(Dz.U.UE C z dnia 27 maja 2020 r.)
INFORMACJE OGÓLNE
| Departament | JUR.4 Zagadnienia Instytucjonalne, Regulamin Pracowniczy i Spory |
| Miejsce pracy | Bruksela, budynek "Justus Lipsius" |
| Nazwa stanowiska | Dyrektor (k/m) |
| Grupa funkcyjna i grupa zaszeregowania | AD 14 |
| Wymagane poświadczenie bezpieczeństwa osobowego | EU SECRET |
| TERMIN ZGŁOSZEŃ | 18 czerwca 2020 r. - godz. 12.00 (czasu brukselskiego) |
Kim jesteśmy
Sekretariat Generalny Rady ("Sekretariat") pomaga Radzie Europejskiej i Radzie UE oraz ich organom przygotowawczym we wszystkich dziedzinach działalności. Służy doradztwem i pomocą członkom Rady Europejskiej i Rady oraz przewodniczącym tych instytucji we wszystkich dziedzinach prac: zapewnia doradztwo prawne i polityczne, koordynuje działania z działaniami innych instytucji, wypracowuje kompromisy, nadzoruje wszelkie praktyczne działania niezbędne do przygotowania i przebiegu posiedzeń Rady Europejskiej i Rady oraz uczestniczy w tych działaniach.
Służba Prawna Rady zapewnia doradztwo prawne Radzie Europejskiej i Radzie: wspiera je oraz ich organy przygotowawcze, prezydencję i Sekretariat w zapewnianiu legalności i jakości redakcyjnej sporządzanych aktów. We współpracy z innymi departamentami Sekretariatu przyczynia się ona - poprzez przyjęcie w stosownych przypadkach kreatywnego podejścia - do identyfikowania rozwiązań, które są poprawne pod względem prawnym i akceptowalne z politycznego punktu widzenia. W tym celu Służba Prawna wydaje, w sposób całkowicie bezstronny, ustne lub pisemne opinie, na wniosek Rady lub z własnej inicjatywy, dotyczące wszelkich kwestii natury prawnej. Służba Prawna reprezentuje także Radę Europejską i Radę w postępowaniach przed sądami Unii Europejskiej.
Stałym celem Służby Prawnej jest terminowe przedstawianie uwag, które są bezstronne, jasne i w pełni zgodne z prawem.
Służba Prawna składa się z sześciu dyrekcji tematycznych, które obejmują wszystkie obszary działalności Unii, i z jednej dyrekcji odpowiedzialnej za jakość legislacji. Dyrekcja 4 jest odpowiedzialna za dossier związane z zagadnieniami instytucjonalnymi, regulaminem pracowniczym i sporami.
Co oferujemy
Oferujemy stanowisko dyrektora w dyrekcji 4 w ciekawym - z politycznego i prawnego punktu widzenia - otoczeniu; osoba na tym stanowisku kieruje zespołem, w skład którego wchodzi trzynastu wyspecjalizowanych prawników i personel pomocniczy. Zadaniem osoby na tym stanowisku jest - pod zwierzchnictwem dyrektora generalnego - profesjonalne zarządzanie dyrekcją i jej zasobami, organizowanie jej zadań oraz wspieranie i motywowanie personelu. Dyrektor dba o jakość usług i produktów dostarczanych przez dyrekcję oraz o skuteczną komunikację i współpracę zarówno wewnątrz dyrekcji, jak i z pozostałymi dyrekcjami i innymi służbami Sekretariatu.
Osoba na tym stanowisku, z własnej inicjatywy lub na wniosek, będzie służyć Radzie, Coreperowi, innym organom przygotowawczym oraz sekretarzowi generalnemu Rady doradztwem oraz opiniami pisemnymi lub ustnymi na wysokim szczeblu w kwestiach prawnych i instytucjonalnych. W dziedzinach wchodzących w zakres kompetencji dyrekcji będzie doradzać prezydencji lub Sekretariatowi w zakresie prawnych aspektów poszczególnych dossier, aby przyczyniać się do znajdowania rozwiązań, które będą prawidłowe od strony prawnej i możliwe do zaakceptowania w wymiarze politycznym.
Dyrektor będzie śledzić prace Rady, Coreperu, a w razie potrzeby - innych organów przygotowawczych, brać udział w posiedzeniach, a w stosownych przypadkach w briefingach, negocjacjach lub rozmowach trójstronnych, pomagając osiągnąć kompromis i znaleźć rozwiązanie. Będzie reprezentować Służbę Prawną na szczeblu dyrektorskim zarówno w Sekretariacie, jak i na zewnątrz, zwłaszcza w kontaktach z prezydencją i z pozostałymi instytucjami. Będzie również wspomagać i reprezentować Radę Europejską lub Radę UE w sporach prawnych, a w stosownych przypadkach - w sprawach przed sądami UE.
Osoba pełniąca funkcję dyrektora będzie miała przede wszystkim możliwość planowania i organizowania pracy w sposób elastyczny, zależnie od terminów posiedzeń Coreperu i Rady dotyczących dziedzin leżących w kompetencjach dyrekcji. Dyrektor oraz jego personel mogą także korzystać z oferowanych przez Sekretariat elastycznych form organizacji pracy, w tym telepracy. Wymagane są okazjonalne delegacje zagraniczne, zwykle w UE (np. do Luksemburga i Strasburga).
