Ogłoszenie o naborze na stanowisko głównego doradcy (AD 14) w Brukseli
(art. 29 ust. 2 regulaminu pracowniczego)
COM/2013/10343
(2013/C 322 A/01)
(Dz.U.UE C z dnia 8 listopada 2013 r.)
Reprezentujemy
Komisja Europejska odpowiada za wykonanie wielu z zobowiązań budżetowych Unii Europejskiej. Dyrekcja Generalna ds. Budżetu (DG ds. Budżetu) ma za zadanie zapewnić środki od władzy budżetowej niezbędne do wdrażania polityk UE, zarządzać ramami regulacyjnymi dotyczącymi budżetu, wdrażać roczne budżety (dochody i wydatki), sporządzać roczne sprawozdania finansowe instytucji, zapewnić należyte zarządzanie finansami i składać sprawozdania z wykonania budżetu dla Parlamentu Europejskiego, Rady i Trybunału Obrachunkowego w celu uzyskania pozytywnego poświadczenia wiarygodności (DAS). DG ds. Budżetu składa się z pięciu dyrekcji zlokalizowanych w Brukseli i zatrudnia blisko 420 pracowników.
Opracowuje ona również zasady regulujące finanse Unii Europejskiej i wspiera należyte zarządzanie finansami w departamentach Komisji, oferując doradztwo i szkolenia. W ten sposób DG ds. Budżetu odgrywa decydującą rolę w procesie reformy administracyjnej, mającym na celu zapewnienie instytucjom wysokiej klasy administracji publicznej, dzięki której Komisja może jak najskuteczniej wykonywać powierzone jej w Traktacie zadania.
DG ds. Budżetu odgrywa kluczową rolę w procesie przydzielania zasobów finansowych i ludzkich, w tym dla organów zdecentralizowanych, a także we wdrażaniu przepisów finansowych, które mają do nich zastosowanie.
Oferujemy
Zgodnie z nowymi wieloletnimi ramami finansowymi na lata 2014-2020 realizacja jeszcze większej liczby programów zostanie przekazana agencjom wykonawczym, a organy zdecentralizowane w dalszym ciągu będą odgrywać ważną rolę w osiąganiu celów polityki UE. Zważywszy na poziom zaangażowanych środków budżetowych oraz zasobów ludzkich oraz wpływ na zarządzanie, DG ds. Budżetu poszukuje kandydatów na stanowisko głównego doradcy, którego zadaniem będzie zapewnienie skoordynowanego podejścia do tych podmiotów.
Główny doradca będzie bezpośrednio podlegał Dyrektorowi Generalnemu oraz będzie główną osobą wyznaczoną do kontaktów w DG ds. Budżetu w tych kwestiach. Do zadań głównego doradcy należeć będą w szczególności:
Poszukujemy
Idealny kandydat powinien posiadać:
Kandydat musi:
Niezależność i oświadczenie o braku konfliktu interesów
Kandydaci mają obowiązek wyrazić gotowość do złożenia oświadczenia, w którym zobowiążą się do działania w sposób niezależny i zgodnie z interesem publicznym, oraz oświadczenia o braku konfliktu interesów, który mógłby zaważyć na ich niezależności.
Powołanie i warunki zatrudnienia
Główny doradca zostanie wybrany i powołany przez Komisję zgodnie z obowiązującymi w niej procedurami selekcji i naboru (zob. również Compilation Document on Senior Officials Policy - dokument w jęz. angielskim dotyczący polityki względem urzędników wyższego szczebla 2 ). Sporządzona zostanie lista kandydatów dopuszczonych do kolejnego etapu naboru, po czym kandydaci ci zostaną zaproszeni na rozmowę kwalifikacyjną, przeprowadzaną przez działający w Komisji Komitet Konsultacyjny ds. Powoływania, oraz do odbycia testów przeprowadzanych metodą oceny zintegrowanej przez zewnętrzne firmy rekrutacyjne. Wynagrodzenie i warunki zatrudnienia urzędników Unii Europejskiej w grupie zaszeregowania AD 14 określono w regulaminie pracowniczym. Informujemy kandydatów, że regulamin pracowniczy nakłada na wszystkich nowych pracowników wymóg pomyślnego ukończenia dziewięciomiesięcznego okresu próbnego.
