Budżet na rok 2005.

Dz.U.UE.C.04.187.1

Projekt budżetu na rok 2005(1)

(2004/C 187/01)

(Dz.U.UE C z dnia 22 lipca 2004 r.)

Europol

Tytuł Rozdział Artykuł Opis Projekt wykonania na rok 2003 Budżet na rok 2004 Projekt budżetu na rok 2005 Komentarz
1 DOCHODY
10 Składki
100 Składki Państw Członkowskich 50.722.884 51.939.319 51.938.192 Patrz: załącznik B. W kwocie na rok 2005, 4.552 mln euro przewidziane jest na dalszy rozwój i promocję EIS/EISA w nowych Państwach Członkowskich oraz na konkretny rozwój EISA (patrz: art. 100). Niezależnie od art. 38 ust. 1 rozporządzenia finansowego, niniejsza kwota powinna zostać wykorzystana tylko raz i w zakresie jednomyślnie zadecydowanym przez Zarząd. W tej kwocie ujęto także 174 mln euro przewidziane na poszerzone działania mające na celu zwalczanie terroryzmu.

Kwota na rok 2003 obejmuje również kwotę przeznaczoną na były art. 500.

101 Saldo roku budżetowego t-2 1.696.116 4.019.681 8.444.418 Kwota na rok 2003 obejmuje również kwotę przeznaczoną na były art. 501.
Razem Rozdział 10 52.419.000 55.959.000 60.382.610
11 Inne dochody
110 Odsetki 1.013.636 1.000.000 1.100.000
111 Personel pracujący nad projektem TECS 1.470.208 - - Od roku 2004 w art. 600 nie przewiduje się kosztów personelu projektu TECS.
112 Wpływy z opodatkowania personelu Europolu 1.521.961 1.700.000 1.840.000 Kwota ta obejmuje 60 tyś. euro na poszerzone działania mające na celu zwalczanie terroryzmu
113 Dochody różne 80.858 100.000 100.000
Razem Rozdział 11 4.086.663 2.800.000 3.040.000
12 Finansowanie pochodzące od osób trzecich -
120 Składki Europejskiego Banku Centralnego na dochodzenie fałszerstw p. m. p. m. Niezależnie od art. 35 Konwencji o Europolu oraz art. 16 rozporządzenia finansowego, Zarząd może jednomyślnie i na wniosek dyrektora zweryfikować kwotę środków, pod warunkiem że całkowite dochody pokryją całkowite wydatki (patrz: art. 320). Propozycja dyrektora powinna byc zgodna z porozumieniem zawartym pomiędzy Europolem a Europejskim Bankiem Centralnym.
121 Finansowanie projektów przez Komisją Europejska i inne zaangażowane strony 383.756 p. m. p.m. Niezależnie od art. 35 Konwencji o Europolu oraz art. 16 rozporządzenia finansowego, Zarząd może jednomyślnie i na wniosek dyrektora zweryfikować kwotę środków, pod warunkiem że całkowite dochody pokryją całkowite wydatki (patrz: art. 321).

Niniejszy artykuł może również obejmować składki uczestników.

Własne składki Europolu na rzecz projektów podporządkowane są innym artykułom.

Razem Rozdział 12 383.756 p. m. p. m.
RAZEM TYTUŁ 1 56.889.418 58.759.000 63.422.610
2 PERSONEL
20 Koszty związane z wynagrodzeniem Patrz: załącznik A.

Rozdział ten obejmuje również pracowników czasowych zatrudnionych przez agencje lub firm konsultingowe w przypadku, gdy pracownicy ci obejmują wolne stanowiska oraz praktykantów.

