(2007/C 309/21)(Dz.U.UE C z dnia 19 grudnia 2007 r.)
WSTĘP
1. Europejska Fundacja Kształcenia zwana dalej ("Fundacją") została ustanowiona na mocy rozporządzenia Rady (EWG) nr 1360/90 z dnia 7 maja 1990 r.(1). Zadaniem Fundacji jest wspieranie reformy szkolenia zawodowego w krajach partnerskich Unii Europejskiej. Realizując to zadanie, wspiera ona także Komisję w realizacji różnych programów (PHARE, TACIS, CARDS i MEDA).
2. W tabeli 1 skrótowo przedstawiono kompetencje i działania Fundacji. Najważniejsze dane ze sporządzonego przez Fundację sprawozdania finansowego za rok budżetowy 2006 przedstawiono do celów informacyjnych w tabelach 2, 3 i 4.
POŚWIADCZENIE WIARYGODNOŚCI
3. Niniejsze poświadczenie jest skierowane do Parlamentu Europejskiego i Rady na mocy art. 185 ust. 2 rozporządzenia Rady (WE, Euratom) nr 1605/2002(2). Sporządzono je w wyniku zbadania sprawozdania finansowego Fundacji zgodnie z postanowieniami art. 248 Traktatu ustanawiającego Wspólnotę Europejską.
4. Sprawozdanie finansowe Fundacji za rok budżetowy zakończony dnia 31 grudnia 2006 r.(3) zostało sporządzone przez jej dyrektora zgodnie z art. 11 rozporządzenia (EWG) nr 1360/90 i przekazane Trybunałowi, który jest zobowiązany do wydania poświadczenia na temat wiarygodności tego sprawozdania oraz legalności i prawidłowości transakcji leżących u jego podstaw.
5. Trybunał przeprowadził kontrolę zgodnie z międzynarodowymi standardami kontroli IFAC i INTOSAI oraz opracowanymi przez te organizacje kodeksami etyki w takim zakresie, w jakim znajdują one zastosowanie w kontekście Wspólnoty Europejskiej. Kontrola została przygotowana i przeprowadzona w celu uzyskania wystarczającej pewności, że sprawozdanie finansowe jest wiarygodne, a transakcje leżące u jego podstaw legalne i prawidłowe.
6. Trybunał uzyskał uzasadnioną podstawę do wydania poniższego poświadczenia.
Wiarygodność rozliczeń |
Sprawozdanie finansowe Fundacji za rok budżetowy zakończony dnia 31 grudnia 2006 r. jest wiarygodne we wszystkich istotnych aspektach. |
Legalność i prawidłowość transakcji leżących u podstaw rozliczeń |
Transakcje leżące u podstaw rocznego sprawozdania finansowego Fundacji są, jako całość, legalne i prawidłowe. |
Przedstawione poniżej uwagi nie podważają opinii Trybunału. |
UWAGI
7. Środki w tytule III są zróżnicowane. Artykuł 31 ramowego rozporządzenia finansowego wymaga, aby w budżecie publikowanym w Dzienniku Urzędowym podawano zarówno środki na zobowiązania, jak i środki na płatności wraz z harmonogramem płatności w przypadku środków zróżnicowanych. W swoim budżecie za 2006 r. Fundacja opublikowała tylko środki na zobowiązania. Jest to sprzeczne z zasadami prezentacji budżetu.
8. W 2006 r. obowiązywały dwie wieloletnie umowy między Fundacją a Komisją, dotyczące programów MEDA i TEMPUS i zawarte w 2004 r. Fundusze udostępnione na mocy tych umów uznano za dochody przeznaczone na określony cel. Fundacja wpisała do budżetu całkowitą kwotę umowną tych dochodów, zamiast rozbić ją na poszczególne kwoty otrzymywane w każdym roku.
Niniejsze sprawozdanie zostało przyjęte przez Trybunał Obrachunkowy w Luksemburgu na posiedzeniu w dniu 27 września 2007 r.
|
W imieniu Trybunału Obrachunkowego |
|
Hubert WEBER |
|
Prezes |
______
(1) Dz.U. L 131 z 23.5.1990, str. 1.
(2) Dz.U. L 248 z 16.9.2002, str. 1.
(3) Sprawozdanie finansowe zostało sporządzone w dniu 26 czerwca 2007 r. i wpłynęło do Trybunału w dniu 3 lipca 2007 r.
..................................................Notka Redakcji Systemu Informacji Prawnej LEX
Grafiki zostały zamieszczone wyłącznie w Internecie. Obejrzenie grafik podczas pracy z programem Lex wymaga dostępu do Internetu.
..................................................
Tabela 1
Europejska Fundacja Kształcenia (Turyn)
grafika
Tabela 2
Europejska Fundacja Kształcenia (Turyn) - Wykonanie budżetu za rok budżetowy 2006
grafika
Tabela 3
Europejska Fundacja Kształcenia (Turyn) - Rachunek dochodów i wydatków za lata budżetowe 2006 i 2005
grafika
Tabela 4
Europejska Fundacja Kształcenia (Turyn) - Bilans na dzień 31 grudnia 2006 r. i 31 grudnia 2005 r.
grafika
ODPOWIEDZI AGENCJI
7. ETF przyjmuje uwagę Trybunału i podejmuje się odrębnego przedstawienia budżetów na zobowiązania i płatności. Zostało to już przewidziane w budżecie korygującym na 2007 r.
8. ETF uwzględnia uwagę Trybunału i w przyszłości przyjmie zaproponowane podejście dla wszystkich umów.