Zmiana rozporządzenia w sprawie przekazywania sprawozdań o udzielonej pomocy publicznej i informacji o nieudzieleniu takiej pomocy z wykorzystaniem aplikacji SHRIMP.

ROZPORZĄDZENIE
RADY MINISTRÓW
z dnia 26 października 2012 r.
zmieniające rozporządzenie w sprawie przekazywania sprawozdań o udzielonej pomocy publicznej i informacji o nieudzieleniu takiej pomocy z wykorzystaniem aplikacji SHRIMP

Na podstawie art. 32 ust. 11 ustawy z dnia 30 kwietnia 2004 r. o postępowaniu w sprawach dotyczących pomocy publicznej (Dz. U. z 2007 r. Nr 59, poz. 404, z późn. zm.1)) zarządza się, co następuje:
§  1.
W rozporządzeniu Rady Ministrów z dnia 23 grudnia 2009 r. w sprawie przekazywania sprawozdań o udzielonej pomocy publicznej i informacji o nieudzieleniu takiej pomocy z wykorzystaniem aplikacji SHRIMP (Dz. U. z 2010 r. Nr 6, poz. 32 i Nr 181, poz. 1218 oraz z 2011 r. Nr 130, poz. 749) wprowadza się następujące zmiany:
1)
w § 2 ust. 1 otrzymuje brzmienie:

"1. Sprawozdania albo informacje, o których mowa w art. 32 ust. 1 ustawy, przekazują z wykorzystaniem aplikacji SHRIMP, udostępnionej przez Prezesa Urzędu:

1) organy administracji publicznej oraz podmioty im podległe lub przez nie nadzorowane;

2) przedsiębiorcy publiczni w rozumieniu ustawy z dnia 22 września 2006 r. o przejrzystości stosunków finansowych pomiędzy organami publicznymi a przedsiębiorcami publicznymi oraz o przejrzystości finansowej niektórych przedsiębiorców (Dz. U. Nr 191, poz. 1411 i Nr 245, poz. 1775);

3) inne podmioty.";

2)
§ 5a otrzymuje brzmienie:

"§ 5a. W przypadku podmiotów wymienionych w § 2 ust. 1 pkt 1-3 i ust. 2, którym zostały przyznane kompetencje do udzielania pomocy publicznej, w tym podmiotów nowo utworzonych, za dzień objęcia wykazem określonym w § 2 uważa się dzień, w którym dany podmiot uzyskał kompetencje do udzielania pomocy publicznej.";

3)
załączniki nr 1 i 2 do rozporządzenia otrzymują brzmienie określone odpowiednio w załącznikach nr 1 i 2 do niniejszego rozporządzenia.
§  2.
Podmioty, które w dniu wejścia w życie niniejszego rozporządzenia zostały objęte wykazem określonym w § 2 ust. 1 rozporządzenia, o którym mowa w § 1, w brzmieniu nadanym niniejszym rozporządzeniem, przekazują sprawozdania albo informacje, o których mowa w art. 32 ust. 1 ustawy z dnia 30 kwietnia 2004 r. o postępowaniu w sprawach dotyczących pomocy publicznej, z wykorzystaniem aplikacji SHRIMP, począwszy od okresów sprawozdawczych rozpoczynających się od dnia 1 stycznia 2013 r.
§  3.
Obowiązek określony w § 4 ust. 2 rozporządzenia, o którym mowa w § 1, nie dotyczy podmiotów, które w dniu wejścia w życie niniejszego rozporządzenia posiadają identyfikator (login) i hasło dostępu udostępnione przez Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.
§  4.
Rozporządzenie wchodzi w życie po upływie 7 dni od dnia ogłoszenia.
______

1) Zmiany tekstu jednolitego wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 2008 r. Nr 93, poz. 585, z 2010 r. Nr 18, poz. 99 oraz z 2011 r. Nr 233, poz. 1381.

ZAŁĄCZNIKI

ZAŁĄCZNIK Nr  1

WZÓR

Wniosek

o udostępnienie identyfikatora (loginu) i hasła dostępu umożliwiających korzystanie z aplikacji SHRIMP

Zgodnie z § 4 ust. 2 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 23 grudnia 2009 r. w sprawie przekazywania sprawozdań o udzielonej pomocy publicznej i informacji o nieudzieleniu takiej pomocy z wykorzystaniem aplikacji SHRIMP (Dz. U. z 2010 r. Nr 6, poz. 32, z późn. zm.) wnioskuję o udostępnienie identyfikatora (loginu) i hasła dostępu użytkownika aplikacji SHRIMP dla:

.......................................................................................................................................................

