Ogłoszenie o rekrutacji do europolu: i zastępca dyrektora.

OGŁOSZENIE O REKRUTACJI DO EUROPOLU: I ZASTĘPCA DYREKTORA

(2009/C 86 A/01)

(Dz.U.UE C z dnia 15 kwietnia 2009 r.)

Europol stoi na stanowisku, że zachowanie równowagi w reprezentacji kobiet i mężczyzn jest równie ważne, jak odpowiednia reprezentacja obywateli wszystkich państw członkowskich i języków urzędowych Unii Europejskiej z uwzględnieniem sprawiedliwej reprezentacji geograficznej. Z tego powodu Europol szczególnie zachęca kobiety ze wszystkich państw członkowskich do ubiegania się o to stanowisko.

MISJA EUROPOLU

Misją Europolu jest świadczenie wsparcia w celu poprawy skuteczności i współpracy właściwych organów w państwach członkowskich w zapobieganiu i zwalczaniu wszelkich form poważnej przestępczości i terroryzmu na szczeblu międzynarodowym. Misja jest realizowana głównie w środowisku anglojęzycznym.

1. OPIS STANOWISKA

1.1 Główne zadania I zastępców dyrektora Europolu:

a) zadania kierownicze i nadzorcze w ramach służby podczas realizacji celów Europolu;

b) zapewnianie codziennego kierowania i zarządzania personelem na poziomie służby;

c) zapewnianie właściwego przygotowania i realizacji decyzji odpowiednich organów;

d) zapewnianie odpowiedniego przygotowania i realizacji czynności budżetowych na poziomie służby;

e) wspieranie i wspomaganie dyrektora w strategicznym rozwoju Europolu poprzez udzielanie porad organizacyjnych i utrzymywanie powiązań strategicznych na poziomie służby z odpowiednimi organami UE i agencjami egzekwowania prawa w państwach członkowskich;

f) monitorowanie planu działań i zarządzanie ich realizacją w obrębie służby;

g) promowanie osiągnięć Europolu w mediach i w razie potrzeby reprezentowanie organizacji na spotkaniach zewnętrznych i wewnętrznych oraz konferencjach;

h) zarządzanie rozwojem programów uświadamiających oraz ich promowanie;

i) utrzymywanie bliskich kontaktów z innymi służbami i prowadzenie regularnych konsultacji z nimi;

j) w razie potrzeby reprezentowanie i zastępowanie dyrektora;

k) wykonywanie innych zadań powierzonych przez dyrektora.

1.2 Szczególne wymagania na niniejszym stanowisku

Z zastrzeżeniem określonych przez dyrektora zadań i zakresu odpowiedzialności, do obowiązków wyłonionego kandydata będzie w szczególności należeć:

a) zarządzanie Służbą ds. Poważnej Przestępczości, nadzór nad nią oraz koordynowanie jej jednostek;

b) zarządzanie działalnością analityczną Europolu, w tym inicjowanie i/lub ocenianie propozycji dotyczących projektów operacyjnych i plików roboczych do celów analizy;

c) kierowanie udziałem Europolu we wspólnych zespołach dochodzeniowo-śledczych;

d) dopilnowanie, aby Europol udzielał państwom członkowskim skutecznego wsparcia dochodzeniowego w celu sprostania wymogom ich poszczególnych agencji egzekwowania prawa i zarządzanie w tym zakresie;

e) zarządzanie procesem analizy w Europolu oraz nadzorowania nim, zgodnie z decyzjami Operacyjnej Grupy Sterującej, w tym przygotowywanie:

– operacyjnych produktów analitycznych;

– informacji strategicznych w celu pomocy w promowaniu skutecznego i wydajnego wykorzystania zasobów dostępnych na szczeblu krajowym do działań operacyjnych;

