(2006/C 68/11)
(Tekst mający znaczenie dla EOG)
(Dz.U.UE C z dnia 21 marca 2006 r.)
(Publikacja tytułów i odniesień do norm zharmonizowanych na mocy dyrektywy)
| ESO(1) | Odniesienie i tytuł normy zharmonizowanej (oraz dokument referencyjny) | Odniesienie do normy zastąpionej | Data ustania domniemania zgodności normy zastąpionej Przypis 1 |
| CEN |
EN ISO 3095:2005 Kolejnictwo - Akustyka - Pomiar hałasu emitowanego przez pojazdy szynowe (ISO 3095:2005) |
- | |
| CEN |
EN ISO 3381:2005 Kolejnictwo - Akustyka - Pomiar hałasu wewnątrz pojazdów szynowych (ISO 3381:2005) |
- | |
| CEN |
EN 12663:2000 Kolejnictwo - Wymagania konstrukcyjno-wytrzymałościowe dotyczące pudeł kolejowych pojazdów szynowych |
- | |
| CEN |
EN 13129-1:2002 Kolejnictwo - Klimatyzacja pojazdów linii głównych - Część 1: Parametry komfortu |
- | |
| CEN |
EN 13129-2:2004 Kolejnictwo - Klimatyzacja pojazdów linii głównych - Część 2: Typy badań |
- | |
| CEN |
EN 13230-1:2002 Kolejnictwo - Tor - Podkłady i podrozjazdnice betonowe - Część 1: Wymagania ogólne |
- | |
| CEN |
EN 13232-4:2005 Kolejnictwo - Tor - Rozjazdy i skrzyżowania - Część 4: Uruchamianie, zamykanie i wykrywanie |
- | |
| CEN |
EN 13232-5:2005 Kolejnictwo - Tor - Rozjazdy i skrzyżowania - Część 5: Rozjazdy |
- | |
| CEN |
EN 13232-6:2005 Kolejnictwo - Tor - Rozjazdy i skrzyżowania - Część 6: Stacjonarne krzyżownice zwyczajne i podwójne |
- | |
| CEN | EN 13260:2003 Kolejnictwo - Zestawy kołowe i wózki - Zestawy kołowe - Wymagania dotyczące wyrobu | - | |
| CEN |
EN 13262:2004 Kolejnictwo - Zestawy kołowe i wózki - Koła - Wymagania dotyczące wyrobu |
- | |
| CEN |
EN 13272:2001 Kolejnictwo - Oświetlenie elektryczne pojazdów szynowych w systemach transportu publicznego |
- | |
| CEN |
EN 13481-1:2002 Kolejnictwo - Tor - Wymagania eksploatacyjne systemów przytwierdzeń - Część 1: Definicje |
- | |
| CEN |
EN 13481-2:2002 Kolejnictwo - Tor - Wymagania eksploatacyjne systemów przytwierdzeń - Część 2: Systemy przytwierdzeń do podkładów betonowych |
- | |
| CEN |
EN 13481-5:2002 Kolejnictwo - Tor - Wymagania eksploatacyjne systemów przytwierdzeń - Część 5: Systemy przytwierdzeń w torze o nawierzchni bezpodsypkowej |
- | |
| CEN |
EN 13674-1:2003 Kolejnictwo - Tor - Szyna - Część 1: Szyny kolejowe Vignole'a o masie 46 kg/m i większej |
- | |
| CEN |
EN 13848-1:2003 Kolejnictwo/Tor - Jakość geometrii toru - Część 1: Charakterystyka geometrii toru |
- | |
| CEN |
EN 14067-4:2005 Kolejnictwo - Aerodynamika - Część 4: Wymagania i procedury prowadzenia badań aerodynamicznych na wolnym szlaku |
- | |
| CEN |
EN 14363:2005 Kolejnictwo - Badanie charaktesystyk biegowych pojazdów szynowych przed dopuszczeniem do ruchu - Próby podczas jazdy i postoju |
- | |
| CEN |
EN 14531-1:2005 Kolejnictwo - Metody obliczeń dróg hamowania, zwalniania oraz funkcji zakończenia działania układu hamulcowego |
- | |
| CEN |
EN 14535-1:2005 Kolejnictwo - Tarcze hamulcowe kolejowych pojazdów szynowych - Część 1 Tarcze hamulcowe wtłaczane lub mocowane skurczowo na osiach zestawów tocznych lub napędnych, wymiary i wymagania dotyczące jakości |
- | |
| CEN |
EN 14601:2005 Kolejnictwo - Proste i kątowe kurki końcowe przewodu głównego hamulca i przewodu zasilającego |