Kogo szukamy
Szukamy prawnika z dogłębną znajomością prawa UE oraz funkcjonowania i procedur UE, a także dobrą znajomością obszarów wchodzących w zakres kompetencji dyrekcji. Doświadczenie w udzielaniu porad prawnych na wysokim szczeblu w sytuacjach sensytywnych pod względem politycznym będzie atutem.
Wszystkie osoby zajmujące stanowiska kierownicze w Sekretariacie doradzają swoim zwierzchnikom i partnerom, zarządzają personelem i zasobami finansowymi oraz reprezentują Sekretariat. Oczekiwania te określono w horyzontalnym profilu kadry kierowniczej Sekretariatu zamieszczonym w załączniku I.
Ponadto osoba zajmująca przedmiotowe stanowisko musi posiadać:
Ponieważ Sekretariat stosuje politykę mobilności kadry kierowniczej, tak by mogła ona poszerzać swoje doświadczenie, osoby kandydujące powinny być gotowe i zdolne do pracy w różnych dziedzinach w czasie swojej kariery w Sekretariacie.
POLITYKA REKRUTACYJNA
W momencie ubiegania się o stanowisko osoby kandydujące muszą spełniać następujące warunki:
Komitet Stały Rady Ministrów wprowadził bardzo istotne zmiany do projektu ustawy przygotowanego przez Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej – poinformował minister Maciej Berek w czwartek wieczorem, w programie „Pytanie dnia” na antenie TVP Info. Jak poinformował, projekt nowelizacji ustawy o PIP powinien trafić do Sejmu w grudniu 2025 roku, aby prace nad nim w Parlamencie trwały w I kwartale 2026 r.
05.12.20254 grudnia Komitet Stały Rady Ministrów przyjął projekt zmian w ustawie o PIP - przekazało w czwartek MRPiPS. Nie wiadomo jednak, jaki jest jego ostateczny kształt. Jeszcze w środę Ministerstwo Zdrowia informowało Komitet, że zgadza się na propozycję, by skutki rozstrzygnięć PIP i ich zakres działał na przyszłość, a skutkiem polecenia inspektora pracy nie było ustalenie istnienia stosunku pracy między stronami umowy B2B, ale ustalenie zgodności jej z prawem. Zdaniem prawników, to byłaby kontrrewolucja w stosunku do projektu resortu pracy.
05.12.2025Przygotowany przez ministerstwo pracy projekt zmian w ustawie o PIP, przyznający inspektorom pracy uprawnienie do przekształcania umów cywilnoprawnych i B2B w umowy o pracę, łamie konstytucję i szkodzi polskiej gospodarce – ogłosili posłowie PSL na zorganizowanej w czwartek w Sejmie konferencji prasowej. I zażądali zdjęcia tego projektu z dzisiejszego porządku posiedzenia Komitetu Stałego Rady Ministrów.
04.12.2025Prezydent Karol Nawrocki podpisał we wtorek ustawę z 7 listopada 2025 r. o zmianie ustawy o ochronie zwierząt. Jej celem jest wprowadzenie zakazu chowu i hodowli zwierząt futerkowych w celach komercyjnych, z wyjątkiem królika, w szczególności w celu pozyskania z nich futer lub innych części zwierząt. Zawetowana została jednak ustawa zakazująca trzymania psów na łańcuchach. Prezydent ma w tym zakresie złożyć własny projekt.
02.12.2025Resort pracy nie podjął nawet próby oszacowania, jak reklasyfikacja umów cywilnoprawnych i B2B na umowy o pracę wpłynie na obciążenie sądów pracy i długość postępowań sądowych. Tymczasem eksperci wyliczyli, że w wariancie skrajnym, zakładającym 150 tys. nowych spraw rocznie, skala powstałych zaległości rośnie do ponad 31 miesięcy dodatkowej pracy lub koniecznego zwiększenia zasobów sądów o 259 proc. Sprawa jest o tyle ważna, że na podobnym etapie prac są dwa projekty ustaw, które – jak twierdzą prawnicy – mogą zwiększyć obciążenie sądów.
25.11.2025Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy o Funduszu Medycznym - poinformował w środę rzecznik rządu Adam Szłapka. Przygotowana przez resort zdrowia propozycja zakłada, że Narodowy Fundusz Zdrowia będzie mógł w 2025 r. otrzymać dodatkowo około 3,6 mld zł z Funduszu Medycznego. MZ chce również, by programy inwestycyjne dla projektów strategicznych były zatwierdzane przez ministra zdrowia, a nie jak dotychczas, ustanawiane przez Radę Ministrów. Zamierza też umożliwić dofinansowanie programów polityki zdrowotnej realizowanych przez gminy w całości ze środków Funduszu Medycznego.
19.11.2025| Identyfikator: | Dz.U.UE.C.2020.177A.1 |
| Rodzaj: | Ogłoszenie |
| Tytuł: | Ogłoszenie o naborze CONS/AD/165/20. |
| Data aktu: | 27/05/2020 |
| Data ogłoszenia: | 27/05/2020 |