Zm.: rozporządzenie w sprawie szczegółowych zasad prowadzenia, stosowania i udostępniania krajowego rejestru urzędowego podziału terytorialnego kraju oraz związanych z tym obowiązków organów administracji rządowej i jednostek samorządu terytorialnego.

ROZPORZĄDZENIE
RADY MINISTRÓW
z dnia 30 marca 2012 r.
zmieniające rozporządzenie w sprawie szczegółowych zasad prowadzenia, stosowania i udostępniania krajowego rejestru urzędowego podziału terytorialnego kraju oraz związanych z tym obowiązków organów administracji rządowej i jednostek samorządu terytorialnego

Na podstawie art. 49 ustawy z dnia 29 czerwca 1995 r. o statystyce publicznej (Dz. U. Nr 88, poz. 439, z późn. zm.1)) zarządza się, co następuje:
§  1.
W rozporządzeniu Rady Ministrów z dnia 15 grudnia 1998 r. w sprawie szczegółowych zasad prowadzenia, stosowania i udostępniania krajowego rejestru urzędowego podziału terytorialnego kraju oraz związanych z tym obowiązków organów administracji rządowej i jednostek samorządu terytorialnego (Dz. U. Nr 157, poz. 1031, z późn. zm.2)) wprowadza się następujące zmiany:
1)
w § 7 w ust. 1 pkt 3 otrzymuje brzmienie:

"3) mieszkania wraz z ich danymi adresowymi oraz numerem obrębu ewidencyjnego i numerem działki ewidencyjnej, przyporządkowanymi do rejonów statystycznych i obwodów spisowych.";

2)
w § 12:
a)
w ust. 1 pkt 1 otrzymuje brzmienie:

"1) sporządzone na podstawie prowadzonej ewidencji gruntów i budynków elektroniczne wykazy oddanych do użytku w każdym kwartale budynków i mieszkań oraz ich ubytków - w terminie 14 dni po każdym kwartale; zakres informacji, które powinny zawierać elektroniczne wykazy, jest określony w załącznikach nr 3 i 4 do rozporządzenia,",

b)
ust. 1a otrzymuje brzmienie:

"1a. W powiatach, w których ewidencja gruntów i budynków nie zawiera odpowiednich danych lub nie została zmodernizowana zgodnie z § 80 rozporządzenia Ministra Rozwoju Regionalnego i Budownictwa z dnia 29 marca 2001 r. w sprawie ewidencji gruntów i budynków (Dz. U. Nr 38, poz. 454), do czasu jej zmodernizowania, powiatowi inspektorzy nadzoru budowlanego przekazują urzędom statystycznym, stosownie do art. 13 ustawy, elektroniczne wykazy, o których mowa w ust. 1 pkt 1, sporządzone na podstawie prowadzonej ewidencji rozpoczynanych i oddawanych do użytku obiektów budowlanych oraz ewidencji decyzji o pozwoleniu na rozbiórkę i zgłoszeń rozbiórki obiektu budowlanego.";

3)
uchyla się § 14;
4)
w załączniku nr 1 "Identyfikatory i nazwy jednostek podziału terytorialnego kraju" w części dotyczącej województwa świętokrzyskiego powiatu jędrzejowskiego wyrazy "Słupia (Jędrzejowska) 260207 2" zastępuje się wyrazami "Słupia 260207 2";
5)
załącznik nr 3 otrzymuje brzmienie określone w załączniku nr 1 do niniejszego rozporządzenia;
6)
załącznik nr 4 otrzymuje brzmienie określone w załączniku nr 2 do niniejszego rozporządzenia.
§  2.
Rozporządzenie wchodzi w życie po upływie 7 dni od dnia ogłoszenia.
______

1) Zmiany wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 1996 r. Nr 156, poz. 775, z 1997 r. Nr 88, poz. 554 i Nr 121, poz. 769, z 1998 r. Nr 99, poz. 632 i Nr 106, poz. 668, z 2001 r. Nr 100, poz. 1080, z 2003 r. Nr 217, poz. 2125, z 2004 r. Nr 273, poz. 2703, z 2005 r. Nr 163, poz. 1362, z 2006 r. Nr 170, poz. 1217, z 2007 r. Nr 166, poz. 1172, z 2008 r. Nr 227, poz. 1505, z 2009 r. Nr 18, poz. 97, z 2010 r. Nr 47, poz. 278 i Nr 76, poz. 489 oraz z 2011 r. Nr 131, poz. 764, Nr 139, poz. 814, Nr 171, poz. 1016 i Nr 204, poz. 1195.