200 Pracownicy Europolu 26.000.000 28.750.000 33.175.000 Kwota ta obejmuje kwotę 1.315 mln euro na poszerzone działania mające na celu zwalczanie terroryzmu.
201 Pracownicy miejscowi 680.000 580.000 600.000
Razem Rozdział 20 26.680.000 29.330.000 33.775.000
21 Inne koszty związane z personelem
210 Zatrudnianie 273.704 250.000 265.000
211 Szkolenia dla pracowników Europolu 205.787 330.000 343.000 Kwota ta obejmuje 18 tyś. euro na poszerzone działania mające na celu zwalczanie terroryzmu.
Razem Rozdział 21 479.491 580.000 608.000
RAZEM TYTUŁ 2 27.159.491 29.910.000 34.383.000
3 INNE WYDATKI
30 Koszty związane z działalnością
300 Posiedzenia 472.084 584.000 823.000 Kwota ta obejmuje 70 tys. euro na poszerzone działania mające na celu zwalczanie terroryzmu.
301 Tłumaczenia 241.457 693 000 652.000 Kwota ta obejmuje 30 tyś. euro na poszerzone działania mające na celu zwalczanie terroryzmu.
302 Drukowanie 217.117 242.000 263.000
303 Podróże 525.778 996.000 1.210.000 Kwota ta obejmuje 120 tyś. euro na poszerzone działania mające na celu zwalczanie terroryzmu.
304 Badania, konsultacje 202.056 494.000 747.000
305 Szkolenia 147.386 78.000 125.000
306 Wyposażenie techniczne 17.456 62.000 70.000
Razem Rozdział 30 1.823.334 3.149.000 3.890.000
31 Wsparcie ogólne
310 Koszty utrzymania budynków 904.459 740.000 923.000 Kwota ta obejmuje 43 tyś. euro na poszerzone działania mające na celu zwalczanie terroryzmu
311 Pojazdy 128.501 171.000 170.000
312 Technologie informatyczne i komunikacyjne 2.064.120 2.354.000 2.475.000 Kwota ta obejmuje 105 tyś. euro na poszerzone działania mające na celu zwalczanie terroryzmu
313 Komunikacja 3.223.776 5.416.000 5.178.000 Kwota ta obejmuje 43 tyś. euro na poszerzone działania mające na celu zwalczanie terroryzmu
314 Dokumentacja i zbiory ogólnie dostępne 306.992 320.000 350.000
315 Dotacje 570.661 405.000 693.000 Kwota ta obejmuje 43 tyś. euro na poszerzone działania mające na celu zwalczanie terroryzmu
316 Inne nabytki 48.803 300.000 290.000
317 Inne koszty bieżące 308.768 425.000 448.000 Kwota ta obejmuje 13 tyś. euro na poszerzone działania mające na celu zwalczanie terroryzmu
318 Koszty instalacyjne, dodatkowe budynki 814.263 p.m. -
Razem Rozdział 31 8.370.342 10.131.000 10.527.000
32 Wydatki finansowane przez strony trzecie
320 Koszty pokrywane przez Europejski Bank Centralny związane z dochodzeniem fałszerstw - p.m. p.m. Niezależnie od art. 35 Konwencji o Europolu oraz art. 16 rozporządzenia finansowego, Zarząd może jednomyślnie i na wniosek dyrektora zweryfikować kwotę środków, pod warunkiem że całkowite dochody pokryją całkowite wydatki (patrz: art. 320). Propozycja dyrektora powinna być zgodna z porozumieniem zawartym pomiędzy Europolem a Europejskim Bankiem Centralnym.
321 Finansowanie kosztów projektów przez Komisję Europejską i inne zaangażowane strony 383.756 p.m. p.m. Niniejszy artykuł obejmuje wydatki związane z projektami finansowanymi z programów UE.

Niezależnie od art. 35 Konwencji o Europolu oraz art. 16 rozporządzenia finansowego, Zarząd może jednomyślnie i na wniosek dyrektora zweryfikować kwotę środków, pod warunkiem że całkowite dochody pokryją całkowite wydatki (patrz: art.121). Własne składki Europolu na rzecz projektów podporządkowane są innym artykułom.

