Komunikat na podstawie art. 4 ust. 1 lit. a) rozporządzenia Rady (EWG) nr 2408/92 - Zmiana zobowiązań z tytułu wykonywania usług publicznych w zakresie regularnych usług lotniczych pomiędzy Kerry i Dublinem dokonana przez Irlandię.

KOMUNIKAT KOMISJI NA PODSTAWIE ART. 4 UST. 1 LIT. A) ROZPORZĄDZENIA RADY (EWG) NR 2408/92

Zmiana zobowiązań z tytułu wykonywania usług publicznych w zakresie regularnych usług lotniczych pomiędzy Kerry i Dublinem dokonana przez Irlandię

(2005/C 39/05)

(Tekst mający znaczenie dla EOG)

(Dz.U.UE C z dnia 16 lutego 2005 r.)

1. Irlandia postanowiła wprowadzić zmiany do zobowiązań z tytułu wykonywania usług publicznych w odniesieniu do regularnych usług lotniczych, opublikowanych w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej C 66/04 z dnia 15 marca 2002 r. na podstawie art. 4 ust. 1 lit. a) rozporządzenia Rady (EWG) nr 2408/92 z dnia 23 lipca 1992 r. w sprawie dostępu przewoźników lotniczych Wspólnoty do wewnątrzwspólnotowych tras lotniczych. Zmiany obowiązują od dnia 22 lipca 2005 r. na trasie Kerry-Dublin.

2. Ustala się następujące zobowiązania z tytułu wykonywania usług:

2.1 Minimalna częstotliwość lotów i zdolność przewozowa:

a) Wykonywanie usług obejmuje co najmniej trzy loty w obie strony dziennie, przez 7 dni w tygodniu;

b) Zdolność przewozowa samolotu powinna wynosić co najmniej 135 miejsc pasażerskich dziennie na każdej trasie Kerry-Dublin i z powrotem (tj. co najmniej 270 miejsc w obie strony).

Powyższe wymagania obowiązują przez cały rok.

2.2 Typ wykorzystywanego statku powietrznego:

a) Statek powietrzny z kabiną ciśnieniową o minimalnej zdolności przewozowej wynoszącej 30 miejsc pasażerskich;

b) Przewoźnicy przywiązują wagę do warunków technicznych i eksploatacyjnych panujących w portach lotniczych. W celu uzyskania bliższych informacji, prosimy o skontaktowanie się z Działem Lotnisk Departamentu Transportu: Airports Division, Department of Transport, 44 Kildare Street, Dublin 2, Mr Liam Keogh Tel: (353-1) 604 15 94, Fax: (353-1) 604 16 81, email: liamkeogh@transport.ie;

c) Świadczenie usług na lotniskach podlega jurysdykcji Irlandzkich Władz Lotniczych.

2.3 Rozkłady lotów:

W zwykłe dni tygodnia (od poniedziałku do piątku) w rozkładach lotów należy przewidzieć wczesny poranny lot z Kerry do Dublina oraz późny wieczorny lot z Dublina do Kerry w celu umożliwienia pasażerom, włącznie z osobami podróżującymi w sprawach służbowych, odbycie podróży w obie strony w ciągu tego samego dnia. Wymaganie to obowiązuje przez cały rok.

2.4 Taryfy lotnicze:

a) Dopuszcza się stosowanie różnych wysokości taryf pod warunkiem, że:

i) Cena przelotu w każdą stronę nie może przekroczyć 75 EUR, przy minimalnej zdolności przewozowej wynoszącej 80 % dziennie na każdej trasie pomiędzy Kerry a Dublinem;

ii) W stosunku do pozostałych wolnych miejsc w ramach minimalnych dziennych wymagań na danej trasie nie obowiązują ograniczenia taryfowe;

b) Taryfy, o których mowa w lit. a)-i) powyżej mogą zostać podwyższone raz w roku po uzyskaniu wcześniejszej zgody Ministra Transportu, w przypadku wystąpienia nadzwyczajnego i nieprzewidywalnego wzrostu czynników kosztów mających wpływ na eksploatację tras, za który przewoźnik nie odpowiada. Przewoźnik świadczący usługi zostanie powiadomiony o nowych taryfach. Taryfy te wejdą w życie dopiero po podaniu ich do wiadomości Komisji Europejskiej i opublikowaniu w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.

2.5 Sprzedaż lotów

Loty muszą być sprzedawane przy wykorzystaniu przynajmniej jednego systemu rezerwacji komputerowej. Przewoźnik jest zobowiązany do upowszechniania informacji o strukturze taryf za usługi użyteczności publicznej (PSO) za pośrednictwem jednego z głównych Globalnych Systemów Dystrybucji usług turystycznych lub poprzez internetowy system rezerwacji o międzynarodowej renomie lub główną witrynę reklamującą podróże.

2.5 Ciągłość i rzetelność usług:

a) Z wyjątkiem przypadków siły wyższej, liczba lotów odwołanych z przyczyn leżących po stronie przewoźnika nie może przekroczyć 2 % wymaganej minimalnej liczby lotów w stosunku rocznym;

b) Z wyjątkiem przypadków siły wyższej, liczba lotów opóźnionych o więcej niż 30 minut z przyczyn leżących po stronie przewoźnika nie może przekroczyć 20 % wymaganej minimalnej liczby lotów w stosunku rocznym;

c) Przewoźnik zobowiązany jest powiadomić o zamiarze zaprzestania świadczenia usług z co najmniej sześciomiesięcznym wyprzedzeniem.