- | |
| CEN |
EN 14752:2005 Kolejnictwo - Systemy drzwiowe pojazdów szynowych |
- | |
| CENELEC |
EN 50119:2001 Zastosowania kolejowe - Urządzenia stosowane - Sieć jezdna górna trakcji elektrycznej |
NIE DOTYCZY | - |
| CENELEC |
EN 50121-1:2000 Zastosowania kolejowe - Kompatybilność elektromagnetyczna - Część 1: Wymagania ogólne |
NIE DOTYCZY | - |
| CENELEC |
EN 50121-2:2000 Zastosowania kolejowe - Kompatybilność elektromagnetyczna - Część 2: Oddziaływanie systemu kolejowego na otoczenie |
NIE DOTYCZY | - |
| CENELEC |
EN 50121-3-1:2000 Zastosowania kolejowe - Kompatybilność elektromagnetyczna - Część 3-1: Tabor; pociąg i pojazd całościowo |
NIE DOTYCZY | - |
| CENELEC |
EN 50121-3-2:2000 Zastosowania kolejowe - Kompatybilność elektromagnetyczna - Część 3-2: Tabor; aparaty |
NIE DOTYCZY | - |
| CENELEC | EN 50121-4:2000 Zastosowania kolejowe - Kompatybilność elektromagnetyczna - Część 4: Emisja i odporność na zakłócenia urządzeń sygnalizacji i telekomunikacji | NIE DOTYCZY | - |
| CENELEC |
EN 50121-5:2000 Zastosowania kolejowe - Kompatybilność elektromagnetyczna - Część 5: Emisja i odporność na zakłócenia aparatów i urządzeń stacjonarnych zasilania energią |
NIE DOTYCZY | - |
| CENELEC |
EN 50122-1:1997 Zastosowania kolejowe-Urządzenia stacjonarne-Część 1: Środki ochrony dotyczące bezpieczeństwa elektrycznego i uziemień |
NIE DOTYCZY | - |
| CENELEC |
EN 50124-1:2001 Zastosowania kolejowe - Koordynacja izolacji - Część 1: Podstawowe wymagania, odstępy, odległości dla wyładowań pełzających dla całego wyposażenia elektrycznego i elektronicznego |
NIE DOTYCZY | - |
| Zmiana A1:2003 do EN 50124-1:2001 | Uwaga 3 | 1.10.2006 | |
| Zmiana A2:2005 do EN 50124-1:2001 | Uwaga 3 | 1.5.2008 | |
| CENELEC |
EN 50124-2:2001 Zastosowania kolejowe - Koordynacja izolacji - Część 2: Przepięcia i stosowanie zabezpieczeń |
NIE DOTYCZY | - |
| CENELEC |
EN 50125-1:1999 Zastosowania kolejowe - Warunki środowiskowe stawiane urządzeniom - Część 1: Urządzenia taborowe |
NIE DOTYCZY | - |
| CENELEC |
EN 50125-3:2003 Zastosowania kolejowe - Warunki środowiskowe stawiane urządzeniom - Część 3: Wyposażenie dla sygnalizacji i telekomunikacji |
NIE DOTYCZY | - |
| CENELEC |
EN 50126-1:1999 Zastosowania kolejowe - Specyfikowanie i wykazywanie Nieuszkadzalności, Gotowości, Obsługiwalności i Bezpieczeństwa (RAMS) - Część 1: Wymagania podstawowe i procesy ogólnego przeznaczenia |
NIE DOTYCZY | - |
| CENELEC |
EN 50128:2001 Zastosowania kolejowe. Łączność sygnalizacja i systemy sterowania - Programy dla kolejowych systemów sterowania i zabezpieczenia |
NIE DOTYCZY | - |
| CENELEC |
EN 50129:2003 Zastosowania kolejowe - Łączność, sygnalizacja i systemy sterowania - Elektroniczne systemy sygnalizacji związane z bezpieczeństwem |
NIE DOTYCZY | - |
| CENELEC |
EN 50149:2001 Zastosowania kolejowe. Urządzenia stacjonarne - Trakcja elektryczna - Profilowane druty jezdne z miedzi i jej stopów |
NIE DOTYCZY | - |
| CENELEC |
EN 50155:2001 Zastosowania kolejowe - Wyposażenie elektroniczne stosowane w taborze |
NIE DOTYCZY | - |
| Zmiana A1:2002 do EN 50155:2001 | Uwaga 3 | Termin minął (1.9.2005) | |
