Jednolita Rada ds. Restrukturyzacji i Uporządkowanej Likwidacji - Ogłoszenie o naborze na stanowisko członka Jednolitej Rady ds. Restrukturyzacji i Uporządkowanej Likwidacji i dyrektora ds. rozwoju i koordynacji polityki restrukturyzacji i uporządkowanej likwidacji - COM/2018/20028.

Jednolita Rada ds. Restrukturyzacji i Uporządkowanej Likwidacji - Ogłoszenie o naborze na stanowisko członka Jednolitej Rady ds. Restrukturyzacji i Uporządkowanej Likwidacji i dyrektora ds. rozwoju i koordynacji polityki restrukturyzacji i uporządkowanej likwidacji COM/2018/20028

(2018/C 255 A/01)

(Dz.U.UE C z dnia 20 lipca 2018 r.)

Jednolita Rada ds. Restrukturyzacji i Uporządkowanej Likwidacji

Jednolita Rada ds. Restrukturyzacji i Uporządkowanej Likwidacji (SRB) jest organem UE ściśle współpracującym z krajowymi organami ds. restrukturyzacji i uporządkowanej likwidacji uczestniczących państw członkowskich, z którymi tworzy jednolity mechanizm restrukturyzacji i uporządkowanej likwidacji (SRM). SRB współpracuje blisko z Komisją Europejską i Europejskim Bankiem Centralnym na rzecz zapewnienia stabilności finansowej.

Zadaniem SRB jest zapewnienie uporządkowanej restrukturyzacji i likwidacji upadających banków, przy minimalnym wpływie na gospodarkę realną i finanse publiczne w uczestniczących państwach członkowskich oraz poza ich granicami. SRB powierzono szczególne zadania i obowiązki w zakresie przygotowania do restrukturyzacji i uporządkowanej likwidacji oraz przeprowadzania tych procedur w odniesieniu do banków będących na progu upadłości lub zagrożonych upadłością.

SRB jest również odpowiedzialna za zarządzanie jednolitym funduszem restrukturyzacji i uporządkowanej likwidacji ustanowionym na mocy rozporządzenia w sprawie SRM i mającym zapewnić dostępność średnioterminowego wsparcia finansowego podczas restrukturyzacji / uporządkowanej likwidacji banków.

SRB jest samodzielnie finansującą się agencją Unii Europejskiej.

Wakat

Komisja Europejska, w porozumieniu z SRB, organizuje nabór na stanowisko członka SRB i dyrektora ds. rozwoju i koordynacji polityki restrukturyzacji i uporządkowanej likwidacji.

Miejscem zatrudnienia będzie Bruksela (Belgia), gdzie SRB ma swoją siedzibę.

Wyłoniony kandydat będzie pełnić obowiązki (i) członka organów decyzyjnych SRB z prawem głosu, tj. SRB na sesji plenarnej i sesji wykonawczej, jak również obowiązki (ii) dyrektora ds. rozwoju i koordynacji polityki restrukturyzacji i uporządkowanej likwidacji w SRB.

Jako członek SRB z prawem głosu na sesji plenarnej i na sesji wykonawczej będzie brać udział w realizacji zadań i obowiązków SRB, zgodnie z przyznanym jej mandatem na mocy rozporządzenia w sprawie SRM.

Ponadto, jako dyrektor ds. rozwoju i koordynacji polityki restrukturyzacji i uporządkowanej likwidacji, wyłoniony kandydat będzie odpowiedzialny za dyrekcję ds. rozwoju i koordynacji polityki restrukturyzacji i uporządkowanej likwidacji.