Razem Rozdział 32 383.756 p.m. p.m.
RAZEM TYTUŁ 3 10.577.432 13.280.000 14.417.000
4 JEDNOSTKI I ORGANY
40 Koszty związane z wynagrodzeniem Patrz: załącznik A Rozdział ten obejmuje również pracowników czasowych zatrudnionych przez agencje lub firm konsultingowe w przypadku gdy pracownicy ci obejmują wolne stanowiska oraz praktykantów.
400 Pracownicy Europolu 628.028 684.000 775.000
401 Pracownicy miejscowi - p.m. p.m.
Razem Rozdział 40 628.028 684.000 775.000
41 Inne koszty związane z personelem - p.m. p.m. '
410 Zatrudnianie
Razem Rozdzial 41 - p.m. p.m.
42 Inne koszty bieżące
420 Posiedzenia, Zarząd 578.000 900.000 970.000
421 Działania wspierające, Zarząd 339.394 600.000 653.000
422 Posiedzenia, Wspólny Organ Nadzorczy 209.886 490.000 580.000
423 Działania wspierające, Wspólny Organ Nadzorczy 218.485 470.000 570.000
424 Kontroler finansowy 3.963 16.000 10.000
425 Wspólny komitet audytu 36.594 25.000 32.000
Razem Rozdział 42 1.386.323 2.501.000 2.815.000
RAZEM TYTUŁ 4 2.014.351 3.185.000 3.590.000
TECS
60 Zespół projektu
600 Personel 1.470.208 - - Od roku 2004 w art. 600 nie przewiduje się kosztów personelu projektu TECS.
601 Posiedzenia 92.975 142.000 76.000
602 Konsultacje 756.494 1.199.000 2.670.000 Począwszy od roku 2005 wszelkie koszty konsultacji zawarte w Tytule 6 przenosi się do art. 602. Do tej pory niektóre koszty konsultacji były ujęte w rozdziale 61.

W kwocie na rok 2005, 1.155,00 euro przewidziane jest na dalszy rozwój i promocją EIS/ EISA w nowych Państwach Członkowskich. oraz na konkretny rozwój EISA. (patrz: art. 100).

603 Inne koszty zespołu projektu 240.385 219.000 304.610 W kwocie na rok 2005, 117.000 euro przewidziane jest na dalszy rozwój i promocje EIS/EISA w nowych Państwach Członkowskich (patrz: art. 100).
Razem Rozdzial 60 2.560.062 1.560.000 3.050.610
61 Rozwój i wdrażanie
610 Analiza, współpraca, system indeksu i bezpieczeństwa 1.665.975 3.981.000 2.887.000
611 System informatyczny 9.432.000 6.843.000 5.095.000 W kwocie na rok 2005, 3.280.000 euro przewidziane jest na dalszy rozwój i promocję EIS/EISA w nowych Państwach Członkowskich oraz na konkretny rozwój EISA (patrz: art. 100).
Razem Rozdział 61 11.097.975 10.824.000 7.982.000
RAZEM TYTUŁ 6 13.658.037 12.384.000 11.032.610
RAZEM DOCHODY,

CZĘŚĆ A

56.889.418(1) 58.759.000 (2) 63.422.610
RAZEM WYDATKI,

CZĘŚĆ A

53.409.311 (3) 58.759.000 (4) 63.422.610
SALDO 3.480.108 - -
(1) Ze względu na personel TECS całkowita suma dochodów i wydatków na rok 2003 jesi o 1.470.208 euro

wyższa niż wskazano. Jednakże nie wpływa to na saldo roku.

(2) Jest to całkowita kwota pierwotnie przyjętego budżetu na rok 2004 z wyłączeniem SAB i przeniesień

związanych z poszerzonymi działaniami mającymi na celu Zwalczanie terroryzmu, które nie zostały

jeszcze przyjęte i zatwierdzone.

(3) Patrz: przypis 1.
(4) Patrz: przypis 2.

______

(1) Przyjęty przez Radę 28 czerwca 2004 r.

Państwo gospodarza

Tytuł Rozdział Artykuł Opis Projekt wykonania na rok 2003 Budżet na rok 2004 Projekt budżetu na rok 2005 Komentarz
7 DOCHODY, PAŃSTWO GOSPODARZA
70 Składki
700 Składki państwa gospodarza, bezpieczeństwo 2.146.855 2.261.104 1.833.649 Niezależnie od art. 35 Konwencji o Europolu oraz art. 16 rozporządzenia finansowego, Zarząd może jednomyślnie i na wniosek dyrektora zweryfikować kwotę środków, pod warunkiem że całkowite dochody pokryją całkowite wydatki (patrz: rozdział 80). Propozycja dyrektora powinna być zgodna z porozumieniem zawartym pomiędzy Europolem a Holenderskim Ministerstwem Sprawiedliwości.
701 Składki państwa gospodarza, budynki 2.075.000 p.m. p.m. Kwota wykazana na rok 2003 została w w/w roku ujęta w art. 700.

