(2005/C 321/11)
(Tekst mający znaczenie dla EOG)
(Dz.U.UE C z dnia 16 grudnia 2005 r.)
| Pomoc nr | XS 15/03 |
| Państwo Członkowskie | Grecja |
| Region | Wszystkie regiony (13) cały kraj |
| Nazwa programu pomocy lub nazwa podmiotu otrzymującego pomoc indywidualną | Program pomocy państwa na rzecz małych i średnich przedsiębiorstw w ramach regionalnych programów operacyjnych objętych wspólnotowymi ramami wsparcia 2000-2006 "Poprawa konkurencyjności - innowacyjność małych i średnich przedsiębiorstw w dziedzinie turystyki" |
| Podstawa prawna | Άρθρο 35 του Νόµου 3016/2002 (ΦΕΚ 110 Α, 17.5.2002) |
| Planowane roczne wydatki lub łączna kwota pomocy indywidualnej przyznanej podmiotowi | Realizacja programu odbędzie się w kilku turach. Pierwsza z nich rozpocznie się w lutym 2003 r., a pozostałe w czasie trwania Regionalnego Programu Operacyjnego (2000-2006). Wysokość wydatków środków publicznych szacuje się na 150.000.000 EUR |
| Maksymalna intensywność pomocy | Program pomocy państwa na rzecz MŚP w ramach regionalnych programów operacyjnych 2000-2006 (Maksymalne poziomy intensywności są zgodne z zatwierdzoną "mapą pomocy regionalnej" oraz rozporządzeniem 70/2001 w sprawie MŚP i wyrażone jako ekwiwalent dotacji netto. Podany wyżej pułap wartości regionalnej pomocy inwestycyjnej nie zostanie przekroczony o więcej niż 15 %, ponieważ wszystkie obszary wchodzą w zakres stosowania art. 87 ust. 3 lit. a) i są zgodne z art. 4.3.b. rozporządzenia 70/2001 w sprawie MŚP). |
| Maksymalne poziomy intensywności: | |
| - Attyka, departament Saloniki: 35 % | |
|
- Centralna Macedonia (z wyjątkiem departamentu Saloniki), region Tesalia, Zachodnia Grecja, Centralna Grecja, Kreta: 40 % |
|
|
- Południowe Morze Egejskie, Północne Morze Egejskie, wyspy we wszystkich regionach z wyjątkiem Krety, Poloponez, Epir, Zachodnia Macedonia, Wschodnia Macedonia, Thraki i prowincja Trizonia w regionie Attyka: 45 % |
|
| Uwagi: | |
|
1. Maksymalny pułap pomocy w przypadku wysp we wszystkich regionach wynosi 45 % |
|
|
2. Dane odnoszą się do MŚP w ramach Regionalnych Programów Operacyjnych objętych Wspólnotowymi Ramami Wsparcia 2000-2006 w dziedzinie produkcji, wyłącznie w odniesieniu do inwestycji dotyczących: zakładania nowych przedsiębiorstw, rozszerzenia działalności, modernizacji (zakładanie nowych przedsiębiorstw nie jest przewidziane w ramach pomocy dla regionu Attyka, z wyjątkiem wysp, prowincji Trizonia oraz departamentu Saloniki) |
|
|
- unowocześnienia przedsiębiorstw turystycznych |
|
| - unowocześnienia procedur administracyjnych | |
| - poprawy jakości usług | |
| - rozwój i innowacyjność | |
|
- zakładanie nowych przedsiębiorstw w przypadku działań wspólnych |
|
| Data realizacji | Pomoc w ramach programu może być przyznawana od lutego 2003 r. |
| Czas trwania programu pomocy lub przyznanej pomocy indywidualnej | 31 grudnia 2006 r., z zastrzeżeniem możliwości przedłużenia okresu finansowania wydatków kwalifikowanych przez UE |
| Cel pomocy | Celem programu jest zapewnienie pomocy państwa małym i bardzo małym firmom turystycznym, wchodzących w zakres definicji zawartej w zaleceniu Komisji z 3 kwietnia 1996 r., w ramach Regionalnych Programów Operacyjnych objętych Wspólnotowymi Ramami Wsparcia 2000-2006, poprzez wspieranie projektów zmierzających do poprawy konkurencyjności i innowacyjności przedsiębiorstw oraz postępu w dziedzinie rentowności i zatrudnienia |
| Sektory gospodarki | Wybrane z listy: Usługi turystyczne (NACE 55.1, 55.2, 60.23, 63.3, 63.4, 74.84, 92.61, 93.04) |
| - Hotelarstwo | |
| - Kemping | |
| - Wyposażone pokoje na wynajem | |
| - Wyposażone mieszkania na wynajem | |
| - Inne usługi turystyczne (60.23, 63.3, 63.4) | |
| - Usługi związane ze specjalistyczną bazą turystyczną (74.84, 92.61, 93.04) | |
| Nazwa i adres organu przyznającego pomoc | Ministerstwo Gospodarki i Finansów oraz samorządy regionalne (13) Νikis Str. 5-7, Αthens GR-101 80 |
| Inne informacje | Ocenia się, że kwota pomocy przypadająca na każdy projekt inwestycyjny nie przekroczy 200 000 EUR, średnio zaś nie przekroczy 100 000 EUR |
W piątek, 19 grudnia 2025 roku, Senat przyjął bez poprawek uchwalone na początku grudnia przez Sejm bardzo istotne zmiany w przepisach dla pracodawców obowiązanych do tworzenia Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych. Odnoszą się one do tych podmiotów, w których nie działają organizacje związkowe. Ustawa trafi teraz na biurko prezydenta.
