Przedłużenie oraz zmiana zobowiązań z tytułu wykonywania usług publicznych, nałożonych na dziesięć regularnych linii lotniczych na terytorium Grecji zgodnie z rozporządzeniem (EWG) 2408/92 Rady.

Przedłużenie oraz zmiana zobowiązań z tytułu wykonywania usług publicznych, nałożonych na dziesięć regularnych linii lotniczych na terytorium Grecji zgodnie z rozporządzeniem (EWG) 2408/92 Rady

(2004/C 312/08)

(Tekst mający znaczenie dla EOG)

(Dz.U.UE C z dnia 17 grudnia 2004 r.)

1.
Rząd Grecji zadecydował o przedłużeniu i zmianie z dniem 1 maja 2005 r. zobowiązań z tytułu wykonywania usług publicznych, nałożonych na dziesięć regularnych linii lotniczych na terytorium Grecji na mocy art. 4 ust. 1 lit. a) rozporządzenia Rady (EWG) nr 2408/92 z dnia 23 lipca 1992 r. w sprawie dostępu przewoźników lotniczych Wspólnoty do wewnątrzwspólnotowych tras lotniczych, opublikowanych w Dzienniku Urzędowym Wspólnot Europejskich C 239 z dnia 25 sierpnia 2001 r. oraz C 280 z dnia 4 października 2001 r. (w sprawie przełożenia daty ich wejścia w życie).
2.
Zmiany zobowiązań z tytułu wykonywania usług publicznych, są następujące:

A. WYKAZ MINIMALNYCH CZĘSTOTLIWOŚCI LOTÓW ORAZ MINIMALNEJ LICZBY PROPONOWANYCH MIEJSC TYGODNIOWO, NA TRASACH

Ateny - Astipalea:

– Cztery przeloty wraz z przelotami powrotnymi tygodniowo, łącznie 60 oferowanych miejsc tygodniowo na każdy rejs w okresie zimowym.

– Pięć przelotów wraz z przelotami powrotnymi tygodniowo, łącznie 75 oferowanych miejsc tygodniowo na każdy rejs w okresie letnim.

Ateny - Ikaria:

– Cztery przeloty wraz z przelotami powrotnymi tygodniowo, łącznie 140 oferowanych miejsc tygodniowo na każdy rejs w okresie zimowym.

– Sześć przelotów wraz z przelotami powrotnymi tygodniowo, łącznie 210 oferowanych miejsc tygodniowo na każdy rejs w okresie letnim.

Ateny - Leros:

– Sześć przelotów wraz z przelotami powrotnymi tygodniowo, łącznie 132 oferowanych miejsc tygodniowo na każdy rejs w okresie zimowym.

– Osiem przelotów wraz z przelotami powrotnymi tygodniowo, łącznie 176 oferowanych miejsc tygodniowo na każdy rejs w okresie letnim.

Ateny - Milos:

– Siedem przelotów wraz z przelotami powrotnymi tygodniowo, łącznie 210 oferowanych miejsc tygodniowo na każdy rejs w okresie zimowym.

– Osiem przelotów wraz z przelotami powrotnymi tygodniowo, łącznie 240 oferowanych miejsc tygodniowo na każdy rejs w okresie letnim.

Ateny - Skiros:

– Dwa przeloty wraz z przelotami powrotnymi tygodniowo, łącznie 20 oferowanych miejsc tygodniowo na każdy rejs w okresie zimowym.

– Trzy przeloty wraz z przelotami powrotnymi tygodniowo, łącznie 30 oferowanych miejsc tygodniowo na każdy rejs w okresie letnim.

Saloniki - Samos:

– Dwa przeloty wraz z przelotami powrotnymi tygodniowo, łącznie 30 oferowanych miejsc tygodniowo na każdy rejs w okresie zimowym.

– Trzy przeloty wraz z przelotami powrotnymi tygodniowo, łącznie 45 oferowanych miejsc tygodniowo na każdy rejs w okresie letnim.

Saloniki - Chios:

– Dwa przeloty wraz z przelotami powrotnymi tygodniowo, łącznie 30 oferowanych miejsc tygodniowo na każdy rejs w okresie zimowym.