Niezależnie od art. 35 Konwencji o Europolu oraz art. 16 rozporządzenia finansowego, Zarząd może jednomyślnie i na wniosek dyrektora zweryfikować kwotę środków, pod warunkiem że całkowite dochody pokryją całkowite wydatki (patrz: art. 810). Propozycja dyrektora powinna być zgodna z porozumieniem zawartym pomiędzy Europolem a Holender- s skim Ministerstwem Sprawiedliwości.

702 Saldo roku budżetowego t-2 6.633 15.896 512.351
Razem Rozdzial 70 4 228.488 2277.000 2.346.000
71 Inne dochody 47 p.m. p.m.
711 Inne
Razem Rozdział 71 - p.m. p.m.
RAZEM TYTUŁ 7 4.228.536 2.277.000 2.346.000
8 WYDATKI, PAŃSTWO GOSPODARZA
80 Bezpieczeństwo Niezależnie od art. 35 Konwencji o Europolu oraz art. 16 rozporządzenia finansowego, Zarząd może jednomyślnie i na wniosek dyrektora zweryfikować kwotę środków, pod warunkiem że całkowite dochody pokryją całkowite wydatki (patrz: art. 700). Propozycja dyrektora powinna być zgodna z porozumieniem zawartym pomiędzy Europolem a Holenderskim Ministerstwem Sprawiedliwości.
800 Personel 1.545.903 2.085.000 2.140.000
801 Inwestycje 28.394 8.500 26.000
802 Inne wydatki 95.905 183.500 180.000
Razem Rozdział 80 1.670.201 2.277.000 2.346.000
81 Koszty utrzymania budynków 2.060.500 p. m. p.m.
810 Koszty utrzymania budynków, państwo gospodarza Niezależnie od art. 35 Konwencji o Europolu oraz art. 16 rozporządzenia finansowego, Zarząd może jednomyślnie i na wniosek dyrektora zweryfikować kwotę środków, pod warunkiem że całkowite dochody pokryją całkowite wydatki (patrz: art. 701). Propozycja dyrektora powinna być zgodna z porozumieniem zawartym pomiędzy Europolem a Holenderskim Ministerstwem Sprawiedliwości.
Razem Rozdział 81 2.060.500 p. m. p.m.
RAZEM TYTUŁ 8 3.730.701 2.277.000 2.346.000
RAZEM DOCHODY,

CZĘŚĆ C

4.228.536 2.277.000 2.346.000
RAZEM WYDATKI,

CZĘŚĆ C

3.730.701 2.277.000 2.346.000
SALDO, CZĘŚĆ C 497.834 - -
Uwaga: Ze wzglądu na zaokrąglenie kwot, sumy kwot za rok 2003 mogą różnić się od kwot uzyskanych po

zsumowaniu poszczególnych pozycji.

ZAŁĄCZNIKI

ZAŁĄCZNIK  A

Projekt planu zatrudnienia na rok 2005

Tytuł 2, Europol(1)
Skala Budżet 2004 SAB 2004 Nowe stanowiska 2005 Projekt budżetu na rok 2005
1 1 - - 1
2 3 - - 3
3 3 - - 3
4 14 - - 14
5 65 - - 65
6 57 1 2 60
7 81 - 10 91
8 79 5 2 86
9 15 12 6 33
10 - - - -
11 (*) 1 - - 1
12 (*) 5 - - 5
13 (*) - - - -
Razem 324 18 20 362
(1) SAB na rok 2004 nie został jeszcze przyjęty.
(*) Stanowiska objęte powyższą skalą dotyczą personelu miejscowego, zgodnie

z wymogami regulaminu pracowniczego.

