Ogłoszenie o naborze na stanowisko: zastępca dyrektora.

OGŁOSZENIE O NABORZE NA STANOWISKO: ZASTĘPCA DYREKTORA

(2014/C 384 A/01)

(Dz.U.UE C z dnia 30 października 2014 r.)

Według Europolu zachowanie równowagi w reprezentacji kobiet i mężczyzn jest równie ważne, jak odpowiednia reprezentacja obywateli wszystkich państw członkowskich i języków urzędowych Unii Europejskiej. Z tego powodu Europol szczególnie zachęca kobiety ze wszystkich państw członkowskich do ubiegania się o to stanowisko.

MISJA EUROPOLU

Celem Europolu jest wspieranie i zwiększanie skuteczności działań i wzajemnej współpracy właściwych organów państw członkowskich w ramach zapobiegania i zwalczania wszystkich form międzynarodowej poważnej przestępczości i terroryzmu. Misja ta jest realizowana głównie w środowisku angielskojęzycznym.

1.

 OPIS STANOWISKA

1.1.
Główne obszary odpowiedzialności zastępców dyrektorów Europolu
-
zapewnienie kierownictwa i wyznaczenie kierunku dla departamentu w realizacji celów Europolu,
-
zarządzanie i administrowanie personelem i budżetem na poziomie departamentów, maksymalne zwiększenie skuteczności i podniesienie wydajności,
-
zapewnienie skutecznego planowania i oceny działalności oraz zarządzania wynikami w obrębie departamentu,
-
nadzorowanie właściwego przygotowania i wdrażania decyzji zarządu, dyrekcji i innych odpowiednich organów na poziomie departamentów,
-
wspieranie i udzielanie pomocy dyrektorowi w strategicznym rozwoju Europolu poprzez zapewnianie doradztwa w zakresie organizacji i utrzymywanie strategicznych związków ze stosownymi organami UE i organami ochrony porządku publicznego państw członkowskich,
-
reprezentowanie organizacji na forach zewnętrznych, w kontaktach z interesariuszami i mediami,
-
utrzymywanie ścisłych kontaktów i regularna wymiana poglądów z innymi departamentami, w szczególności na temat zasadniczych spraw korporacyjnych i programów międzydepartamentalnych,
-
reprezentowanie dyrektora zgodnie z zapotrzebowaniem,
-
wykonywanie wszelkich innych zadań przydzielonych przez dyrektora.
1.2.
Szczególne wymagania na niniejszym stanowisku

Z zastrzeżeniem prawa dyrektora do definiowania zadań i zakresu odpowiedzialności zastępcy dyrektora, do obowiązków wyłonionego kandydata będzie w szczególności należeć kierowanie departamentem zdolności operacyjnych. Obowiązki te obejmują nadzorowanie pracy w dziedzinie administracji i technologii informacyjno-komunikacyjnych oraz zespołu zarządzającego dokumentacją Europolu dotyczącą produktów i usług zarządzania informacją. Należą do nich m.in:

-
zarządzanie wdrożeniem strategii Europolu w zakresie technologii zarządzania informacją i komunikacji,
-
nadzór nad zapewnieniem rozwiązań teleinformatycznych, świadczeniem usług technicznych, zarządzaniem produktami technicznymi i utrzymaniem aplikacji,
-
nadzorowanie opracowywania, instalacji i eksploatacji powiązanych sieci komunikacyjnych i elementów infrastruktury informatycznej Europolu, państw członkowskich i stron trzecich,
-
nadzorowanie opracowywania i wdrażania środków mających na celu zapewnienie stałej dostępności i ciągłości usług teleinformatycznych oraz reagowanie na wszelkie zagrożenia, słabe punkty i incydenty w tym zakresie,
-
planowanie procesu rekrutacji pracowników Europolu i zarządzanie nim, administrowanie pracownikami i ich rozwojem uzasadnione interesem służby zgodnie z regulaminem pracowniczym i innymi obowiązującymi przepisami,
-
opracowywanie i wdrażanie polityki, procesów i procedur Europolu w zakresie planowania i zarządzania finansowego, w tym zdawanie sprawozdań z wykonania budżetu organizacji,
-
nadzorowanie planowania i wdrażania procedur przetargowych na towary i usługi oraz zarządzanie kontraktami,
-
koordynowanie zarządzania obiektami i zapewnienie jednego punktu kontaktowego do celów świadczenia usług wewnętrznych, a także działań zawiązanych z konserwacją, budową i odnawianiem,
-
ogólna odpowiedzialność za zarządzanie aktywami.