– Trzy przeloty wraz z przelotami powrotnymi tygodniowo, łącznie 45 oferowanych miejsc tygodniowo na każdy rejs w okresie letnim.

Limnos - Mitilini - Chios - Samos - Rodos

– Limnos - Mitilini - Rodos:

Dwa przeloty wraz z przelotami powrotnymi tygodniowo, łącznie 20 oferowanych miejsc tygodniowona każdy rejs w ciągu całego roku.

– Limnos - Mitilini - Chios - Rodos:

Jeden przelot wraz z przelotem powrotnym tygodniowo, łącznie 20 oferowanych miejsc tygodniowo na każdy rejs w ciągu całego roku.

– Limnos - Mitilini - Samos - Rodos:

Jeden przelot wraz z przelotem powrotnym tygodniowo, łącznie 20 oferowanych miejsc tygodniowo na każdy rejs w ciągu całego roku.

– Limnos - Mitilini - Chios - Samos - Rodos:

Jeden przelot wraz z przelotem powrotnym tygodniowo, łącznie 20 oferowanych miejsc tygodniowo na każdy rejs w ciągu całego roku.

Rodos - Karpathos - Kasos

– Rodos - Karpathos:

– Cztery przeloty wraz z przelotami powrotnymi tygodniowo, łącznie 200 oferowanych miejsc tygodniowo na każdy rejs w okresie zimowym.

– Sześć przelotów wraz z przelotami powrotnymi tygodniowo, łącznie 300 oferowanych miejsc tygodniowo na każdy rejs w okresie letnim.

– Rodos - Karpathos - Kasos:

– Cztery przeloty wraz z przelotami powrotnymi tygodniowo, łącznie 200 oferowanych miejsc tygodniowo na każdy rejs w okresie zimowym.

– Sześć przelotów wraz z przelotami powrotnymi tygodniowo, łącznie 300 oferowanych miejsc tygodniowo na każdy rejs w okresie letnim.

Rodos - Kastellorizo:

– Cztery przeloty wraz z przelotami powrotnymi tygodniowo, łącznie 80 oferowanych miejsc tygodniowo na każdy rejs w okresie zimowym.

– Sześć przelotów wraz z przelotami powrotnymi tygodniowo, łącznie 120 oferowanych miejsc tygodniowo na każdy rejs w okresie letnim.

Okresy zimowy oraz letni uznaje się według definicji IATA.

Jeżeli średni współczynnik obłożenia całości przelotów na jednej trasie przekroczył w poprzednim okresie 75 %, minimalna tygodniowa częstotliwość lub minimum oferowanych miejsc tygodniowo może zostać zwiększona odpowiednio do stwierdzonego wzrostu. Wzrost ten komunikowany jest przewoźnikowi lotniczemu, który eksploatuje linię, listem poleconym sześć miesięcy przed jego wprowadzeniem. Zmiana wchodzi w życie po jej opublikowaniu przez Komisję Europejską w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.

W przypadku gdy udostępnione samoloty nie posiadają wymaganej zdolności przewozowej dla obłożenia minimalnej liczby oferowanych miejsc tygodniowo (które są przewidziane w ust. 2a), częstotliwość może zostać odpowiednio zwiększona.

W przypadku gdy przeloty nie zostaną wykonane ze względu na warunki meteorologiczne, muszą one zostać wykonane natychmiast w kolejnych dniach w taki sposób, by zaspokoić zapotrzebowanie, biorąc pod uwagę minimum tygodniowe oferowanych miejsc, które są przewidziane w ust. 2a).