W szczególności, będzie:

-
kierować rozwojem polityki i metodyki w odniesieniu do działań SRB w zakresie restrukturyzacji i uporządkowanej likwidacji oraz koordynować te działania z dyrekcjami ds. restrukturyzacji i uporządkowanej likwidacji, aby zapewnić skuteczne i spójne funkcjonowanie jednolitego mechanizmu restrukturyzacji i uporządkowanej likwidacji. Obejmuje to kierowanie sporządzeniem planów restrukturyzacji i uporządkowanej likwidacji podmiotów wchodzących w zakres bezpośredniej odpowiedzialności SRB, a także podmiotów podlegających nadzorowi SRB w ramach kompetencji krajowych organów ds. restrukturyzacji i uporządkowanej likwidacji,
-
kierować wieloletnim programem prac SRB w związku z jej funkcją dotyczącą planowania restrukturyzacji i uporządkowanej likwidacji oraz koordynować realizację tego programu na różnych poziomach w organizacji w porozumieniu z dyrekcjami ds. restrukturyzacji i uporządkowanej likwidacji oraz w ścisłej współpracy z krajowymi organami ds. restrukturyzacji i uporządkowanej likwidacji, aby zapewnić jasne wytyczne i cele oraz wyznaczyć priorytety w ramach ogólnego planowania strategicznego SRB,
-
wnosić wkład w przygotowywanie działań w zakresie restrukturyzacji i uporządkowanej likwidacji i, w stosownych przypadkach, decyzji dotyczących restrukturyzacji i uporządkowanej likwidacji w odniesieniu do podmiotów wchodzących w zakres odpowiedzialności SRB,
-
sprawować nadzór i zarząd nad ogólną współpracą z krajowymi organami ds. restrukturyzacji i uporządkowanej likwidacji, Europejskim Bankiem Centralnym i Komisją Europejską w obszarze restrukturyzacji i uporządkowanej likwidacji, w tym w stosownych przypadkach w zakresie umów o współpracy,
-
zarządzać bieżącą pracą dyrekcji oraz zapewniać jej sprawne i skuteczne funkcjonowanie, co będzie obejmować również bliską współpracę ze służbami zajmującymi się innymi obszarami działalności SRB, w szczególności współpracę z dyrekcjami ds. restrukturyzacji i uporządkowanej likwidacji i Departamentem Prawnym,
-
dążyć do tego, by cele dyrekcji były osiągane w wyznaczonych terminach i zgodnie z normami w zakresie jakości, a także monitorować i oceniać postępy w realizacji tych celów,
-
koordynować pracę działów wchodzących w skład dyrekcji, motywować i wspierać menedżerów średniego szczebla w osiąganiu wyznaczonych im celów i wykorzystywaniu swojego potencjału oraz potencjału podległych im pracowników,
-
zapewniać harmonijną współpracę i sprawną komunikację z pozostałymi członkami SRB / dyrektorami i dyrekcjami; promować dobre praktyki w zakresie relacji z wewnętrznymi służbami dyrekcji i partnerami zewnętrznymi, oraz
-
nawiązywać i utrzymywać relacje z instytucjami i organami UE oraz wszelkimi innymi organami publicznymi lub prywatnymi w kwestiach wchodzących w zakres kompetencji poszczególnych dyrekcji.

Wyłoniony kandydat będzie przedstawiał przewodniczącemu SRB sprawozdania na temat działań, jakie realizuje jako dyrektor ds. rozwoju i koordynacji polityki restrukturyzacji i uporządkowanej likwidacji.

Warunki udziału

Kandydaci zostaną zakwalifikowani do udziału w procedurze naboru na podstawie następujących kryteriów formalnych, których spełnienie musi nastąpić przed upływem terminu składania podań:

