Nałożenie przez Francję obowiązku użyteczności publicznej na obsługę regularnych połączeń lotniczych pomiędzy Dijon a Bordeaux oraz Dijon a Tuluzą(Tekst mający znaczenie dla EOG)
(2007/C 151/04)
(Dz.U.UE C z dnia 5 lipca 2007 r.)
1. Zgodnie z przepisami art. 4 ust. 1 lit. a) rozporządzenia Rady (EWG) nr 2408/92 z dnia 23 lipca 1992 r. w sprawie dostępu przewoźników lotniczych Wspólnoty do wewnątrzwspólnotowych tras lotniczych(1), Francja podjęła decyzję o nałożeniu obowiązków użyteczności publicznej na obsługę regularnych połączeń lotniczych między portami lotniczymi Dijon-Bourgogne a Bordeaux (Mérignac), z jednej strony, oraz między portami lotniczymi Dijon-Bourgogne a Tuluzą (Blagnac), z drugiej strony.
2. Obowiązki użyteczności publicznej w odniesieniu do obsługi regularnych połączeń lotniczych między portami lotniczymi Dijon-Bourgogne a Bordeaux (Mérignac), z jednej strony, oraz między portami lotniczymi Dijon-Bourgogne a Tuluzą (Blagnac), z drugiej strony, są następujące:
2.1. Minimalna częstotliwość lotów
Usługi powinny być wykonywane w wymiarze przynajmniej:
– dwóch lotów w obie strony dziennie, rano i wieczorem, od poniedziałku do piątku włącznie, oprócz dni wolnych od pracy, przez 220 dni w roku;
– jednego lotu w obie strony, wieczorem, w niedzielę, przez 48 tygodni w roku.
W ciągu tygodnia, usługi powinny być wykonywane rano na trasie Dijon - Bordeaux - Tuluza - Dijon i wieczorem na trasie Dijon - Tuluza - Bordeaux - Dijon, bez dodatkowego międzylądowania zarówno rano jak i wieczorem.
2.2. Flota i zdolność przewozowa
Połączenie musi być obsługiwane przy użyciu statków powietrznych z kabiną ciśnieniową o liczbie miejsc nie mniejszej niż 28.
2.3. Rozkład lotów
Rozkład lotów powinien umożliwiać pasażerom odbycie podróży w obie strony w ciągu tego samego dnia z możliwością spędzenia przynajmniej 7 godzin zarówno w Tuluzie jak i w Dijon.
Rozkład lotów powinien umożliwiać pasażerom tranzytowym połączenia w ruchu krajowym i międzynarodowym z portów lotniczych w Bordeaux i Tuluzie.
2.4. Sprzedaż biletów lotniczych
Sprzedaż biletów lotniczych powinna odbywać się w komputerowym systemie rezerwacji.
2.5. Ciągłość obsługi
Z wyjątkiem przypadków działania siły wyższej, liczba lotów odwołanych bezpośrednio z winy przewoźnika nie powinna przekraczać w sezonie lotniczym IATA 3 % liczby zaplanowanych lotów. Ponadto przewoźnik może zawiesić obsługę połączeń wyłącznie z co najmniej sześciomiesięcznym wypowiedzeniem.
Przewoźników wspólnotowych informuje się, że prowadzenie działalności bez znajomości obowiązku użyteczności publicznej może skutkować karami administracyjnymi i/lub sankcjami karnymi.
______
(1) Dz.U. L 240 z 24.8.1992, str. 8.