Dyrekcja Generalna ds. Badań Naukowych - Ogłoszenie o naborze na stanowisko dyrektora (grupa zaszeregowania AD 14) - Dyrekcja "Zdrowie publiczne" (RTD.F) Bruksela (art. 29 ust. 2 regulaminu pracowniczego) - COM/2008/10064.

DYREKCJA GENERALNA DS. BADAŃ NAUKOWYCH

Ogłoszenie o naborze na stanowisko dyrektora (grupa zaszeregowania AD 14)

Dyrekcja "Zdrowie Publiczne" (RTD.F) w Brukseli

(art. 29 ust. 2 regulaminu pracowniczego)

COM/2008/10064

(2008/C 76 A/01)

(Dz.U.UE C z dnia 27 marca 2008 r.)

W związku z rozszerzeniem Unii Europejskiej Komisja Europejska poszukuje kandydatów na stanowiska urzędników wyższego szczebla z dwunastu nowych państw członkowskich (Bułgarii, Cypru, Republiki Czeskiej, Estonii, Węgier, Łotwy, Litwy, Malty, Polski, Rumunii, Słowacji i Słowenii).

Reprezentujemy

Dyrekcję Generalną ds. Badań Naukowych, odpowiedzialną za przygotowywanie, opracowywanie i realizację inicjatyw politycznych Komisji w zakresie tworzenia europejskiej przestrzeni badawczej.

Nasze działania mają charakter dwustronny - z jednej strony celem ich jest wykorzystanie badań naukowych do realizacji wyznaczonych celów politycznych, a z drugiej - propagowanie uwzględniania problematyki badań naukowych w innych obszarach polityki wspólnotowej.

Zajmujemy się koncepcją i realizacją działań wspólnotowych, których celem jest stworzenie europejskiej przestrzeni badawczej, a zwłaszcza ramowych programów badań naukowych i rozwoju technologicznego.

Dyrekcja Generalna ma swój wkład we wdrażanie strategii lizbońskiej na rzecz zatrudnienia, podnoszenie konkurencyjności UE na arenie międzynarodowej, realizację reform gospodarczych i zwiększanie spójności społecznej w Unii Europejskiej, zwłaszcza w ramach tworzenia obszaru edukacji, szkoleń, badań i innowacji.

Więcej informacji można znaleźć na naszej stronie internetowej: http://ec.europa.eu/research/index.cfm.

Oferujemy

Pracę na stanowisku Dyrektora Dyrekcji F "Zdrowie Publiczne" (RTD.F).

Działalność Dyrekcji RTD.F "Zdrowie Publiczne" przyczynia się do stworzenia europejskiej przestrzeni badawczej i obejmuje koncepcję i realizację inicjatyw badawczych w dziedzinie zdrowia publicznego oraz w dziedzinie odnośnych badań podstawowych. Dyrekcja prowadzi i koordynuje bieżące prace oraz przygotowuje przyszłe działania obejmujące wiele różnorodnych dziedzin, w szczególności takich jak choroby zakaźne, sekwencjonowanie genomów, starzenie się populacji, zwalczanie chorób zakaźnych itp.

Dyrekcja RTD.F "Zdrowie Publiczne" zatrudnia około 150 osób, składa się z sześciu jednostek, a jej budżet w 2008 r. wyniesie około 729 mln EUR.

Do obowiązków dyrektora należeć będzie zarządzanie pracami dyrekcji i ich planowanie, zgodnie z priorytetowymi celami określonymi w programie działań Dyrekcji Generalnej. Jego zadaniem będzie również zapewnienie kompatybilności prac dyrekcji z działaniami realizowanymi przez pozostałe dyrekcje Dyrekcji Generalnej.

Poszukujemy

Kandydatów posiadających:

– solidne wykształcenie naukowe,

– doświadczenie i rozległą wiedzę z dziedziny badań w zakresie zdrowia publicznego;

– zdolności do kierowania dużą jednostką administracyjną odpowiedzialną za dużą ilość zleceń;

– umiejętność promowania współpracy między poszczególnymi jednostkami administracyjnymi, wewnętrznymi i zewnętrznymi, jak również powiązań między programami i doświadczenie w tym zakresie,

– zdolność do reprezentowania Komisji i prowadzenia negocjacji w europejskich i międzynarodowych kręgach politycznych i naukowych;

– znakomite umiejętności w zakresie komunikacji ustnej i pisemnej.

Językami roboczymi dyrekcji są angielski i francuski. Biegła znajomość tych języków będzie dodatkowym atutem.

Kandydaci powinni:

– posiadać obywatelstwo jednego z 12 nowych państw członkowskich - Bułgarii, Cypru, Republiki Czeskiej, Estonii, Węgier, Łotwy, Litwy, Malty, Polski, Rumunii, Słowacji lub Słowenii,

– legitymować się dyplomem ukończenia studiów wyższych, który daje prawo do podjęcia studiów doktoranckich,

– wykazać się co najmniej 12-letnim doświadczeniem zawodowym liczonym od chwili ukończenia studiów wyższych, w tym co najmniej 6-letnim doświadczeniem w pracy na wysokim szczeblu kierowniczym(1),

– biegle władać jednym z języków urzędowych UE oraz posiadać dobrą znajomość innego języka urzędowego UE. Informuje się kandydatów, że proces rekrutacji prowadzony jest wyłącznie w języku angielskim i francuskim.