-
Obywatelstwo: kandydat musi być obywatelem jednego z państw członkowskich Unii Europejskiej.
-
Dyplom lub stopień uniwersytecki:
-
posiadać poziom wykształcenia odpowiadający ukończonym studiom wyższym, trwającym normalnie cztery lata lub dłużej, potwierdzony dyplomem ukończenia studiów, lub
-
posiadać poziom wykształcenia odpowiadający ukończonym studiom wyższym, potwierdzony dyplomem ukończenia studiów, oraz przynajmniej roczne właściwe doświadczenie zawodowe, w przypadku gdy normalny okres trwania studiów wyższych wynosi przynajmniej trzy lata (wspomniane roczne doświadczenie nie może wchodzić w zakres doświadczenia liczonego od chwili ukończenia studiów wyższych, o którym mowa poniżej).
-
Doświadczenie zawodowe 1 : posiadać przynajmniej 20 lat doświadczenia zawodowego, liczonego od chwili ukończenia studiów wyższych i zdobytego po uzyskaniu wyżej wymienionych kwalifikacji, przy czym przynajmniej 10 z 20 lat doświadczenia zawodowego powinno zostać nabyte w dziedzinach związanych z nadzorem, restrukturyzacją lub uporządkowaną likwidacją instytucji finansowych i regulacją rynków finansowych.
-
Doświadczenie na wyższych stanowiskach kierowniczych: posiadać przynajmniej pięć lat doświadczenia zawodowego w kierowaniu organizacją, zdobytego na stanowisku wykonawczym wysokiego szczebla 2 .
-
Znajomość języków: biegle władać jednym z języków urzędowych Unii Europejskiej oraz znać na zadowalającym poziomie przynajmniej jeden inny język urzędowy 3 . Komisja selekcyjna może zweryfikować w trakcie rozmowy kwalifikacyjnej, czy kandydaci spełniają warunek dotyczący zadowalającej znajomości innego języka urzędowego. Taka weryfikacja może polegać m.in. na przeprowadzeniu części tej rozmowy we wskazanym innym języku.

Nie ma żadnych ograniczeń wiekowych.

Kryteria naboru

Kandydaci powinni wykazać się:

-
dogłębną znajomością sektorów bankowego i finansowego,
-
rzetelnym doświadczeniem w co najmniej jednej z wymienionych dziedzin: nadzór, restrukturyzacja lub uporządkowana likwidacja instytucji finansowych, regulacja rynków finansowych, w szczególności bankowych,
-
znajomością instytucji Unii Europejskiej i procesów decyzyjnych w UE, a także doświadczeniem związanym z działaniami SRB w kontekście procesów europejskich i międzynarodowych lub co najmniej w sektorze prywatnym na poziomie międzynarodowym,
-
sukcesami w pracy na wyższym stanowisku kierowniczym obejmującej kierowanie dużymi zespołami specjalistów z różnych dziedzin (optymalnie - zespołami wielokulturowymi) oraz doświadczeniem w motywowaniu personelu do osiągania wyników na wysokim poziomie,
-
udokumentowaną zdolnością podejmowania i wdrażania decyzji, zarówno na poziomie strategicznym, jak i operacyjnym;
-
nadzwyczajnymi zdolnościami przywódczymi oraz doświadczeniem w pracy w środowisku międzykulturowym,
-
doskonałymi umiejętnościami negocjacyjnymi i umiejętnościami budowania rzetelnych relacji zawodowych z przedstawicielami zainteresowanych stron wysokiego szczebla, oraz
-
dużym poczuciem odpowiedzialności, umiejętnością podejmowania inicjatywy oraz zdolnością rozwijania i wdrażania wizji strategicznej,
-
doskonałymi umiejętnościami komunikacyjnymi i interpersonalnymi, jak również umiejętnościami w zakresie prezentacji; bardzo dobrą znajomością języka angielskiego, który jest niezbędny, gdyż jest to język roboczy SRB.

Niezależność i oświadczenie o ewentualnym konflikcie interesów

Członkowie SRB na sesjach plenarnych i wykonawczych działają niezależnie i wyłącznie w interesie Unii i nie zwracają się o instrukcje do instytucji lub organów unijnych, rządu żadnego z państw członkowskich lub do innego podmiotu publicznego lub prywatnego, ani nie przyjmują takich instrukcji.

Po mianowaniu członek SRB / dyrektor ds. rozwoju i koordynacji polityki restrukturyzacji i uporządkowanej likwidacji zatrudniony jest w pełnym wymiarze czasu pracy i nie może sprawować żadnych innych funkcji na poziomie krajowym, unijnym ani międzynarodowym.