B. WYKAZ TARYF

Opłata referencyjna na zwykłej trasie za miejsce w klasie ekonomicznej nie może przekraczać wysokości kwot podanych niżej:

– Przelot Ateny - Astipalea 50 EUR

– Przelot Ateny - Ikaria 44 EUR

– Przelot Ateny - Leros 51 EUR

– Przelot Ateny - Milos 34 EUR

– Przelot Ateny - Skiros 31 EUR

– Przelot Saloniki - Samos 67 EUR

– Przelot Saloniki - Chios 57 EUR

– Przelot Limnos - Rodos 56 EUR

– Przelot Limnos - Mitilini 34 EUR

– Przelot Limnos - Chios 34 EUR

– Przelot Limnos - Samos 34 EUR

– Przelot Mitilini - Chios 26 EUR

– Przelot Mitilini - Samos 34 EUR

– Przelot Mitilini - Rodos 50 EUR

– Przelot Chios - Samos 26 EUR

– Przelot Chios - Rodos 38 EUR

– Przelot Samos - Rodos 34 EUR

– Przelot Rodos - Kasos 32 EUR

– Przelot Rodos - Karpathos 26 EUR

– Przelot Karpathos - Kasos 20 EUR

– Przelot Rodos - Kastellorizo 23 EUR.

Powyższe ceny mogą ulec zmianie i zostać podwyższone w przypadku nieprzewidzianych podwyżek kosztów utrzymania trasy, za które nie jest odpowiedzialny przewoźnik lotniczy. Powyższa podwyżka zostaje zakomunikowana przewoźnikowi lotniczemu, który eksploatuje trasę i wchodzi ona w życie po jego opublikowaniu przez Komisję Europejską w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.

C. ZAPEWNIENIE CIĄGŁOŚCI LOTÓW

Zgodnie z art. 4 ust. 1 lit. c) rozporządzenia (EWG) 2408/92, przewoźnik lotniczy, który planuje realizację regularnych przelotów na wyżej wymienionych trasach, zobowiązuje się wypełniać wynikające z tego faktu obowiązki w nieprzerwanym okresie minimum dwunastu miesięcy.

Liczba anulowanych rejsów z winy przewoźnika lotniczego nie może przekraczać 2 % liczby wszystkich lotów zaplanowanych na dany rok, z wyjątkiem przypadków siły wyższej.

Ewentualny zamiar przerwania wykonywania usług lotniczych na jakiejkolwiek z wyżej wymienionych tras musi zostać zakomunikowany przez przewoźnika lotniczego w Wydziale Dwustronnych Umów Lotniczych Departamentu Eksploatacji Lotniczej Urzędu Lotnictwa Cywilnego co najmniej na sześć miesięcy przed przerwaniem wykonywania lotów.

3.
Przydatne informacje

Wykonywanie przelotów przez wspólnotowego przewoźnika na wyżej wymienionych trasach bez przestrzegania nałożonych zobowiązań z tytułu wykonywania usług publicznych może spowodować nałożenie administracyjnych lub/i innych sankcji.

Jeśli chodzi o typy wykorzystywanych samolotów, przewoźnicy proszeni są o skonsultowanie się z "Aeronautical Information Publications" w Grecji (AIP GREECE) w związku z technicznymi i operacyjnymi uwarunkowaniami oraz procedurami obowiązującymi na lotniskach.

Jeśli chodzi o rozkłady lotów, przyloty i wyloty samolotów powinny być wykonywane w ramach godzin pracy portów lotniczych, zgodnie z właściwą decyzją Ministra Transportu i Łączności.

Należy zaznaczyć, że ponieważ żaden przewoźnik lotniczy nie wyraził w Departamencie Eksploatacji Lotniczej Urzędu Lotnictwa Cywilnego zamiaru wykonywania od dnia 1 maja 2005 r. regularnych przelotów na jednej lub więcej z wymienionych wyżej tras lotniczych, bez oczekiwania finansowej rekompensaty, Grecja podjęła decyzję, w ramach procedury, która jest przewidziana w art. 4 ust. 1 lit. d) rozporządzenia (EWG) 2408/92, o ograniczeniu do trzech lat dostępu dla wyłącznie jednego przewoźnika lotniczego do każdej z osobna lub do więcej niż wymienione powyżej trasy i o udzieleniu, po zaproszeniu do złożenia ofert, prawa do eksploatacji tychże tras od dnia 1 maja 2005 r.

Niniejsze zobowiązania wykonywania usług publicznych zastępują zobowiązania opublikowane w Dzienniku Urzędowym Wspólnot Europejskich C 239 z dnia 25 sierpnia 2001 r.