2.

 WYMAGANIA

2.1.
Kryteria kwalifikowalności

Kandydaci zostaną zakwalifikowani do etapu naboru na podstawie poniższych kryteriów, które muszą być spełnione przed upływem terminu zgłaszania kandydatur:

a)
Kandydaci muszą
-
posiadać obywatelstwo jednego z państw członkowskich Unii Europejskiej,
-
posiadać pełnię praw obywatelskich państwa członkowskiego,
-
posiadać w pełni uregulowany stosunek do służby wojskowej zgodnie ze stosownymi prawami,
-
być fizycznie sprawni, aby wypełniać obowiązki związane z tym stanowiskiem,
-
przedstawić dowody biegłej znajomości jednego z urzędowych języków Unii oraz zadowalającą znajomość drugiego takiego języka w zakresie niezbędnym do wykonywania obowiązków.
b)
Kandydaci muszą posiadać
-
poziom wykształcenia, który odpowiada ukończonym studiom uniwersyteckim, poświadczony dyplomem, jeśli normalny okres kształcenia uniwersyteckiego wynosi 4 lata lub dłużej

LUB

poziom wykształcenia, który odpowiada ukończonym studiom uniwersyteckim, poświadczony dyplomem i odpowiednie doświadczenie zawodowe wynoszące co najmniej 1 rok, jeśli normalny okres kształcenia uniwersyteckiego wynosi co najmniej 3 lata,

-
poza powyższym, co najmniej 15 lat doświadczenia zawodowego w pracy, nabytego po uzyskaniu dyplomu.
2.2.
Kryteria wyboru

Kandydaci wybrani na podstawie powyższych kryteriów kwalifikowalności zostaną następnie ocenieni zgodnie z poniższymi kryteriami rekrutacji:

a)
Doświadczenie zawodowe

Niezbędne:

-
co najmniej 10-letnie doświadczenie na stanowisku kierowniczym w dziedzinie zarządzania lub technologii informacyjno-komunikacyjnych, najlepiej zdobyte w środowisku UE lub innym środowisku międzynarodowym,
-
doświadczenie w planowaniu strategicznym na wyższym poziomie kierowniczym, najlepiej w kontekście międzynarodowym,
-
doświadczenie w kontaktach i współpracy w sprawach strategicznych jak również dotyczących polityki.

Dodatkowe:

Doświadczenie na stanowisku kierowniczym w obszarze ochrony porządku publicznego.

b)
Wiedza zawodowa

Niezbędne:

-
dogłębne zrozumienie działania administracji UE na poziomie wyższego kierownictwa,
-
dogłębne zrozumienie działania sektora technologii informacyjno-komunikacyjnych na poziomie wyższego kierownictwa.

Dodatkowe:

-
gruntowna znajomość ram prawnych Europolu,
-
gruntowna znajomość ram regulacyjnych UE,
-
gruntowna znajomość zasad międzynarodowej współpracy policyjnej.
c)
Umiejętności i kompetencje społeczne i techniczne:

Niezbędne:

-
silne cechy przywódcze,
-
doskonała znajomość języka angielskiego w mowie i w piśmie,
-
doskonałe umiejętności interpersonalne, z możliwością rozwijania i utrzymywania skutecznych relacji roboczych z szeroką grupą interesariuszy zewnętrznych i wewnętrznych oraz rozumienia dynamiki organizacyjnej,
-
zdolności skutecznego komunikowania się zarówno z odbiorcami wewnętrznymi, jak i zewnętrznymi oraz z mediami,
-
wysoce rozwinięte zdolności negocjacyjne i umiejętność wpływania na innych,
-
silne cechy związane z przedsiębiorczością i umiejętność identyfikowania i wykorzystywania nowych obszarów działalności,
-
świetne umiejętności analityczne i decyzyjne, w tym zdolność do ustalania priorytetów,
-
zdolności dyplomatyczne i umiejętności postępowania z delikatnymi sprawami na najwyższych poziomach administracyjno-politycznych,
-
wysoki poziom uczciwości, wiarygodności zawodowej i odporności.

Dodatkowe:

-
znajomość dodatkowych urzędowych języków Unii.

3.