Przed mianowaniem będzie musiał złożyć następujące dokumenty:

-
oświadczenie, w którym zobowiąże się do działania w sposób niezależny i zgodnie z interesem publicznym, oraz
-
oświadczenie o wszelkich interesach, które można by uznać za mające niekorzystny wpływ na jego niezależność.

W swoim podaniu kandydat musi potwierdzić gotowość do złożenia takich oświadczeń. Po mianowaniu członek SRB stosuje się do kodeksu postępowania 4 , a jako dyrektor ds. rozwoju i koordynacji polityki restrukturyzacji i uporządkowanej likwidacji stosuje się do regulaminu pracowniczego, warunków zatrudnienia innych pracowników Unii Europejskiej, w szczególności jego tytułu II 5 , oraz kodeksu etyki zawodowej i kodeksu dobrego postępowania administracyjnego obowiązującego personel SRB 6 .

PROCEDURA NABORU I POWOŁANIE

1.
W porozumieniu z SRB Komisja Europejska powołuje komisję selekcyjną, która ocenia wszystkie kandydatury. Kandydaci w najwyższym stopniu spełniający wymagania na stanowisko członka SRB / dyrektora ds. rozwoju i koordynacji polityki restrukturyzacji i uporządkowanej likwidacji zostaną zaproszeni na rozmowę z komisją selekcyjną.
2.
W następstwie rozmów kwalifikacyjnych, uwzględniając osiągnięte wyniki i kryteria naboru określone w ogłoszeniu, komisja selekcyjna sporządzi pierwszą listę kandydatów. Kandydaci ci mogą zostać zaproszeni na dalsze rozmowy kwalifikacyjne przeprowadzane przez Komitet Konsultacyjny ds. Powoływania działający przy Komisji Europejskiej. Przed rozmową kandydaci zostaną poddani testom przeprowadzanym metodą oceny zintegrowanej przez zewnętrzne firmy rekrutacyjne.
3.
Komitet Konsultacyjny ds. Powoływania sporządzi listę kandydatów, którzy zakwalifikowali się do następnego etapu. Kandydaci ci zostaną zaproszeni na rozmowę z jednym lub kilkoma członkami Komisji Europejskiej.
4.
Na podstawie wyników procesu naboru i po zasięgnięciu opinii SRB na jej sesji plenarnej Komisja Europejska opracuje listę odpowiednich kandydatów na stanowisko członka SRB / dyrektora ds. rozwoju i koordynacji polityki restrukturyzacji i uporządkowanej likwidacji. Lista jest przekazywana Parlamentowi Europejskiemu do zatwierdzenia; równocześnie podawana jest do wiadomości Rady Unii Europejskiej.
5.
Następnie Komisja Europejska przedstawia Parlamentowi Europejskiemu do zatwierdzenia wniosek dotyczący mianowania członka SRB / dyrektora ds. rozwoju i koordynacji polityki restrukturyzacji i uporządkowanej likwidacji.
6.
Po zatwierdzeniu tego wniosku Rada przyjmuje decyzję wykonawczą w sprawie mianowania członka SRB / dyrektora ds. rozwoju i koordynacji polityki restrukturyzacji i uporządkowanej likwidacji. Rada stanowi większością kwalifikowaną.

Kandydaci mogą zostać zaproszeni na dodatkowe rozmowy lub testy poza wymienionymi powyżej.

Ze względów praktycznych oraz w celu jak najszybszego zakończenia procedury naboru w interesie kandydatów oraz instytucji Komisja Europejska przeprowadza procedurę naboru wyłącznie w języku angielskim. Zadba ona o to, aby rodzimi użytkownicy tego języka nie uzyskali w związku z tym nienależnej przewagi.

