Projekt budżetu na rok 2005(1)
(2004/C 187/01)
(Dz.U.UE C z dnia 22 lipca 2004 r.)
Europol
| Tytuł Rozdział Artykuł | Opis | Projekt wykonania na rok 2003 | Budżet na rok 2004 | Projekt budżetu na rok 2005 | Komentarz | |||
| 1 | DOCHODY | |||||||
| 10 | Składki | |||||||
| 100 | Składki Państw Członkowskich | 50.722.884 | 51.939.319 | 51.938.192 |
Patrz: załącznik B. W kwocie na rok 2005, 4.552 mln euro przewidziane jest na dalszy rozwój i promocję EIS/EISA w nowych Państwach Członkowskich oraz na konkretny rozwój EISA (patrz: art. 100). Niezależnie od art. 38 ust. 1 rozporządzenia finansowego, niniejsza kwota powinna zostać wykorzystana tylko raz i w zakresie jednomyślnie zadecydowanym przez Zarząd. W tej kwocie ujęto także 174 mln euro przewidziane na poszerzone działania mające na celu zwalczanie terroryzmu. Kwota na rok 2003 obejmuje również kwotę przeznaczoną na były art. 500. |
|||
| 101 | Saldo roku budżetowego t-2 | 1.696.116 | 4.019.681 | 8.444.418 | Kwota na rok 2003 obejmuje również kwotę przeznaczoną na były art. 501. | |||
| Razem Rozdział 10 | 52.419.000 | 55.959.000 | 60.382.610 | |||||
| 11 | Inne dochody | |||||||
| 110 | Odsetki | 1.013.636 | 1.000.000 | 1.100.000 | ||||
| 111 | Personel pracujący nad projektem TECS | 1.470.208 | - | - | Od roku 2004 w art. 600 nie przewiduje się kosztów personelu projektu TECS. | |||
| 112 | Wpływy z opodatkowania personelu Europolu | 1.521.961 | 1.700.000 | 1.840.000 | Kwota ta obejmuje 60 tyś. euro na poszerzone działania mające na celu zwalczanie terroryzmu | |||
| 113 | Dochody różne | 80.858 | 100.000 | 100.000 | ||||
| Razem Rozdział 11 | 4.086.663 | 2.800.000 | 3.040.000 | |||||
| 12 | Finansowanie pochodzące od osób trzecich | - | ||||||
| 120 | Składki Europejskiego Banku Centralnego na dochodzenie fałszerstw | p. m. | p. m. | Niezależnie od art. 35 Konwencji o Europolu oraz art. 16 rozporządzenia finansowego, Zarząd może jednomyślnie i na wniosek dyrektora zweryfikować kwotę środków, pod warunkiem że całkowite dochody pokryją całkowite wydatki (patrz: art. 320). Propozycja dyrektora powinna byc zgodna z porozumieniem zawartym pomiędzy Europolem a Europejskim Bankiem Centralnym. | ||||
| 121 | Finansowanie projektów przez Komisją Europejska i inne zaangażowane strony | 383.756 | p. m. | p.m. |
Niezależnie od art. 35 Konwencji o Europolu oraz art. 16 rozporządzenia finansowego, Zarząd może jednomyślnie i na wniosek dyrektora zweryfikować kwotę środków, pod warunkiem że całkowite dochody pokryją całkowite wydatki (patrz: art. 321). Niniejszy artykuł może również obejmować składki uczestników. Własne składki Europolu na rzecz projektów podporządkowane są innym artykułom. |
|||
| Razem Rozdział 12 | 383.756 | p. m. | p. m. | |||||
| RAZEM TYTUŁ 1 | 56.889.418 | 58.759.000 | 63.422.610 | |||||
| 2 | PERSONEL | |||||||
| 20 | Koszty związane z wynagrodzeniem |
Patrz: załącznik A. Rozdział ten obejmuje również pracowników czasowych zatrudnionych przez agencje lub firm konsultingowe w przypadku, gdy pracownicy ci obejmują wolne stanowiska oraz praktykantów. |
||||||
| 200 | Pracownicy Europolu | 26.000.000 | 28.750.000 | 33.175.000 | Kwota ta obejmuje kwotę 1.315 mln euro na poszerzone działania mające na celu zwalczanie terroryzmu. | |||
| 201 | Pracownicy miejscowi | 680.000 | 580.000 | 600.000 | ||||
| Razem Rozdział 20 | 26.680.000 | 29.330.000 | 33.775.000 | |||||
| 21 | Inne koszty związane z personelem | |||||||
