Nr ref.: ACER-B-2004 Asystent ds. administracyjnych - Komunikacja i stosunki zewnętrzne (B*4).

NR REF.: ACER-B-2004

Asystent ds. administracyjnych - Komunikacja i stosunki zewnętrzne (B*4)

(2004/C 246 A/02)

(Dz.U.UE C z dnia 5 października 2004 r.)

EUMC odwołało otwarty konkurs ACER-B-2004 - Asystent ds. administracyjnych - Komunikacja i stosunki zewnętrzne (B*4), ogłoszony 29 lipca 2004 r. (C 193 A). EUMS niniejszym ogłasza następny konkurs na to stanowisko.

EUMC poszukuje nowego Asystenta ds. administracyjnych - Komunikacja i stosunki zewnętrzne, który zostanie zatrudniony jako Agent Tymczasowy [art. 2 ust. a) warunków zatrudnienia innych funkcjonariuszy Wspólnoty Europejskiej (CEOS)]. Umowa zostanie zawarta na czas określony 4 lat z możliwością jej odnowienia zgodnie z art. 8 CEOS.

Ostateczny termin składania podań odnoszących się do niniejszej nowej selekcji upływa dnia 31 października 2004 r. W celu uzyskania bardziej szczegółowych informacji, należy odwiedzić stronę internetową EUMC: http://eumc.eu.int.

Kandydaci muszą pociadać obywatelstwo jednego z Państw Członkowskich Unii Europejskiej w dniu składania podania.

Polityka Zatrudnienia oparta na Równych Szansach

EUMC jest Pracodawcą Równych Szans. Centrum realizuje stałe zobowiązanie pozytywnych działań i tworzenia miejsc pracy bez dyskryminacji i molestowania. Celem EUMC jest zapewnienie dla wszystkich uczciwych i równych miejsc pracy, w których każdy będzie szanowanym i cenionym członkiem zespołu.

Zob. też: ogólne informacje o naborze do EUMC (2. Ogólne warunki, pkt 2).

PROFIL STANOWISKA PRACY

1.

Ogólny opis stanowiska

Nazwa stanowiska: Asystent ds. administracyjnych - Komunikacja i stosunki zewnętrzne
Miejsce pracy: Europejskie Centrum Monitorowania Rasizmu i Ksenofobii (EUMC),

Dział 3 - Komunikacja i stosunki zewnętrzne (ACER).

Zakres działania: Działalność operacyjna - Komunikacja i stosunki zewnętrzne.
Kategoria: B*4
Status stanowiska: Zajęte.

2.

Opis obowiązków

Cel ogólny: Pod nadzorem kierownika działu asystent ds. komunikacji i stosunków zewnętrznych uczestniczy w rozwoju strategii Centrum w zakresie komunikacji i stosunków zewnętrznych oraz wspiera administratora ds. komunikacji i stosunków zewnętrznych przy wprowadzaniu elementów ww. strategii w odniesieniu do instytucji UE, państw członkowskich i organizacji międzyrządowych. Asystent ds. komunikacji i stosunków zewnętrznych jest także szczególnie odpowiedzialny za relacje pomiędzy społeczeństwem a uczestnikami programu okrągłego stołu Centrum.

Funkcje i obowiązki:

1. Uczestniczenie w opracowywaniu i wprowadzaniu w życie poszczególnych aspektów strategii Centrum w zakresie komunikacji i stosunków zewnętrznych w odniesieniu do instytucji UE, państw członkowskich i organizacji międzyrządowych w celu rozpowszechniania prac tematycznych i tych dotyczących poszczególnych państw, prowadzonych przez Centrum, oraz w celu wzmocnienia możliwości działania UE w zakresie rasizmu i nietolerancji w ramach statutu przyznanego Centrum;

2. Opracowywanie i wdrażanie strategii związanych z kontaktami z organizacjami społecznymi;

3. Opracowywanie i wdrażanie strategii związanych z programem okrągłego stołu Centrum;

4. Udział w opracowywaniu analizy i ewaluacji produktów i materiałów Centrum;

5. Organizacja spotkań, konferencji i warsztatów z grupami docelowymi CER (Centrum ds. Reformy Unijnej);

6. Udział w opracowywaniu zadań związanych z mediami i publikacjami;

7. Pomoc w rozwoju systemu mającego na celu usprawnienie komunikacji i przepływu informacji, elastyczne wykorzystanie zasobów i promocję wydajności oraz samodzielności w dziale, zgodnie z wytycznymi Centrum, w tym wykonywanie części zadań administracyjnych działu.

WYMAGANIA (OBOWIĄZKOWE, CHYBA ŻE STWIERDZONO INACZEJ)

3.

Wykształcenie, kursy, szkolenia

Wykształcenie policealne poświadczone dyplomem lub wykształcenie średnie poświadczone dyplomem umożliwiającym dostęp do wykształcenia policealnego oraz odpowiednie trzyletnie doświadczenie zawodowe liczące się od otrzymania dyplomu.

4.

Doświadczenie

Minimum 3-letnie doświadczenie zawodowe w dziedzinie/specjalizacji zgodnej z powierzonymi obowiązkami.

Udokumentowane doświadczenie w pracy w instytucjach UE lub organizacjach międzyrządowych, takich jak Rada Europy, ONZ lub OBWE.

Udokumentowane doświadczenie w pracy w organizacjach społecznych.

5.

Wiedza

Znajomość odpowiednich przepisów europejskich i krajowych.

Znajomość zakresu działania kompetentnych/wykwalifikowanych jednostek opiniotwórczych w danej dziedzinie.

Znajomość przepisów i procedur administracyjnych i finansowych UE (mile widziane).

6.

