(2008/C 21/05)
(Dz.U.UE C z dnia 26 stycznia 2008 r.)
1. Przedstawiciel państw EFTA zgadza się z wnioskiem Komisji dotyczącym właściwego rynku.
2. Przedstawiciel państw EFTA zgadza się z Komisją, że adresaci projektu decyzji uczestniczyli w porozumieniach i/lub praktykach uzgodnionych w rozumieniu art. 81 ust. 1 Traktatu WE.
3. Przedstawiciel państw EFTA zgadza się z Komisją, że adresaci projektu decyzji uczestniczyli w pojedynczym i ciągłym naruszeniu art. 81 ust. 1 Traktatu WE, mającym wpływ na, odpowiednio, rynki nici przeznaczonych dla odbiorców przemysłowych w krajach Beneluksu oraz krajach skandynawskich; rynki nici przeznaczonych dla odbiorców przemysłowych w Zjednoczonym Królestwie oraz rynki nici dla sektora motoryzacyjnego na terytorium EOG.
4. Przedstawiciel państw EFTA zgadza się z Komisją, że celem i skutkiem wspomnianych porozumień i/lub praktyk uzgodnionych było ograniczenie konkurencji w rozumieniu art. 81 ust. 1 Traktatu WE.
5. Przedstawiciel państw EFTA zgadza się z Komisją, że przedmiotowe porozumienia i/lub praktyki uzgodnione mogły mieć znaczny wpływ na handel między państwami członkowskimi UE.
6. Przedstawiciel państw EFTA zgadza się z opinią Komisji dotyczącą wagi naruszeń.
7. Przedstawiciel państw EFTA zgadza się z opinią Komisji dotyczącą czasu trwania naruszenia.
8. Przedstawiciel państw EFTA zgadza się z Komisją, że w przedmiotowej sprawie nie występują okoliczności obciążające.
9. Przedstawiciel państw EFTA zgadza się z opinią Komisji o wzięciu pod uwagę okoliczności łagodzącej w odniesieniu do naruszenia na rynku nici przemysłowych w krajach Beneluksu oraz krajach skandynawskich, jak również z opinią, że nie wystąpiły żadne okoliczności łagodzące w odniesieniu do naruszenia na rynku nici dla sektora motoryzacyjnego na terytorium EOG.
10. Przedstawiciel państw EFTA zgadza się z opinią Komisji dotyczącą zastosowania obwieszczenia w sprawie łagodzenia sankcji.
11. Przedstawiciel państw EFTA zaleca publikację swojej opinii w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.
12. Przedstawiciel państw EFTA zwraca się do Komisji o uwzględnienie wszystkich pozostałych kwestii poruszonych podczas dyskusji.
Komitet Stały Rady Ministrów wprowadził bardzo istotne zmiany do projektu ustawy przygotowanego przez Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej – poinformował minister Maciej Berek w czwartek wieczorem, w programie „Pytanie dnia” na antenie TVP Info. Jak poinformował, projekt nowelizacji ustawy o PIP powinien trafić do Sejmu w grudniu 2025 roku, aby prace nad nim w Parlamencie trwały w I kwartale 2026 r.
05.12.20254 grudnia Komitet Stały Rady Ministrów przyjął projekt zmian w ustawie o PIP - przekazało w czwartek MRPiPS. Nie wiadomo jednak, jaki jest jego ostateczny kształt. Jeszcze w środę Ministerstwo Zdrowia informowało Komitet, że zgadza się na propozycję, by skutki rozstrzygnięć PIP i ich zakres działał na przyszłość, a skutkiem polecenia inspektora pracy nie było ustalenie istnienia stosunku pracy między stronami umowy B2B, ale ustalenie zgodności jej z prawem. Zdaniem prawników, to byłaby kontrrewolucja w stosunku do projektu resortu pracy.
05.12.2025Przygotowany przez ministerstwo pracy projekt zmian w ustawie o PIP, przyznający inspektorom pracy uprawnienie do przekształcania umów cywilnoprawnych i B2B w umowy o pracę, łamie konstytucję i szkodzi polskiej gospodarce – ogłosili posłowie PSL na zorganizowanej w czwartek w Sejmie konferencji prasowej. I zażądali zdjęcia tego projektu z dzisiejszego porządku posiedzenia Komitetu Stałego Rady Ministrów.
04.12.2025Prezydent Karol Nawrocki podpisał we wtorek ustawę z 7 listopada 2025 r. o zmianie ustawy o ochronie zwierząt. Jej celem jest wprowadzenie zakazu chowu i hodowli zwierząt futerkowych w celach komercyjnych, z wyjątkiem królika, w szczególności w celu pozyskania z nich futer lub innych części zwierząt. Zawetowana została jednak ustawa zakazująca trzymania psów na łańcuchach. Prezydent ma w tym zakresie złożyć własny projekt.
02.12.2025Resort pracy nie podjął nawet próby oszacowania, jak reklasyfikacja umów cywilnoprawnych i B2B na umowy o pracę wpłynie na obciążenie sądów pracy i długość postępowań sądowych. Tymczasem eksperci wyliczyli, że w wariancie skrajnym, zakładającym 150 tys. nowych spraw rocznie, skala powstałych zaległości rośnie do ponad 31 miesięcy dodatkowej pracy lub koniecznego zwiększenia zasobów sądów o 259 proc. Sprawa jest o tyle ważna, że na podobnym etapie prac są dwa projekty ustaw, które – jak twierdzą prawnicy – mogą zwiększyć obciążenie sądów.
25.11.2025Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy o Funduszu Medycznym - poinformował w środę rzecznik rządu Adam Szłapka. Przygotowana przez resort zdrowia propozycja zakłada, że Narodowy Fundusz Zdrowia będzie mógł w 2025 r. otrzymać dodatkowo około 3,6 mld zł z Funduszu Medycznego. MZ chce również, by programy inwestycyjne dla projektów strategicznych były zatwierdzane przez ministra zdrowia, a nie jak dotychczas, ustanawiane przez Radę Ministrów. Zamierza też umożliwić dofinansowanie programów polityki zdrowotnej realizowanych przez gminy w całości ze środków Funduszu Medycznego.
19.11.2025| Identyfikator: | Dz.U.UE.C.2008.21.6 |
| Rodzaj: | Zawiadomienie |
| Tytuł: | Opinia przedstawiciela państw EFTA dotycząca wstępnego projektu decyzji odnoszącej się do sprawy COMP/38.337 - PO/Thread. |
| Data aktu: | 26/01/2008 |
| Data ogłoszenia: | 26/01/2008 |