2) Zmiany wymienionego rozporządzenia zostały ogłoszone w Dz. U. z 2000 r. Nr 13, poz. 161, z 2001 r. Nr 12, poz. 100 i Nr 157, poz. 1840, z 2002 r. Nr 177, poz. 1459, z 2003 r. Nr 208, poz. 2022, z 2004 r. Nr 254, poz. 2535, z 2005 r. Nr 206, poz. 1706, z 2006 r. Nr 36, poz. 246 i Nr 214, poz. 1577, z 2007 r. Nr 192, poz. 1386, z 2008 r. Nr 215, poz. 1358, z 2009 r. Nr 202, poz. 1559 oraz z 2010 r. Nr 257, poz. 1727.

ZAŁĄCZNIKI

ZAŁĄCZNIK Nr  1

ZAKRES INFORMACJI, KTÓRE POWINIEN ZAWIERAĆ ELEKTRONICZNY WYKAZ BUDYNKÓW MIESZKALNYCH I NIEMIESZKALNYCHa) ORAZ OBIEKTÓW ZBIOROWEGO ZAKWATEROWANIAb) PRZEKAZANYCH DO UŻYTKU W DANYM KWARTALE

I.

 Dane dotyczące jednostki sporządzającej wykaz:

1. Nazwa i adres

2. Numer identyfikacyjny REGON

II.

 Dane dotyczące budynków mieszkalnych i niemieszkalnych oraz obiektów zbiorowego zakwaterowania:

1. Województwo

2. Powiat

3. Gmina/miasto/dzielnica

4. Miejscowość

5. Ulica

6. Numer domu

7. Numer obrębu ewidencyjnego

8. Numer działki ewidencyjnej

9. Numer budynku na nieruchomości:

1 - jeżeli jest to pierwszy budynek, 2 - budynek jest drugim na tej samej nieruchomości, 3 - trzecim itd.

10. Wieloadresowość - dla budynków posiadających więcej niż jeden adres/numer porządkowy: T - Tak, N - Nie

11. Adres dodatkowy - dodatkowa informacja ułatwiająca identyfikację budynku w terenie, np. numer bloku w osiedlu, nazwa drugiej ulicy dla budynków narożnych

12. Nazwisko i imię właściciela dla budynków prywatnych, dla pozostałych budynków - pełna nazwa jednostki administrującej budynkiem

13. Budynek cały czy część:

- w przypadku przekazywania budynku etapami podać, która to część: 1 część, 2 część, … 4 część, O - ostatnia część;

- w przypadku całego budynku wpisać C (cały)

14. Budownictwo: 1 - nowe, 2 - rozbudowa, 3 - adaptacja lub przebudowa

15. Własność:

1 - prywatna, 2 - inna

16. Rodzaj budynku:

1 - mieszkalny, 2 - niemieszkalny (dla symbolu 2 podać bliższe określenie, jaki to budynek, np. placówka operatora pocztowego, szkoła, żłobek, przedszkole)

17. Liczba mieszkań według ilości izb

18. Liczba izb

19. Obiekt zamkniętyc):

T - Tak, N - Nie

20. Nazwa obiektu zbiorowego zakwaterowania (jeżeli dotyczy).

______

a) Budynek niemieszkalny - inny rodzaj budynku niż mieszkalny, tj.: przemysłowy produkcyjny i energetyczny, transportu i łączności, handlowy i usługowy, składowy, biurowy, ochrony zdrowia i opieki społecznej, oświaty, nauki i kultury, produkcyjny i usługowy rolnictwa oraz gospodarczy lub inny, w którym znajduje się przynajmniej jedno mieszkanie.