Zmiany w prawie

Maciej Berek: Do projektu MRPiPS o PIP wprowadziliśmy bardzo istotne zmiany

Komitet Stały Rady Ministrów wprowadził bardzo istotne zmiany do projektu ustawy przygotowanego przez Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej – poinformował minister Maciej Berek w czwartek wieczorem, w programie „Pytanie dnia” na antenie TVP Info. Jak poinformował, projekt nowelizacji ustawy o PIP powinien trafić do Sejmu w grudniu 2025 roku, aby prace nad nim w Parlamencie trwały w I kwartale 2026 r.

Grażyna J. Leśniak 05.12.2025
Lekarze i pielęgniarki na kontraktach „uratują” firmy przed przekształcaniem umów?

4 grudnia Komitet Stały Rady Ministrów przyjął projekt zmian w ustawie o PIP - przekazało w czwartek MRPiPS. Nie wiadomo jednak, jaki jest jego ostateczny kształt. Jeszcze w środę Ministerstwo Zdrowia informowało Komitet, że zgadza się na propozycję, by skutki rozstrzygnięć PIP i ich zakres działał na przyszłość, a skutkiem polecenia inspektora pracy nie było ustalenie istnienia stosunku pracy między stronami umowy B2B, ale ustalenie zgodności jej z prawem. Zdaniem prawników, to byłaby kontrrewolucja w stosunku do projektu resortu pracy.

Grażyna J. Leśniak 05.12.2025
Klub parlamentarny PSL-TD przeciwko projektowi ustawy o PIP

Przygotowany przez ministerstwo pracy projekt zmian w ustawie o PIP, przyznający inspektorom pracy uprawnienie do przekształcania umów cywilnoprawnych i B2B w umowy o pracę, łamie konstytucję i szkodzi polskiej gospodarce – ogłosili posłowie PSL na zorganizowanej w czwartek w Sejmie konferencji prasowej. I zażądali zdjęcia tego projektu z dzisiejszego porządku posiedzenia Komitetu Stałego Rady Ministrów.

Grażyna J. Leśniak 04.12.2025
Prezydent podpisał zakaz hodowli zwierząt na futra, ale tzw. ustawę łańcuchową zawetował

Prezydent Karol Nawrocki podpisał we wtorek ustawę z 7 listopada 2025 r. o zmianie ustawy o ochronie zwierząt. Jej celem jest wprowadzenie zakazu chowu i hodowli zwierząt futerkowych w celach komercyjnych, z wyjątkiem królika, w szczególności w celu pozyskania z nich futer lub innych części zwierząt. Zawetowana została jednak ustawa zakazująca trzymania psów na łańcuchach. Prezydent ma w tym zakresie złożyć własny projekt.

Krzysztof Koślicki 02.12.2025
Przekształcanie umów B2B dołoży pracy sądom

Resort pracy nie podjął nawet próby oszacowania, jak reklasyfikacja umów cywilnoprawnych i B2B na umowy o pracę wpłynie na obciążenie sądów pracy i długość postępowań sądowych. Tymczasem eksperci wyliczyli, że w wariancie skrajnym, zakładającym 150 tys. nowych spraw rocznie, skala powstałych zaległości rośnie do ponad 31 miesięcy dodatkowej pracy lub koniecznego zwiększenia zasobów sądów o 259 proc. Sprawa jest o tyle ważna, że na podobnym etapie prac są dwa projekty ustaw, które – jak twierdzą prawnicy – mogą zwiększyć obciążenie sądów.

Grażyna J. Leśniak 25.11.2025
MZ znosi limit tzw. nadwykonań świadczeń udzielanych osobom do 18. roku życia - projekt przyjęty przez rząd

Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy o Funduszu Medycznym - poinformował w środę rzecznik rządu Adam Szłapka. Przygotowana przez resort zdrowia propozycja zakłada, że Narodowy Fundusz Zdrowia będzie mógł w 2025 r. otrzymać dodatkowo około 3,6 mld zł z Funduszu Medycznego. MZ chce również, by programy inwestycyjne dla projektów strategicznych były zatwierdzane przez ministra zdrowia, a nie jak dotychczas, ustanawiane przez Radę Ministrów. Zamierza też umożliwić dofinansowanie programów polityki zdrowotnej realizowanych przez gminy w całości ze środków Funduszu Medycznego.

Grażyna J. Leśniak 19.11.2025
Metryka aktu
Identyfikator:

Dz.U.UE.C.2005.39.5

Rodzaj: Informacja
Tytuł: Komunikat na podstawie art. 4 ust. 1 lit. a) rozporządzenia Rady (EWG) nr 2408/92 - Zmiana zobowiązań z tytułu wykonywania usług publicznych w zakresie regularnych usług lotniczych pomiędzy Kerry i Dublinem dokonana przez Irlandię.
Data aktu: 16/02/2005
Data ogłoszenia: 16/02/2005