(2005/C 314/05)
(Dz.U.UE C z dnia 10 grudnia 2005 r.)
W odpowiedzi na dodatkową uzasadnioną opinię przekazaną przez Komisję Republice Włoskiej w sprawie powyższego postępowania, w której Komisja stwierdziła, że władze włoskie, nie wywiązując się prawidłowo z obowiązku pomiaru stężenia cząsteczek PM10 na obszarze Civitavecchia i, co za tym idzie, nie podając regularnie do wiadomości opinii publicznej informacji dotyczących wspomnianego stężenia, naruszyły dyrektywę 96/62/WE w sprawie oceny i zarządzania jakością otaczającego powietrza(1) i dyrektywę 1999/30/WE odnoszącą się do wartości dopuszczalnych dla dwutlenku siarki, dwutlenku azotu, tlenków azotu oraz pyłu i ołowiu w otaczającym powietrzu(2), władze włoskie poinformowały Komisję, że od dnia 3 kwietnia 2005 r. działa w Civitavecchia (przy ulicy Palmiro Togliatti) stacja monitorowania jakości powietrza będąca w stanie wykonywać pomiary stężenia PM10, oraz że odpowiednia informacja jest dostępna na stronie internetowej Agencji Ochrony Powietrza Regionu Lazio (Arpalazio) http://www.arpalazio. it/aria/centraline/dettaglio_provincia.php.
Zatem, w świetle powyższych faktów, służby Komisji stwierdzają, że Republika Włoska podporządkowała się powyższej dodatkowej uzasadnionej opinii i że postępowanie w sprawie naruszenia przepisów 2003/4497 powinno zostać umorzone. Zatem, służby Komisji wystąpią z propozycją jego umorzenia.
Jeżeli Komisja otrzyma nowe informacje mogące spowodować ponowne rozważenie wyżej wymienionej propozycji umorzenia, należy je podać do wiadomości w terminie jednego miesiąca od dnia opublikowania niniejszego zawiadomienia w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej. W przypadku braku dalszych informacji Komisja dokona umorzenia postępowania.
Nie zmienia to faktu, że w przypadku gdyby po umorzeniu, Komisja weszła w posiadanie informacji uzasadniających wszczęcie postępowania z analogicznego tytułu, sprawa zostałaby ponownie otwarta i na nowo rozpatrywana.
______
(1) Dz.U. L 296 z 21.11.1996, str. 55-63.
(2) Dz.U. L 163 z 29.6.1999, str. 41-60.
W piątek, 19 grudnia 2025 roku, Senat przyjął bez poprawek uchwalone na początku grudnia przez Sejm bardzo istotne zmiany w przepisach dla pracodawców obowiązanych do tworzenia Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych. Odnoszą się one do tych podmiotów, w których nie działają organizacje związkowe. Ustawa trafi teraz na biurko prezydenta.
19.12.2025Nowe okresy wliczane do okresu zatrudnienia mogą wpłynąć na wymiar urlopów wypoczynkowych osób, które jeszcze nie mają prawa do 26 dni urlopu rocznie. Pracownicy nie nabywają jednak prawa do rozliczenia urlopu za okres sprzed dnia objęcia pracodawcy obowiązkiem stosowania art. 302(1) Kodeksu pracy, wprowadzającego zaliczalność m.in. okresów prowadzenia działalności gospodarczej czy wykonywania zleceń do stażu pracy.
19.12.2025Wszyscy pracodawcy, także ci zatrudniający choćby jednego pracownika, będą musieli dokonać wartościowania stanowisk pracy i określić kryteria służące ustaleniu wynagrodzeń pracowników, poziomów wynagrodzeń i wzrostu wynagrodzeń. Jeszcze więcej obowiązków będą mieli średni i duzi pracodawcy, którzy będą musieli raportować lukę płacową. Zdaniem prawników, dla mikro, małych i średnich firm dostosowanie się do wymogów w zakresie wartościowania pracy czy ustalenia kryteriów poziomu i wzrostu wynagrodzeń wymagać będzie zewnętrznego wsparcia.
18.12.2025Minister finansów i gospodarki podpisał cztery rozporządzenia wykonawcze dotyczące funkcjonowania KSeF – potwierdził we wtorek resort finansów. Rozporządzenia określają m.in.: zasady korzystania z KSeF, w tym wzór zawiadomienia ZAW-FA, przypadki, w których nie ma obowiązku wystawiania faktur ustrukturyzowanych, a także zasady wystawiania faktur uproszczonych.
16.12.2025Od 1 stycznia 2026 r. zasadą będzie prowadzenie podatkowej księgi przychodów i rozchodów przy użyciu programu komputerowego. Nie będzie już można dokumentować zakupów, np. środków czystości lub materiałów biurowych, za pomocą paragonów bez NIP nabywcy. Takie zmiany przewiduje nowe rozporządzenie w sprawie PKPiR.
15.12.2025Senat zgłosił w środę poprawki do reformy orzecznictwa lekarskiego w ZUS. Zaproponował, aby w sprawach szczególnie skomplikowanych możliwe było orzekanie w drugiej instancji przez grupę trzech lekarzy orzeczników. W pozostałych sprawach, zgodnie z ustawą, orzekać będzie jeden. Teraz ustawa wróci do Sejmu.
10.12.2025| Identyfikator: | Dz.U.UE.C.2005.314.9 |
| Rodzaj: | Informacja |
| Tytuł: | Postępowania w sprawie naruszenia przepisów 2003/4497 - Civitavecchia. |
| Data aktu: | 10/12/2005 |
| Data ogłoszenia: | 10/12/2005 |