Tytuł 4, Jednostki i organy

Skala Budżet na rok 2004 Nowe stanowiska Projekt budżetu na rok 2005
1 - - -
2 - - -
3 - - -
4 2 - 2
5 2 - 2
6 - - -
7 1 - 1
8 2 - 2
9 - - -
10 - - -
11 (*) - - -
12 (*) - - -
13 (*) - - -
Razem 7 - 7
(*) Stanowiska objęte powyższą skalą dotyczą personelu miejscowego, zgodnie

z wymogami regulaminu pracowniczego.

Razem

Budżet 2004 Nowe stanowiska Projekt budżetu na rok 2005
Razem 349 20 369

ZAŁĄCZNIK  B

Składki Państw Członkowskich

Projekt budżetu na rok 2005
PKB 2003 mln euro PKB udział 15 Saldo 2003 PKB udział 25 Składki przed korektą za rok 2003 Składki po korekcie za rok 2003
a b c d e f g=d+f
Austria 221.672 2,31 % -195.326 2,21 % 1.335.091 1.139.765
Belgia 282.992 2,95 % -249.358 2,82 % 1.704.413 1.455.055
Dania 193.027 2,01 % -170.085 1,93 % 1.162.567 992.482
Finlandia 143.829 1,50 % -126.734 1,43 % 866.254 739.520
Francja 1.570.757 16,39 % -1.384 071 15,67 % 9.460.396 8.076.325
Niemcy 2.179.772 22,75 % -1.920.703 21,74 % 13.128.386 11.207.683
Grecja 151.014 1,58 % -133.065 1,51 % 909.528 776.463
Irlandia 113.593 1,19 % -100.092 1,13 % 684.149 584.057
Włochy 1.325.810 13,83 % -1.168.236 13,22 % 7.985.121 6.816.885
Luksemburg 21.812 0,23 % -19.219 0,22 % 131.367 112.148
Holandia 475.598 4,96 % -419.072 4,74 % 2.864.442 2.445.370
Portugalia 130.773 1,36 % -115.230 1,30 % 787.622 672.392
Hiszpania 715.003 7,46 % -630.024 7,13 % 4.306.337 3.676.313
Szwecja 258.086 2,69 % -227.412 2,57 % 1.554.404 1.326.992
Zjednoczone Królestwo 1.799.685 18,78 % -1.585.790 17,95 % 10.839.187 9.253.397
Razem 1 9.583.420 100 % -8.444.418 95,59 % 57.719.264 49.274.847
Cypr 11.585 0,12 % 69.774 69.774
Republika Czeska 71.541 0,71 % 430.879 430.879
Estonia 7.005 0,07 % 42.190 42.190
Węgry 70.711 0,71 % 425.880 425.880
Litwa 15.413 0,15 % 92.830 92.830
Łotwa 9.097 0,09 % 54.790 54.790
Malta 4.262 0,04 % 25.668 25.668
Polska 198.087 1,98 % 1.193.045 1.193.045
Słowenia 25.184 0,25 % 151.676 151.676
Słowacja 29.324 0,29 % 176.615 176.615
Razem 2 442.209 4,41 % 2.663.347 2.663.347
Razem 10.025.629 100 % -8 444 418 100 % 60.382.610 51.938.192
Saldo 2003 8.444.418
Inne dochody 3.040.000
Razem dochody 63.422.610
Uwagi: Proponuje się wykorzystanie kwoty 4.552 mln euro z całkowitej kwoty składek po

osiągnięciu jednomyślnej decyzji Zarządu.

Kwoty składek na rok 2005 mają jedynie charakter informacyjny i, zgodnie z

art. 40 ust. 2 rozporządzenia finansowego, podlegają korekcie dla każdego

"starego" Państwa Członkowskiego, która wynika z różnicy kwoty składek

wpłaconych na rok 2003 i kwoty składek potrzebnej na pokrycie rzeczywistych

wydatków poniesionych w 2003 r. W/w korekty zostaną dokonane po wpłaceniu

składek na rok 2005 r., czyli przed 1 grudnia 2004 r.

Sporządzono oddzielny dokument wyjaśniający sposób włączenia nowych Państw

Członkowskich. Bliższe informacje zawarto w dokumencie 2210-163rl,

załącznik 2.