Zmiany w prawie

Wymiar urlopu wypoczynkowego po zmianach w stażu pracy

Nowe okresy wliczane do okresu zatrudnienia mogą wpłynąć na wymiar urlopów wypoczynkowych osób, które jeszcze nie mają prawa do 26 dni urlopu rocznie. Pracownicy nie nabywają jednak prawa do rozliczenia urlopu za okres sprzed dnia objęcia pracodawcy obowiązkiem stosowania art. 302(1) Kodeksu pracy, wprowadzającego zaliczalność m.in. okresów prowadzenia działalności gospodarczej czy wykonywania zleceń do stażu pracy.

Marek Rotkiewicz 19.12.2025
To będzie rewolucja u każdego pracodawcy

Wszyscy pracodawcy, także ci zatrudniający choćby jednego pracownika, będą musieli dokonać wartościowania stanowisk pracy i określić kryteria służące ustaleniu wynagrodzeń pracowników, poziomów wynagrodzeń i wzrostu wynagrodzeń. Jeszcze więcej obowiązków będą mieli średni i duzi pracodawcy, którzy będą musieli raportować lukę płacową. Zdaniem prawników, dla mikro, małych i średnich firm dostosowanie się do wymogów w zakresie wartościowania pracy czy ustalenia kryteriów poziomu i wzrostu wynagrodzeń wymagać będzie zewnętrznego wsparcia.

Grażyna J. Leśniak 18.12.2025
Są rozporządzenia wykonawcze do KSeF

Minister finansów i gospodarki podpisał cztery rozporządzenia wykonawcze dotyczące funkcjonowania KSeF – potwierdził we wtorek resort finansów. Rozporządzenia określają m.in.: zasady korzystania z KSeF, w tym wzór zawiadomienia ZAW-FA, przypadki, w których nie ma obowiązku wystawiania faktur ustrukturyzowanych, a także zasady wystawiania faktur uproszczonych.

Krzysztof Koślicki 16.12.2025
Od stycznia nowe zasady prowadzenia PKPiR

Od 1 stycznia 2026 r. zasadą będzie prowadzenie podatkowej księgi przychodów i rozchodów przy użyciu programu komputerowego. Nie będzie już można dokumentować zakupów, np. środków czystości lub materiałów biurowych, za pomocą paragonów bez NIP nabywcy. Takie zmiany przewiduje nowe rozporządzenie w sprawie PKPiR.

Marcin Szymankiewicz 15.12.2025
Senat poprawia reformę orzecznictwa lekarskiego w ZUS

Senat zgłosił w środę poprawki do reformy orzecznictwa lekarskiego w ZUS. Zaproponował, aby w sprawach szczególnie skomplikowanych możliwe było orzekanie w drugiej instancji przez grupę trzech lekarzy orzeczników. W pozostałych sprawach, zgodnie z ustawą, orzekać będzie jeden. Teraz ustawa wróci do Sejmu.

Grażyna J. Leśniak 10.12.2025
Co się zmieni w podatkach w 2026 roku? Wciąż wiele niewiadomych

Mimo iż do 1 stycznia zostały trzy tygodnie, przedsiębiorcy wciąż nie mają pewności, które zmiany wejdą w życie w nowym roku. Brakuje m.in. rozporządzeń wykonawczych do KSeF i rozporządzenia w sprawie JPK VAT. Część ustaw nadal jest na etapie prac parlamentu lub czeka na podpis prezydenta. Wiadomo już jednak, że nie będzie dużej nowelizacji ustaw o PIT i CIT. W 2026 r. nadal będzie można korzystać na starych zasadach z ulgi mieszkaniowej i IP Box oraz sprzedać bez podatku poleasingowy samochód.

Monika Pogroszewska 10.12.2025
Metryka aktu
Identyfikator:

Dz.U.UE.C.2004.312.9

Rodzaj: Informacja
Tytuł: Przedłużenie oraz zmiana zobowiązań z tytułu wykonywania usług publicznych, nałożonych na dziesięć regularnych linii lotniczych na terytorium Grecji zgodnie z rozporządzeniem (EWG) 2408/92 Rady.
Data aktu: 17/12/2004
Data ogłoszenia: 17/12/2004