| 210 | Zatrudnianie | 273.704 | 250.000 | 265.000 | ||||
| 211 | Szkolenia dla pracowników Europolu | 205.787 | 330.000 | 343.000 | Kwota ta obejmuje 18 tyś. euro na poszerzone działania mające na celu zwalczanie terroryzmu. | |||
| Razem Rozdział 21 | 479.491 | 580.000 | 608.000 | |||||
| RAZEM TYTUŁ 2 | 27.159.491 | 29.910.000 | 34.383.000 | |||||
| 3 | INNE WYDATKI | |||||||
| 30 | Koszty związane z działalnością | |||||||
| 300 | Posiedzenia | 472.084 | 584.000 | 823.000 | Kwota ta obejmuje 70 tys. euro na poszerzone działania mające na celu zwalczanie terroryzmu. | |||
| 301 | Tłumaczenia | 241.457 | 693 000 | 652.000 | Kwota ta obejmuje 30 tyś. euro na poszerzone działania mające na celu zwalczanie terroryzmu. | |||
| 302 | Drukowanie | 217.117 | 242.000 | 263.000 | ||||
| 303 | Podróże | 525.778 | 996.000 | 1.210.000 | Kwota ta obejmuje 120 tyś. euro na poszerzone działania mające na celu zwalczanie terroryzmu. | |||
| 304 | Badania, konsultacje | 202.056 | 494.000 | 747.000 | ||||
| 305 | Szkolenia | 147.386 | 78.000 | 125.000 | ||||
| 306 | Wyposażenie techniczne | 17.456 | 62.000 | 70.000 | ||||
| Razem Rozdział 30 | 1.823.334 | 3.149.000 | 3.890.000 | |||||
| 31 | Wsparcie ogólne | |||||||
| 310 | Koszty utrzymania budynków | 904.459 | 740.000 | 923.000 | Kwota ta obejmuje 43 tyś. euro na poszerzone działania mające na celu zwalczanie terroryzmu | |||
| 311 | Pojazdy | 128.501 | 171.000 | 170.000 | ||||
| 312 | Technologie informatyczne i komunikacyjne | 2.064.120 | 2.354.000 | 2.475.000 | Kwota ta obejmuje 105 tyś. euro na poszerzone działania mające na celu zwalczanie terroryzmu | |||
| 313 | Komunikacja | 3.223.776 | 5.416.000 | 5.178.000 | Kwota ta obejmuje 43 tyś. euro na poszerzone działania mające na celu zwalczanie terroryzmu | |||
| 314 | Dokumentacja i zbiory ogólnie dostępne | 306.992 | 320.000 | 350.000 | ||||
| 315 | Dotacje | 570.661 | 405.000 | 693.000 | Kwota ta obejmuje 43 tyś. euro na poszerzone działania mające na celu zwalczanie terroryzmu | |||
| 316 | Inne nabytki | 48.803 | 300.000 | 290.000 | ||||
| 317 | Inne koszty bieżące | 308.768 | 425.000 | 448.000 | Kwota ta obejmuje 13 tyś. euro na poszerzone działania mające na celu zwalczanie terroryzmu | |||
| 318 | Koszty instalacyjne, dodatkowe budynki | 814.263 | p.m. | - | ||||
| Razem Rozdział 31 | 8.370.342 | 10.131.000 | 10.527.000 | |||||
| 32 | Wydatki finansowane przez strony trzecie | |||||||
| 320 | Koszty pokrywane przez Europejski Bank Centralny związane z dochodzeniem fałszerstw | - | p.m. | p.m. | Niezależnie od art. 35 Konwencji o Europolu oraz art. 16 rozporządzenia finansowego, Zarząd może jednomyślnie i na wniosek dyrektora zweryfikować kwotę środków, pod warunkiem że całkowite dochody pokryją całkowite wydatki (patrz: art. 320). Propozycja dyrektora powinna być zgodna z porozumieniem zawartym pomiędzy Europolem a Europejskim Bankiem Centralnym. | |||
| 321 | Finansowanie kosztów projektów przez Komisję Europejską i inne zaangażowane strony | 383.756 | p.m. | p.m. |
Niniejszy artykuł obejmuje wydatki związane z projektami finansowanymi z programów UE. Niezależnie od art. 35 Konwencji o Europolu oraz art. 16 rozporządzenia finansowego, Zarząd może jednomyślnie i na wniosek dyrektora zweryfikować kwotę środków, pod warunkiem że całkowite dochody pokryją całkowite wydatki (patrz: art.121). Własne składki Europolu na rzecz projektów podporządkowane są innym artykułom. |
|||
| Razem Rozdział 32 | 383.756 | p.m. | p.m. | |||||