Niniejsze zaproszenie do składania kandydatur posłuży Komisji do sporządzenia przedkładanego Parlamentowi Europejskiemu wniosku dotyczącego mianowania członka SRB i dyrektora ds. rozwoju i koordynacji polityki restrukturyzacji i uporządkowanej likwidacji. Umieszczenie nazwiska kandydata na liście przekazywanej Parlamentowi Europejskiemu lub we wniosku dotyczącym mianowania nie gwarantuje zatrudnienia. Należy zwrócić uwagę, że lista wybranych kandydatów, po zatwierdzeniu jej przez Komisję Europejską, może zostać podana do wiadomości publicznej.

Polityka równych szans

Instytucje Unii Europejskiej stosują politykę równych szans i przyjmują zgłoszenia kandydatów niezależnie od płci, rasy, koloru skóry, pochodzenia etnicznego lub społecznego, cech genetycznych, języka, religii czy wyznania, przekonań politycznych lub wszelkich innych opinii, przynależności do mniejszości narodowej, majątku, urodzenia, niepełnosprawności, wieku lub orientacji seksualnej.

Warunki zatrudnienia

Członek SRB i dyrektor ds. rozwoju i koordynacji polityki restrukturyzacji i uporządkowanej likwidacji mianowany jest na pięcioletnią kadencję, która nie jest odnawialna.

Członek SRB i dyrektor ds. rozwoju i koordynacji polityki restrukturyzacji i uporządkowanej likwidacji będzie traktowany na równi z sekretarzem Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej w odniesieniu do uposażenia i wieku emerytalnego, jak określono w rozporządzeniu nr 422/67/EWG 7 . Jego wynagrodzenie będzie odpowiadać wynagrodzeniu w grupie zaszeregowania AD 16, stopień 3, podlegającemu zastosowaniu mnożnika w wysokości 101 % wynagrodzenia w odniesieniu do tej grupy zaszeregowania i stopnia 8 . Przepisy dotyczące maksymalnego wieku emerytalnego nie będą miały jednak zastosowania. W odniesieniu do wszystkich pozostałych warunków zatrudnienia stosuje się przez analogię regulamin pracowniczy i warunki zatrudnienia innych pracowników.

JAK WYSŁAĆ ZGŁOSZENIE?

Uwaga:

Przed dokonaniem zgłoszenia kandydaci powinni dokładnie sprawdzić, czy spełniają wszystkie kryteria kwalifikacyjne, w szczególności kryteria dotyczące wymaganego rodzaju dyplomu, doświadczenia zawodowego i kierowniczego oraz znajomości języków. Niespełnienie któregokolwiek z kryteriów kwalifikacyjnych oznacza automatycznie wykluczenie z procedury naboru.

Kandydatury należy składać za pośrednictwem internetu, na stronie:

https://ec.europa.eu/dgs/human-resources/seniormanagementvacancies/

Należy zastosować się do instrukcji dotyczących poszczególnych etapów procedury. Aby móc dokonać zgłoszenia, należy stworzyć profil.

W celu dokonania zgłoszenia należy załadować życiorys w formacie PDF oraz wypełnić list motywacyjny w trybie online (maks. 8 000 znaków).

Kandydaci muszą również posiadać ważny adres poczty elektronicznej. Posłuży on do potwierdzenia rejestracji oraz pozostania w kontakcie z kandydatami w czasie procedury naboru. Należy w związku z tym informować Komisję Europejską o wszelkich zmianach adresu poczty elektronicznej.

Po zakończeniu rejestracji kandydaci otrzymają wiadomość elektroniczną potwierdzającą, że ich zgłoszenie zostało zarejestrowane. Nieotrzymanie wiadomości potwierdzającej oznacza, że zgłoszenie nie zostało zarejestrowane!

Należy zwrócić uwagę, że nie ma możliwości śledzenia w internecie przebiegu procesu naboru. Kandydaci otrzymają bezpośrednio informacje o wynikach procedury.

W celu uproszczenia procedury wszelkie informacje dla kandydatów dotyczące niniejszej procedury naboru będą przekazywane wyłącznie w języku angielskim.