– ogólnych raportów sytuacyjnych;

f) dopilnowanie, aby przekazywano właściwym organom państw członkowskich dotyczące ich informacje oraz informacje o jakichkolwiek rozpoznanych powiązaniach pomiędzy przestępstwami;

g) zapewnianie doradztwa strategicznego agencjom egzekwowania prawa i wywiadowczym państw członkowskich UE w zakresie bieżących zagrożeń dla Unii Europejskich ze strony przestępczości zorganizowanej i terroryzmu oraz w zakresie możliwości zmniejszenia tych zagrożeń i zaradzenia im, ze szczególnym uwzględnieniem oceny zagrożenia przestępczością zorganizowaną (OCTA);

h) koordynowanie gromadzenia wyspecjalizowanej wiedzy na temat procedur dochodzeniowo-śledczych państw członkowskich, w tym doradztwo w zakresie dochodzeń;

i) utrzymywanie skutecznej współpracy operacyjnej z agencjami egzekwowania prawa i wywiadowczymi w zakresie wymiany operacyjnej informacji i danych wywiadowczych;

j) zarządzanie wdrażaniem skutecznej współpracy operacyjnej z partnerami międzynarodowymi, w tym z państwami spoza UE, z którymi Europol zawarł umowę;

k) przyczynianie się do rozwoju strategii informacyjnej Europolu;

1) ustanowienie i utrzymanie skutecznych powiązań na poziomie podejmowania decyzji z agencjami egzekwowania prawa i wywiadowczymi w innych krajach będących czynnie zainteresowanymi dostarczaniem i wykorzystaniem danych wywiadowczych w walce z przestępczością zorganizowaną i terroryzmem;

m) dokonywanie ogólnej kontroli jakości produktów i usług strategicznych i operacyjnych bez uszczerbku dla trwających działań oceniających;

n) ogólne zarządzanie współpracą Europolu z szefami jednostek krajowych Europolu, zapewniając zbieżność przewodnictwa Europolu w tych spotkaniach z ogólną polityką Europolu.

2. WYMAGANE UMIEJĘTNOŚCI OSOBISTE

Kandydaci będą zobowiązani do wykazania się dogłębną znajomością międzynarodowej współpracy policyjnej na wyższym szczeblu kierowniczym.

Ponadto kandydaci powinni:

a) posiadać dyplom uniwersytecki lub równoważny;

b) mieć doświadczenie kierownicze wyższego szczebla (co najmniej 10 lat doświadczenia na stanowisku kierowniczym), najlepiej doświadczenie na poziomie operacyjnym w walce z przestępczością zorganizowaną i/lub terroryzmem w ramach środowiska UE/międzynarodowego;

c) posiadać poświadczone zdolności przywódcze (skuteczność w uzyskiwaniu akceptacji dla swoich decyzji i w kierowaniu grupami lub poszczególnymi osobami przy wykonywaniu zadań);

d) wykazywać się rozwiniętymi zdolnościami w zakresie przedsiębiorczości przy rozpoznawaniu i rozwijaniu nowych obszarów działalności;

e) wykazywać rozumienie strategiczne (szeroka wizja, zdolność szybkiego pojmowania spraw o znaczeniu krytycznym i umiejętność stosowania wizji strategicznej w rozwiązywaniu problemów praktycznych);

f) posiadać umiejętność skutecznego porozumiewania się (w płynny, zrozumiały i spójny sposób, w mowie i piśmie), z osobami wewnątrz organizacji i spoza niej oraz z mediami; posiadać biegłą znajomość co najmniej dwóch języków urzędowych Unii Europejskiej;

g) posiadać i utrzymywać wysoki poziom uczciwości (we własnym postępowaniu i stanowiąc przykład dla innych, m.in. poprzez przejrzystość działań i decyzji oraz wspieranie etycznego postępowania innych);

h) wykazywać dobrze rozwinięte umiejętności wpływania na osoby na najwyższym szczeblu (wpływać na innych w celu osiągnięcia porozumienia i zaangażowania);

i) posiadać doskonałe zdolności dyplomatyczne i umiejętność postępowania z problemami delikatnej natury na najwyższym szczeblu administracyjnym i politycznym;

j) posiadać rozwinięte zdolności interpersonalne, w tym umiejętność inspirowania i motywowania pracowników z różnych środowisk i różnej narodowości (być elastycznym i nie przyjmować pozycji obronnej w interakcjach z innymi, współpracować i wspierać zespół);

k) wykazywać się odpornością (utrzymanie wysokiej skuteczności i pozytywnego podejścia w obliczu sprzeciwu i niepowodzeń);