.......................................................................................................................................................

(nazwa podmiotu udzielającego pomocy)

......................................................................................................................................................

......................................................................................................................................................

......................................................................................................................................................

(adres podmiotu udzielającego pomocy (do korespondencji)1)

.......................................................................................................................................................

.......................................................................................................................................................

.......................................................................................................................................................

.......................................................................................................................................................

.......................................................................................................................................................

(umowa, decyzja lub uchwała, na mocy której podmiotowi udzielającemu pomocy przyznane zostały kompetencje do udzielania pomocy publicznej2)*

.......................................................................................................................................................

(ostatni rok, w którym podmiot udzielający pomocy publicznej będzie posiadał kompetencje do udzielania pomocy publicznej3)*

* Wypełniają włącznie podmioty, wymienione w § 2 ust. 1 pkt 2 i 3 rozporządzenia, którym kompetencje do udzielania pomocy publicznej zostały przyznane na mocy umowy, decyzji lub uchwały.

.......................................................................

(gmina, na terenie której znajduje się siedziba

podmiotu udzielającego pomocy)

.......................................................................

(województwo, na terenie którego znajduje się

siedziba podmiotu udzielającego pomocy)

______

1 Należy podać ulicę, numer domu, numer lokalu, kod pocztowy, miejscowość.

2 Należy podać informacje określające ten akt: w przypadku umowy - numer, datę zawarcia, przedmiot oraz strony umowy, w przypadku decyzji - numer, datę wydania oraz przedmiot decyzji, w przypadku uchwały - numer, datę wydania oraz tytuł uchwały.

3 W przypadku podmiotów, którym kompetencje przyznano na czas nieokreślony, należy wpisać "Czas nieokreślony".

...................................................................

(Numer Identyfikacji Podatkowej (NIP)

podmiotu udzielającego pomocy)

Informacje Identyfikujące użytkownika aplikacji SHRIMP:

Imię i nazwisko ............................................................................................................................

Stanowisko ..................................................................................................................................

Nr telefonu ...................................................................................................................................

Adres e-mail ................................................................................................................................

............................................................

(data i podpis osoby reprezentującej

podmiot udzielający pomocy)

ZAŁĄCZNIK Nr  2

WZÓR

Aktualizacja informacji zawartych we wniosku o udostępnienie identyfikatora (loginu) i hasła dostępu umożliwiających korzystanie z aplikacji SHRIMP

Zgodnie z § 4 ust. 4 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 23 grudnia 2009 r. w sprawie przekazywania sprawozdań o udzielonej pomocy publicznej i informacji o nieudzieleniu takiej pomocy z wykorzystaniem aplikacji SHRIMP (Dz. U. z 2010 r. Nr 6, poz. 32, z późn. zm.) wnioskuję o aktualizację danych zawartych we wniosku z dnia.......................................... skierowanego przez:

.......................................................................................................................................................

.......................................................................................................................................................

(nazwa podmiotu udzielającego pomocy)

.......................................................................................................................................................

.......................................................................................................................................................

.......................................................................................................................................................

(adres podmiotu udzielającego pomocy (do korespondencji)1)

.......................................................................................................................................................

.......................................................................................................................................................

.......................................................................................................................................................

.......................................................................................................................................................

.......................................................................................................................................................

(umowa, decyzja lub uchwała, na mocy której podmiotowi udzielającemu pomocy przyznane zostały kompetencje do udzielania pomocy publicznej2)*

.......................................................................................................................................................

(ostatni rok, w którym podmiot udzielający pomocy publicznej będzie posiadał kompetencje do udzielania pomocy publicznej3)*

* Wypełniają włącznie podmioty, wymienione w § 2 ust. 1 pkt 2 i 3 rozporządzenia, którym kompetencje do udzielania pomocy publicznej zostały przyznane na mocy umowy, decyzji lub uchwały.

.......................................................................

(gmina, na terenie której znajduje się siedziba

podmiotu udzielającego pomocy)

.......................................................................

(województwo, na terenie którego znajduje się

siedziba podmiotu udzielającego pomocy)

______

1 Należy podać ulicę, numer domu, numer lokalu, kod pocztowy, miejscowość.

2 Należy podać informacje określające ten akt: w przypadku umowy - numer, datę zawarcia, przedmiot oraz strony umowy, w przypadku decyzji - numer, datę wydania oraz przedmiot decyzji, w przypadku uchwały - numer, datę wydania oraz tytuł uchwały.

3 W przypadku podmiotów, którym kompetencje przyznano na czas nieokreślony, należy wpisać "Czas nieokreślony".

...................................................................