Niezależność i potencjalny konflikt interesów

Kandydaci mają obowiązek potwierdzić gotowość do złożenia deklaracji, w której zobowiążą się do działania w sposób niezależny i zgodny z interesem publicznym, oraz oświadczenia o ewentualnym konflikcie interesów, który mógłby zaważyć na ich niezależności.

Powołanie i warunki zatrudnienia

Dyrektor zostanie wyłoniony i powołany przez Komisję zgodnie z wewnętrznymi procedurami selekcji i naboru. Sporządzona zostanie lista kandydatów dopuszczonych do ostatniego etapu naboru, po czym kandydaci ci zostaną wezwani na rozmowę kwalifikacyjną, która będzie prowadzona przez Komitet Konsultacyjny Komisji ds. Mianowania oraz ośrodek oceny prowadzony przez zewnętrznych konsultantów ds. naboru.

Wynagrodzenie i warunki zatrudnienia dla urzędników Wspólnot Europejskich w grupie zaszeregowania AD 14 określono w regulaminie pracowniczym.

Kandydatów informuje się, że regulamin pracowniczy nakłada na wszystkich nowych pracowników wymóg pomyślnego ukończenia dziewięciomiesięcznego okresu próbnego.

Rekrutacja odbędzie się w Brukseli.

Równość szans

Unia Europejska stosuje politykę równych szans.

Procedura zgłaszania kandydatur

Przed dokonaniem zgłoszenia kandydaci powinni dokładnie sprawdzić, czy spełniają wszystkie kryteria kwalifikacyjne, w szczególności kryteria dotyczące wymaganego rodzaju dyplomu oraz doświadczenia zawodowego.

Kandydaci proszeni są o zarejestrowanie się w Internecie pod poniżej podanym adresem:

http://ec.europa.eu/dgs/personnel_administration/seniormanagementvacancies/CV_Encadext/index.cfm i postępowanie zgodnie z instrukcjami dotyczącymi poszczególnych etapów procedury.

Za dokonanie rejestracji w Internecie we wskazanym terminie odpowiadają sami kandydaci(2). Zaleca się, by kandydaci nie zwlekali z dokonywaniem zgłoszeń do ostatnich dni przed upływem terminu, ponieważ duże obciążenie łączy internetowych lub błąd połączenia internetowego może prowadzić do przerwania rejestracji w Internecie przed jej zakończeniem. Może się to wiązać z koniecznością powtórzenia całego procesu, co stanie się niemożliwe po upływie wskazanego terminu zgłoszeń.

Po zakończeniu rejestracji w Internecie na monitorze pojawi się numer identyfikacyjny, który należy zanotować. Ten numer referencyjny będzie wykorzystywany podczas całej procedury. Otrzymanie numeru przez kandydata oznacza, że rejestracja została zakończona - numer stanowi potwierdzenie, że wprowadzone przez kandydata dane zostały zarejestrowane.

Nieotrzymanie numeru oznacza, że zgłoszenie nie zostało zarejestrowane.

Kandydaci muszą posiadać adres poczty elektronicznej. Będzie on służył do identyfikacji ich zgłoszenia oraz do powiadomienia o wyniku procedury. Należy poinformować Komisję o wszelkich zmianach adresu poczty elektronicznej.

Do zgłoszenia należy załączyć życiorys w formacie Word lub PDF oraz zamieścić list motywacyjny (maks. 8.000 znaków) w trybie on-line. Życiorys i list motywacyjny należy sporządzić w języku angielskim, francuskim lub niemieckim.

Należy zwrócić uwagę, że nie ma możliwości śledzenia w Internecie przebiegu procesu naboru. Informacje o wynikach procedury kandydaci otrzymają bezpośrednio od prowadzącej nabór dyrekcji generalnej.

Osoby, które z powodu swojej niepełnosprawności nie są w stanie dokonać rejestracji internetowej, mogą przesłać swoje zgłoszenie (CV i list motywacyjny) w formie papierowej listem poleconym(3)najpóźniej w dniu zakończenia rejestracji kandydatów (decyduje data stempla pocztowego). Wszelka późniejsza korespondencja pomiędzy Komisją a kandydatem odbywać się będzie drogą pocztową. W takim przypadku do zgłoszenia należy załączyć zaświadczenie potwierdzające niepełnosprawność, wydane przez właściwy organ. Na osobnym arkuszu papieru należy także przedstawić propozycje ewentualnych udogodnień, które zdaniem kandydata mogą ułatwić mu uczestnictwo w procesie rekrutacji.

Prośby o dodatkowe informacje i/lub zgłoszenia ewentualnych problemów technicznych należy kierować na następujący adres poczty elektronicznej: ADMIN-MANAGEMENT-ONLINE@ec.europa.eu.