| RAZEM TYTUŁ 3 | 10.577.432 | 13.280.000 | 14.417.000 | |||||
| 4 | JEDNOSTKI I ORGANY | |||||||
| 40 | Koszty związane z wynagrodzeniem | Patrz: załącznik A Rozdział ten obejmuje również pracowników czasowych zatrudnionych przez agencje lub firm konsultingowe w przypadku gdy pracownicy ci obejmują wolne stanowiska oraz praktykantów. | ||||||
| 400 | Pracownicy Europolu | 628.028 | 684.000 | 775.000 | ||||
| 401 | Pracownicy miejscowi | - | p.m. | p.m. | ||||
| Razem Rozdział 40 | 628.028 | 684.000 | 775.000 | |||||
| 41 | Inne koszty związane z personelem | - | p.m. | p.m. | ' | |||
| 410 | Zatrudnianie | |||||||
| Razem Rozdzial 41 | - | p.m. | p.m. | |||||
| 42 | Inne koszty bieżące | |||||||
| 420 | Posiedzenia, Zarząd | 578.000 | 900.000 | 970.000 | ||||
| 421 | Działania wspierające, Zarząd | 339.394 | 600.000 | 653.000 | ||||
| 422 | Posiedzenia, Wspólny Organ Nadzorczy | 209.886 | 490.000 | 580.000 | ||||
| 423 | Działania wspierające, Wspólny Organ Nadzorczy | 218.485 | 470.000 | 570.000 | ||||
| 424 | Kontroler finansowy | 3.963 | 16.000 | 10.000 | ||||
| 425 | Wspólny komitet audytu | 36.594 | 25.000 | 32.000 | ||||
| Razem Rozdział 42 | 1.386.323 | 2.501.000 | 2.815.000 | |||||
| RAZEM TYTUŁ 4 | 2.014.351 | 3.185.000 | 3.590.000 | |||||
| TECS | ||||||||
| 60 | Zespół projektu | |||||||
| 600 | Personel | 1.470.208 | - | - | Od roku 2004 w art. 600 nie przewiduje się kosztów personelu projektu TECS. | |||
| 601 | Posiedzenia | 92.975 | 142.000 | 76.000 | ||||
| 602 | Konsultacje | 756.494 | 1.199.000 | 2.670.000 |
Począwszy od roku 2005 wszelkie koszty konsultacji zawarte w Tytule 6 przenosi się do art. 602. Do tej pory niektóre koszty konsultacji były ujęte w rozdziale 61. W kwocie na rok 2005, 1.155,00 euro przewidziane jest na dalszy rozwój i promocją EIS/ EISA w nowych Państwach Członkowskich. oraz na konkretny rozwój EISA. (patrz: art. 100). |
|||
| 603 | Inne koszty zespołu projektu | 240.385 | 219.000 | 304.610 | W kwocie na rok 2005, 117.000 euro przewidziane jest na dalszy rozwój i promocje EIS/EISA w nowych Państwach Członkowskich (patrz: art. 100). | |||
| Razem Rozdzial 60 | 2.560.062 | 1.560.000 | 3.050.610 | |||||
| 61 | Rozwój i wdrażanie | |||||||
| 610 | Analiza, współpraca, system indeksu i bezpieczeństwa | 1.665.975 | 3.981.000 | 2.887.000 | ||||
| 611 | System informatyczny | 9.432.000 | 6.843.000 | 5.095.000 | W kwocie na rok 2005, 3.280.000 euro przewidziane jest na dalszy rozwój i promocję EIS/EISA w nowych Państwach Członkowskich oraz na konkretny rozwój EISA (patrz: art. 100). | |||
| Razem Rozdział 61 | 11.097.975 | 10.824.000 | 7.982.000 | |||||
| RAZEM TYTUŁ 6 | 13.658.037 | 12.384.000 | 11.032.610 | |||||
|
RAZEM DOCHODY, CZĘŚĆ A |
56.889.418(1) | 58.759.000 (2) | 63.422.610 | |||||
|
RAZEM WYDATKI, CZĘŚĆ A |
53.409.311 (3) | 58.759.000 (4) | 63.422.610 | |||||
| SALDO | 3.480.108 | - | - | |||||
|
(1) Ze względu na personel TECS całkowita suma dochodów i wydatków na rok 2003 jesi o 1.470.208 euro wyższa niż wskazano. Jednakże nie wpływa to na saldo roku. | ||||||||
|
(2) Jest to całkowita kwota pierwotnie przyjętego budżetu na rok 2004 z wyłączeniem SAB i przeniesień związanych z poszerzonymi działaniami mającymi na celu Zwalczanie terroryzmu, które nie zostały jeszcze przyjęte i zatwierdzone. | ||||||||
| (3) Patrz: przypis 1. | ||||||||
| (4) Patrz: przypis 2. | ||||||||
______
(1) Przyjęty przez Radę 28 czerwca 2004 r.