19.12.2025Nowe okresy wliczane do okresu zatrudnienia mogą wpłynąć na wymiar urlopów wypoczynkowych osób, które jeszcze nie mają prawa do 26 dni urlopu rocznie. Pracownicy nie nabywają jednak prawa do rozliczenia urlopu za okres sprzed dnia objęcia pracodawcy obowiązkiem stosowania art. 302(1) Kodeksu pracy, wprowadzającego zaliczalność m.in. okresów prowadzenia działalności gospodarczej czy wykonywania zleceń do stażu pracy.
19.12.2025Wszyscy pracodawcy, także ci zatrudniający choćby jednego pracownika, będą musieli dokonać wartościowania stanowisk pracy i określić kryteria służące ustaleniu wynagrodzeń pracowników, poziomów wynagrodzeń i wzrostu wynagrodzeń. Jeszcze więcej obowiązków będą mieli średni i duzi pracodawcy, którzy będą musieli raportować lukę płacową. Zdaniem prawników, dla mikro, małych i średnich firm dostosowanie się do wymogów w zakresie wartościowania pracy czy ustalenia kryteriów poziomu i wzrostu wynagrodzeń wymagać będzie zewnętrznego wsparcia.
18.12.2025Minister finansów i gospodarki podpisał cztery rozporządzenia wykonawcze dotyczące funkcjonowania KSeF – potwierdził we wtorek resort finansów. Rozporządzenia określają m.in.: zasady korzystania z KSeF, w tym wzór zawiadomienia ZAW-FA, przypadki, w których nie ma obowiązku wystawiania faktur ustrukturyzowanych, a także zasady wystawiania faktur uproszczonych.
16.12.2025Od 1 stycznia 2026 r. zasadą będzie prowadzenie podatkowej księgi przychodów i rozchodów przy użyciu programu komputerowego. Nie będzie już można dokumentować zakupów, np. środków czystości lub materiałów biurowych, za pomocą paragonów bez NIP nabywcy. Takie zmiany przewiduje nowe rozporządzenie w sprawie PKPiR.
15.12.2025Senat zgłosił w środę poprawki do reformy orzecznictwa lekarskiego w ZUS. Zaproponował, aby w sprawach szczególnie skomplikowanych możliwe było orzekanie w drugiej instancji przez grupę trzech lekarzy orzeczników. W pozostałych sprawach, zgodnie z ustawą, orzekać będzie jeden. Teraz ustawa wróci do Sejmu.
10.12.2025| Identyfikator: | Dz.U.UE.C.2005.321.18 |
| Rodzaj: | Informacja |
| Tytuł: | Informacje przekazane przez Państwa Członkowskie, dotyczące pomocy państwa przyznanej na mocy rozporządzenia Komisji (WE) nr 70/2001 z dnia 12 stycznia 2001 r. w sprawie zastosowania art. 87 i 88 Traktatu WE w odniesieniu do pomocy państwa dla małych i średnich przedsiębiorstw. |
| Data aktu: | 16/12/2005 |
| Data ogłoszenia: | 16/12/2005 |