1) wykazywać się innowacyjnym podejściem (umiejętność znajdowania nowych rozwiązań w sytuacjach służbowych, dostrzeganie i akceptowanie pomysłowych rozwiązań);

m) być dobrym planistą i organizatorem (umiejętność sprawnego ustalania i monitorowania właściwego sposobu postępowania własnego i innych w celu osiągnięcia konkretnego celu przy odpowiednim wykorzystaniu środków i skutecznym przekazywaniu działań).

3. WARUNKI ZATRUDNIENIA

Kandydaci mogą być zatrudnieni wyłącznie pod warunkiem posiadania pełnego obywatelstwa jednego z państw członkowskich Unii Europejskiej w dniu składania zgłoszenia.

Ramy prawne niniejszej procedury rekrutacji stanowi Konwencja o Europolu oraz akt Rady z dnia 3 grudnia 1998 r. ustanawiający regulamin pracowniczy mający zastosowanie do pracowników Europolu (1998/C 26/07), zmieniony aktem Rady z dnia 19 grudnia 2002 r. (2003/C 24/01).

Dodatkowe informacje znajdują się na stronie: www.europol.europa.eu

4. MIANOWANIE

Wyłoniony kandydat zostanie mianowany przez Radę, po otrzymaniu opinii zarządu Europolu, na okres czterech lat, z możliwością jednokrotnego przedłużenia.

5. WYNAGRODZENIE

Stopień zaszeregowania: 2

Wynagrodzenie podstawowe wynosi: 13.592,32 EUR.

Ponadto w stosownych przypadkach mogą zostać przyznane dodatki rodzinne:

– 5 % wynagrodzenia podstawowego - dodatek na gospodarstwo domowe;

– 284,20 EUR (netto) na każde dziecko pozostające na utrzymaniu;

– 1.235,67 EUR - dodatek przesiedleńczy.

Od wyżej wymienionych kwot zostaną odprowadzone składki na ubezpieczenia społeczne i podatki.

6. POSTĘPOWANIE SPRAWDZAJĄCE

Wyłoniony kandydat zostanie poddany postępowaniu sprawdzającemu na podstawie przepisów o zachowaniu poufności przyjętych zgodnie z art. 31 Konwencji o Europolu.

7. WAŻNE DATY

Ostateczny termin składania podań: 60 dni od daty publikacji w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej. Procedura wyboru kandydatów: drugi i trzeci kwartał 2009 r. Data rozpoczęcia pracy: 1 stycznia 2010 r.

8. ZGŁOSZENIA

Kandydaci są proszeni o przesłanie swojego zgłoszenia na piśmie, korzystając z formularza zgłoszeniowego dostępnego na stronie internetowej Europolu na adres:

The Chairman of the Europol Management Board

C/o Head of Human Resources

Europol

Raamweg 47; PO Box 90850

NL-2509 LW, Haga; Holandia

Faks: + 31 70.318 08 61

www.europol.europa.eu

Osoba kontaktowa:

Alfredo Nunzi, sekretarz zarządu

Tel.: + 31 70.302 53 25

E-mail: mbs@europol.europa.eu

Zmiany w prawie

Maciej Berek: Do projektu MRPiPS o PIP wprowadziliśmy bardzo istotne zmiany

Komitet Stały Rady Ministrów wprowadził bardzo istotne zmiany do projektu ustawy przygotowanego przez Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej – poinformował minister Maciej Berek w czwartek wieczorem, w programie „Pytanie dnia” na antenie TVP Info. Jak poinformował, projekt nowelizacji ustawy o PIP powinien trafić do Sejmu w grudniu 2025 roku, aby prace nad nim w Parlamencie trwały w I kwartale 2026 r.