Państwo gospodarza
| Tytuł Rozdział Artykuł | Opis | Projekt wykonania na rok 2003 | Budżet na rok 2004 | Projekt budżetu na rok 2005 | Komentarz |
| 7 | DOCHODY, PAŃSTWO GOSPODARZA | ||||
| 70 | Składki | ||||
| 700 | Składki państwa gospodarza, bezpieczeństwo | 2.146.855 | 2.261.104 | 1.833.649 | Niezależnie od art. 35 Konwencji o Europolu oraz art. 16 rozporządzenia finansowego, Zarząd może jednomyślnie i na wniosek dyrektora zweryfikować kwotę środków, pod warunkiem że całkowite dochody pokryją całkowite wydatki (patrz: rozdział 80). Propozycja dyrektora powinna być zgodna z porozumieniem zawartym pomiędzy Europolem a Holenderskim Ministerstwem Sprawiedliwości. |
| 701 | Składki państwa gospodarza, budynki | 2.075.000 | p.m. | p.m. |
Kwota wykazana na rok 2003 została w w/w roku ujęta w art. 700. Niezależnie od art. 35 Konwencji o Europolu oraz art. 16 rozporządzenia finansowego, Zarząd może jednomyślnie i na wniosek dyrektora zweryfikować kwotę środków, pod warunkiem że całkowite dochody pokryją całkowite wydatki (patrz: art. 810). Propozycja dyrektora powinna być zgodna z porozumieniem zawartym pomiędzy Europolem a Holender- s skim Ministerstwem Sprawiedliwości. |
| 702 | Saldo roku budżetowego t-2 | 6.633 | 15.896 | 512.351 | |
| Razem Rozdzial 70 | 4 228.488 | 2277.000 | 2.346.000 | ||
| 71 | Inne dochody | 47 | p.m. | p.m. | |
| 711 | Inne | ||||
| Razem Rozdział 71 | - | p.m. | p.m. | ||
| RAZEM TYTUŁ 7 | 4.228.536 | 2.277.000 | 2.346.000 | ||
| 8 | WYDATKI, PAŃSTWO GOSPODARZA | ||||
| 80 | Bezpieczeństwo | Niezależnie od art. 35 Konwencji o Europolu oraz art. 16 rozporządzenia finansowego, Zarząd może jednomyślnie i na wniosek dyrektora zweryfikować kwotę środków, pod warunkiem że całkowite dochody pokryją całkowite wydatki (patrz: art. 700). Propozycja dyrektora powinna być zgodna z porozumieniem zawartym pomiędzy Europolem a Holenderskim Ministerstwem Sprawiedliwości. | |||
| 800 | Personel | 1.545.903 | 2.085.000 | 2.140.000 | |
| 801 | Inwestycje | 28.394 | 8.500 | 26.000 | |
| 802 | Inne wydatki | 95.905 | 183.500 | 180.000 | |
| Razem Rozdział 80 | 1.670.201 | 2.277.000 | 2.346.000 | ||
| 81 | Koszty utrzymania budynków | 2.060.500 | p. m. | p.m. | |
| 810 | Koszty utrzymania budynków, państwo gospodarza | Niezależnie od art. 35 Konwencji o Europolu oraz art. 16 rozporządzenia finansowego, Zarząd może jednomyślnie i na wniosek dyrektora zweryfikować kwotę środków, pod warunkiem że całkowite dochody pokryją całkowite wydatki (patrz: art. 701). Propozycja dyrektora powinna być zgodna z porozumieniem zawartym pomiędzy Europolem a Holenderskim Ministerstwem Sprawiedliwości. | |||
| Razem Rozdział 81 | 2.060.500 | p. m. | p.m. | ||
| RAZEM TYTUŁ 8 | 3.730.701 | 2.277.000 | 2.346.000 | ||
|
RAZEM DOCHODY, CZĘŚĆ C |
4.228.536 | 2.277.000 | 2.346.000 | ||