Termin zakończenia rejestracji kandydatów

Termin rejestracji kandydatów upływa dnia 24 kwietnia 2008 r. Rejestracja elektroniczna (on-line) zostanie zakończona o godz. 12.00 w południe czasu brukselskiego.

______

(1) W swoim życiorysie, co najmniej w odniesieniu do wspomnianych 6 lat, podczas których zdobyli doświadczenie na wyższym szczeblu kierowniczym, kandydaci powinni wskazać: 1) nazwy pełnionych funkcji kierowniczych i ich zakres; 2) liczbę członków zespołu, którymi kierowali w czasie pełnienia tych funkcji; 3) wielkości zarządzanych budżetów; oraz 4) liczbę warstw hierarchicznych powyżej i poniżej ich stanowisk oraz liczbę stanowisk równorzędnych.

(2) Termin rejestracji upływa dnia 24 kwietnia 2008 r. o godz. 12.00 w południe czasu obowiązującego w Brukseli.

(3) European Commission, Directorate-General Personnel and Administration, Unit for Organisation Chart and Management Staff, COM/2008/10064 - MO-34 5/105, B-1049 Brussels..

Zmiany w prawie

Data 30 kwietnia dla wnioskodawcy dodatku osłonowego może być pułapką

Choć ustawa o dodatku osłonowym wskazuje, że wnioski można składać do 30 kwietnia 2024 r., to dla wielu mieszkańców termin ten może okazać się pułapką. Datą złożenia wniosku jest bowiem data jego wpływu do organu. Rząd uznał jednak, że nie ma potrzeby doprecyzowania tej kwestii. A już podczas rozpoznawania poprzednich wniosków, właśnie z tego powodu wielu mieszkańców zostało pozbawionych świadczeń.

Robert Horbaczewski 30.04.2024
Rząd chce zmieniać obowiązujące regulacje dotyczące czynników rakotwórczych i mutagenów

Rząd przyjął we wtorek projekt zmian w Kodeksie pracy, którego celem jest nowelizacja art. 222, by dostosować polskie prawo do przepisów unijnych. Chodzi o dodanie czynników reprotoksycznych do obecnie obwiązujących regulacji dotyczących czynników rakotwórczych i mutagenów. Nowela upoważnienia ustawowego pozwoli na zmianę wydanego na jej podstawie rozporządzenia Ministra Zdrowia w sprawie substancji chemicznych, ich mieszanin, czynników lub procesów technologicznych o działaniu rakotwórczym lub mutagennym w środowisku pracy.

Grażyna J. Leśniak 16.04.2024
Bez kary za brak lekarza w karetce do końca tego roku

W ponad połowie specjalistycznych Zespołów Ratownictwa Medycznego brakuje lekarzy. Ministerstwo Zdrowia wydłuża więc po raz kolejny czas, kiedy Narodowy Fundusz Zdrowia nie będzie pobierał kar umownych w przypadku niezapewnienia lekarza w zespołach ratownictwa. Pierwotnie termin wyznaczony był na koniec czerwca tego roku.

Beata Dązbłaż 10.04.2024
Będzie zmiana ustawy o rzemiośle zgodna z oczekiwaniami środowiska

Rozszerzenie katalogu prawnie dopuszczalnej formy prowadzenia działalności gospodarczej w zakresie rzemiosła, zmiana definicji rzemiosła, dopuszczenie wykorzystywania przez przedsiębiorców, niezależnie od formy prowadzenia przez nich działalności, wszystkich kwalifikacji zawodowych w rzemiośle, wymienionych w ustawie - to tylko niektóre zmiany w ustawie o rzemiośle, jakie zamierza wprowadzić Ministerstwo Rozwoju i Technologii.

Grażyna J. Leśniak 08.04.2024
Tabletki "dzień po" bez recepty nie będzie. Jest weto prezydenta

Dostępność bez recepty jednego z hormonalnych środków antykoncepcyjnych (octan uliprystalu) - takie rozwiązanie zakładała zawetowana w piątek przez prezydenta Andrzeja Dudę nowelizacja prawa farmaceutycznego. Wiek, od którego tzw. tabletka "dzień po" byłaby dostępna bez recepty miał być określony w rozporządzeniu. Ministerstwo Zdrowia stało na stanowisku, że powinno to być 15 lat. Wątpliwości w tej kwestii miała Kancelaria Prezydenta.

Katarzyna Nocuń 29.03.2024
Małżonkowie zapłacą za 2023 rok niższy ryczałt od najmu

Najem prywatny za 2023 rok rozlicza się według nowych zasad. Jedyną formą opodatkowania jest ryczałt od przychodów ewidencjonowanych, według stawek 8,5 i 12,5 proc. Z kolei małżonkowie wynajmujący wspólną nieruchomość zapłacą stawkę 12,5 proc. dopiero po przekroczeniu progu 200 tys. zł, zamiast 100 tys. zł. Taka zmiana weszła w życie w połowie 2023 r., ale ma zastosowanie do przychodów uzyskanych za cały 2023 r.

Monika Pogroszewska 27.03.2024