Prośby o dodatkowe informacje lub zgłoszenia ewentualnych problemów technicznych należy kierować na adres: HR-MANAGEMENT-ONLINE@ec.europa.eu

Termin rejestracji kandydatów

Termin nadsyłania zgłoszeń upływa dnia 12 września 2018 r. Rejestracja elektroniczna zostanie zakończona o godz. 12.00 w południe czasu obowiązującego w Brukseli.

Za dokonanie rejestracji w internecie we wskazanym terminie odpowiadają sami kandydaci. Zaleca się, aby kandydaci nie zwlekali z dokonywaniem zgłoszeń do ostatnich dni, ponieważ duże obciążenie łączy internetowych lub błąd połączenia internetowego może doprowadzić do przerwania rejestracji w internecie przed jej zakończeniem, co może wiązać się z koniecznością powtórzenia całego procesu. Możliwość rejestracji zostanie zablokowana po upływie terminu zgłoszeń. Zgłoszenia nadsyłane po upływie terminu nie będą przyjmowane.

Komisja zastrzega sobie prawo do przedłużenia terminu rejestracji kandydatów na wymienione stanowisko poprzez odpowiednie ogłoszenie w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.

Ważne informacje dla kandydatów

Prace komisji selekcyjnych są tajne. Kandydatom nie wolno nawiązywać bezpośredniego ani pośredniego kontaktu z członkami komisji, ani też prosić o nawiązanie takiego kontaktu w ich imieniu.

Ochrona danych osobowych

Komisja Europejska i SRB zapewnią przetwarzanie danych osobowych kandydatów zgodnie z rozporządzeniem (WE) nr 45/2001 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 18 grudnia 2000 r. o ochronie osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych przez instytucje i organy UE i o swobodnym przepływie takich danych 9 .

1 Doświadczenie zawodowe będzie liczone od chwili uzyskania przez kandydata minimalnych kwalifikacji uprawniających do wzięcia udziału w naborze na przedmiotowe stanowisko. Brana jest pod uwagę jedynie należycie udokumentowana działalność zawodowa (tj. praca za wynagrodzeniem lub na własny rachunek). Praca w niepełnym wymiarze godzin będzie uwzględniana stosownie do liczby godzin przepracowanych w pełnym wymiarze. Nie uwzględnia się okresów kształcenia lub szkolenia ani nieodpłatnych staży. Do lat doświadczenia zawodowego można zaliczyć stypendia, granty i studia doktoranckie w wysokości maksymalnie trzech lat.
2 W odniesieniu do każdego stanowiska kierowniczego kandydaci proszeni są o podanie następujących informacji: 1) nazwy zajmowanych stanowisk i pełnionych funkcji; 2) liczba pracowników nadzorowanych na tych stanowiskach; 3) wielkość budżetów, którymi zarządzali; oraz 4) liczba szczebli organizacyjnych w hierarchii powyżej i poniżej ich stanowiska oraz liczba osób na równorzędnych stanowiskach.
8 Zobacz art. 66 rozporządzenia nr 31 (EWG), 11 (EWEA) ustanawiającego regulamin pracowniczy urzędników i warunki zatrudnienia innych pracowników Europejskiej Wspólnoty Gospodarczej i Europejskiej Wspólnoty Energii Atomowej (Dz.U. 45 z 14.6.1962, s. 1385/62).

Zmiany w prawie

Data 30 kwietnia dla wnioskodawcy dodatku osłonowego może być pułapką

Choć ustawa o dodatku osłonowym wskazuje, że wnioski można składać do 30 kwietnia 2024 r., to dla wielu mieszkańców termin ten może okazać się pułapką. Datą złożenia wniosku jest bowiem data jego wpływu do organu. Rząd uznał jednak, że nie ma potrzeby doprecyzowania tej kwestii. A już podczas rozpoznawania poprzednich wniosków, właśnie z tego powodu wielu mieszkańców zostało pozbawionych świadczeń.