Wybrany kandydat zostanie zatrudniony jako urzędnik na warunkach określonych w regulaminie pracowniczym.
Polityka równych szans
Unia Europejska stosuje politykę równych szans.
Procedura zgłaszania kandydatur
Informacja o naborze na to stanowisko może być publikowana równocześnie z informacją o naborze na inne stanowiska dla urzędników wyższego szczebla. Kandydaci, którzy chcą ubiegać się o więcej niż jedno z tych stanowisk, muszą złożyć osobne zgłoszenie na każde stanowisko.
Przed dokonaniem zgłoszenia kandydaci powinni dokładnie sprawdzić, czy spełniają wszystkie kryteria kwalifikacyjne, w szczególności kryteria dotyczące wymaganego rodzaju dyplomu oraz doświadczenia zawodowego.
Zgłoszenie kandydatury następuje poprzez rejestrację przez internet pod poniższym adresem:
https://ec.europa.eu/dgs/human-resources/seniormanagementvacancies/.
Należy zastosować się do instrukcji dotyczących poszczególnych etapów procedury.
Kandydaci mają obowiązek dokonania rejestracji przez internet we wskazanym terminie 3 . Zaleca się, by kandydaci nie zwlekali z dokonywaniem zgłoszeń do ostatnich dni, ponieważ duże obciążenie łączy internetowych lub błąd połączenia internetowego może doprowadzić do przerwania rejestracji w internecie przed jej zakończeniem, co może wiązać się z koniecznością powtórzenia całego procesu. Możliwość rejestracji zostanie zablokowana po upływie terminu zgłoszeń. Zgłoszenia nadesłane pocztą elektroniczną po upływie terminu co do zasady nie będą przyjmowane.
Po zakończeniu rejestracji przez internet na monitorze pojawi się numer identyfikacyjny. Numer ten będzie służyć jako numer referencyjny we wszystkich sprawach dotyczących tej konkretnej procedury selekcji. Otrzymanie numeru oznacza, że rejestracja została zakończona - numer stanowi potwierdzenie, że wprowadzone przez kandydata dane zostały zarejestrowane.
Nieotrzymanie numeru oznacza, że zgłoszenie nie zostało zarejestrowane!
Do zgłoszenia należy załączyć CV w formacie WORD lub PDF oraz zamieścić list motywacyjny (maks. 8 000 znaków) w trybie on-line. Życiorys i list motywacyjny należy sporządzić w języku angielskim, francuskim lub niemieckim.
Procedura selekcji będzie przeprowadzana wyłącznie w języku angielskim, francuskim lub niemieckim 4 .
Kandydaci muszą również posiadać ważny adres poczty elektronicznej. Wszelka korespondencja w ramach tej procedury selekcji będzie się odbywać za pośrednictwem tego adresu poczty elektronicznej. Należy na bieżąco informować Komisję o wszelkich ewentualnych zmianach podanego adresu.
Należy zwrócić uwagę, że nie ma możliwości śledzenia w internecie przebiegu rozpatrywania kandydatury. Komisja Europejska skontaktuje się bezpośrednio z kandydatami w sprawie statusu ich zgłoszenia.
Osoby, które z powodu niepełnosprawności nie są w stanie dokonać rejestracji internetowej, mogą przesłać swoje zgłoszenie (życiorys i list motywacyjny) w wersji papierowej listem poleconym 5 z datą stempla pocztowego nie późniejszą niż termin zakończenia rejestracji kandydatów. W takim przypadku wszelka późniejsza korespondencja pomiędzy Komisją a kandydatem odbywać się będzie drogą pocztową. Do zgłoszenia należy w takim przypadku załączyć zaświadczenie potwierdzające niepełnosprawność, wydane przez właściwy organ. Na osobnym arkuszu papieru należy także przedstawić propozycje ewentualnych udogodnień, które zdaniem kandydata mogą ułatwić mu uczestnictwo w procesie rekrutacji.
