Sprawozdanie końcowe funkcjonariusza ds. wysłuchań w sprawie COMP/37.214 - DFB Łączna sprzedaż praw medialnych (zgodnie z art. 15 decyzji Komisji 2001/462/WE, EWWiS z dnia 23 maja 2001 r. w sprawie zakresu uprawnień funkcjonariuszy ds. przesłuchań w niektórych postępowaniach z zakresu konkurencji - Dz.U. L 162 z 19.6.2001, str. 21).

Sprawozdanie końcowe funkcjonariusza ds. wysłuchań w sprawie COMP/37.214 - DFB Łączna sprzedaż praw medialnych

(zgodnie z art. 15 decyzji Komisji 2001/462/WE, EWWiS z dnia 23 maja 2001 r. w sprawie zakresu uprawnień funkcjonariuszy ds. przesłuchań w niektórych postępowaniach z zakresu konkurencji - Dz.U. L 162 z 19.6.2001, str. 21)

(2005/C 130/02)

(Tekst mający znaczenie dla EOG)

(Dz.U.UE C z dnia 27 maja 2005 r.)

Decyzja dotyczy centralnie prowadzonego handlu prawami do transmisji meczów pierwszej i drugiej ligi piłki nożnej mężczyzn (Bundesliga i druga Bundesliga) przez Liga-Fußballverband e.V. ("Związek ligi") w Niemczech. Związek ligi jest zarejestrowanym stowarzyszeniem oraz zwykłym członkiem Deutscher Fußballbund ("DFB" - Niemiecki Związek Piłki Nożnej).

Pismem z dnia 25 sierpnia 1998 r. DFB, zgodnie z art. 2 i 4 rozporządzenia nr 17/62, zwrócił się o atest negatywny, a w przypadku jego nieudzielenia, o indywidualne wyłączenie zgodnie z art. 81 ust. 3 Traktatu w związku z centralnie prowadzonym handlem prawami do transmisji telewizyjnych i radiowych lub innymi technicznymi formami korzystania z meczów pierwszej i drugiej ligi piłki nożnej mężczyzn. Związek ligi, który został założony w 2001 r., a który przejął zadania związane z handlem od DFB, przyjął poprawioną wersję zgłoszenia DFB jako własne dnia 19 lutego 2003 r.

Dnia 9 stycznia 1999 r. Komisja w zawiadomieniu opublikowanym w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej, zaprosiła strony trzecie do przedstawienia uwag(1). Decyzją z dnia 22 października 2003 r. Komisja wszczęła postępowanie z art. 9 ust. 3 rozporządzenia nr 17. Dnia 30 października 2003 r. oznajmiła zamiar udzielenia pozytywnej opinii co do zmienionych wspólnych umów marketingowych w zawiadomieniu opublikowanym w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej(2) i otrzymała uwagi od zainteresowanych stron trzecich.

Wraz z wejściem w życie rozporządzenia Rady (WE) nr 1/2003 z dnia 1 maja 2004 r. poprzedni wniosek Związku ligi o atest negatywny lub o indywidualne wyłączenie stracił ważność stosownie do art. 34 ust. 1 rozporządzenia (WE) nr 1/2003.

Niemniej jednak zgodnie z art. 34 ust. 1 rozporządzenia (WE) nr 1/2003 wszczęcie postępowania z art. 9 ust. 3 rozporządzenia nr 17, odpowiadające wszczęciu postępowania z art. 2 ust 1 rozporządzenia wykonawczego nr 773/2004, pozostawało w mocy.

W związku z tym Komisja, działając z własnej inicjatywy, począwszy od dnia 1 maja 2004 r., kontynuowała postępowanie mając na uwadze przyjęcie decyzji na mocy przepisów z rozdziału III rozporządzenia (WE) nr 1/2003.

Dnia 18 czerwca 2004 r. Komisja wydała wstępną ocenę zgodnie z art. 9 ust. 1 rozporządzenia (WE) nr 1/2003, która została przekazana Związkowi ligi i udostępniona DFB.

Pismem z dnia 6 sierpnia 2004 r. Związek ligi przedłożył poprawione zobowiązania dotyczące umów marketingowych jako zobowiązania w rozumieniu art. 9 ust. 1 rozporządzenia (WE) nr 1/2003.

Dnia 14 września 2004 r. zawiadomieniem opublikowanym stosownie do art. 27 ust. 4 Komisja zaprosiła zainteresowane strony trzecie do przedłożenia uwag na temat zaproponowanych zobowiązań w ciągu miesiąca od daty opublikowania zawiadomienia. Powyższe uwagi zostały przekazane Związkowi ligi.

W świetle zobowiązań zaproponowanych przez Związek ligi Komisja uznaje, iż brak jest podstaw do podjęcia przez nią dalszych działań, a postępowanie w niniejszej sprawie powinno zostać zamknięte bez uszczerbku dla przepisów art. 9 ust. 2 rozporządzenia (WE) nr 1/2003.