 WARUNKI ZATRUDNIENIA

Ramy prawne niniejszej procedury rekrutacyjnej stanowią decyzja Rady 2009/371/WSiSW z dnia 6 kwietnia 2009 r. ustanawiająca Europejski Urząd Policji (Europol) 1 oraz decyzja zarządu Europolu 2009/1011/WSiSW z dnia 4 czerwca 2009 r. ustanawiająca zasady dotyczące wyboru, przedłużania okresu sprawowania funkcji i odwołania dyrektora i zastępców dyrektora Europolu 2 .

Dodatkowe informacje można znaleźć na stronie internetowej www.europol.europa.eu.

4.

 PROCEDURA REKRUTACJI I MIANOWANIA

Zarząd powołuje komisję kwalifikacyjną, która ocenia otrzymane zgłoszenia, określa, którzy spośród kwalifikujących się kandydatów zostaną poddani dalszej ocenie przez komisję, organizuje ocenę i rozmowy z takimi kandydatami oraz sporządza umotywowane sprawozdanie przedstawiane zarządowi, w tym listę kandydatów wymienionych w kolejności stosownie do posiadanych kwalifikacji spełniających kryteria kwalifikowalności i w przypadku których uznaje się, iż najlepiej odpowiadają oni kryteriom rekrutacji określonym w ogłoszeniu o naborze. W oparciu o to sprawozdanie oraz wyniki rozmów, na zorganizowanie których wśród kwalifikujących się kandydatów zarząd może się zdecydować, zarząd przedłoży umotywowaną opinię Radzie, w tym listę co najmniej trzech kwalifikujących się kandydatów dopuszczonych do kolejnego etapu, wymienionych w kolejności stosownie do posiadanych kwalifikacji.

Wyłoniony kandydat zostanie mianowany przez Radę na okres czterech lat, z możliwością jednokrotnego przedłużenia.

Nowo mianowany zastępca dyrektora może zostać zobowiązany do odbycia sześciomiesięcznego okresu próbnego zgodnie z art. 14 warunków zatrudniania innych pracowników Unii Europejskiej, chyba że Organ Powołujący zadecyduje inaczej. Będzie również zobowiązany do odbycia dziewięciomiesięcznego zarządczego okresu próbnego, chyba że w czasie jego zatrudnienia wykonywał wyższe funkcje kierownicze w innej instytucji europejskiej lub zajmował co najmniej przez dwa lata takie funkcje kierownicze w innej instytucji europejskiej.

5.

 WYNAGRODZENIE

Grupa zaszeregowania: AD13

Miesięczne wynagrodzenie podstawowe wynosi 11 774,62 euro (stopień 1) lub 12 269,40 euro (stopień 2).

Stopień w grupie zaszeregowania jest ustalany na podstawie doświadczenia zawodowego nabytego po uzyskaniu wykształcenia wymaganego dla danego stanowiska oraz zgodnie ze stosowanymi przepisami wykonawczymi.

Ponadto, jeżeli ma to zastosowanie, przyznane mogą zostać dodatki takie jak dodatek zagraniczny, dodatek na gospodarstwo domowe, dodatek na dziecko pozostające na utrzymaniu oraz dodatek edukacyjny.

Europol oferuje kompleksowy pakiet socjalny obejmujący dodatkowe świadczenia, takie jak ubezpieczenie medyczne, zasiłek dla bezrobotnych i rentę inwalidzką, jak również system emerytalny.

Wynagrodzenia podlegają podatkowi unijnemu, lecz są zwolnione z opodatkowania krajowego.

6.

 POSTĘPOWANIE SPRAWDZAJĄCE

Wyłoniony kandydat zostanie poddany postępowaniu sprawdzającemu na podstawie przepisów o zachowaniu poufności przyjętych zgodnie z Podręcznikiem dotyczącym bezpieczeństwa Europolu zatwierdzonym przez zarząd Europolu w dniu 3 grudnia 2013 r.

Wymagany poziom poświadczenia bezpieczeństwa dla tego stanowiska to: SECRET UE/EU SECRET (TAJNE UE).

7.

 WAŻNE TERMINY

Termin nadsyłania zgłoszeń: sześć tygodni od daty publikacji w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.

Procedura wyboru kandydatów: 4-6 lutego 2015 r.

Data rozpoczęcia pracy: 1 sierpnia 2015 r.

8.