Prośby o dodatkowe informacje lub zgłoszenia ewentualnych problemów technicznych należy kierować na adres: HR-A2-MANAGEMENT-ONLINE@ec.europa.eu.
Termin rejestracji kandydatów
Termin rejestracji kandydatów upływa w dniu 6 grudnia 2013 r. Rejestracja elektroniczna zostanie zakończona o godz. 12.00 w południe czasu brukselskiego.
Minister finansów i gospodarki podpisał cztery rozporządzenia wykonawcze dotyczące funkcjonowania KSeF – potwierdził we wtorek resort finansów. Rozporządzenia określają m.in.: zasady korzystania z KSeF, w tym wzór zawiadomienia ZAW-FA, przypadki, w których nie ma obowiązku wystawiania faktur ustrukturyzowanych, a także zasady wystawiania faktur uproszczonych.
16.12.2025Od 1 stycznia 2026 r. zasadą będzie prowadzenie podatkowej księgi przychodów i rozchodów przy użyciu programu komputerowego. Nie będzie już można dokumentować zakupów, np. środków czystości lub materiałów biurowych, za pomocą paragonów bez NIP nabywcy. Takie zmiany przewiduje nowe rozporządzenie w sprawie PKPiR.
15.12.2025Senat zgłosił w środę poprawki do reformy orzecznictwa lekarskiego w ZUS. Zaproponował, aby w sprawach szczególnie skomplikowanych możliwe było orzekanie w drugiej instancji przez grupę trzech lekarzy orzeczników. W pozostałych sprawach, zgodnie z ustawą, orzekać będzie jeden. Teraz ustawa wróci do Sejmu.
10.12.2025Mimo iż do 1 stycznia zostały trzy tygodnie, przedsiębiorcy wciąż nie mają pewności, które zmiany wejdą w życie w nowym roku. Brakuje m.in. rozporządzeń wykonawczych do KSeF i rozporządzenia w sprawie JPK VAT. Część ustaw nadal jest na etapie prac parlamentu lub czeka na podpis prezydenta. Wiadomo już jednak, że nie będzie dużej nowelizacji ustaw o PIT i CIT. W 2026 r. nadal będzie można korzystać na starych zasadach z ulgi mieszkaniowej i IP Box oraz sprzedać bez podatku poleasingowy samochód.
10.12.2025Komitet Stały Rady Ministrów wprowadził bardzo istotne zmiany do projektu ustawy przygotowanego przez Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej – poinformował minister Maciej Berek w czwartek wieczorem, w programie „Pytanie dnia” na antenie TVP Info. Jak poinformował, projekt nowelizacji ustawy o PIP powinien trafić do Sejmu w grudniu 2025 roku, aby prace nad nim w Parlamencie trwały w I kwartale 2026 r.
05.12.20254 grudnia Komitet Stały Rady Ministrów przyjął projekt zmian w ustawie o PIP - przekazało w czwartek MRPiPS. Nie wiadomo jednak, jaki jest jego ostateczny kształt. Jeszcze w środę Ministerstwo Zdrowia informowało Komitet, że zgadza się na propozycję, by skutki rozstrzygnięć PIP i ich zakres działał na przyszłość, a skutkiem polecenia inspektora pracy nie było ustalenie istnienia stosunku pracy między stronami umowy B2B, ale ustalenie zgodności jej z prawem. Zdaniem prawników, to byłaby kontrrewolucja w stosunku do projektu resortu pracy.
05.12.2025| Identyfikator: | Dz.U.UE.C.2013.322A.1 |
| Rodzaj: | Ogłoszenie |
| Tytuł: | Dyrekcja Generalna ds. Budżetu - Ogłoszenie o naborze na stanowisko głównego doradcy (AD 14) w Brukseli (art. 29 ust. 2 regulaminu pracowniczego) - COM/2013/10343. |
| Data aktu: | 08/11/2013 |
| Data ogłoszenia: | 08/11/2013 |