadań znajduje się w załączniku.
5 Państwami członkowskimi Unii Europejskiej są: Belgia, Bułgaria, Czechy, Dania, Niemcy, Estonia, Irlandia, Grecja, Hiszpania, Francja, Chorwacja, Włochy, Cypr, Łotwa, Litwa, Luksemburg, Węgry, Malta, Niderlandy, Austria, Polska, Portugalia, Rumunia, Słowenia, Słowacja, Finlandia, Szwecja.
7 Nie dotyczy to kandydatów zatrudnionych w Parlamencie Europejskim w dniu, w którym upływa termin składania kandydatur.
8 Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2018/1725 z dnia 23 października 2018 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych przez instytucje, organy i jednostki organizacyjne Unii i swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia rozporządzenia (WE) nr 45/2001 i decyzji nr 1247/2002/WE (Dz.U. L 295 z 21.11.2018, s. 39).

Zmiany w prawie

Data 30 kwietnia dla wnioskodawcy dodatku osłonowego może być pułapką

Choć ustawa o dodatku osłonowym wskazuje, że wnioski można składać do 30 kwietnia 2024 r., to dla wielu mieszkańców termin ten może okazać się pułapką. Datą złożenia wniosku jest bowiem data jego wpływu do organu. Rząd uznał jednak, że nie ma potrzeby doprecyzowania tej kwestii. A już podczas rozpoznawania poprzednich wniosków, właśnie z tego powodu wielu mieszkańców zostało pozbawionych świadczeń.

Robert Horbaczewski 30.04.2024
Rząd chce zmieniać obowiązujące regulacje dotyczące czynników rakotwórczych i mutagenów

Rząd przyjął we wtorek projekt zmian w Kodeksie pracy, którego celem jest nowelizacja art. 222, by dostosować polskie prawo do przepisów unijnych. Chodzi o dodanie czynników reprotoksycznych do obecnie obwiązujących regulacji dotyczących czynników rakotwórczych i mutagenów. Nowela upoważnienia ustawowego pozwoli na zmianę wydanego na jej podstawie rozporządzenia Ministra Zdrowia w sprawie substancji chemicznych, ich mieszanin, czynników lub procesów technologicznych o działaniu rakotwórczym lub mutagennym w środowisku pracy.

Grażyna J. Leśniak 16.04.2024
Bez kary za brak lekarza w karetce do końca tego roku

W ponad połowie specjalistycznych Zespołów Ratownictwa Medycznego brakuje lekarzy. Ministerstwo Zdrowia wydłuża więc po raz kolejny czas, kiedy Narodowy Fundusz Zdrowia nie będzie pobierał kar umownych w przypadku niezapewnienia lekarza w zespołach ratownictwa. Pierwotnie termin wyznaczony był na koniec czerwca tego roku.

Beata Dązbłaż 10.04.2024
Będzie zmiana ustawy o rzemiośle zgodna z oczekiwaniami środowiska

Rozszerzenie katalogu prawnie dopuszczalnej formy prowadzenia działalności gospodarczej w zakresie rzemiosła, zmiana definicji rzemiosła, dopuszczenie wykorzystywania przez przedsiębiorców, niezależnie od formy prowadzenia przez nich działalności, wszystkich kwalifikacji zawodowych w rzemiośle, wymienionych w ustawie - to tylko niektóre zmiany w ustawie o rzemiośle, jakie zamierza wprowadzić Ministerstwo Rozwoju i Technologii.

Grażyna J. Leśniak 08.04.2024
Tabletki "dzień po" bez recepty nie będzie. Jest weto prezydenta

Dostępność bez recepty jednego z hormonalnych środków antykoncepcyjnych (octan uliprystalu) - takie rozwiązanie zakładała zawetowana w piątek przez prezydenta Andrzeja Dudę nowelizacja prawa farmaceutycznego. Wiek, od którego tzw. tabletka "dzień po" byłaby dostępna bez recepty miał być określony w rozporządzeniu. Ministerstwo Zdrowia stało na stanowisku, że powinno to być 15 lat. Wątpliwości w tej kwestii miała Kancelaria Prezydenta.

Katarzyna Nocuń 29.03.2024
Małżonkowie zapłacą za 2023 rok niższy ryczałt od najmu

Najem prywatny za 2023 rok rozlicza się według nowych zasad. Jedyną formą opodatkowania jest ryczałt od przychodów ewidencjonowanych, według stawek 8,5 i 12,5 proc. Z kolei małżonkowie wynajmujący wspólną nieruchomość zapłacą stawkę 12,5 proc. dopiero po przekroczeniu progu 200 tys. zł, zamiast 100 tys. zł. Taka zmiana weszła w życie w połowie 2023 r., ale ma zastosowanie do przychodów uzyskanych za cały 2023 r.

Monika Pogroszewska 27.03.2024