 ZGŁOSZENIA

Kandydaci są proszeni o nadsyłanie swoich zgłoszeń w języku angielskim, korzystając z formularza dostępnego na stronie internetowej Europolu. Zgłoszenia należy nadsyłać w formie elektronicznej, dołączając szczegółowe CV, list motywacyjny oraz odpowiednie referencje potwierdzające posiadanie odpowiednich cech charakteru do wykonywania obowiązków odnoszących się do obsadzanego stanowiska, na adres:

The Chairperson of the Europol Management Board (przewodniczący zarządu Europolu)

Europol-169@europol.europa.eu

Kontakt w sprawie informacji:

Sekretariat zarządu

E-mail: mbs@europol.europa.eu

1 Dz.U. L 121 z 15.5.2009, s. 37.
2 Dz.U. L 348 z 29.12.2009, s. 3.

Zmiany w prawie

Powstańcy nie zapłacą podatku dochodowego od nagród

Minister finansów zaniecha poboru podatku dochodowego od nagród przyznawanych w 2024 roku powstańcom warszawskim oraz ich małżonkom. Zgodnie z przygotowanym przez resort projektem rozporządzenia, zwolnienie będzie dotyczyło nagród przyznawanych przez radę miasta Warszawy od 1 stycznia do końca grudnia tego roku.

Monika Pogroszewska 06.05.2024
Data 30 kwietnia dla wnioskodawcy dodatku osłonowego może być pułapką

Choć ustawa o dodatku osłonowym wskazuje, że wnioski można składać do 30 kwietnia 2024 r., to dla wielu mieszkańców termin ten może okazać się pułapką. Datą złożenia wniosku jest bowiem data jego wpływu do organu. Rząd uznał jednak, że nie ma potrzeby doprecyzowania tej kwestii. A już podczas rozpoznawania poprzednich wniosków, właśnie z tego powodu wielu mieszkańców zostało pozbawionych świadczeń.

Robert Horbaczewski 30.04.2024
Rząd chce zmieniać obowiązujące regulacje dotyczące czynników rakotwórczych i mutagenów

Rząd przyjął we wtorek projekt zmian w Kodeksie pracy, którego celem jest nowelizacja art. 222, by dostosować polskie prawo do przepisów unijnych. Chodzi o dodanie czynników reprotoksycznych do obecnie obwiązujących regulacji dotyczących czynników rakotwórczych i mutagenów. Nowela upoważnienia ustawowego pozwoli na zmianę wydanego na jej podstawie rozporządzenia Ministra Zdrowia w sprawie substancji chemicznych, ich mieszanin, czynników lub procesów technologicznych o działaniu rakotwórczym lub mutagennym w środowisku pracy.

Grażyna J. Leśniak 16.04.2024
Bez kary za brak lekarza w karetce do końca tego roku

W ponad połowie specjalistycznych Zespołów Ratownictwa Medycznego brakuje lekarzy. Ministerstwo Zdrowia wydłuża więc po raz kolejny czas, kiedy Narodowy Fundusz Zdrowia nie będzie pobierał kar umownych w przypadku niezapewnienia lekarza w zespołach ratownictwa. Pierwotnie termin wyznaczony był na koniec czerwca tego roku.

Beata Dązbłaż 10.04.2024
Będzie zmiana ustawy o rzemiośle zgodna z oczekiwaniami środowiska

Rozszerzenie katalogu prawnie dopuszczalnej formy prowadzenia działalności gospodarczej w zakresie rzemiosła, zmiana definicji rzemiosła, dopuszczenie wykorzystywania przez przedsiębiorców, niezależnie od formy prowadzenia przez nich działalności, wszystkich kwalifikacji zawodowych w rzemiośle, wymienionych w ustawie - to tylko niektóre zmiany w ustawie o rzemiośle, jakie zamierza wprowadzić Ministerstwo Rozwoju i Technologii.

Grażyna J. Leśniak 08.04.2024
Tabletki "dzień po" bez recepty nie będzie. Jest weto prezydenta

Dostępność bez recepty jednego z hormonalnych środków antykoncepcyjnych (octan uliprystalu) - takie rozwiązanie zakładała zawetowana w piątek przez prezydenta Andrzeja Dudę nowelizacja prawa farmaceutycznego. Wiek, od którego tzw. tabletka "dzień po" byłaby dostępna bez recepty miał być określony w rozporządzeniu. Ministerstwo Zdrowia stało na stanowisku, że powinno to być 15 lat. Wątpliwości w tej kwestii miała Kancelaria Prezydenta.

Katarzyna Nocuń 29.03.2024