Grażyna J. Leśniak 05.12.2025
Lekarze i pielęgniarki na kontraktach „uratują” firmy przed przekształcaniem umów?

4 grudnia Komitet Stały Rady Ministrów przyjął projekt zmian w ustawie o PIP - przekazało w czwartek MRPiPS. Nie wiadomo jednak, jaki jest jego ostateczny kształt. Jeszcze w środę Ministerstwo Zdrowia informowało Komitet, że zgadza się na propozycję, by skutki rozstrzygnięć PIP i ich zakres działał na przyszłość, a skutkiem polecenia inspektora pracy nie było ustalenie istnienia stosunku pracy między stronami umowy B2B, ale ustalenie zgodności jej z prawem. Zdaniem prawników, to byłaby kontrrewolucja w stosunku do projektu resortu pracy.

Grażyna J. Leśniak 05.12.2025
Klub parlamentarny PSL-TD przeciwko projektowi ustawy o PIP

Przygotowany przez ministerstwo pracy projekt zmian w ustawie o PIP, przyznający inspektorom pracy uprawnienie do przekształcania umów cywilnoprawnych i B2B w umowy o pracę, łamie konstytucję i szkodzi polskiej gospodarce – ogłosili posłowie PSL na zorganizowanej w czwartek w Sejmie konferencji prasowej. I zażądali zdjęcia tego projektu z dzisiejszego porządku posiedzenia Komitetu Stałego Rady Ministrów.

Grażyna J. Leśniak 04.12.2025
Prezydent podpisał zakaz hodowli zwierząt na futra, ale tzw. ustawę łańcuchową zawetował

Prezydent Karol Nawrocki podpisał we wtorek ustawę z 7 listopada 2025 r. o zmianie ustawy o ochronie zwierząt. Jej celem jest wprowadzenie zakazu chowu i hodowli zwierząt futerkowych w celach komercyjnych, z wyjątkiem królika, w szczególności w celu pozyskania z nich futer lub innych części zwierząt. Zawetowana została jednak ustawa zakazująca trzymania psów na łańcuchach. Prezydent ma w tym zakresie złożyć własny projekt.

Krzysztof Koślicki 02.12.2025
Przekształcanie umów B2B dołoży pracy sądom

Resort pracy nie podjął nawet próby oszacowania, jak reklasyfikacja umów cywilnoprawnych i B2B na umowy o pracę wpłynie na obciążenie sądów pracy i długość postępowań sądowych. Tymczasem eksperci wyliczyli, że w wariancie skrajnym, zakładającym 150 tys. nowych spraw rocznie, skala powstałych zaległości rośnie do ponad 31 miesięcy dodatkowej pracy lub koniecznego zwiększenia zasobów sądów o 259 proc. Sprawa jest o tyle ważna, że na podobnym etapie prac są dwa projekty ustaw, które – jak twierdzą prawnicy – mogą zwiększyć obciążenie sądów.

Grażyna J. Leśniak 25.11.2025
MZ znosi limit tzw. nadwykonań świadczeń udzielanych osobom do 18. roku życia - projekt przyjęty przez rząd

Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy o Funduszu Medycznym - poinformował w środę rzecznik rządu Adam Szłapka. Przygotowana przez resort zdrowia propozycja zakłada, że Narodowy Fundusz Zdrowia będzie mógł w 2025 r. otrzymać dodatkowo około 3,6 mld zł z Funduszu Medycznego. MZ chce również, by programy inwestycyjne dla projektów strategicznych były zatwierdzane przez ministra zdrowia, a nie jak dotychczas, ustanawiane przez Radę Ministrów. Zamierza też umożliwić dofinansowanie programów polityki zdrowotnej realizowanych przez gminy w całości ze środków Funduszu Medycznego.

Grażyna J. Leśniak 19.11.2025
Metryka aktu
Identyfikator:

Dz.U.UE.C.2009.86A.1

Rodzaj: Ogłoszenie
Tytuł: Ogłoszenie o rekrutacji do europolu: i zastępca dyrektora.
Data aktu: 15/04/2009
Data ogłoszenia: 15/04/2009