Ze względu na zaokrąglenie kwot, sumy kwot mogą różnić się od kwot uzyskanych

po zsumowaniu poszczególnych pozycji.

Zmiany w prawie

Rząd chce zmieniać obowiązujące regulacje dotyczące czynników rakotwórczych i mutagenów

Rząd przyjął we wtorek projekt zmian w Kodeksie pracy, którego celem jest nowelizacja art. 222, by dostosować polskie prawo do przepisów unijnych. Chodzi o dodanie czynników reprotoksycznych do obecnie obwiązujących regulacji dotyczących czynników rakotwórczych i mutagenów. Nowela upoważnienia ustawowego pozwoli na zmianę wydanego na jej podstawie rozporządzenia Ministra Zdrowia w sprawie substancji chemicznych, ich mieszanin, czynników lub procesów technologicznych o działaniu rakotwórczym lub mutagennym w środowisku pracy.

Grażyna J. Leśniak 16.04.2024
Bez kary za brak lekarza w karetce do końca tego roku

W ponad połowie specjalistycznych Zespołów Ratownictwa Medycznego brakuje lekarzy. Ministerstwo Zdrowia wydłuża więc po raz kolejny czas, kiedy Narodowy Fundusz Zdrowia nie będzie pobierał kar umownych w przypadku niezapewnienia lekarza w zespołach ratownictwa. Pierwotnie termin wyznaczony był na koniec czerwca tego roku.

Beata Dązbłaż 10.04.2024
Będzie zmiana ustawy o rzemiośle zgodna z oczekiwaniami środowiska

Rozszerzenie katalogu prawnie dopuszczalnej formy prowadzenia działalności gospodarczej w zakresie rzemiosła, zmiana definicji rzemiosła, dopuszczenie wykorzystywania przez przedsiębiorców, niezależnie od formy prowadzenia przez nich działalności, wszystkich kwalifikacji zawodowych w rzemiośle, wymienionych w ustawie - to tylko niektóre zmiany w ustawie o rzemiośle, jakie zamierza wprowadzić Ministerstwo Rozwoju i Technologii.

Grażyna J. Leśniak 08.04.2024
Tabletki "dzień po" bez recepty nie będzie. Jest weto prezydenta

Dostępność bez recepty jednego z hormonalnych środków antykoncepcyjnych (octan uliprystalu) - takie rozwiązanie zakładała zawetowana w piątek przez prezydenta Andrzeja Dudę nowelizacja prawa farmaceutycznego. Wiek, od którego tzw. tabletka "dzień po" byłaby dostępna bez recepty miał być określony w rozporządzeniu. Ministerstwo Zdrowia stało na stanowisku, że powinno to być 15 lat. Wątpliwości w tej kwestii miała Kancelaria Prezydenta.

Katarzyna Nocuń 29.03.2024
Małżonkowie zapłacą za 2023 rok niższy ryczałt od najmu

Najem prywatny za 2023 rok rozlicza się według nowych zasad. Jedyną formą opodatkowania jest ryczałt od przychodów ewidencjonowanych, według stawek 8,5 i 12,5 proc. Z kolei małżonkowie wynajmujący wspólną nieruchomość zapłacą stawkę 12,5 proc. dopiero po przekroczeniu progu 200 tys. zł, zamiast 100 tys. zł. Taka zmiana weszła w życie w połowie 2023 r., ale ma zastosowanie do przychodów uzyskanych za cały 2023 r.

Monika Pogroszewska 27.03.2024
Ratownik medyczny wykona USG i zrobi test na COVID

Mimo krytycznych uwag Naczelnej Rady Lekarskiej, Ministerstwo Zdrowia zmieniło rozporządzenie regulujące uprawnienia ratowników medycznych. Już wkrótce, po ukończeniu odpowiedniego kursu będą mogli wykonywać USG, przywrócono im też możliwość wykonywania testów na obecność wirusów, którą mieli w pandemii, a do listy leków, które mogą zaordynować, dodano trzy nowe preparaty. Większość zmian wejdzie w życie pod koniec marca.

Agnieszka Matłacz 12.03.2024