|
RAZEM WYDATKI, CZĘŚĆ C |
3.730.701 | 2.277.000 | 2.346.000 | ||
| SALDO, CZĘŚĆ C | 497.834 | - | - | ||
|
Uwaga: Ze wzglądu na zaokrąglenie kwot, sumy kwot za rok 2003 mogą różnić się od kwot uzyskanych po zsumowaniu poszczególnych pozycji. | |||||
ZAŁĄCZNIKI
W piątek, 19 grudnia 2025 roku, Senat przyjął bez poprawek uchwalone na początku grudnia przez Sejm bardzo istotne zmiany w przepisach dla pracodawców obowiązanych do tworzenia Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych. Odnoszą się one do tych podmiotów, w których nie działają organizacje związkowe. Ustawa trafi teraz na biurko prezydenta.
19.12.2025Nowe okresy wliczane do okresu zatrudnienia mogą wpłynąć na wymiar urlopów wypoczynkowych osób, które jeszcze nie mają prawa do 26 dni urlopu rocznie. Pracownicy nie nabywają jednak prawa do rozliczenia urlopu za okres sprzed dnia objęcia pracodawcy obowiązkiem stosowania art. 302(1) Kodeksu pracy, wprowadzającego zaliczalność m.in. okresów prowadzenia działalności gospodarczej czy wykonywania zleceń do stażu pracy.
19.12.2025Wszyscy pracodawcy, także ci zatrudniający choćby jednego pracownika, będą musieli dokonać wartościowania stanowisk pracy i określić kryteria służące ustaleniu wynagrodzeń pracowników, poziomów wynagrodzeń i wzrostu wynagrodzeń. Jeszcze więcej obowiązków będą mieli średni i duzi pracodawcy, którzy będą musieli raportować lukę płacową. Zdaniem prawników, dla mikro, małych i średnich firm dostosowanie się do wymogów w zakresie wartościowania pracy czy ustalenia kryteriów poziomu i wzrostu wynagrodzeń wymagać będzie zewnętrznego wsparcia.
18.12.2025Minister finansów i gospodarki podpisał cztery rozporządzenia wykonawcze dotyczące funkcjonowania KSeF – potwierdził we wtorek resort finansów. Rozporządzenia określają m.in.: zasady korzystania z KSeF, w tym wzór zawiadomienia ZAW-FA, przypadki, w których nie ma obowiązku wystawiania faktur ustrukturyzowanych, a także zasady wystawiania faktur uproszczonych.
16.12.2025Od 1 stycznia 2026 r. zasadą będzie prowadzenie podatkowej księgi przychodów i rozchodów przy użyciu programu komputerowego. Nie będzie już można dokumentować zakupów, np. środków czystości lub materiałów biurowych, za pomocą paragonów bez NIP nabywcy. Takie zmiany przewiduje nowe rozporządzenie w sprawie PKPiR.
15.12.2025Senat zgłosił w środę poprawki do reformy orzecznictwa lekarskiego w ZUS. Zaproponował, aby w sprawach szczególnie skomplikowanych możliwe było orzekanie w drugiej instancji przez grupę trzech lekarzy orzeczników. W pozostałych sprawach, zgodnie z ustawą, orzekać będzie jeden. Teraz ustawa wróci do Sejmu.
10.12.2025| Identyfikator: | Dz.U.UE.C.2004.187.1 |
| Rodzaj: | Akt przygotowawczy |
| Tytuł: | Budżet na rok 2005. |
| Data aktu: | 28/06/2004 |
| Data ogłoszenia: | 22/07/2004 |