Komunikat Komisji na podstawie art. 4 ust. 1 lit. a) rozporządzenia Rady (EWG) nr 2408/92Zmiana zobowiązań z tytułu wykonywania usług publicznych w zakresie regularnych połączeń lotniczych pomiędzy Benbecula i Barra dokonana przez Zjednoczone Królestwo
(2005/C 285/07)
(Tekst mający znaczenie dla EOG)
(Dz.U.UE C z dnia 17 listopada 2005 r.)
1. Zjednoczone Królestwo postanowiło wprowadzić zmianę do zobowiązań z tytułu wykonywania usług publicznych w odniesieniu do regularnych połączeń lotniczych pomiędzy Benbecula i Barra podanych w zawiadomieniu opublikowanym w Dzienniku Urzędowym Wspólnot Europejskich nr C 53/06 z dnia 4 marca 1995 r., z późniejszymi zmianami w Dzienniku Urzędowym Wspólnot Europejskich nr C 143/04 z dnia 8 maja 1998 r., nr C 154/04 z dnia 29 maja 2001 r., i nr C 310/10 z dnia 13 grudnia 2002 r., oraz z późniejszymi zmianami w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej nr C 295/07 z dnia 5 grudnia 2003 r., na podstawie art. 4 ust. 1 lit. a) rozporządzenia Rady (EWG) nr 2408/92 z dnia 23 lipca 1992 r. w sprawie dostępu przewoźników lotniczych Wspólnoty do wewnątrzwspólnotowych tras lotniczych.
2. Wprowadza się następujące zmiany do zobowiązań z tytułu wykonywania usług publicznych w odniesieniu do Benbecula-Barra:
– Minimalna częstotliwość lotów:
Jeden lot w obie strony dziennie oprócz sobót i niedziel pomiędzy Benbecula i Barra.
– Zdolność przewozowa:
Zdolność przewozowa samolotu powinna wynosić co najmniej osiem miejsc na każdej trasie.
– Typ samolotu:
Wykorzystywane samoloty powinny nadawać się do lądowania na lądowisku w Barra, które znajduje się na Traigh Mhor Beach.
– Taryfy:
Cena przelotu w jedną stronę nie może przekraczać 30 GBP (łącznie z podatkiem lotniskowym (air passenger duty) i opłatami bezpieczeństwa).
Maksymalna taryfa obowiązująca na trasie może zostać podwyższona raz w roku po uzyskaniu uprzedniej pisemnej zgody Comhairle nan Eilean Siar (Council in the Western Isles of Scotland, Rada zachodnich wysp Szkocji) zgodnie ze wskaźnikiem wzrostu cen detalicznych Zjednoczonego Królestwa (wszystkie pozycje) lub jego późniejszym odpowiednikiem.
Wszelkie inne zmiany wysokości taryf wymagają uprzedniej pisemnej zgody Comhairle nan Eilean Siar.
Wysokość nowych maksymalnych taryf obowiązujących na każdej trasie musi zostać zgłoszona Urzędowi Lotnictwa Cywilnego i Komisji Europejskiej, która może opublikować je w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.