b) Do obiektów zbiorowego zakwaterowania należą: internaty, bursy, domy studenckie i akademickie, hotele pracownicze, asystenckie, komunalne i turystyczne, motele, domy wczasowe i schroniska turystyczne, placówki opiekuńczo-wychowawcze, zakłady wychowawcze, żłobki i przedszkola tygodniowe, domy rencistów, zakłady (domy) pomocy społecznej, szpitale, sanatoria, klasztory, domy zakonne i tym podobne obiekty.

c) Za budynek stanowiący obiekt zamknięty należy uważać budynek będący w zarządzie Ministerstw: Obrony Narodowej, Sprawiedliwości oraz ministra właściwego do spraw administracji publicznej, do którego bez specjalnego zezwolenia (przepustki) nie mają wstępu osoby cywilne. Są to również budynki zajmowane przez obce przedstawicielstwa dyplomatyczne i urzędy konsularne państw obcych, a także przez osoby korzystające z przywilejów i immunitetów dyplomatycznych.

ZAŁĄCZNIK Nr  2

ZAKRES INFORMACJI, KTÓRE POWINIEN ZAWIERAĆ ELEKTRONICZNY WYKAZ UBYTKÓWa) ZASOBÓW MIESZKANIOWYCH ORAZ OBIEKTÓW ZBIOROWEGO ZAKWATEROWANIAb) W DANYM KWARTALE

I.

 Dane dotyczące jednostki sporządzającej wykaz:

1. Nazwa i adres

2. Numer identyfikacyjny REGON

II.

 Dane dotyczące ubytków zasobów mieszkaniowych oraz obiektów zbiorowego zakwaterowania:

1. Województwo

2. Powiat

3. Gmina/miasto/dzielnica

4. Miejscowość

5. Ulica

6. Numer domu

7. Numer mieszkania

8. Czy cały budynek:

T - Tak, N - Nie

9. Przyczyna ubytku:

1 - zły stan techniczny; 2 - zajęcie terenu pod inwestycje, 3 - klęski żywiołowe, 4 - zmiana przeznaczenia, 5 - inne

10. Adres dodatkowy

11. Nazwa obiektu zbiorowego zakwaterowania (jeżeli dotyczy).

______

a) W wykazie należy ująć faktyczne ubytki mieszkań i obiektów zbiorowego zakwaterowania na podstawie zgłoszeń o rozbiórkach obiektów budowlanych, decyzji o nakazie przymusowej rozbiórki, wydanych zezwoleń na zmianę sposobu użytkowania budynku mieszkalnego lub mieszkania na cele inne niż mieszkalne, wydanych decyzji o nakazie rozbiórki obiektów budowlanych nieużytkowanych, zniszczonych lub niewykończonych, nienadających się do remontu, odbudowy lub wykończenia; jeżeli budynek wielomieszkaniowy podlega likwidacji łącznie z wykwaterowaniem lokatorów w dłuższym okresie czasu, to należy wykazać tylko te mieszkania, które w nim ubyły w danym kwartale.

b) Do obiektów zbiorowego zakwaterowania należą: internaty, bursy, domy studenckie i akademickie, hotele pracownicze, asystenckie, komunalne i turystyczne, motele, domy wczasowe i schroniska turystyczne, placówki opiekuńczo-wychowawcze, zakłady wychowawcze, żłobki i przedszkola tygodniowe, domy rencistów, zakłady (domy) pomocy społecznej, szpitale, sanatoria, klasztory, domy zakonne i tym podobne obiekty.