Umiejętności

Znajomość języków obcych:

Doskonała znajomość języka angielskiego w mowie i piśmie oraz dobra znajomość co najmniej jednego innego języka oficjalnego Wspólnot Europejskich.

Umiejętności komunikacyjne:

Umiejętność nawiązania i utrzymania efektywnej komunikacji ze współpracownikami.

Umiejętność komunikowania się w mowie i piśmie.

Umiejętności polityczne:

Umiejętność wydawania odpowiednich opinii na temat polityki i świadomość zakresu obowiązków związanych z pracą w instytucjach UE lub organizacjach międzyrządowych.

Umiejętności interpersonalne:

Bycie pomocnym i posiadanie zdolności przekazywania wartości innym, umiejętność pracy w zespole, umiejętność słuchania i jednoczenia ludzi.

Umiejętności organizacyjne:

Inicjatywa, umiejętność ustalania priorytetów, organizacja spotkań i imprez.

Umiejętność wykonywania pracy samodzielnie i bez nadzoru.

Kontrola finansów i innych środków:

Dobrze rozwinięta umiejętność zarządzania budżetem i kontroli użycia innych zasobów.

Obsługa komputera:

Dobra znajomość aplikacji MS Office.

Znajomość oprogramowania finansowego SI2 i BO będzie dodatkowym atutem (mile widziane).

7.

Osobiste zalety:

– Zainteresowanie lub doświadczenie w zakresie ochrony praw człowieka i/lub działaniach antyrasistowskich.

– Doskonałe poczucie odpowiedzialności.

– Dyskrecja i umiejętność dotrzymania tajemnicy.

– Chęć podjęcia szkolenia lub nabycia nowych umiejętności.

8.

Data objęcia stanowiska:

1 listopada 2004 r.

Zmiany w prawie

Wymiar urlopu wypoczynkowego po zmianach w stażu pracy

Nowe okresy wliczane do okresu zatrudnienia mogą wpłynąć na wymiar urlopów wypoczynkowych osób, które jeszcze nie mają prawa do 26 dni urlopu rocznie. Pracownicy nie nabywają jednak prawa do rozliczenia urlopu za okres sprzed dnia objęcia pracodawcy obowiązkiem stosowania art. 302(1) Kodeksu pracy, wprowadzającego zaliczalność m.in. okresów prowadzenia działalności gospodarczej czy wykonywania zleceń do stażu pracy.

Marek Rotkiewicz 19.12.2025
To będzie rewolucja u każdego pracodawcy

Wszyscy pracodawcy, także ci zatrudniający choćby jednego pracownika, będą musieli dokonać wartościowania stanowisk pracy i określić kryteria służące ustaleniu wynagrodzeń pracowników, poziomów wynagrodzeń i wzrostu wynagrodzeń. Jeszcze więcej obowiązków będą mieli średni i duzi pracodawcy, którzy będą musieli raportować lukę płacową. Zdaniem prawników, dla mikro, małych i średnich firm dostosowanie się do wymogów w zakresie wartościowania pracy czy ustalenia kryteriów poziomu i wzrostu wynagrodzeń wymagać będzie zewnętrznego wsparcia.

Grażyna J. Leśniak 18.12.2025
Są rozporządzenia wykonawcze do KSeF

Minister finansów i gospodarki podpisał cztery rozporządzenia wykonawcze dotyczące funkcjonowania KSeF – potwierdził we wtorek resort finansów. Rozporządzenia określają m.in.: zasady korzystania z KSeF, w tym wzór zawiadomienia ZAW-FA, przypadki, w których nie ma obowiązku wystawiania faktur ustrukturyzowanych, a także zasady wystawiania faktur uproszczonych.

Krzysztof Koślicki 16.12.2025
Od stycznia nowe zasady prowadzenia PKPiR

Od 1 stycznia 2026 r. zasadą będzie prowadzenie podatkowej księgi przychodów i rozchodów przy użyciu programu komputerowego. Nie będzie już można dokumentować zakupów, np. środków czystości lub materiałów biurowych, za pomocą paragonów bez NIP nabywcy. Takie zmiany przewiduje nowe rozporządzenie w sprawie PKPiR.

Marcin Szymankiewicz 15.12.2025
Senat poprawia reformę orzecznictwa lekarskiego w ZUS

Senat zgłosił w środę poprawki do reformy orzecznictwa lekarskiego w ZUS. Zaproponował, aby w sprawach szczególnie skomplikowanych możliwe było orzekanie w drugiej instancji przez grupę trzech lekarzy orzeczników. W pozostałych sprawach, zgodnie z ustawą, orzekać będzie jeden. Teraz ustawa wróci do Sejmu.

Grażyna J. Leśniak 10.12.2025
Co się zmieni w podatkach w 2026 roku? Wciąż wiele niewiadomych

Mimo iż do 1 stycznia zostały trzy tygodnie, przedsiębiorcy wciąż nie mają pewności, które zmiany wejdą w życie w nowym roku. Brakuje m.in. rozporządzeń wykonawczych do KSeF i rozporządzenia w sprawie JPK VAT. Część ustaw nadal jest na etapie prac parlamentu lub czeka na podpis prezydenta. Wiadomo już jednak, że nie będzie dużej nowelizacji ustaw o PIT i CIT. W 2026 r. nadal będzie można korzystać na starych zasadach z ulgi mieszkaniowej i IP Box oraz sprzedać bez podatku poleasingowy samochód.

Monika Pogroszewska 10.12.2025
Metryka aktu
Identyfikator:

Dz.U.UE.C.2004.246A.5

Rodzaj: Powiadomienie
Tytuł: Nr ref.: ACER-B-2004 Asystent ds. administracyjnych - Komunikacja i stosunki zewnętrzne (B*4).
Data aktu: 05/10/2004
Data ogłoszenia: 05/10/2004