Robert Horbaczewski 30.04.2024
Rząd chce zmieniać obowiązujące regulacje dotyczące czynników rakotwórczych i mutagenów

Rząd przyjął we wtorek projekt zmian w Kodeksie pracy, którego celem jest nowelizacja art. 222, by dostosować polskie prawo do przepisów unijnych. Chodzi o dodanie czynników reprotoksycznych do obecnie obwiązujących regulacji dotyczących czynników rakotwórczych i mutagenów. Nowela upoważnienia ustawowego pozwoli na zmianę wydanego na jej podstawie rozporządzenia Ministra Zdrowia w sprawie substancji chemicznych, ich mieszanin, czynników lub procesów technologicznych o działaniu rakotwórczym lub mutagennym w środowisku pracy.

Grażyna J. Leśniak 16.04.2024
Bez kary za brak lekarza w karetce do końca tego roku

W ponad połowie specjalistycznych Zespołów Ratownictwa Medycznego brakuje lekarzy. Ministerstwo Zdrowia wydłuża więc po raz kolejny czas, kiedy Narodowy Fundusz Zdrowia nie będzie pobierał kar umownych w przypadku niezapewnienia lekarza w zespołach ratownictwa. Pierwotnie termin wyznaczony był na koniec czerwca tego roku.

Beata Dązbłaż 10.04.2024
Będzie zmiana ustawy o rzemiośle zgodna z oczekiwaniami środowiska

Rozszerzenie katalogu prawnie dopuszczalnej formy prowadzenia działalności gospodarczej w zakresie rzemiosła, zmiana definicji rzemiosła, dopuszczenie wykorzystywania przez przedsiębiorców, niezależnie od formy prowadzenia przez nich działalności, wszystkich kwalifikacji zawodowych w rzemiośle, wymienionych w ustawie - to tylko niektóre zmiany w ustawie o rzemiośle, jakie zamierza wprowadzić Ministerstwo Rozwoju i Technologii.

Grażyna J. Leśniak 08.04.2024
Tabletki "dzień po" bez recepty nie będzie. Jest weto prezydenta

Dostępność bez recepty jednego z hormonalnych środków antykoncepcyjnych (octan uliprystalu) - takie rozwiązanie zakładała zawetowana w piątek przez prezydenta Andrzeja Dudę nowelizacja prawa farmaceutycznego. Wiek, od którego tzw. tabletka "dzień po" byłaby dostępna bez recepty miał być określony w rozporządzeniu. Ministerstwo Zdrowia stało na stanowisku, że powinno to być 15 lat. Wątpliwości w tej kwestii miała Kancelaria Prezydenta.

Katarzyna Nocuń 29.03.2024
Małżonkowie zapłacą za 2023 rok niższy ryczałt od najmu

Najem prywatny za 2023 rok rozlicza się według nowych zasad. Jedyną formą opodatkowania jest ryczałt od przychodów ewidencjonowanych, według stawek 8,5 i 12,5 proc. Z kolei małżonkowie wynajmujący wspólną nieruchomość zapłacą stawkę 12,5 proc. dopiero po przekroczeniu progu 200 tys. zł, zamiast 100 tys. zł. Taka zmiana weszła w życie w połowie 2023 r., ale ma zastosowanie do przychodów uzyskanych za cały 2023 r.

Monika Pogroszewska 27.03.2024
Metryka aktu
Identyfikator:

Dz.U.UE.C.2018.255A.1

Rodzaj: Ogłoszenie
Tytuł: Jednolita Rada ds. Restrukturyzacji i Uporządkowanej Likwidacji - Ogłoszenie o naborze na stanowisko członka Jednolitej Rady ds. Restrukturyzacji i Uporządkowanej Likwidacji i dyrektora ds. rozwoju i koordynacji polityki restrukturyzacji i uporządkowanej likwidacji - COM/2018/20028.
Data aktu: 20/07/2018
Data ogłoszenia: 20/07/2018