| CENELEC |
EN 50159-1:2001 Zastosowania kolejowe łączność, sygnalizacja i systemy sterowania - Część 1: Łączność systemów bezpieczeństwa w układach zamkniętych |
NIE DOTYCZY | - |
| CENELEC |
EN 50159-2:2001 Zastosowania kolejowe łączność, sygnalizacja i systemy sterowania - Część 2: Łączność systemów bezpieczeństwa w układach otwartych |
NIE DOTYCZY | - |
| CENELEC |
EN 50163:2004 Zastosowania kolejowe - Napięcia zasilające systemów trakcyjnych |
NIE DOTYCZY | - |
| CENELEC |
EN 50206-1:1998 Zastosowania kolejowe - Tabor - pantografy: Charakterystyki i badania - Część 1: Pantografy pojazdów linii głównych |
NIE DOTYCZY | - |
| CENELEC |
EN 50238:2003 Zastosowania kolejowe - Kompatybilność pomiędzy taborem a urządzeniami wykrywania pociągów |
NIE DOTYCZY | - |
| CENELEC |
EN 50317:2002 Zastosowania kolejowe - Systemy odbioru prądu - Wymagania dotyczące walidacji wyników pomiarów oddziaływania dynamicznego pomiędzy pantografem a siecią jezdną górną |
NIE DOTYCZY | - |
| Zmiana A1:2004 do EN 50317:2002 | Uwaga 3 | 1.10.2007 | |
| CENELEC | EN 50388:2005 Zastosowania kolejowe - Zasilanie energią a tabor - Kryteria techniczne dotyczące koordynacji zasilania energią (podstacja) z taborem w celu uzyskania interoperacyjności | NIE DOTYCZY | - |
| (1) ESO: Europejskie organizacje normalizacyjne: | |||
|
- CEN - Europejski Komitet Normalizacyjny: rue de Stassart 36, B-1050 Brussels, Tel. (32-2) 550 08 11; fax (32-2) 550 08 19 (http://www.cenorm.be) | |||
|
- CENELEC - Europejski Komitet Normalizacyjny Elektrotechniki: rue de Stassart 35, B-1050 Brussels, Tel. (32-2) 519 68 71; fax (32-2) 519 69 19 (http://www.cenelec.org) | |||
|
- ETSI - Europejski Instytut Norm Telekomunikacyjnych: 650, route des Lucioles, F-06921 Sophia Antipolis, Tel. (33) 492 94 42 00; fax (33) 493 65 47 16 (http://www.etsi.org) | |||
Przypis 1 Data ustania domniemania zgodności jest zasadniczo datą wycofania ("dw") określoną przez europejskie organizacje normalizacyjne. Zwraca się jednak uwagę użytkowników tych norm na fakt, że w niektórych szczególnych przypadkach data ustania i data domniemania mogą nie być tożsame.
Przypis 3 W przypadku zmian, normą, do której dokonuje się odniesienia jest EN CCCCC:YYYY, z wcześniejszymi zmianami, o ile takie miały miejsce, oraz nowa przytoczona zmiana. Zastąpiona norma (kolumna 3) składa się zatem z EN CCCCC:YYYY z wcześniejszymi zmianami, o ile takie miały miejsce, ale nowa przytoczona zmiana nie wchodzi w jej skład. W określonym dniu ustaje domniemanie zgodności normy zastąpionej z wymogami zasadniczymi dyrektywy.
UWAGA:
– Wszelkie informacje na temat dostępności norm można uzyskać w europejskich organizacjach normalizacyjnych lub w krajowych organach normalizacyjnych, których lista znajduje się w załączniku do dyrektywy 98/34/WE(1) Parlamentu Europejskiego i Rady, zmienionej dyrektywą 98/48/WE(2).
– Publikacja odniesień w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej nie oznacza, że normy są dostępne we wszystkich językach Wspólnoty.
– Lista ta zastępuje wszystkie poprzednie listy opublikowane w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej. Komisja czuwa nad uaktualnianiem listy.