Związek ligi i inne stowarzyszania nie przedstawiły funkcjonariuszowi ds. wysłuchań pytań dotyczących badania rynku. Nie złożono też prośby o dodatkowe informacje. Związek ligi zawiadomił Komisję, że jest w posiadaniu informacji potrzebnych przy ocenie sprawy.

W związku z powyższym niniejsza sprawa nie wymaga szczegółowych uwag co do prawa do złożenia ustnych wyjaśnień.

Bruksela, dnia 7 grudnia 2004 r.

Serge DURANDE

______

(1) Dz.U. C 6 z 9.1.1999, str. 10.

(2) Dz.U. C 261 z 30.10.2003, str. 13.

Zmiany w prawie

Ważne zmiany w zakresie ZFŚS

W piątek, 19 grudnia 2025 roku, Senat przyjął bez poprawek uchwalone na początku grudnia przez Sejm bardzo istotne zmiany w przepisach dla pracodawców obowiązanych do tworzenia Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych. Odnoszą się one do tych podmiotów, w których nie działają organizacje związkowe. Ustawa trafi teraz na biurko prezydenta.

Marek Rotkiewicz 19.12.2025
Wymiar urlopu wypoczynkowego po zmianach w stażu pracy

Nowe okresy wliczane do okresu zatrudnienia mogą wpłynąć na wymiar urlopów wypoczynkowych osób, które jeszcze nie mają prawa do 26 dni urlopu rocznie. Pracownicy nie nabywają jednak prawa do rozliczenia urlopu za okres sprzed dnia objęcia pracodawcy obowiązkiem stosowania art. 302(1) Kodeksu pracy, wprowadzającego zaliczalność m.in. okresów prowadzenia działalności gospodarczej czy wykonywania zleceń do stażu pracy.

Marek Rotkiewicz 19.12.2025
To będzie rewolucja u każdego pracodawcy

Wszyscy pracodawcy, także ci zatrudniający choćby jednego pracownika, będą musieli dokonać wartościowania stanowisk pracy i określić kryteria służące ustaleniu wynagrodzeń pracowników, poziomów wynagrodzeń i wzrostu wynagrodzeń. Jeszcze więcej obowiązków będą mieli średni i duzi pracodawcy, którzy będą musieli raportować lukę płacową. Zdaniem prawników, dla mikro, małych i średnich firm dostosowanie się do wymogów w zakresie wartościowania pracy czy ustalenia kryteriów poziomu i wzrostu wynagrodzeń wymagać będzie zewnętrznego wsparcia.

Grażyna J. Leśniak 18.12.2025
Są rozporządzenia wykonawcze do KSeF

Minister finansów i gospodarki podpisał cztery rozporządzenia wykonawcze dotyczące funkcjonowania KSeF – potwierdził we wtorek resort finansów. Rozporządzenia określają m.in.: zasady korzystania z KSeF, w tym wzór zawiadomienia ZAW-FA, przypadki, w których nie ma obowiązku wystawiania faktur ustrukturyzowanych, a także zasady wystawiania faktur uproszczonych.

Krzysztof Koślicki 16.12.2025
Od stycznia nowe zasady prowadzenia PKPiR

Od 1 stycznia 2026 r. zasadą będzie prowadzenie podatkowej księgi przychodów i rozchodów przy użyciu programu komputerowego. Nie będzie już można dokumentować zakupów, np. środków czystości lub materiałów biurowych, za pomocą paragonów bez NIP nabywcy. Takie zmiany przewiduje nowe rozporządzenie w sprawie PKPiR.

Marcin Szymankiewicz 15.12.2025
Senat poprawia reformę orzecznictwa lekarskiego w ZUS

Senat zgłosił w środę poprawki do reformy orzecznictwa lekarskiego w ZUS. Zaproponował, aby w sprawach szczególnie skomplikowanych możliwe było orzekanie w drugiej instancji przez grupę trzech lekarzy orzeczników. W pozostałych sprawach, zgodnie z ustawą, orzekać będzie jeden. Teraz ustawa wróci do Sejmu.

Grażyna J. Leśniak 10.12.2025
Metryka aktu
Identyfikator:

Dz.U.UE.C.2005.130.2

Rodzaj: Informacja
Tytuł: Sprawozdanie końcowe funkcjonariusza ds. wysłuchań w sprawie COMP/37.214 - DFB Łączna sprzedaż praw medialnych (zgodnie z art. 15 decyzji Komisji 2001/462/WE, EWWiS z dnia 23 maja 2001 r. w sprawie zakresu uprawnień funkcjonariuszy ds. przesłuchań w niektórych postępowaniach z zakresu konkurencji - Dz.U. L 162 z 19.6.2001, str. 21).
Data aktu: 27/05/2005
Data ogłoszenia: 27/05/2005