(Numer Identyfikacji Podatkowej (NIP)

podmiotu udzielającego pomocy)

Informacje Identyfikujące użytkownika aplikacji SHRIMP:

Imię i nazwisko ............................................................................................................................

Stanowisko .................................................................................................................................

Nr telefonu ..................................................................................................................................

Adres e-mail ................................................................................................................................

.............................................................

(data i podpis osoby reprezentującej

podmiot udzielający pomocy)

Zmiany w prawie

Małżonkowie zapłacą za 2023 rok niższy ryczałt od najmu

Najem prywatny za 2023 rok rozlicza się według nowych zasad. Jedyną formą opodatkowania jest ryczałt od przychodów ewidencjonowanych, według stawek 8,5 i 12,5 proc. Z kolei małżonkowie wynajmujący wspólną nieruchomość zapłacą stawkę 12,5 proc. dopiero po przekroczeniu progu 200 tys. zł, zamiast 100 tys. zł. Taka zmiana weszła w życie w połowie 2023 r., ale ma zastosowanie do przychodów uzyskanych za cały 2023 r.

Monika Pogroszewska 27.03.2024
Ratownik medyczny wykona USG i zrobi test na COVID

Mimo krytycznych uwag Naczelnej Rady Lekarskiej, Ministerstwo Zdrowia zmieniło rozporządzenie regulujące uprawnienia ratowników medycznych. Już wkrótce, po ukończeniu odpowiedniego kursu będą mogli wykonywać USG, przywrócono im też możliwość wykonywania testów na obecność wirusów, którą mieli w pandemii, a do listy leków, które mogą zaordynować, dodano trzy nowe preparaty. Większość zmian wejdzie w życie pod koniec marca.

Agnieszka Matłacz 12.03.2024
Jak zgłosić zamiar głosowania korespondencyjnego w wyborach samorządowych

Nie wszyscy wyborcy będą mogli udać się osobiście 7 kwietnia, aby oddać głos w obwodowych komisjach wyborczych. Dla nich ustawodawca wprowadził instytucję głosowania korespondencyjnego jako jednej z tzw. alternatywnych procedur głosowania. Przypominamy zasady, terminy i procedurę tego udogodnienia dla wyborców z niepełnosprawnością, seniorów i osób w obowiązkowej kwarantannie.

Artur Pytel 09.03.2024
Data 30 kwietnia dla wnioskodawcy dodatku osłonowego może być pułapką

Choć ustawa o dodatku osłonowym wskazuje, że wnioski można składać do 30 kwietnia 2024 r., to dla wielu mieszkańców termin ten może okazać się pułapką. Datą złożenia wniosku jest bowiem data jego wpływu do organu. Rząd uznał jednak, że nie ma potrzeby doprecyzowania tej kwestii. A już podczas rozpoznawania poprzednich wniosków, właśnie z tego powodu wielu mieszkańców zostało pozbawionych świadczeń.

Robert Horbaczewski 21.02.2024
Standardy ochrony dzieci. Placówki medyczne mają pół roku

Lekarz czy pielęgniarka nie będą mogli się tłumaczyć, że nie wiedzieli komu zgłosić podejrzenie przemocy wobec dziecka. Placówki medyczne obowiązkowo muszą opracować standardy postępowania w takich sytuacjach. Przepisy, które je do tego obligują wchodzą właśnie w życie, choć dają jeszcze pół roku na przygotowania. Brak standardów będzie zagrożony grzywną. Kar nie przewidziano natomiast za ich nieprzestrzeganie.

Katarzyna Nocuń 14.02.2024
Wszystkie wyroby tytoniowe wkrótce trafią do systemu Track&Trace

Punkty sprzedaży wyrobów tytoniowych czekają nowe obowiązki. Unijnym Systemem Śledzenia Ruchu i Pochodzenia Wyrobów Tytoniowych (Track&Trace) obecnie objęte są papierosy i tytoń do samodzielnego skręcania papierosów. Od 20 maja trafią do niego także wszystkie inne wyroby zawierające w swoim składzie tytoń. W systemie muszą się również zarejestrować punkty sprzedaży wyrobów tytoniowych.

Krzysztof Koślicki 05.02.2024
Metryka aktu
Identyfikator:

Dz.U.2012.1221

Rodzaj: Rozporządzenie
Tytuł: Zmiana rozporządzenia w sprawie przekazywania sprawozdań o udzielonej pomocy publicznej i informacji o nieudzieleniu takiej pomocy z wykorzystaniem aplikacji SHRIMP.
Data aktu: 26/10/2012
Data ogłoszenia: 08/11/2012
Data wejścia w życie: 16/11/2012