Więcej informacji na temat zharmonizowanych norm można uzyskać pod następującym adresem:
http://europa.eu.int/comm/enterprise/newapproach/standardization/harmstds/
______
(1) Dz.U. L 204, 21.7.1998, str. 37.
(2) Dz.U. L 217, 5.8.1998, str. 18.
Komitet Stały Rady Ministrów wprowadził bardzo istotne zmiany do projektu ustawy przygotowanego przez Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej – poinformował minister Maciej Berek w czwartek wieczorem, w programie „Pytanie dnia” na antenie TVP Info. Jak poinformował, projekt nowelizacji ustawy o PIP powinien trafić do Sejmu w grudniu 2025 roku, aby prace nad nim w Parlamencie trwały w I kwartale 2026 r.
05.12.20254 grudnia Komitet Stały Rady Ministrów przyjął projekt zmian w ustawie o PIP - przekazało w czwartek MRPiPS. Nie wiadomo jednak, jaki jest jego ostateczny kształt. Jeszcze w środę Ministerstwo Zdrowia informowało Komitet, że zgadza się na propozycję, by skutki rozstrzygnięć PIP i ich zakres działał na przyszłość, a skutkiem polecenia inspektora pracy nie było ustalenie istnienia stosunku pracy między stronami umowy B2B, ale ustalenie zgodności jej z prawem. Zdaniem prawników, to byłaby kontrrewolucja w stosunku do projektu resortu pracy.
05.12.2025Przygotowany przez ministerstwo pracy projekt zmian w ustawie o PIP, przyznający inspektorom pracy uprawnienie do przekształcania umów cywilnoprawnych i B2B w umowy o pracę, łamie konstytucję i szkodzi polskiej gospodarce – ogłosili posłowie PSL na zorganizowanej w czwartek w Sejmie konferencji prasowej. I zażądali zdjęcia tego projektu z dzisiejszego porządku posiedzenia Komitetu Stałego Rady Ministrów.
04.12.2025Prezydent Karol Nawrocki podpisał we wtorek ustawę z 7 listopada 2025 r. o zmianie ustawy o ochronie zwierząt. Jej celem jest wprowadzenie zakazu chowu i hodowli zwierząt futerkowych w celach komercyjnych, z wyjątkiem królika, w szczególności w celu pozyskania z nich futer lub innych części zwierząt. Zawetowana została jednak ustawa zakazująca trzymania psów na łańcuchach. Prezydent ma w tym zakresie złożyć własny projekt.
02.12.2025Resort pracy nie podjął nawet próby oszacowania, jak reklasyfikacja umów cywilnoprawnych i B2B na umowy o pracę wpłynie na obciążenie sądów pracy i długość postępowań sądowych. Tymczasem eksperci wyliczyli, że w wariancie skrajnym, zakładającym 150 tys. nowych spraw rocznie, skala powstałych zaległości rośnie do ponad 31 miesięcy dodatkowej pracy lub koniecznego zwiększenia zasobów sądów o 259 proc. Sprawa jest o tyle ważna, że na podobnym etapie prac są dwa projekty ustaw, które – jak twierdzą prawnicy – mogą zwiększyć obciążenie sądów.
25.11.2025Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy o Funduszu Medycznym - poinformował w środę rzecznik rządu Adam Szłapka. Przygotowana przez resort zdrowia propozycja zakłada, że Narodowy Fundusz Zdrowia będzie mógł w 2025 r. otrzymać dodatkowo około 3,6 mld zł z Funduszu Medycznego. MZ chce również, by programy inwestycyjne dla projektów strategicznych były zatwierdzane przez ministra zdrowia, a nie jak dotychczas, ustanawiane przez Radę Ministrów. Zamierza też umożliwić dofinansowanie programów polityki zdrowotnej realizowanych przez gminy w całości ze środków Funduszu Medycznego.
19.11.2025| Identyfikator: | Dz.U.UE.C.2006.68.16 |
| Rodzaj: | Informacja |
| Tytuł: | Komunikat w ramach wdrażania dyrektywy Rady nr 96/48/WE z dnia 23 lipca 1996 r. w sprawie interoperacyjności transeuropejskiego systemu kolei dużych prędkości. |
| Data aktu: | 21/03/2006 |
| Data ogłoszenia: | 21/03/2006 |