Zmiany w prawie

Wymiar urlopu wypoczynkowego po zmianach w stażu pracy

Nowe okresy wliczane do okresu zatrudnienia mogą wpłynąć na wymiar urlopów wypoczynkowych osób, które jeszcze nie mają prawa do 26 dni urlopu rocznie. Pracownicy nie nabywają jednak prawa do rozliczenia urlopu za okres sprzed dnia objęcia pracodawcy obowiązkiem stosowania art. 302(1) Kodeksu pracy, wprowadzającego zaliczalność m.in. okresów prowadzenia działalności gospodarczej czy wykonywania zleceń do stażu pracy.

Marek Rotkiewicz 19.12.2025
To będzie rewolucja u każdego pracodawcy

Wszyscy pracodawcy, także ci zatrudniający choćby jednego pracownika, będą musieli dokonać wartościowania stanowisk pracy i określić kryteria służące ustaleniu wynagrodzeń pracowników, poziomów wynagrodzeń i wzrostu wynagrodzeń. Jeszcze więcej obowiązków będą mieli średni i duzi pracodawcy, którzy będą musieli raportować lukę płacową. Zdaniem prawników, dla mikro, małych i średnich firm dostosowanie się do wymogów w zakresie wartościowania pracy czy ustalenia kryteriów poziomu i wzrostu wynagrodzeń wymagać będzie zewnętrznego wsparcia.

Grażyna J. Leśniak 18.12.2025
Są rozporządzenia wykonawcze do KSeF

Minister finansów i gospodarki podpisał cztery rozporządzenia wykonawcze dotyczące funkcjonowania KSeF – potwierdził we wtorek resort finansów. Rozporządzenia określają m.in.: zasady korzystania z KSeF, w tym wzór zawiadomienia ZAW-FA, przypadki, w których nie ma obowiązku wystawiania faktur ustrukturyzowanych, a także zasady wystawiania faktur uproszczonych.

Krzysztof Koślicki 16.12.2025
Od stycznia nowe zasady prowadzenia PKPiR

Od 1 stycznia 2026 r. zasadą będzie prowadzenie podatkowej księgi przychodów i rozchodów przy użyciu programu komputerowego. Nie będzie już można dokumentować zakupów, np. środków czystości lub materiałów biurowych, za pomocą paragonów bez NIP nabywcy. Takie zmiany przewiduje nowe rozporządzenie w sprawie PKPiR.

Marcin Szymankiewicz 15.12.2025
Senat poprawia reformę orzecznictwa lekarskiego w ZUS

Senat zgłosił w środę poprawki do reformy orzecznictwa lekarskiego w ZUS. Zaproponował, aby w sprawach szczególnie skomplikowanych możliwe było orzekanie w drugiej instancji przez grupę trzech lekarzy orzeczników. W pozostałych sprawach, zgodnie z ustawą, orzekać będzie jeden. Teraz ustawa wróci do Sejmu.

Grażyna J. Leśniak 10.12.2025
Co się zmieni w podatkach w 2026 roku? Wciąż wiele niewiadomych

Mimo iż do 1 stycznia zostały trzy tygodnie, przedsiębiorcy wciąż nie mają pewności, które zmiany wejdą w życie w nowym roku. Brakuje m.in. rozporządzeń wykonawczych do KSeF i rozporządzenia w sprawie JPK VAT. Część ustaw nadal jest na etapie prac parlamentu lub czeka na podpis prezydenta. Wiadomo już jednak, że nie będzie dużej nowelizacji ustaw o PIT i CIT. W 2026 r. nadal będzie można korzystać na starych zasadach z ulgi mieszkaniowej i IP Box oraz sprzedać bez podatku poleasingowy samochód.

Monika Pogroszewska 10.12.2025
Metryka aktu
Identyfikator:

Dz.U.2012.403

Rodzaj: Rozporządzenie
Tytuł: Zm.: rozporządzenie w sprawie szczegółowych zasad prowadzenia, stosowania i udostępniania krajowego rejestru urzędowego podziału terytorialnego kraju oraz związanych z tym obowiązków organów administracji rządowej i jednostek samorządu terytorialnego.
Data aktu: 30/03/2012
Data ogłoszenia: 16/04/2012
Data wejścia w życie: 24/04/2012